Neden bu kadar aptal insan var?

Sanat ne demek, sanatçı demek bilmeden sanatsal takılıyor gibi görüp, öyle bir imaj yaratmak isteyen insalar...
Sadece güzel yakışıklı diye bir insana tapma derecesine gelen kişilikler...
Aşk diye yaşanılan saçma sapan ilişkiler...
Beyni düşünmemekten resmen ağ olmuş insanlar...
Nerde, hangi çağda, nasıl bir dünya da yaşadığına dair en ufak bir fikri olmayan bir çok insan her şeyin en iyisini bilir gibi konuşup birde sorunlar üzerinde çözüm üretebilceğini düşünür.
Kitap okumayan, kaliteli film izlemeyen, kitap okusa bile kitap üstünde düşünmeyen, filmi izleyip geçen o kadar çok insanlar var ki.. daha da saysak örnekler çoğalır. Ben pesimist bir insan değilim ama bu manzaraları gördükçe Optimistte olamıyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?

Güncellemeler:
VARAN 1 Mesela ki bu soruyu bir erkek sorsaydı cevap verenler daha çok kızlar olurdu. Ama ben popüler bir soru sormadım ve pembe rengini gören hemcinslerim, erkeklerin sorularına cevap vermeyi tercih ederdi heralde..

0|2
2|11

En İyi Erkek Görüşü

  • Ben Lisede iken, biri bana sormuştu.
    "Ne okumayı düşünüyorsun?" Diye. Konservatuara gideceğim dediğim zaman, "Aklına kim sokuyor bu saçma sapan şeyleri, Demişti bana. Bu kadar uzaklar işte sanata.
    Bazı konular da hiç bir bilgisi olmadığı halde, kendi fikrini bize zorla benimsetmeye çalışan "Yobaz" insanlar, bilgisi olmadığı halde fikri olanlar beni de sıkıyor cidden.

    1|0
    0|0
    • Ben güzel sanatlar lisesinde çok kitap okuyorum ve müzik dinleyip çok insanla konuşuyorum diye beni garip biri olarak görmüşlerdi, düşün ki.. Hele ki sanat lisesinde... Bu durum ülkedeki zihniyet ve bakış açısına güzel bir örnek heralde. Felsefe, psikolojiyle ilgileniyorum diye inancı zayıf dendi falan filan.. Şu var ki deli gibi resim yapan arkadaşlarım resamları bilmez, felsefelerini anlamaz, araştırmazdı.. Bu işte hep.. İşin hep yüzeyselliğindeyiz nedense. Kimse taşın altına elini koymuyor. Ben İbsen okurken dalga geçenler vardı.. :)

    • Hepsini Göster
    • Düz liseye hiç gitmedim ama tahmin edebiliyorum.. Milleti boş ver diyoruz da nereye kadar. Çünkü bu içi boşluk, çürümüşlük, yüzeysellik dolaylı yoldan etkiliyor bizi. Yaşam standartlarımızı, siyasi durumumuzu... Saçma bir adet çıktı millet artık Allahla aramıza bile giriyor, ondan duymuş gibi bir şeyler zırvalıyor. Sorsan bir şey okumamıştır... Onu mu yapalım, bunu mu yapalım, hangi mekana gidelim derdiyle beyni yanmış bir sürü insan sürüsü var.. Teşekkür ederim ama hala pek de bir şey bilmiyorum, farkındayım.. Ama işte eksik olduğun şeyleri gidermek değil, çaktırmamak derdinde millet. Yok abi hatalısın, eksiksin, reddedildin.. ne var yani. İçi boş mükemmeliyetçi insanlardan bırak mükemmeli iyi yi yaşayamıyoruz :) Sen de belli ki kendini geliştirmeye çalışan az kesimdeki gruptansın

    • Ben lise 1 de meslek lisesine gitmiştim.
      Düz liseyi tahmin edebilirsin ama Meslek Lisesini tahmin bile edemezsin. :) benim için kabus gibi bir seneydi...
      Milleti boş vermekten başka da çaremiz yok gibi geliyor bana. Sen "Yobaz" insanlardan baya şikayetçisin gibi. "Yobaz" kişi, kendi düşüncesini gözü kapalı bir şekilde benimser ve hiç bir şekilde karşı düşünceyi önemsemez, kendi düşüncesini empoze etmeye çalışır. Yani sen o kişiyi değiştiremezsin.
      O yüzden "Boş ver milleti" dedim. Dünyanın bir kısmı, ülkemizin de büyük kısmı "Yobaz" zihniyette maalesef. Ben bu durumdan kurtuluşu buldum. Muhatap olmayacaksın öyle kişiler ile... tek çare budur yani. Ama genede onları düzeltme için elimizden geleni de yapmalıyız.
      Kendimi geliştirmeye çalışıyorum, çünkü kendimi geliştirmeye zorunlu olduğumu düşünüyorum. Herkes kendini geliştirmek için elinden geleni yapmalı. Ama yapmıyorlar maalesef. :( :)

