Sadece ateistler cevaplayabilir mi?

Tanrının yokluğunun en önemli kanıtı ne sizce? Agnostiğim ve artık kanıta ihtiyacım var.


0|0
11|20

En İyi Erkek Görüşü

  • Zaten asıl olay orada. Tanrının var olma ihtimalini destekleyen bir kanıt yok.
    Fakat, takdir edersin ki, yokluğuna dair de bir kanıt yok. O yüzden, bilimsel bir kanıt göz önüne serilene kadar agnostiklik en mantıklı seçim.
    Böyle düşünsem de, benim için tanrının olmaması, olmasından daha büyük bir ihtimal.

    0|0
    0|0
    • Hepsini Göster
    • Geldik son kısıma. İnandığınız kitabın ihtiva ettiği bilgiler.
      Burada size ilkokul 1 "Cin Ali" fiş kitabından önermeler yapıcam.
      "Ali topu tut." yazan bu. Amaç Ali'nin topu tutması. Peki bu milyonların inanması gereken bir dinin kitabı olsaydı ne olacaktı?
      Şöyle olacaktı, gelişen bilimle birlikte bir çok yeni veri edinilmesine rağmen, kutsal kitapta tam tersi yazılı olduğu için, tasvir adı altında bunun insanlara empoze edilmesi gerekiyordu. O zaman Cin Ali şöyle tasvir edilecekt.
      "Ali burada güneşi, top ise dünyayı anlatmaktdır. Güneşin, çekim gücü ile birlikte, topu ekseninde tuttuğu için burada dünyanın güneş etrafında döndüğü çıkarımını yaparız. " Hayır ! Orada sadace Ali topu tut yazıyor. Bu kadar. Dönemsel doğrular, bugün size hacı hocalar yordamıyla tekrardan yediriliyor. Kuran'ın ilk dönem yazıtlarına göz atın. Bulması zordur ama araştırısanız bulursunuz. Güneşin dünyanın etrafında döndüğü iddia edilir. Acaba neden? Gezegenler, evren söz konusu değildir, sadece yıldızlar.

    • Evet, benden bu kadar. Buradan sonra gelecek sorularınza cevap vermiyeceğim.
      Kendine saygısı olmayan, ot gelip ot gidecek insanlar için daha fazla kendimi yoramam.
      Herkesin dini kendine, hiçbirine karşı değilim ama savunacağınız şeyi bilip de savunun. Bilmiyorsanız öğrenin. Gelip burada ağzınızdan köpükler saçarak "Omo kodon orkok nosol oldo?" demeyin. Kuran da insanların araştırmasını söyler. Araştırmayıp, iki sakallının sözünü gerçek sanmayın, facebook'tan gelen dini paylaşımları tek gerçek sanmayın. İnsanoğlu, hele şu dönemde her bilgiye ulaşabilir.
      Hadi esen kalın.

Erkekler Ne Diyor 19

  • Herhangi bir şeyin yok olduğunu iddia etmek için onun önceden olduğunu kabul etmeniz gerekir ki bu zaten doğrudan Allah'ın varlığını kabul etmektir. Yani sonuna başına ne eklerseniz ekleyin sonuna ne eklerseniz ekleyin kendinize ne sıfat verirseniz verin arkadaşlar kabul etseniz de etmeseniz de size bir sır vereyim Allah var.

    0|2
    0|0
  • Şimdiye kadar bir şeyin yokluğunun değil varlığının kanıtlanabilir olduğunu öğrenmen gerekirdi sayın agnostik. Tıpkı uçan spagetti canavarı (Bkz. FSM) gibi. Yokluğunu kimse kanıtlayamıyor onun da, değil mi?

    Kanıtla ateist olamazsın fakat ateistlerin neden sonsuz bir tanrıyı reddettikleriyle ilgili pek çok paradoks veya paradoksal olmayan fikir bulabilirsin. Bunları da buraya sormana gerek yok, internette epey yaygın sayılırlar.

    0|0
    0|0
  • agnostiksin ama sebebin bile yok ne kadar ahmakça.

    2|0
    0|0
  • - Yokluğunu bilmem de, varlığını kanıtlayan bir şey yok.

    Ateist değilim ama idare et.

    0|0
    0|0
  • Ateist değilim xperistim. Xper'in varlığını sana bu soruya cevap vererek ispat etmek isterdim ama 24 saatten önce hesaba yansımıyor.

    haşırt.

    0|0
    0|0
  • Varlılığının kanıtı 181831 tane madde ile ispatlarımda, yokluğunun kanıtını ispatlayan çıkacak mı bakalım:)

    0|0
    0|0
    • Evrim teorisi?

    • Hepsini Göster
    • Kardeşim süper açıklamışın özellikle tebrik etmek istedim bilimin evrim teorisini çürüttüğü kesin ama teorinin ne olduğunu bilmeyen ateistler bunu anlamaz dediğin gibi Allahın varlığını kanıtlayan o kadar çok delil var ki ama ateist mantığı çok basit görmüyorsan inanma..

  • Atesit degilim gidiom kzmn

    1|0
    0|0
  • Bilgisayar oyunu oynar mısın?

    Ya da çizgi film sever misin?

