Din ve ahlak kuralları olmasaydı, hayatınızda neleri değiştirdiniz?

Din ve ahlak kuralları insanların toplu yaşamını düzene soktuğu kadar baskı altına da almayı başarmıştır. Bu kurallar olmasaydı hayatınızda ne gibi değişikler yapmak isterdiniz? Neleri yapardınız ya da yapmazdınız?

Güncellemeler:
Cevaplara bakınca, birçok üyenin ya soruyu kavrayamadığını ve alakasız cevaplar verdiğini ya da bir rumuz altında gizli oldukları halde, din ve ahlak kurallarının baskısını üzerlerinden alamadıklarını görüyorum.

0|2
16|42

En İyi Kız Görüşü

En İyi Erkek Görüşü

  • Vicdanım her zaman var. hiç bir şeyi değiştirmezdim. Bir tane insanlık var çünkü. Zaten bütün dinler de ahlak yuceltilir. Hangi din olduğu fsrketmez.

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 15

  • Pek bisey degismezdi

    0|0
    0|0
  • evet baya baskı altında
    klavye delikanlılıklarına karşı var mı bu ahlaki baskı acaba
    millet burada sözde cinsel boşalma yaşıyor

    0|1
    0|0
  • Herşeyi yapardim.

    0|0
    0|0
  • hiçbir şey cünkü böyle mutluyum baskıda hissettiğim bir durumda yok

    0|0
    0|0
    • Ya da sen öyle zannediyorsun

    • Bu bir zan bile olsa önemli olan mutlu ve huzurlu olmam ve kimse bana baskı uygulayamaz ne istersem o ve bende islama göre yaşamayı sectim burda sende ne hissettiğim hakkında baskı kuruyorsun nickimde yazdığı gibi sanane?

  • İkis de yaşantını şekillendirmiyor, bişey değişmezdi.

    0|1
    0|0
    • Ahlak kuralları senin dışında gelişen bir durumdur. Seni etkilenmemesi imkansız.

    • Evet benim dışımda gelişiyor ama etkilemiyor.
      Yaşantımı mantığım ve vicdanım şekillendirir toplumsal yargılar değil.

    • Neyse boşver. Aşağıda birçok kişiye yazdığım örnekleri oku. Bakalım gerçekten öyle mi. ☺

  • Yapmazdım değişiklik.

    0|0
    0|0
  • Dusunuyorum.. Hayatim boyunca "din" kurallarina uygun yasamadim cunku gencligimden beri ateistim. Ama ahlak kurallarinin insanin icinde de oldugunu dusunuyorum. Kisiden kisiye degisir elbette lakin cok da marjinal bir yasam surmezdim sanirim. Lafa gelince her seyi yapmak kolay neticede. Bilemiyorum belki bu cumlelerimde toplumun ahlak kurallarinin dayatmalarinin bir sonucu. Olamaz mi? Olabilir.

    0|0
    0|0
    • Belki de sorunun cevabını bulmak için önce kendimizi hayvan gibi hissetmeniz gerekir. İnsanlığımızı hatırladıkça kurallar düşüncelerimize baskı yapacaktır.

  • terkettiğim ve benden sonra başkasıyla evlenen eski sevgilimin kapısına dayanıp her gün seni seviyorum diye bağırırdım ama Allah'tan korkarım.

    0|0
    0|0
  • Din zaten yok. Ahlak kurallarım da Türkiye'ye çok ters olduğu için yok sayılır. Çok sıradışı bir hayat yaşadığım söylenemez.

    0|0
    0|0
    • Kendinizi Türkiyeye hapsetmeyin. Farkında olmadan ezildiğinizi göstermiş oluyorsunuz

  • Degismezdi

    0|0
    0|0
  • din ve ahlak birbrine zıt. din ahlaksızlığın taa kendisidir aslnda

    1|0
    0|1
    • kuran arap kültürü degildir ona göre

    • Hepsini Göster
    • Anlatmayın zaten ağzınızdan zehir damlıyor

    • @edadoksandört aynen.

