Ateistler hakkında yanlış bilinenler..

Toplumun genel sorunlarından biri şüphesiz 'ön yargı'..Farklı fikirlere tahammül edememe ve saygısızlık herkeste geçerli olmasa da, pek çok insanda bulunan bir özellik..Ateistler de bu ön yargıların kurbanı olup yanlış anlaşılan kesimlerden biri..

Ben de size mümkün olduğu kadar ateistleri doğru açıklamaya çalışıp, aslında sanıldığı kadar kötü olmadıklarını açıklamaya çalıştım..

Ateistler Tanrıya inanmaz !

Ateistler her türlü Tanrı kavramını reddeder.Eğer içindevarlığa dair birazcık şüphe varsa o kişiye Agnostik denir zaten..’Tanrı’ya inanıyorum ama tapmayı reddediyorum’ diyen isyankar gençlik ise farklı bir kafada, bunlar hep bonzaiden sonra oldu.

Doğru olan, Ateist kişi tam anlamıyla Tanrı’nın varlığını reddeder.

Ateistlerin marijinal bir yaşamı yok !

Biz Tanrıya inanmıyoruz diye bir yerlerde toplanıp eroini ekmekle yemiyoruz mesela.Şarap içerek uyuşturucu partileri vermiyoruz..Ya da tam tersi, hayattan soğmuş vaziyette, aşırı içine kapanık bir yaşam tarzımız yok.Dini ibadetleriniz dışında, siz nasıl yaşıyorsanız Ateistler de 3 aşağı 5 yukarı aynı yaşıyor..

Ateistlerin hepsi kötü insanlar değildir !

İnanlar düşünsün; iyilik ödülü olarak cennet, kötülük cezası olarak cehennem olmasaydı insanlara ve hayvanlara kötü mü davranacaktınız? Unutmayın ki insanı kötülüklerden alıkoyan şey ne inanç, ne de kanunlardır..İyiliğin de kötülüğün de anahtar sizin vicdanlarınızdır..Hıristiyanın, Yahudinin, Budistin, Müslümanın iyisi-kötüsü olduğu gibi; Ateistlerin de iyisi kalplisi kötü kalplisi var. Kötülüğün sebebi tek başına ‘inanç’ olamaz.

Ateistler insanların maymundan geldiğine inanmaz !

Bir kere şunu kesinlikle bilmeniz gerek..Evrim teorisi insanların maymundan geldiğini iddia etmiyor..Kaldı ki, Ateistlerin tamamı evrim teorisine inanmaz.Tanrısal yaratılışı inkar etmek, var oluşun nasıl meydana geldiğini açıklamak zorunluluğuna sebep olmaz.’Tanrının ve dinlerin varlığına” soyut ve somut yeterli delil bulamamak, Ateist olmak için yeterlidir.Ötesi lazım değil.

Ateistler dine düşman değildir !

Birçoğu da düşüncelere saygılı insanlardır.Çeşitli yerlerde, ateistler ezan sesinden rahatsız olur gibi ateistlere yönelik saçma iftiralar atılıyor.Hiçbir Ateist ne ezan sesinden, ne çan sesinden rahatsız olmaz.Ateistlerin tek istediği, kendi inançlarına saygılı olunmasıdır..

Benim ya da diğer ateistlerin din karşısında ara sıra takındığımız bu düşmanca tavır sadece kelimelerle sınırlıdır. Ben ilahiyat kaynaklı bir tartışma yüzünden hiçbir yere bomba atmayacağım, kimsenin kafasını kesmeyeceğim, kimseye taş fırlatmayacağım, kimseyi çarmıha gerip yakmayacağım, kimseye işkence etmeyeceğim veya gökdelenlere uçakla çarpmayacağım.

RICHARD DAWKINS


4|2
6473

En İyi Kız Görüşü

  • saçmalığın daniskası... saygı ffilan duymuyorum arkadaşım !! Allahı reddeden bir insana saygı filan duyamam ben... Allah akıl fikir vermiş yıl olmuş 2014 hala şeytana uyuyorsanız bu kadar bilgi elinizde olduğu halde. ben saygı filan duyamam git başka çöplükte öt.. gocunma madem dinsiz imansızsın saygı filan da bekleme. saygı duyanlar olabilir tamam ama ben duymam... tamam size kötü davranmam , ezmem vs çünkü zaten muhatap olmam ; gereksiz çünkü GEREKSİZ. sizlerle muhatap olunmaz çünkü anlamıyorsunuz ki. sabit fikirlisiniz.. gerçeği görseniz bile bu böyle. neyse dediğim gibi size saygı ASSSSSSSLAAAAA duymam... bitti.