En İyi Kız Görüşü

  • duygularima tercuman olmussun diyecek bisey kalmamis

    1|0
    0|0
    • Ne mutlu öyleyse.. ayrıca çok sevindim kız olarak bunları önemseyen birileri var..

    • Hepsini Göster
    • okulda falan birsuru arkadasim var onun disinda da bir cok arkadasim var ama oturup moda makyaj ve erkekler disinda sohbet edebildiğim kitaplardan bahsedip gorus alisverisi yapabildigim bir tane kiz var, durum cok kotu aslinda

    • İnanır mısın benim de öyle.. durum fena

Erkekler Ne Diyor 10

  • Duygularıma tercüman olan bir konuyu ele almışsınız gerçekten çok haklısınız. Bu konunun üzerine uzun uzun tartışılır. Bence başlıca problem eğitimde. Aile içi eğitim olsun yurdumuzdaki eğitim sistemi olsun bunlar bizi sanata spora müziğe edebiyata yönlendirmeyecek şekilde tasarlanmış. Kiminin gelecek kaygısı var, kiminin çalışma alışkanlığı yok. Gel gelelim bunlar olmasa da özgür düşünce ortamının olmadığını düşünüyorum bu şartlar altında sanatsız bir toplum normaldir, hayat damarlarımızdan biri kopmuştur.

    0|0
    0|0
    • Yani kardeşim hiç mi merak etmezsin anormallikleri, normallikleri değil mi? Saçma sapan şeyler içinde sürükleneceğine öğren de sağlam adım at... Hayır okumak zaten yok, sorsan çok film izler herkes.. filmi tartışmak istersin herkesin diyebilceği iki üç cümle kurar. Şöyle oldu böyle oldu, şöyle olsaydı böyle olsaydı der susar. Ne verdiği mesajdan, ne anlattığı şeyden haberi vardır. 30 yıla yakın derdi var bu insanlığın kimsenin ruhu duymuyor... insaf :)

  • sen kişisel görüş çağdaş görüşlerden bahsetmişsin düşünebilme yetilerini kullanamadığımız için bundan hayıflanmışsın peki bende sana bir soru sarayım
    müslümanım diyen insanların inandıkları kitap olan kuranı kerimi bile okumamış olması ya da okudukları halde düşünüp onun ne anlatmak istediği hakkında 1 dk bile kafa yormayan kişilerden böylesine isteklerde bulunmak sence ne kadar doğru tamam sana dinle ilgili bir örnek verdim ama din insanın hayatındaki en önemli kavram erdem ve kurallardır bu yüzden örnek verdiğimi bilmeni istedim

    0|0
    0|0
    • Bu da var tabii... Daha çoğalır gider zaten bu örnekler. Yok şu günah, yok böylesin diyen insanlar kitaplarını okumamışlar bile.. Bırak özgür dini, artık Allahla senin arana giriyolar.

    • bu yüzden yapman gereken şey şu başkalarının hayatlarını düşüncelerini sorgulama herkes kendi doğrularıyla yaşar sana müdahele etme hakkı olan insanlar haricinde kimse sana ne yaptığın nasıl yaşadığın konusunda hesap soramaz sen kendi fikir ve anlayışınla uyumlu kişilerle sohbet edersin arkadaşlık kurarsın tercihini bu yönde kullanırsın diğerleriyle uğraşmak ya da onları düzeltmek hor görmek bilinçlendirmek bizim işimiz değil ama birisi gelip senden yarıdm isterse ancak ona yardım edebilirsin son olarak şu ayetle bitiricem
      sen ancak senden öğüt alacaklara öğüt verebilirsin

  • sorgulamadıklarından. ben umudumu kestim artık. neyse doluyum bu konuda.

    1|0
    0|0
    • Farkındasızlık hat safhada. Ben de öyle, artık kızıyorum...

