Sünni ve Alevi evliliği?

Bazi çakma hocalar alevilerle evlenmeyin fetvasi uyduruyor ben sunniyim ve sunni olup teroru destekleyen hainlerdense vatansever alevi Turk kardesimi severim birde aleviler namaz kilmiyor gusul abdesti almiyor vs vs diyenler var yahu sunniler dort dortluk mu sunnilerin namaz kilmayani gusul almayani yok mu insanlari din ile ayristirmayi gectiniz mezhep ayrimina basladiniz sahsen alevi olan Turk insanini cok severim alevi arkadaslarimda var. Siz bu konuda ne dusunuyorsunuz?


2|0
6|24

En İyi Erkek Görüşü

  • Yillardir bir sunni olarak alevilerin icindeyim. Dört dortluk insanlar. Abdest ve namaz isi kim soylediysse sallamis o zaman benle cuma gunu camileri dolduranlar kim? Onlarin icindede namaz kilmayan ibadet etmeyen var yok degil ama her kesimde var.

    1|0
    0|0
    • Milletin agzi torba degil ki buzesin haklisin yanlis herkeste olabilir alevide de sunnide de bu arada eig adayi 😊😊

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

Erkekler Ne Diyor 23

  • Bence önemsiz bir durum bu mezheb olayı. Farklı dinlerden olsa evlilik sıkıntılı olabilir. Ancak alevi, sünni gibi mezheb ayrımları insanları böler. Hatta bu ayrımı yaparak dini bölmeye çalışanlar bile var. İkiside aynı dine mensub, problem göremiyorum.

    İnsanı insan olduğu için kabulleneceksin. Dinine bağlı biriysen, karşındakinide öyle biri olarak istiyorsan, ona göre seçeceksin. Alevilerde de, sünnilerde de namaz kılan br kılmayan, ibadet eden ve etmeyen, dini görevlerini yerine getiren ve getirmeyen insan sayısı oldukça fazla. Bir kesimi dindar, diğer kesimi dinsiz saymak asıl kâfirliktir.

    Mezheb ayrımı yapmıyorum. Mezhebe göre insan ayrımı yapanlar da zaten dini ikiye bölenlerden farksız gözümde. Zaten inancı müslüman olan, dinine bağlı olan bir birey de bu ayrımı yapmayacaktır bence.

    1|0
    0|0
    • Aynen oyle

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • Ben aleviyim işte Sen Müslümansın 72millete tek gözle bakıyosun sunni alevi ayrımı bırakıp insan olmayı öğrenmemiz gerek artık. O cahil toplumu birbirine kırdıran hocaların Allah belasını versin. Gerek alevilerde gerek sunnilerde ufak tefek şeyler dışında herşey uzlaşıdır. Hz Muhammed kafirleri bile dışlamazken herkeze saygı duyarken biz Allaha inandığım halde dışlanıyoruz ve bu kişiler kendini Hz Muhammed ümmetinden görüyorlar çok yazık. Bak hiç bir zaman tek taraflı düşünmedim bizdede yozlaştıranlar var bizdede hatalı olanlar var ama birlik çatısı altında Kelime tevhi altında buluşmamız lazım yoksa dışardaki gavurlar kadar olamayıp Allah Cc belamızı vericek baksana bölünüyoruz Suriyede başı kapalı açıkablalarımıza tecavüz ediliyor. Diğer bir çok ülke böyle bizi birbirimize kırdıran dış güçlerin oynuna gelmeyelim artık

    1|0
    0|0
    • Cok dogru ben sunniyim hic bir aleviyi dislamam ama alevi dislayan sunni de sunni dislayan alevi de var umarim bu sacmaliklardan kurtuluruz

    • Hepsini Göster
    • Aynen oyle

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • Bir yandan korku bir yandan ümidin varsa iki. kanatIı oIursun. Tek kanatIa uçuImaz zaten. SopayIa kiIime vuranın gayesi kiIimi dövmek değiI, KiIimin tozunu aImaktır. AIIah sana sıkıntı vermekIe tozunu, kirini aIır. Niye kederIenirsin? Taş taşIıktan geçmedikçe parmakIara yüzük oIamaz. Yüzük oImak diIeyen taş, eziImeyi yontuImayı göze aImaIıdır!

    1|0
    0|0
  • Ben de aleviyim Allah birdir Hz. Muhammed S. A. V de peygamberimdir.. insanlari birbirlerine kirdirmaya calisiyorlar bilip bilmeden..