    8|4
    5|1
    • Cok haklısın..

    • Hepsini Göster
    • Şeytana inanan biz değil, sizsiniz.. Şeytanın varlığını kabul etmiyoruz biz ;)

    • kabul et veya etme şeytan sizi iyi kullanıyo haa :D şeytanın gönüllü askerlerisiniz siz ; istediğin kadar inanma , arkanızdan gülüyor sizi kullanıyor nasıl olsa siz istediğiniz kadar inanmıyoruz diye söylenin ! :D

En İyi Erkek Görüşü

Senin görüşün nedir?

Kızlar Ne Diyor 63

  • Ateistler tanrıya ya da herhangi bir yaratıcıya inanmıyor... Yani doğru anlamışım sorun yok... İyiliği ya da kötülüğü de zaten beni ilgilendirmez... İyiyse iyidir kötüyse kötüdür yapacak bir şey yok. İnsanlar birbirlerini devamlı yargılarlar. Ve yargılayan taraf sadece Müslümanlar ya da herhangi bir dine bağlı olan bir kişi değildir. Ateistler de Allah'a inananları yargılar, hatta dalga geçerler. Hatta Müslümanlık ile alakalı olmayan şeyleri Müslümanlara yakıştırır, yarım yamalak bilgileri ile dinimiz hakkında yanlış hükümler verir ve dinimize iftira atar. Eğer bir Ateist benim dinime saygı gösterir ise ben de onun inançsızlığına saygı gösteririm, eğer ki benim dinim hakkında, hiç de doğru olmayan şeyler söyler ve bir de bunu yayarsa, eğer ben gerçek inanç sahibi biriysem, o insanı durdurmak ve inandığım şeyi korumak benim görevimdir, ve ben üstüme düşen bu görevi yaptığım için bir ateist bana çıkıp da "Sen gerici bir insansın" diyemez. Ateistlik yeni çıkmış bir akım değildir, yüzyıllar önce de Allah'a inanan ya da inanmayan vardı, şimdi de geçmiştekinden farklı bir durum yok. İnançlar bilimden farklıdır. Bilimde sorgulama vardır, ama inançta yoktur... İnsan sadece inanır, kabullenir ve kalpteki bu inanca saygı duyulması zorunludur.

    1|1
    0|0
    • Nasil bir saygi bekliyorsun mesela? ateist insan zaten tanriyi dusunmuyor, dini dusunmuyor e yani sende din konusunda tartisirken mesela cogu kez basima geldi " tanri " demekten nem kapan muslumanlar oluyor. " sen benim allahima tanri diyemezsin ! " diyor eee yani?
      " eğer ki benim dinim hakkında, hiç de doğru olmayan şeyler söyler ve bir de bunu yayarsa, eğer ben gerçek inanç sahibi biriysem " senin dinine inanmiyor zaten kabul etmiyor zaten, icindeki bazi ayetleri kendine gore celiskili buluyor zaten. sorun bu zaten ateistler acisindan empati yapamamak.

    • Hepsini Göster
    • Yaaa sen beni ne tip bir şekilde anlıyorsun ben ne anlatıyorum sen ne anlıyorsun yaa... Tamam bırak git, işin gücün saptırmak... Beni ne ile suçladığının farkında mısın sen? Beni ya doğru anla ya da çekip git.

    • Sen muhtemelen yazıları atlaya atlaya okuyorsun, benim bahsettiğim şeyler ile senin suçlayışlarının hiç bir alakası yok... Yani bir insan bir insanı yanlış anlar da bu kadar mı anlar be? Ben orada Müslümanlar cahil demiyorum, cahil Müslümanlar diyorum çaktın? Hani şu ateistlerle tartışırken bilmediği takıldığı yerde ağzına gelen küfürü sayan, seviyeyi düşüren insanlardan bahsediyorum. Müslüman Müslüman'ın kusurunu örter elbet ama burada bir şahıstan bahsedilmiyor, genelden bahsediliyor. Ben de Müslüman evladıyım, ancak öz eleştiri yapıyorum. Nerde yanlış yaptığımız konusunda. Ben şahsa ya da genele konuşmuyorum. Belli kesim insanlardan konuşuyorum. Ama sen bunu da başka yerlerinden anlayacak, atlaya atlaya okuyacak ve yine lafı tersinden anlayıp akıllı ablayı oynayacaksın. Sen devam et böyle...