    • Hepsini Göster
    • Çok boş kaldığımda, artık boşluğun saçma sapanlığında giriyorum buraya... Bakıyorum, gülüyorum, bazen sanki ben mi bu saçmalıkta kalıyorum diyorum falan... Sanki kasıtlı ve zorunlu uyman gereken bir çağ varmış gibi oluyor bazen. Ben mi anormalim diyorsun... Ama yok. Bu kadar çürümüşlüğün içinde bir arpa boyu yol alamıyoruz.

    • ben bazen kendimi tekrardan insan gibi hissetmek istediğim için takılıyorum bu mecralarda genelde. bence evrim bazılarıyla alay ediyor. var olmamamız gereken bir dünyada yaşamak zorudna bırakıldık. elimde olsa hep söylerim doğmazdım ama kendini zarar veremeyecek kadar çok sevmek ama başkalarıyla zaman geçiremeyecek kadar da dünyadan tiksinmek ikilemde bırakıyor insanı.

  • 8 milyar dünyada 79 milyon ülkemizde insan var bu kadar çeşitlendirilmiş olmasında bir anormallik yok bence.

    0|1
    0|0
  • Güzel anlatmışsın da her koyun kendi bacağından. Tanımadığın birisi seni neden ırgalasın ki? O yüzden başkaları için üzülme ve kendin için birşeyler yap :)

    0|0
    0|0
    • Ben kendim için bir şeyler yapıyorum hatta elimden geldiğince çok şey yapıyorum ama içinde yaşadığım real platformdaki bu durum da dolaylı yoldan etkiliyor beni. Artık üzülmeyi geçtim, kızıyorum böyle şeylere. İnsan bu kadar mı farkındasız olur..

    • Oluyor işte. Elden birşey gelmiyor malesef. Sadece kendini yok yere yıpratma diye söyledim :)

  • Insanlarin yasam tarzi kimseyi ilgilendirmez senin futbolla ilgilenmiyo olusun ben ilgilendigim icin seni aptal yapmaz. Insanlarin genel kultur farki gayet tabii olacaktir. Fakan oyle insanlar vardir ki kitap acmadan resim cizmeden imkansizlikla dolu hayati sanatcidan da öte sanatasal yasar. Insanlari Otekilestirmen cok anlamsiz.

    0|0
    0|0
    • Ötekileştirmiyorum ki ben insanlar asıl kategorize ediyorlar, bunun farkında olmuyor olamazsınız. Yaşam tarzı değil bu.. farkındasızlık yaşam tarzı mı yani? Konuyu futbol olarak ele almadım. Ben gündelik hobilerden, yaşam tarzlarından bahsetmiyorum. İsterse topu saatlerce uçurmaya çalışsın. Bahsettiğim mesele daha derinsel bir algı...

  • Tarkovski ya da Bergman izliyorum. Nietzche, erich fromm, adler, çehov okuyorum. Neyim ben şimdi

    0|0
    0|0
    • Merklı ve sorgulayıcı bir insansın heralde. Ben de BÖYLE BUYURDU ZERDÜŞTÜ okudum..

    • İyi seçimmiş. bir halt değilim ben boşver. Ama şu tiradı zihnimde sürekli tekrrrarlayacak kadar sorgulayıcı olabilirim. Düşüncelerimizin katlanması mı güzel zalim kaderin yumruklarına, oklarına? Yoksa diretip bela denizlerine karşı "dur yeter" demesi mi?

      iyi, ahlaklı olmak ya da aptal olmak ves. bu konularda konuşruz bir ara umarım.

  • Eveeeet terk edilmiş bir üyemiz daha.. Dök içini say gitsin aşk çok saçma evet evet katılıyorum

    0|0
    0|0
  • Tam yazacak siteyi bulmussun burda oylelerinden dolu

    0|0
    0|0
    • Sosyolojik tespitler :D Biraz ironi içerdi evet ama yapcak bir şey yok artık..

Kızlar Ne Diyor 1

  • Aferim cici kız sana katılıyorum da herkes ne yaparsa kendisine yapar. Boş inşaları düşünürek, tartarak sende düşebilirsin. Kendine bak kendi yoluna bak...

    0|0
    0|0
    • Düşünerek, tartarak düşmek? Düşünmek ne zaman seviyeyi alçalttı?

    • Ben dusunen bazi seyleri tartan insanlarin seviyesi duser demedim bos insalari dusunmek tarrmak dedim bu benim sahsi dusuncem

Yükleniyor...