İyilik yapan iyilik bulur mu?

Sizce iyilik yapan insanlar iyiliklerin karşılığini alırlar mı?


5|3
2535

En İyi Erkek Görüşü

  • "İyilik yap denize at balık bilmezse Halik bilir."

    Bu atasözü aklıma şunu getirir hep, iyilik yaparak bir beklenti içine girmek o yapılan iyiliği değersiz kılar. O yüzden bilinmesi gerekir ki iyiliğin her halükarda bir karşılığı olacaktır. Bunun belki bir teşekkürle belki benzer bir zarif davranışla karşılığı karşındaki insan tarafından verilmeyebilir ya da verilemeyebilir; ama o iyiliğin asıl karşılık bulduğu mecra en yüksek uhrevi mecradır.

    O yüzden iyiliği belki biraz da bencilce karşılık bekleyerek yapmak pek de doğru değil. Buna karşın zaten mükafatının eninde sonunda verileceğini bilerek karşılık beklemeden yapmak çok daha doğru olur. Yani iyiliğin temelde bir karşılığının olması gerekmez bana göre...

    1|0
    0|0
    • Öylede yaptığın iyiliklerden sonra seni pişman eden kişiler.! yaptıklarını bulurmu acaba. ? İyi niyet kayıp ettiriyor bana göre..

    • @defne67 Sana iyiliğinin karşılığını verecek olan mecra, senin iyiliğin karşısında pişman edenlere de gerekli cezayı verecek mecra ile aynı!!
      O yüzden iyilik yapmakta herhangi bir sorun yok.
      Ha kime iyilik yapacağına dikkat edersen ayrıca hata payını da düşürmüş olursun biraz...

    • Umarım inşallah.. böyle düşünmeye çalışcam..

En İyi Kız Görüşü

  • Ne yazikki bulmuyor

    1|1
    0|0

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 34

  • Yaptığım iyiliklerin karşılığını pek göremedim bu hayatta. Ancak olsun diyorum yani her şeye rağmen en azından vicdanım rahat olarak yaşayabiliyorum. Alnım açık, başım dik gezebiliyorsam, böyle olmamın çok büyük etkisi vardır :)

    0|0
    0|0
  • Insanlara o kadar cok iyilik yapmaya calisiyorum ki ya beni sapik saniyorlar ya da iyilik yaptigimin degeri bilinmiyor onun icin iyilik falan yapmaya gerek yok gereksiz davraniş bencil olmak en iyisi

    1|0
    0|0
  • Hayır ancak ben karşılık beklemiyorum.
    Çünkü beni mutlu eden karşılığı değil yapmış olmam ediyor.

    1|0
    0|0
  • İyilik yaptığım zaman karşılık beklemiyorum.
    Sadece saygı duysunlar. İyilik yaptığın insanların keriz yerine koyarcasına arkandan konuşurması insana koyuyor ister istemez

    1|0
    0|0
  • İyiliği iyilik yapmak için kullanırsa olmaz.
    İyiliği Allah'a ulaşmak için yapılması halinde Allah'a ulaşmış olacaktır ve Allah ona iyi yolu gösterecektir.

    0|0
    0|0
  • Onlar hep laf yaaa bütün her şey bu dünyada olsa ceza da mükafatta bu dünyada olsa ahirete gerek olmazdı

    0|0
    0|0
  • Iyılık yaptıgında karsılıgını ya ıyılık yaptıgın ınsandan alırsın ya da vıcdanından. Hanı somut bır karsılık olmasa bıle en azından uzerıne dusenı guzelce yapmıs olmanın verdıgı vıcdan rahatlıgı ve huzur hıcbır karsılıkla boy olcusemez.

    0|0
    0|0
  • “İyilik yapmaya devam et. Karşındaki o iyiliğe layık olmasa bile, sen o iyiliğe layıksın.”
    -Che Guevara

    0|0
    0|0
  • Her zaman alamazlar. Orası kesin. Ama hayatlarının en kritik dönüm noktalarında çok güzel iyilikler onları bulur. İyilik yaptığı insanlardan karşılık olmasada yaradan hakkını verir. Hatta verdi diye düşünüyorum...

    0|0
    0|0
  • İyilik yapan köstekten başka bir şey bulmaz. Tecrübe konuşay.

    0|0
    0|0
  • bulmax

    0|0
    0|0
  • iyilik yap, iyilik bul.

    0|0
    0|0
  • Hemen olmasa da bir an gelir ki, iyilik bulur.
    Hem iyilik yaptıktan sonra huzur bulduğun yetmez mi?

    0|0
    0|0
  • İyilik yaparken iyilik bulmayı bekleyen bulamaz ama zaten bu beklentide olmayan kişi mutludur iyiliğe ihtiyacı olmaz tuhaf bir ironi

    0|0
    0|0
  • Alırlar

    0|0
    0|0
  • hayır

    0|0
    0|0
  • Zamanla elbet alırlar hiç bir şey almasa bile kendisi kazanır bir şey almasına gerek yok

    0|0
    0|0
  • Bulur

    0|0
    0|0
  • Bu dünyada tam olarak alınmıyor maalesef ama Allah her zaman bir şekilde farkında olmadan veriyor aslında.

    0|0
    0|0
  • bulmaz bulmuyor en azından ben bulmuyorum

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    14

Kızlar Ne Diyor 24

  • genelde bulur bence

    0|0
    0|0
  • Mutlaka.

    0|0
    0|0
  • Allah katında iyilik bulur da aynı iyiliği insanlardan bulması zor malum çok nankör varlıklarız :D

    0|0
    0|0
  • Elbet bir gün o iyilik onlara döner

    0|0
    0|0
  • zamanı gelince bulur

    0|0
    0|0
  • Belki anında ya da kısa süre sonrasında almazlar ama yapılan iyiliğinde kötülüğünde karşılığı mutlaka verilir, aradan zaman geçse bile

    0|0
    0|0
  • Bu dünyada bulamassa da öteki dünyada bulur

    0|0
    0|0
  • Evet.

    0|0
    0|0
  • Karsilik almam onemli degil iç huzurum saglaniosa..

    0|0
    0|0
  • sanmam :/

    0|0
    0|0
  • daha çok kötülük buldum..

    0|0
    0|0
  • Bulmaz

    0|0
    0|0
  • Belki ahirette dünyada degil

    0|0
    0|0
  • iyilik yapan belasını bulur

    0|0
    0|0
  • İyilik yap denize at, balık bilmezse Hâlık bilir demişler. Karşılık bekleyerek iyilik yapılmaz, fakat ben kesinlikle karşılığı olduğuna inanıyorum

    Tşkler

    0|0
    0|0
  • Evet bulur.

    0|0
    0|0
  • Evet

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle

    0|0
    0|0
  • İyi olunca bir halt olmuyor. Kotu olan yaraniyor.
    Yinede iyilige devam ne edelim..

    0|0
    0|0
  • Burda olmasa da oteki dunyada evet

    0|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    4
Yükleniyor...