  • Yazdıklarına itirazım yok kesinlikle saygı duyuyorum. Fakat bazı ateistlerin Müslümanları yerme çabasına, zekalarına veya katakterlerine hakaret etmelerine anlam veremiyorum. Bunu bir hristiyana yapmıyorlar mesela.. Bunların ateizm arkasına saklanmış İslam düşmanı olduklarını düşünüyorum.

    Birde ateistlere laf saydırırken "ataist" yazan arkadaşlar hep komik gelmiştir :)

    4|3
    0|0
    • Ayyynen katiliyorum.
      hep camuru islama ayiyorlar.
      kimse yahudilige veye hristiyanligs bisey demiyor.
      Bide gelmis bana burada zihniyeti bozuk diyor bazi zihniyeti bozuklar cok yazik.

    • Belki en kanlı dinlerden birisi olduğu için, belki cehalete açık bir din olduğu için, belkide çevrelerinde en bulunan din o olduğu içindir ama gerçek ateistler tek bir dini eleştirmezler. Eğer öyle olsaydı hayata küsmüş, tanrıyı kızıp ateist olmuş gibi olurdu ki bu saçmalık zaten hem fikiriz. Ama bak ben mesela İslamiyet'ten daha çok eleştirdiğim bir din daha var. Azteklerin dini ismini tam bilmiyorum. Bu dine göre her gece tanrıya bir insan kurban ediliyordu ne yazık ki.

  • Sen önce müslümanların görüşlerine saygılı olmayı öğren ondan sonra saygı bekle kendi inancım gereği başkasına verdiğim bir cevapta bana saygısızca cevap verdin ve benim cevabımı beklemedn engellenmştm şikayet ettiğin için özelden cevap verdm hmde çok saygılı bir şekilde adam uerine koyup cevap vermedin o gün bu gündür adını gördükçe ne yazıkki midem bulanıyor... biraz tutarlı ol. şimdide şikayet et istersen ama bu seferde cvap verme senle tartışmaya girmek istemiyorm benim bildiğim sana senin bildiğin sanadır

    3|2
    2|1
    • Bu gerçekten yaşandı mı?

    • Hepsini Göster
    • Bayan Zümrapolat, sıkıntı inanmakta değil. İşi sağlama alıp inanmakla (sağlık sigortası gibi), yürekten inanmak farklı şeyler. Şunu sezinledim sizden; siz biraz da arkayı sağlama almak adına inanıyorsunuz. Bende diyorum ki bu şekilde inanacaksanız, Allah'ı var kabul edersek siz de cehenneme gidecrksiniz çünkü işi sağlama alma amacıyla inandınız. Şöyle söyleyeyim, dvreni bilimi tarihi doğayı araştırdıkça herhangi bir dinin olmadığını keşfediyor evet. Ama demin dediğiniz bir şeye katılıyorum. İnsan ölünce yok olmaktan psikolojik olarak korkuyor, öyle evrimleşmiş. Bu nedenle bir şeylere inanma iç güdüsü devreye giriyor ve ilk dinler ortaya çıkıyor. Bunlar doğaya, hayvanlara, ateşe tapmak iken zamanla tanrılara en sonda tek tanrıya tapmak olarak değişiyor.
      (Lütfen bana mesaj atınız. Çünkü buraya girmek zor oluyor. Pencereyi yeniledikten sonra 2 kez daha aşağıya inmeye basıyorum ve zaman kaybediyorum.)

  • Farklı görüşlere saygılıyım ama karşı tarafta saygılı olduğu müddetçe :)
    Ateizmde dahil insanların inançlarını küçümseyen provakatif konular açılmasın yeter ki bu konuda biraz öz eleştiri yaparsan eminim karşındaki insanlar da yapacaktır :)
    Güzel bir bence olmuş severek okudum :)

    0|0
    0|0
    • Sanal alemde daha çok inananlar ateizmle dalga geçiyor.. Teşekkürler

  • Ne zaman dini icerikli bir yorum yapsam, altina ateistler dolusuyor ve "cahil, siz kandiriliyorsunuz" gibi seyler soyleryerek inancima ve fikirlerime saygi gostermiyorlar. Yine de ben saygimi koruyorum ama ateistlerin kendilerini farkli ve bizim bilmedigimiz seyleri bildigini sanip kendini ustun gormesi beni gercekten sinirlendiriyor.

