Eğer bir uçağın kara kutusuna bir kazada hiçbirşey olmuyorsa, tüm uçak neden bu maddeden yapılmaz?

Uçağın bütün malzemelerini ya da en azından dışı kara kutunun malzemesinden kaplanabilir diye düsünüyorum. Uçak mühendisi var mı aramızda?


0|0
2|6

En İyi Kız Görüşü

  • Cem arslan kafası ^^

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 1

  • Çok basit.

    Uçak ağır olursa nasıl havada yer çekimine karşı koyabilir?

    0|0
    0|0
    • Ağır olmasına gerek yok başka bir maddede olabilir ben sadece örnek veriyorum:)

    • Hepsini Göster
    • Ben zaten onu inkar etmiyorum. Dünyada hafif ve sağlam bir çok malzeme var. Plastikten daha hafif çelikten daha güçlü ürettikleri maddeler var. Mesele bunları kullanınca ortaya çıkıcak maliyet olabilir..

    • Maliyetten önce önemli olan basınca dayanıklılık olabilir.. Soğuğa ve sıcağa..

Erkekler Ne Diyor 6

  • Bilmiyorum ama bunu sen dusunuyosan ucak yapan kisilerde dusunebiliyodur illa mantikli bir aciklamasi vardir mesela ucamicak kadar agir olmasi vs vs

    0|0
    0|0
    • Tabiki vardırda daha darbe emici maddeler var bunları niye kullanmıyorlar maliyetleri yükselttiği icinmidir yoksa baska bir acıklamasımı var?:)

    • Zaten ucsk darbelerde en az hasarla kurtulcak sekilde tasarlaniyo her malzeme gökyüzündeki asiri sicakliga asiri neme ya da asiri sogukluga dayanmiyo ayrica yildirima bile dayanikli olmasi lazim ki şu an oylede aceba o malzemeler bunlara dayaniyomu yani biz bos konusuyoruz aslinda biz bunlaei dusunuyosak senelerce sadece bunlari okumus muhendislerde dusunebilir :)

  • O malzeme ile yapılsa bile uçağın o kadar yükseklikten yere çakılması ve kabinin içinde yaratacağı şok dalgası ile içinde gene kimse yaşayamaz

    0|0
    0|0
    • Oda var ama daha dayanıklı darbe emici maddelerde var kullanılabilir

    • Hepsini Göster
    • Araçlar zaten kutu gibi tamamen kapitalizm yüzünden para avcılığı yüzünden insanlar hayatlarından oluyor. En basit örneği hicbirsey yapmıyorsan arabanın kasasını çelikle güçlendir. Yarış arabalarında ve nascar arabalarında mevcut. Bence ölümlü kaza aşırı derecede azalır:)

    • Arabalar fazla güvenlikli değil ne yazık ki.. yani uçak gibi son sistem ile donatılmış ve kaza sayısı en az olan yapılara bu gibi fikirleri düünmek yerine daha tehlikeli olan.. ve hatta karton kutulardan farksız olan araçları güçlendirmeleri lazım.. araçlar çok ağır oluyor diyorlar ama dış iskeleti de sağlamlaştırabilirler.. Ancak gene maliyet.. Yani Üreticiler fazla para vermemek için ve her kitleye araçlarını satmak için ya da ürünlerini malesef güvenlikten taviz veriyor.. Uçaklar şu an en güvenli ulaşım araçları..

  • Kara kutu küçük olduğu için uçağa göre dayanıklılığı kat kat daha fazladır. Madde ile ilgili değil.

    0|0
    0|0
  • Bu kadar beyin size fazla ya :D

    0|0
    0|0
  • Çok ağır olacağı için olabilir mi acaba:D

    0|0
    0|0
  • Kara kutuda bir şekilde zarar görür. Şöyle düşün. Tanklardan örnek vereyim. tanklar zırhlarla kaplanır ama tasarımda hem dayanıklı hemde hızlı olması öngörülür. Uçakta da aynı şey. Sağlamlık için zırh takarsan. uçak gövdesindeki ağırlık artar. içindeki yolcular eşyalar da olduğunu varsay. daha fazla güç gerek daha fazla güç daha çok para/masraf demek

    0|0
    0|0
    • Ya orası öyle ben sadece kara kutu değil onun gibi sağlam bir maddede olabilir uçağı daha darbe emebilen bir malzemeden yapılabilir öyle bir çok madde var:)

    • Bende şey düşünüyorum. Marvelin Kaptan Amerika filminde. Yüzbaşı Steve racers ın kalkanı farklı bir maddeden ince ama çok sağlam. eğer öyle bir madde bulunursa o dediğin o zaman olur.

    • O bilim kurguya giriyorda yapılan bir çok malzeme var ya uzay teknolojisinde kullandıkları malzemelerde olabilir?

Yükleniyor...