  • Yine ahlaklı olurdum. Bunu din için yapmıyorum

    0|0
    0|0
  • Hiçbişey aynı olurdum 😌

    0|0
    0|0
    • Hiç sanmıyorum. Baskı bu soruda bile üzerinizdeki ağırlığını hissettiriyor.

  • yolun ortasında s. çmak mesela

    0|0
    0|0
    • yolunda ortasında sıcabilirsin cünkü bunu yapman için bir dinin olması gerekmez
      bir bakmıssın ceza evindesin

    • Hepsini Göster
    • canım diyorsan iyi niyetle yaklaşıyorsun demektir
      neyse temiz bayan bildigini yap

    • Şehir içindeyseniz, o zaman hukuk kuralları karşınıza çıkıyor. Çayır çimen varsa etrafta gübre olarak da kullanılabilinebilir belki.. :)

  • ben moda işine girer hem manken olup hemde kapak kızı olmak isterdim. bunun yanında şarkıcı da olmak var tbii :D :D

    0|0
    0|0
    • Bunu mevcut kurallar içinde de yapabilirsin. Ben dışına çıkmanızı beklemiştim.

    • ne gibi dışına?

    • Bugünkü din ve ahlak kurallarının kabul etmediği neleri yapardın.

Erkekler Ne Diyor 41

  • Pek bir şey değişmeyecekti. Zaten dini kurallara göre yaşantımı şekillendirmiyorum. Genel ahlak kurallarına da harfiyen uyduğum söylenemez.

    3|2
    1|0
    • Yaşamınızın her anı din ve ahlak kuralları ile çevrilidir. İnsanlarla selamlaşmanızdan giyiminde kadar. Aksi halde bu sıcak havalarda tamamen çıplak dolaşırdınız.

    • Hepsini Göster
    • Aslında dinin emrettiği kurallara uyuyorsunuz. Sadece ibadetlerinden kaçıyorsunuz. Çünkü size ahlak kurallarını empoze eden dindir.

    • Din dediğin şeyi de ben yarattım zaten insan olarak, kendi yarattığım kurallara uyuyor olabilirim çok çok bu düz mantığınla :D
      Tabii dinlerin ilahi olduğuna inanıyorsan farklı düşünüyoruz demektir bu konuda.

  • Bir tabir var abi tamda o olur kim kime dum duma herkes kendi kavramını yine çıkarırdı din ahlakı olmasaydı eğer açıkçası yani tam dini kurallardan bir haberiz dinin kurallarını bile kendimize göre yorumladığımızı ve analiz ettiğimizi düşünmekteyim açıkçası dini işimize gelerek kullanıyoruz gibime geliyor keyfi malımız gibi eğer ahlak kurallı olmasa kısmen daha özgür olsakta kısmen daha bunalıma sürekleneceğimizi düşünüyorum yani insan eliyle kurarların sayısı artacaktı dinin bizi sınırladırması dışında yani ahmet şunu derdi bu konu da mehmet bunu ama yine diyorda o zaman daha da kötü olacağı düşüncesindeyim istediğin cevabı tam olarak veremesemde böyle düşünmekteyim

    0|0
    0|0
    • Dinler olmasa dünyada kaos olurdu. Konu derin ancak ben bireysel sordum. Şunu yapardım dediğiniz oldumu?

    • olsa da kaos olduğu için sanırım bireysel hareket ederdim diğer insanlar için bir şey yapmazdım

  • Din ve ahlak kuralları olmaması anarşidir..

    Hiç bir yasayı dinlemez, korktuğu çekindiği bir şey olmaz..
    Özellikle genç erkekler tüm ehl-i ırz ve namusun, ırzlarını ve namuslarını mahvedecek, hakkı olmayan şeylere elini uzatacaktı..

    Bunları yapanların dinden ve ahlaktan uzak olduğu aşikardır!