    1|1
    0|0
  • Bir ateist olarak su kismini yanlis buldum. " Ateistlerin tek istediği, kendi inançlarına saygılı olunmasıdır.. " kendi inanclari yerine " dusunceleri " desen daha dogru olur diye dusunuyorum.

    1|2
    3|2
    • burada bile muslumanlarin ateistlere karsi saygi duymadigini goruyoruz.
      ateistim diyen veya bu yaziyi dogru bulan kisilerin ne kadar eksi puan aldiklarini gorebilirsiniz.. muminler boyle iste.

    • Hepsini Göster
    • Ne için ateist oldunuz?

    • Her neyse..

  • Saygı konusunda kesinlikle katılmıyorum. İslamî öyle bir yerden yere vuruyorsunuz ki saygı filan göremiyorum.
    Saygı kelimelerle de olur sana buradan küfür yazamam değil mi aynı onun gibi yazdığınız kelimelerle saygısızlık yapabileceğinizi kim söyledi. Saygı sözde yazıda farklı bir olgu mu?

    Ki senin de birçok sorunu görmüşlüğüm var herşeye ok dedim de o saygıyı görünce şalter attı. Saygı duyana saygımız sonsuz. Yerden yere vurmak kimin haddine!

    1|1
    0|0
  • Ares... En sevdiğim yazın oldu bu :D

    Hele ilk paragrafta, kullandığım karikatüre de bayıldım, verdiğin ayara da...

    0|0
    0|1
    • Veririm ayarı, affetmem asd
      Umarım mümin kardeşlerim de sever

  • Çokça bilgili ve cesur insanlar. Her zaman kendilerince haklı sebepleri vardır. Biz inançlı insanları yaptığı hatayı ( Tanrı'nın varlığına kanıtlama) yapmazlar. Tanrı'nın yokluğuna kanıtmala derdine düşmezler çünkü zaten onlara göre yoktur. Karşıdakini iknanetme çabasına girmezler ama dinleyenler farkında olmadan sorgulama gereği duyarlar.
    Ateistler aykırı insanlar değiller farkına yeni vardım çok merhametli ve hayvanseverler.. Ötekileştirmek gibi olmasın ama insanın hayatında mutlaka Ateist bir arkadaşı olması gerek inanmasa da saygı duyan. ^^

    Ulan hadi ateistsin anladıkda Allah'a da mı inanmıyon gibi iğrenç espirilere maruz kalırlar. :))

    1|0
    1|0
  • Evet ateistlerden iyi insanlar var müslümanlardanda kötü insanlar oluyo çünkü lafta müslümanlar. ateistlerden herşey beklenir gibi bir durum yok zaten. Tanıdığım ateist iki kişi var ve severim onları iyiler çünkü. Ha saygıdan bahsettin tam tersi bir çok ateist dinlere küfrediyo dindarları aşağılıyolar. Hepsi değil çoğu ayrımcılık yapılıyo saygı duymayanlar genelde müslümanlar değil ateistlerdir. Sitede bu konularla ilgili sorulara göz atmak yeterli olacaktır.

    2|0
    0|0
    • Aynen bende yorumumla bunu demek istedim ama #anlayana.

    • Hepsini Göster
    • Sanada bir gıcığım var nedenini söylemiyim ateist misin bilmiyorum olsanda ondan değil ama bundan geçen bir konu üzerine. Engelliydin bende ama bir yorumunu gördüm kaldırdım. Bu sitede çözemedim biri varsa o da sensin. Söylemek istedim.