    1|0
    0|0
    • Aynen oyle

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • Şööyylee şuurlu müslüman görmek beni sevindiriyo varya cidden, aynen katılıyorum, milletin bazıları aleviliği sünniliği anadan babadan geçme bişey sanıyo, adam neye inanıyo nasıl yaşıyosa odur arkadaş

    1|0
    0|0
    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • asenakrgz kardeşim ben çorum dayım ve alevilerle iç içe yaşıyoruz bir sıkıntıda olmuyor vede yengem alevi herkes saygı gösterince bir sorun kalmıyor. gelelim dini riteöllere : evet sunnilerde namaz kılmıyo içki içiyo alevirden daha kötü şeyleri yapanda var kısaca hak insandadır insanda hakda anlaşıyışı alevilerde daha agır bastıgından daha hoşgörülüdürler. ancak burakadaki sorun alevinin sünnini ne yapıtıgı degil. aleviler namaz kılmıyor farklı bişeydir alevilikde bizimki gibi 5 vakit namaz yoktur farklı bişeydir. içki içmek ehli sünnette haramdır kuran ayeti vardır. alevilikde geneli içkiyi helal görür. içip içmedigi mevzu bahis degil. bu inançların kurallarını baglamaz. göre kuran ayetleri degişmiştir kuran gercek degildir. ehli sünnete göre oruç ramazda 30 gündür onlara göre muharemde 9 gündür. ikişilerin oruç tutup tutmaması farklıdır sünni olsun alevi olsun. bu örnekleri çogaltabiliriz. bunların hangisinin dogru ya da yanlış oldugunu konuşmuyoruz şu an herkesin inandıgı kendine dogrudur. alevi olan arkadaşlarımı itham etmekde degildir yazılarım. hepsinden özür dilerim eger kırıldılarsa. senin yanlışın sünniyye bakıp sünniligi aleviye bakıp aleviligi degerlendirmeye çalışıyosun bireyden bireye farklılık gösterir bu konu inanç esaslarına bakıp öyle karar vermelisin. ondan sonra ister evlen ister evlenme. din bir inanış metodudur ırkla bagdaşmaz neyse bu konuya hiç girmiycem bu konuda birazdaha olgunlaşmalısın kannatindeyim saygılarımla

    0|0
    0|0
    • Benim de bir tarafim corum 😊 sunniye bakip sunniyi aleviye bakip aleviyi elestirmiyorum namaz kilan alevide var sunnide var cumaya giden alevide var sunni de yani dogru bir tanedir bu dogruyu uygulayan alevide sunni de var uygulamayanlarida var ben bir alevi ile evlenirim evlenmem konusuna girmedim bu fikirden bahsettim ona bakilirsa her gun kuran okuyan alevide var okumayan sunni de her mezhep icinde kollara ayrilir hepsinin iyisi kotusu var irk konusuna bencede girmeyelim o konuda sertlesebiliyorum hahah iyi gunleee

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • dinde ayrımcılık olmaz

    1|0
    0|0
  • Bence önce insan insana zulmü bırakmaları Allah'ın önünde hepimiz eşitiz şu an açıkçası hocalara güvenmiyorum hiç bir açıklamalarını ciddiye almıyorum

    0|0
    0|0
    • Yalanci hocalar her donem meydanda bence de inanma artik her yer kitap kendimiz arastirip sorulara cevap bulabiliriz 😊

    • Hepsini Göster
    • Dogru bird davranis

    • eskiden zormuş gidersin ansiklopedi araştır şunu yap zaman kaybı şimdi tek tıkla her şey tamam

  • Çok doğru düşünuyorsun tebrik ederim.. doğru sünnilik dünyada şu anda yaşanılan sünnilik ise ben onu hiçbir mezhepden saymam.. insanları din mezhep ırk ayrımı gözetmeden tanimak lazim pislik olan kişi her dinde her mezhepte var...

    1|0
    0|0
  • O din tüccarı faşist hocaları gönderde din bilgisini bir ölçelim şurada, müslüman adı altında dolaşan Allah sızlardan başka birşey değil onlar. daha inandığı şeyin kendine ne buyurduğunu bilmiyor it.

    1|0
    0|0
  • çok güzel konusmussun

    1|0
    0|0
  • Allah 1 Muhammed as Peygamber diyen herkesle evlenebilirsin

    1|0
    0|0
  • Alevi harbi aleviyse 4 buyuk halife ve Peygambere ittaati varsa Gusul Bamaz kabul ediyorsa Farkimiz yok. Zaten evleniriz. Ama bunun disinda cook alevi gordum.

    1|0
    0|0
    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • Sen ilk önce kendini cözmen lazim.

    1|0
    0|0
  • Keşke ırktan çok dini baz alarak konuşsaydın.

    0|0
    0|0
  • Keşke herkez aleviler gibi olabilseydi.

