Bir insanın imanlı olması mı yoksa vicdanlı olması mı daha önemlidir? Neden?

Bir insanın imanlı olması mı yoksa vicdanlı olması mı daha önemlidir? Neden?

  • İmanlı olması
    A seç
  • Vicdanlı olması
    B seç
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim

0|0
3226

En İyi Erkek Görüşü

  • İmanlı olan her insan vicdan sahibi falan değildir. Vicdanlı olmak daha önemlidir. Nefsine hakim, vicdanına esir yaşa derler. Boşuna dememişlerdir bu sözü.

    5|2
    0|0
    • İmanlı olan vicdanlıdır zaten falan demişler. Gülünç geldi banada. Görüyoruz örneklerini :) Süper cevabınız için teşekkürler

    • Rica ederim ve düz mantık değerlendirmediğiniz için tebrikler. :)

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 25

  • İmanlıysa vicdanlıdırda zaten deli.

    1|2
    0|0
    • Emin misiniz

    • Hepsini Göster
    • Süper yorumdu teşekkür ederim :)

    • Superb soruydu ben teşekkür ederim...

  • İmanlı olduğunu söyleyip de vicdansız yani münafıklar var.
    İman asla ve asla kimdedir bilinmez.
    Ama vicdanı apaçık görebiliriz, hissedebiliriz.
    O yüzden vicdanı olan insanları tercih ediyorum.
    İmanlıyım diyen insana asla inanmıyorum.
    Çünkü imanın göstergesi yok.
    İman eden herkes iman sahibi olamayabilir.

    1|0
    0|0
    • İmanlıyım diyenden geliyor zaten çoğu zarar

    • Boş ver onları.
      Biraz kafası çalışan,
      imanlıyım diyene kanmaz.

  • İman var ise vicdanda vardır. O yüzden imanlı olması.

    2|1
    0|0
  • Her imanlı kişi vicdanlı olmayabilir. Fakat İslâm'da esas olan ahiret hayatıdır. Bu dünya, tatil için gittiğin bir beldede, 3-5 gün otelde konaklamak nevinden bir yerdir. Bir müslüman olarak benim buna göre düşünmem icab eder. Dolayısıyla iman daha önemlidir. "Benim ahiretle işim yok, beni alakadar etmez" diyenler vicdanı tercih edebilir. Herkesin tercih şeysine kimse karışamaz.

    1|0
    0|0
  • İman ile vicdan zıt kavramlar değil. Genel olarak iman varsa vicdanda olması gerekir. Yinede seçim yapacak olursam iman derdim. Ahirette bizi iman kurtaracak.

    2|0
    0|0
  • İmanı olanın zaten vicdanı da olur ;) Bu ayrı seçenekler de belirtilmemeli.

    2|1
    0|0
    • Emin misiniz

    • Hepsini Göster
    • Günümüzde bu dediğinize gülüp geçiyoruz da o yüzden

    • Gerçekten imanlı olanla, imanlı gözüküp başka şeyler yapanı karıştırmayın lütfen. Müslümanlığı karalama kampanyası yapanların ekmeğine yağ sürmeyin.

  • Gerçek imandan bahsediyorsak burada , sadece vicdan değil tüm donanımlara sahip olandır o kişi. Vicdanın kolayca körelme gibi bir durumu yok.

    1|0
    0|0
  • ikisi de önemli

    1|1
    0|0
  • %98 Müslüman nüfusa sahip bir ülkede yaşıyoruz. Bazı kişi veya kişiler bir şeyler elde edebilmek ve kazanım sağlamak için sayıca fazla ve aktif kesim olan müslümanları hoşnut edecek hareketlerde bulunur, destek alabilmek için onlardan gibi görünürler. Lakin işin arka planı böyle değildir. İnsanlar gerçekleri ayrıntılarda ve gizli saklıda ararlar. Yanlış ! Aslolan büyük resimi görmektir. Demem o ki böyle şeytanlara , çevrenizde gördüğünüz imanlı takılıp şeytanın uşağı olanlara aldanıpta müslümanlık alemini hele hele yüce İslam dinini yargılamayın. Objektif olun dinde bence yoktur. Ayrıca İslam dini merhamet dinidir. En büyük vicdanlılık eylemide merhamettir. Sahih müslüman vicdanlıdır.

    1|0
    0|0
  • iman vicdanlı yüreklerde yaşar...
    vicdanı olmayanın imanı olmaz...

    1|1
    0|0
    • İmanı olmayanın vicdanı olur mu?

    • Hepsini Göster
    • Teşekkürler :)

    • rica ederim :)

  • Vicdan tabi

    1|0
    0|0
  • İnanmadığın bir şey ile vicdanı kıyaslayıp kendince komik olmaya çalışıyorsun.