    #Vesselam

    1|0
    0|0
    • Soru da zaten bu ama birçok kişi yaşamım değişmez demekle mevzuyu kavrayamamış olduğunu gösteriyor.

  • Sanırım akrabalarım ile aram açılır, para daha kıymetli hale gelir
    hırsım için can yakmaktan kaçınmazdım

    öte yandan islamafobi olmayacağı için araplar, Türkler, çerkezler, parkistanlılar, suriyeliler, ıraklılar, afganlar vs. hor görülmezdi. Aksine dünya pekte onları tanımazdıda

    0|0
    0|0
  • İnsanlar kendilerin bir din oluşturup, onlarla davranırdi. İslamiyet doğramadan öncesine bakalım. İnsan kendi inançları tasarladılar ve ona göre davrandılar. Birlerine karşı ahlakları olmadı. Kendi kanunlarına göre hareket ettiler. İnsanlar sapkınlık içindeydi, toplumda bir bozulma ve cehalet içinde yaşadılar.

    0|0
    0|0
    • Sapkınlık ve cehalet görecelidir. Size göre ahlaklı olan bir davranış başkasına göre sapıklık olabilir.

    • İnsan kendi sapık uzak durup, ve bunları toplum yanlış olduğuna değerlendirildiği için ahlaklı ve erdemli bir yaşam sağlıyabilir

  • yazmak istemedim aslında ama şu dikkatimi çekti. din olmasa yine değişmezdi demiş çoğu kişi sende yok değişirdi manasında baskı yapmışın. bence dinden çok dini kötüleyen insanlar baskı kuruyor din konusunda, bu tezimi kanıtlayan kişilerden biri de sensin teşekkür ederim bu konuda.

    0|0
    0|0
  • Tek bir alıntıyla konuyu özetleyeyim...
    https://pbs.twimg.com/media/B6zoEV-CcAAaymv.jpg

    2|0
    0|0
    • Aynştayn nın ne dediği değil sizin ne düşündüğünüz önemli. Somut cvplar lütfen. Yazmaya utandığınız cvplar.

    • Yazmaya utandığım bir şey yok. İyi bir insan olmam bunlara bağlı değil.

    • İyi insan olmanız ne yapmayı istediğiniz önemli.

  • Ben mantığımı devreye sokarak dini devreden çıkardım bile.

    0|0
    0|0
    • Dini çıkarmadınız. Sadece ibadetlerinizi çıkardınız ve din baskısı hissetmemek için tanrıyı redettiniz. Tıpkı devekuşunun başını kuma gömerek saklandığını zannetmesi gibi. Tanrının varlığı ispat edilemediği gibi yokluğuda ispat edilememiştir. Her iki uç ta aynı mantık hatasına sahiptir. Kaldıki mevcut ahak kurallarının bir çoğu dinler tarafından oluşturulmuş ve siz onlara uymaktasınız. Örneğin tek ya da çok eşlilik, öldürmek hırsızlık gibi.

    • Hepsini Göster
    • Din deyince aklıma islamiyet gelmiyor. Terörü baz aldım. Kısa yazıyorum ama okumuyorsunuz. Veya okuyamıyorsunuz.

    • Bende snn terör dediğin şeyin tarifini yaptım.

  • Belki kendini baskı altında hissedenler var eyvallah ama nasıl ki ülkenin caydırıcı cezaları varsa dinin ve ahlak kurallarında var. Ahlak kurallarında ayıplanma dışlanma gibi gibi... Olmasaydı eğer kollarım dövmeden geçilmezdi heralde :D tek fark bu olurdu :)

    0|0
    0|0
  • kim bu kurallara uyuyor ki... hayvan s2kmede en başta geliyor bu ülke dilim varmıyor şunu söylemehe ama gerçek.

    0|1
    0|0
    • Valla doğru dedin kardeş, hayvan s1kme, küçük çocuklara toplu taciz (bknz ensar), otobüste yüze facial cumshot (bknz metro turizm), metrobüste kızların kalçalarını elleme herşey bizde var.