    1|0
    0|0
  • Aleviler Müslüman değildir kafirdirler. Onun için Sünni Müslüman birinin evlenmesi caiz değildir.

    0|1
    0|0
    • Bir de bura da sünniler faşist diyenler Allah şahidim olsun alevi bir hocam vardı sırf sünniyim diye bana çektirmediğini bırakmamıştı. Başörtüsünden camiden tiksinen kızılbaş insanlar ile evlenmeyi bırak arkadaş bile olunmaz. Ondan dolayı Sünni Müslüman Türk biri ile evlenmeli.

    • Aleviler muslumandir onlarda allahin birligine hz muhammedin peygamber olduguna inanirlar keske ismin milliyetci turkum yerine baska bir sey olsaydi cunku erzincan tokat corum elazig maras hatta ulke disina cikarsak guney azerbaycan turkleri asiri milliyetcidir vatanseverdir sunni teror yandasi bir kurdu sevecegime alevi vatansever bir turku severim aleviler iran sialari ile ayni degil mezhepleri icinde kollara ayrilmistir onlardan bazilari hz aliye allah der ama cogu bu dusenceye zittir

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

6 özel görüş
Sadece soran ve görüş paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!

Kızlar Ne Diyor 6

  • Alevi arkadaşlarım da çok, kürt de başka bişey de... Bu saçma ayrımlardan önce biriyle arkadaşlık kurarken ortak gayemiz vatan mı bunu sorguluyorum. Gerisi fasa fiso. Benim Sünni olmam diğerlerini sorgulamam haddini vermiyor zaten bana. Hepimiz insanız işte, boşa meşkale arıyorlar

    0|0
    0|0
    • Ortak gayemin vatan oldugu tek insan var o da turk cevrem gordugum kurtler genelde o malum partiyi destekler sahsen kurtleri hic sevmem sunnilik konusunda katiliyorum bende sunniyim alevi turklere ayrimcilik yapmiyorum onlarda musluman onlarda turk sacma buluyorum

    • 1ay

      Biz Türkmen Alevilerde şu şekilde durum: Alevilerin ibadethanesi Cami değildir Cem evidir. Aleviler Cem Evinde İbadet eder. Türkiye'de 5000 Civarında Cem Evi Mevcuttur. Aleviler Sünni mezheplere mensup değildir. Yani Peygamber efendimizin vefatından sonra ömeri osmanı, bekiri halife olarak kabul etmez. Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Aliyi Halife olarak kabul eder. Açıkcası Camiye giden kişiye Alevi denmez. Eğer Alevi Birisi Camiye gidiyorsa o da Sünni olmaz. O Alevi Alevilikten çıkmış Şiileşmiş olur. Namaz kılan Hilafet mevzusunda Hz Aliyi halife olarak kabul ediyor diğer üç halifeyi kabul etmiyorsa ona Şii diyoruz. O artık Alevilikten çıkmıştır. Namaz kılıyor 4 halife de hak diyorsa ona da Sünni diyoruz. Yani namaz kılanlar Alevilikten çıkmış oluyor. Bizle bir alakası yok. Alevilikte kendine kuralları olan sabit ibadet şekli olan bir inançtır. Aslını İnkar Eden Haramzadedir

  • Ya çok saçma gerçekten de benim de bazı arkadaşlarım var ben evlenmem Alevilerle diyorlar.

    1|0
    0|0
    • @-MilliyetçiTürküm ben evlenirim benim için sorun olmaz :/ neden diyorum olmaz diyorlar neden ki?

    • Bence de sacma alevi turklerin cogu milliyetcidir vatanini sever Allah bir Muhammed peygamber dedikten sonra benim icin bir sorun yok o da musluman ve turk ben pkk destekcisi sunni bir kurtle evlenecegime vatansever bir alevi turk ile evlenmeyi tercih ederim

  • Daha çok kendini savunmaya calisan bir alevi gibisin. Ben genel olarak alevleri (türk+kürt+arap alevileri) ayırmadan seviyorum. Karakteri onemli neticede.

    1|0
    0|0
    • Alevi degilim sunniyim vatansever alevi Turkleri severim alevi kurdu arabi sevmem

  • En üzüldüğüm insan tipisin. Beyni yıkanmış komik şeyler. Başındakinin bir anlamı yok kafanda bu düşünceler varken. bir de asena demiş ya ne diyeyim :) zoruna gideni engelleme bence konuşmayı tartişmayi dene. Aman diğer milletler de size tapıyodu zaten asdg.

    1|0
    0|0

2 özel görüş
Sadece soran ve görüş paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!

Yükleniyor...