    1|1
    0|0
    • Beni tanımadığın halde yorum yaparak komik duruma düştünüz. İyi günler

    • Hepsini Göster
    • Aptal insanlar kendilerini hep çok zeki zannederlermiş zaten.12'den vurdum demeniz bu durumla birebir bağlantılı ;)

    • Bir şeyi yaptığından emin olmanın zeka ile bir bağlantısı yoktur.
      Çok zeki olduğumu düşünen sensin.

  • Allah korkusu olanda vicdan da olur.

    1|1
    0|0
  • İman sahibi her insan vicdan sahibidir küçük bayan.

    1|0
    0|0
  • B şıkkı

    1|0
    0|0
  • İman sahibi insan vicdan da sahibidir

    2|0
    0|0
  • farketmezzz

    1|0
    0|0
  • iman yoksa vijdan da yoktur, imansız vijdan sahtedir,

    2|0
    0|0
    • Ateistlerin vicdanı olamaz mı? Hepimizden daha vicdanlı olamazlar mı yani?

    • vijdansız insan, olmaz zaten herkesin vijdanı vardır, önemli olan vi, jdanın sesini dinleyip dinlemediğidir,

  • Vicdanlı olması önemli zira imanlıların çoğu bu konuda sıkıntı çekiyor

    1|0
    0|0
  • Vicdan önemlidir

    1|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    5

Kızlar Ne Diyor 32

  • Gerçekten imanlı (gerçek inanları kastediyorum.) biri zaten vicdan sahibidir. İslam güzel ahlaka teşvik ederek. Bu nedenle gerçekten imanlı bir kişi hem vicdan sahibi, hem merhametli, hem koruyucu, hem dürüst, hem ahlaklı kısacası İNSAN olur

    3|2
    0|0
  • imanlı insan vicdanlı olur
    olmaya calısır.

    2|1
    0|0
  • Vicdan sahibi olsun gerisi gelir zaten

    1|0
    0|0
  • İmanlı olursa vicdanlida olur zaten. Oyuzden imanlı 😊

    2|1
    0|0
  • imanı kendini ilgilendirir, vicdanı ise toplumu. vicdan daha önemlidir.

    1|0
    0|0
  • Vicdanlı olması tabi ki misal sen imanındasın ama vicdansızca bir köpeğin canını yaktın istediğin kadar imanında ol ! vicdansızsan iman seni kurtarmaz !!!

    1|0
    0|0
  • vicdanlı olması

    1|0
    0|0
  • vicdanlı

    1|0
    0|0
  • Vicdanli olsun. Imanlilarin neler yaptığını görüyoruz

    1|0
    0|0
    • Kesinlikle

    • Hepsini Göster
    • Bir söz var : Ben müslümanım kusursuz değil. Bir hata olunca beni suçlayın islamı değil. Ben kusurluyum ama dinim değil.

    • eğer bir din çok iyi bir insanı sırf allaha peygambere inanmıyor diye cehenneme yolluyorsa kadın erkek eşitliğinden bile acizse o din de ona inanan insanlar da yüzde yüz kusurludur boş şeyler konuşmayın artık.

  • Vicdan.

    1|0
    0|0
  • İman sahibi olan her insan vicdan sahibidir. Eğer vicdanlı değilse imanı sözdedir. O kişinin imanını sorgularım ben.

    1|0
    0|0
  • Vicdanlı olması tabii ki. Her iman sahibi vicdanlı olmuyor.

    1|0
    0|0
  • vicdan olmadıktan sonra iman bir şeye yaramaz bunun örneklerini de sıkça görüyoruz iman sahibi görünüpte kalbi fesatlıklarla dolu olanlardan

    1|0
    0|0
  • Gerçek iman varsa vicdanda vardır arkadaşım Allah korkusu olan hicbi canliya zarar vermez

    1|1
    0|0
    • İmanı olmayanın vicdanı olur mu?

    • Hepsini Göster
    • Hehe evet :D sende gaz beyinlisin onlar gibi o zaman :D

    • Gerçekçiyim evet :) siz gerçekçi insanlara öyle diyorsanız öyleyim ve mutluyum. Kimin ne söylediğini umursayacak yaşı geçtim :)

  • İmanı tam anlamıyla anlamışsa eğer vicdana da sahiptir o insan

    1|0
    0|0
  • İmanli gorunupte yemedigi halt kalmyan insan cok asil vicdan olursa imanli olunur :)

    1|0
    0|0
  • vicdanlı olmayan bir insan imanını da tam yaşayamaz zaten

    1|0
    0|0
  • imanı olan insanın vicdanı da olur

    2|0
    0|0
  • Vicdanlı.

    1|0
    0|0
  • Imanli olan insan zaten vicdanli da olur

    1|1
    0|0
  • Kızlar Devam
    12
Yükleniyor...