    0|0
    0|0
  • Anlayamadigim su neden ateistler sadece İslam diniyle ugrasir. madem size gore yok dierleriylede ugrasin. ben soyleyim siz kendiniz bile Allahin yoklugunu kabul edemediginizden. zaten gunluk konusmalarinizda bile Allah agzinizdan dusmuyo farkinda olmadan kullaniyosunuz. ve eminim zor zamanlarinizda dogadan medet ummuyosunuz. demem o ki once gotunuzdeki boku temizleyin.

    0|0
    0|0
  • Sana hiçbir Ateist elin de bilimsel kat-i kanıt olmadıkça tanrı vardır veya yoktur diyemez.

    0|0
    0|0
  • Yokluk kanitlanmaz, varlik kanitlanir. Varligini kanitlayan herhangi bir sey yok.

    0|0
    0|0
  • tanrının olup olmadığını bilebilen birinin dünyada var olduğuna inanıyorsan sen canımsın.

    0|0
    0|0
  • Teknik olarak varlık ispatlanılır. Ama yokluk ispatlanamaz. Ben varlığına inanmıyorum. İnananlar ispatlasın. Sorun saçma bu arada

    0|0
    0|0
  • görmediğin şeylere inanma panpa,

    0|0
    0|0
  • Yokluga kanit olmaz. Varliklar birer kanittir. İste ateizm dogusu.

    0|0
    0|0
  • Agnostik ney mk yaa

    0|0
    0|0
  • Varlığının en önemli kanıtı ne?
    Varlığı kanıtlanmamış bişeyin yokluğunu kanıtlamak çok saçma

    0|0
    0|0
  • kimse yaratıcı olamaz eğer olursa o zaman herkes yaratıcı olmak zorundadır

    0|0
    0|0
  • ? hahaha

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 11

  • Kanıtlayamazsın. Olduğunu da kanıtlayamazsın. Sadece neyin asıl olduğunu bilirsin. Bilmek de sadece senin için yeterlidir. Bu yüzden inanç kişiseldir. Kimseye kanıtlamak zorunda olmamalısın. Edit:ateistim

    1|1
    0|0
    • Neden ateist olduğunu benimle paylaşır mısın?

    • Dinle yakından alakalı olup dinin amacını farkettim. Bilimle felsefeyle biraz daha içiçe oldum. Kişisel bir mantık arayışı bu

    • Siyah altın bana bir mesaj at tek bir şey sorcam sana özel bir soru sadece

  • Eğer Tanrım olmasaydı olmadığını bilemezdik. Bir element düşün. O element kesfedilmeden sen o elementin varlığını bilemezsin dolayısıyla elementin adını ne olduğunda bilemezsin. Eğer Tanrı olmasaydı bunu da bilemezdik. İnanmak icin yeterince kanota sahipsin.21. yüzyıldayız. Milattan öncesini saymıyorum. Bilim adamları dediklerin hala tek bir damla kan üretebilimiş değiller. Oysa insan vücudunda 5 litre kan var. Dünyada 7 milyar insan oldugunu düşünürsek...
    Aklın alıyor mu? Tanrıya inanmak istersen çok fazla kanıt elde edersin. Ama istemezsen hiçbir kanıt bulamazsın. Tanrı zaten bu yüzden Tanrı. Ulaşılamaz olduğu için. Eger onu gorebilip duyabilseydik bizden ne farkı kalırdı?

    0|0
    0|0
  • İnsan vücudunun çalışma sistemi, bu soruya cevap sanırım.. Vücudumuzun dengesini O'ndan başka kim böyle mükemmel yaratabilirdi ki.. Bugün bilim adamlarının tüm buluşları yarıda kalıyor değil mi.. RABBİM'den başla ilah yoktur!!!

    0|0
    0|0
  • Ya bu ne kadar saçma bir düşüncedir. Allah ın varlığına dair nasıl bir kanıt olamaz tabikide vardır. Bu yaratılan düzen bile Allah ın var olduğunun kanıtı

    0|0
    0|0
  • Bunu karar verecek sensin

    1|0
    0|0
  • Şşş sus ve agnostikliğe devam et.. şaka tabi :D bunun için birilerinin fikirlerini alma bence burdaki görüşünü alacağın kişi ne kadar bilgili bilemezsin sonuçta. Bence bol bol kitaplara ve belgesellere odaklan ^-^ :)

    0|0
    0|0
  • Yaratan tek oldugu icin herkes yaratilan olmak zorundadır. Yaratan olmayan sey yaratilmis olmak zorundadir. Yaratilmayan da yaratandir. Felsefecilerin cogu tanrıyı dusunerek bulmuslardir, az biraz aklinizi kullanırsaniz idrak edebilirsiniz. Bir tabloyu ressamin yaptigini idrak edebilen bir insan nasil olur da kendisini kimin yarattigini idrak edemek. Her sey mantik uzerine kurulu. Düşünün sadece beyninizi kullanın tabi onu da inkar etmiyorsaniz.

    0|0
    0|0
  • Agnostiksen neden soruyorsun?

    0|0
    0|0
  • En basiti aynaya bak su kainata bak sence bunlar tesadüfen olusmus olabilir mi ac bir Kurani objektif bir sekilde oku bastan sona araştır sonra Tanrinin varligina inanmazsan agnostik ol

    0|0
    0|0
  • Bence tanri var o heryerde

    0|0
    0|0
  • aklın var fikrin var düşüncelerin var ama gösteremezsin anca izah edebilirsin görünmeyen şeylerde olabiliyormuş demekki

    1|0
    0|0
Yükleniyor...