Asgari ücret artarsa ve bu artış iş verene yüklenilirse sizce ekonomi ne olur?

Arkadaşlar son zamanların en çok merak edilen konusu yeni yılda asgari ücretin ne kadar olacağı. Bu hususta da mevcut iktidar asgari ücreti 1300 TL olarak belirtmekte ancak bu artışın nasıl olacağını izah etmemektedir. Bu artış iş verene yüklenilirse sizce piyasada işsizlik artmaz mı. Yani bugün bir işçinin en düşük maliyeti maaş + sigorta 1500 TL iken asgari ücretin artmasıyla birlikte 2000 TL olacaktır. Buda her 4 işçiden artık birisin işsiz kalması demektir. Sizce bu sorun nasıl çözülecek ya da çözülmeli?

  • Artışın tamamı iş veren tarafından karşılanmalı
    0% (0)0% (0)0% (0)Oy Ver
  • Devlet ile iş veren artışı paylaşmalı
    50% (2)0% (0)25% (2)Oy Ver
  • Tamamını devlet karşılamalı
    0% (0)50% (2)25% (2)Oy Ver
  • Adı asgari olan bir şey için bu kadar zam fazla
    0% (0)0% (0)0% (0)Oy Ver
  • Artışı iş veren karşılamalı ama yeni teşvikler getirilerek dolaylı olarak devlet karşılamış olmalı
    50% (2)50% (2)50% (4)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim
Güncellemeler:
Galiba bu sitede herkesin maddi durumu çok iyi asgari ücretle falan kimsenin uğraştığı yok. Zor bir soru sorduğum için kusura bakmayın arkadaşlar.

0|0
1|1

En İyi Kız Görüşü

  • Artışı iş veren karşılamalı ama yeni teşvikler getirilerek dolaylı olarak devlet karşılamış olmalı

    0|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 0

Kızlardan En İyi Görüş seçilmiş!

Erkekler Ne Diyor 1

  • " Bu da her 4 işçiden artık birisin işsiz kalması demektir. " cümlesi saçma olmuş.

    0|0
    0|1
    • Elbetteki katılmayabilirsin ama küçük esnafı düşün 4 işçiyle rahatça çalışabilecekken yani 6000 TL maliyete katlanırken artık sadece 3 işçi için 6000 TL maliyete katlanacak. Aradaki fark onun için exta olacak.

    • Küçük esnaf dediğin yer o işi en az 4 kişi ile yapabiliyorsa peki?

    • O zamanda ortaya fazla mesai sorunu çıkacak yani en az 4 kişi gerekliyse 5. işçinin alımı şüpheye düşecek ve mevcut işçiler fazla mesai yaptırılacak. Tabi fazla mesai paralarının da ödeneceği şüpheli

Yükleniyor...