    • Hepsini Göster
    • cevapların bana yetersiz. aynanın karşısına geçip kendine bişeyler anlatmaya çalışan birini gördüm başka bişey yok. hayat düşncen ile başarıları.

    • Bana yersiz dedin mi iş biter zaten. Nasıl istersen.

  • İyilik ve kötülük insana has özelliklerdir velhasıl bunlar yoksa kötülükte olmaz. Beni rahatsız eden 1 durum yok

    0|0
    0|0
  • birbirimiz kırıyor olurduk
    ama elbette yasalar olurdu

    0|0
    0|0
  • insanlara öyle kötülük yapardımki hiç bir insanın aklına gelmeyecek şeyleri ruhu duymazdı hiçbirinin din oldugu için din bize insanlar bilmese Allah bilir ondan hiçbirşeyi saklayamasın diyor

    0|0
    0|0
  • Şu an zaten çok ahlaksızca seyler yaptıgım (yaptıgımız) için pek birşey değişmezdi ama belkide cinsel açlıgın afrikası olmazdı ülkemiz

    0|0
    0|0
    • Pek aç olduğumuz söylenemez. Bak burada sofrayı kurmuşuz. Sende bir kaşık almış ufak ufak doyuyorsun 😉

  • Yok bişey değişmezdi, belki içki içebilirdim o kadar. Din hiçbirzaman hayatımı engellemedi, çok yardımcı oldu.

    0|0
    0|0
  • Bunları kaldırdıktan sonra geriye sadece benliğin kalırdı. Seni etkileyen benliğinden başka bir şey olmadığı için, benliğinin kölesi olduğu için, mecburi bencil davranırdık.

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle bastan ayagi neredeyse tum yasamimi degistirirdim dinim benim icin onemlidir yasamimi ve kararlarimi sekillendirir din olmazsa bu sekil bastan ayaga degisir

    0|0
    0|0
  • Bişey değişmezdi. Ben zaten kendi ahlak kurallarıma göre yaşıyorum.

    0|0
    0|0
  • Ufak tefek rütuşlar haricinde sanırım ben yine aynı ben olurdum. Çünkü din ve ahlak kuralları dediğimiz kavramlar, bireyin, toplum içinde refah içinde yaşamasını ve kimsenin, bir başkasının hakkını ihlal etmemesini amaçlar diye düşünüyorum..

    0|0
    0|0
  • Din ve ahlak kuralları olmasa şu an hayvanların yaptığı hareketlerin daha fazla değişiğini yapardık ve O gün çok yakın zamandır.

    0|0
    0|0
  • Icki kumarkari kiz

    0|0
    0|0
  • Ben degismezdim ama toplumda sırf inancı için kendini tutan cok insan var... Hangi konuda dersen her konuda derim...

    0|0
    0|0
  • Komşumun karısının sahip olurdum. Harbi güzel kadın. O adam onu mutlu edemez. Ben nefesini keserim.

    0|0
    0|0
  • Benim dinimde ahlak kurallarimda vicdanim

    0|0
    0|0
  • Yavşağın tekiyken güzel kardeşim. n teki olurdum

    0|0
    0|0
  • Her insanı öldürürdüm

    0|0
    0|0
  • Bir şeyim değişmezdi doğru olan aynı zaten

    0|0
    0|0
  • Ahlaklı ateistlerde var kedi kesen ateist görmedim
    kafa kesen müslüman gördüm
    insanına göre degişir ahlak dinle degil toplumla olur

    0|0
    0|0
    • Konu siyaset değil. Öyle olsaydı ne kadar hatalı düşündüğünü açıklayabilirdim.

  • İçimden gelmez yapamam

    0|0
    0|0
  • Tarih dinsiz ve ahlaksiz toplumlarla dolu farkli bisey olucagini sanmıyorum

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    11
Yükleniyor...