    • Anladım

  • Bugünd kadar kimsenin dini inancına saygısızlık etmedim tam tersine edenleri tersledim. Deist veya Ateist çok arkadasım var karşı olduğum şey ise; gösteriş ve cool olmak ilgiyi üstüne toplamak amacıyla henüz din hakkında bile belli bir görüsü olmayan insanların ateist ya da deist olması. Bir de hiç bir şey araştırmadan hristiyanlığı cool görünmek için kullanıp "müslümanlar kafa kesip top oynuyor" diyip bir de üstüne deist olanlar oysaki deistliğin yaptıklarıyla alakası yok. Bunları saçma buluyorum ama düşünceleri cidden güzel olan atesitler var ayrıca her insan özgürdür kimseyi kınamak bizim elimizde değildir

    0|0
    0|0
  • kusura bakma ama evrim ile ateistlik çok iç içe. ben buna çok şahit oldum. hadi onu anladım tamam, ateistlere dine düşman değil diyorsun ben buna şahit olmadım nedense. benim peygamberime adam çobandı diyor. bu arada çoban olduğunu biliyorum yanlış anlaşılmasın ama bunu aşağılayıcı bir tavırla söylenmesi saygısızlık olmuyor mu? ne yani bu saydıklarından bir kaçını yapmazsa bir ateist ateistlikten çıkıyor mu?

    0|1
    0|0
    • Senin de işin gücün şahitlik asd

    • şahidim tabe kardeşim :D ne oldu şimdi benim tanıdığım ateistler ateistlikten çıktı mı? Müslüman mı oldular onu de bakem bana :D

    • Ateistlerin çoğu dediğiniz gibi evrimi bilirler. Ama ikisini içselleştirmek doğru olmaz. Ateist olup, uzaylılardan üretildiğine ya da başka seçenekler sunan da var. Bir de, dinsizlerin hepsi hürmetsizlik yapmaz. Hatta çoğu yapmıyor.

  • Kardeş sizi düşman görmüyoruz ki biz. Sadece bazı ateistler bizi insan hesabına katmıyo, bu benim zoruma gidiyo.
    Yazı güzel olmuş tebrik ederim :D
    Ama din adı altında yapılan çok ahlaksızlık var. Nasıl ki ateizm için böyle bir yargı varsa din için de böyle yargılar var. Neyse bunlarderin konular görüşümün altına bir yığın hakaret almak istemiyorum :D

    1|0
    0|0
  • Harika bir yazı olmuş. Tebrik ederim. Çok güzel özetlemişsin ve okuması da keyifli.

    0|1
    0|0
  • bir kere şunu bil günahkarlık ayrı şey imamsızlık ayrı şey her müslüman iyimii hayır günahkar olan da günahkar olması onun müslüman olmasına engel değil ateistin de iyi olması ateist olmasına engel değil sonuç olarak ateist.. ne hoş çelişki inanmıyorsunuz ama inanmadığınıza inanıyorsunuz inanmamak da bir inanış bence.. şimdi sen kuranı inkar et sen peygamberleri inkar et sen alemlerin rabbini inkar et sonra gel saygı bekle yok öyle..

    2|0
    0|0
  • Okumadim ama Allah islah etsin diyorum :)

    4|3
    4|4
    • türban şov devam hll.

    • Hepsini Göster
    • Neyimi gördün söylermisin fotom var diye mi bukadar salakca şeyler yazabiliyosun.. gelmiş bana hoşgörüden bahsederler.
      Bn sni yargilamiyorum inandigin seyleri yargiliyorum aciklik saciklik medeniyetse hayvanlar bizden daha medeni ;)

  • Ateistlere düşman degilim sadece yanlış düşünüyolar. Ben buna inaniyorum. Müslümanların bir görevi de islami bilmeyene anlatmaktir. Anlattiktan sonra inanirsa ne mutlu inanmassada saygı duymak gerekir. :)

    1|0
    0|0
  • İnanmak ister insan ve inanır.. İnanmıyorum diyen yanılır.

    0|0
    0|0
  • yazıdada belirtildiği gibi hangi inanca sahip olursa olsun her toplumun ıyısıde var kotusu de.
    saygıya dayanıyor hersey.
    ınancı ne olursa olsun ya da inançsızlığı,
    Allah'ın varlığını reddetmeyi (tövbe haşaa) onaylamıyorum tabii ama yine de herkezın dusuncesıne saygı duyuyorum.

    0|0
    0|0
  • Allah Kuran-ı Kerim'de ateistlere lanetler yağdırıyor ve tehdit ediyor. Bu kitaba inanan insanlardan ateistlere saygı beklemek saçma çünkü zaten inandıkları tanrı ateistlere saygı duymuyor.

    0|5
    5|0
  • Kızlar Devam
    43

Erkekler Ne Diyor 72

  • İki soru sormak istiyorum Ateizm ;Anne Rahmine Meni olarak düşün bir çocuğun doğumuna kadar geçen (ortalama ) 9 aylık süre zarfında. Soluduğu Havayı, Yediği yemeği , Dışkısını , İç organlarının gelişimini, Beyni ve diğer uzuvlarının gelişimini ve tüm bunları bir suyun içinde gerçekleştirebiliyor olmasınız nasıl açıklıyor?

    İkinci Sorum ise

    Bir Karınca Düşünelim. Karıncalar hakkında biyolojik bilgiye çok sahip değilim ancak gördüğüm ve izleyebildiğim kadarıyla bir karınca , Yol da giderken yolunu değiştirebiliyor, Su ya girmiyor , Zararlı olana yanaşmıyor , Bal vs gibi yapışan besinleri tüketirken çok yanaşmıyor gibi davranışları sergilerken belli ki aklı ve iradesi var. Tükettiğine göre midesi ve metabolizması var, Tükettiğini dışarı çıkarıyor mu bilmiyorum eğer çıkarıyor ise bir bağırsak veya Dışkı için gerekli sistem olmalı, Yardımlaşma duygusu var , Paylaşma içgüdüsü var. Tüm bunları ufacık bir hayvanın yapabiliyor olmasını Ateizm nasıl açıklıyor?

    Teşk ederim.

    2|2
    0|0
    • Çok uzun bu, okuyamam

    • Hepsini Göster
    • Tamam sensin

    • Asdfgh

      Adam ateyist değilmiş üşenip de okumadigi için ret ediyormuş ya la.

  • ''yıl olmuş 2014 ve hala Allah'a inanan geri kafalılar var'' diyen embesillerle aynı oksijeni tüketiyo olmak büyük talihsizlik

    4|4
    2|1
    • Yıl olmus 2014 senin gibi doğrulardan bir haber insanım aklım var diye dolaşanlar var.. bende seninle aynı havayı solumak istemezdim..

    • Hepsini Göster
    • Aynen çok üzülüyorum bir eylem olunca onu memet yapdı ama kendilerini yapışırken ben şans eseri olduö diye n zihniyet

    • Ağustos senin gibi zekayı zikim

  • Yazı güzel beğendim, ama Dawkins'in sözünün paylaşılması çok saçma olmuş. Heleki son satırları."Gökdelenlere uçakla çarpmayacağım." gökdelenlere uçakla çarpanlar din için uğraşanlar değildi, Amerikalıların ta kendisiydi.

    3|2
    0|0
    • IŞİD'e de müslüman değil, Amerika kurdu diyorlar..

      Yani çok takmamak lazım bu teorileri asd

    • Hepsini Göster
    • Bende tamda bunlari yazacaktim :)

    • +1
      Sen cennetlik adamsın. Biraz ironi oldu ama neyse:)

  • Ateist arkadaşlarımda oldu, agnostikte, deistte.
    Yanlıs anlaşılma olmasın gay arkadaşlarımda oldu hatta travesti bile oldu.
    Ama inanın hiçbirinden zarar görmedim saygisiz bir müslümandan veya saygısız bir dinsizden gördüğüm kadar.

    Yıl olmuş 2014, insanlar bilgiye kolayca ulaşabiliyorken her portal da din tartışmasına girmek bana çok anlamsız geliyor.

    Başkalarının inancını kabul etmemek, daha doğrusu edememek.
    İnsanlar kendi inandıkları şeyin doğru olmama ihtimaline karşı bile çıldırıyor. Bakin insanlar diyorum, ateistide dindarıda.
    Öyle olmamalı, saygı duymaliyiz birbirimize.

    Peygamber efendimizin Medine hicret yıllarında sağ komsusu hıristiyan sol komsusu yahudi idi.

    Onun ümmetiysek kesinlikle inançlara saygı göstermeli insanların ibadet ve düşünce özgürlüğü için biz de savasmaliyiz.
    Haksızlık gördüğümüzde karşısında durmalı, onların fikirleri ne sonsuz karşı çıksak bile fikirlerini paylasabilme haklarını ölümüne savunmalıyız.

    2|0
    2|0
    • haa evet onlar peygamber efendimize, Allah'a küfrederken de mi ben bunların fikir paylaşma haklarını savunayım , dini yanlış şekilde iftiraya dayalı anlatırken ve iddia ederken de ben onlara saygı duyayım.. !! oldu başka ne isteğin var? sen saygı duyacaksan duy ben duymuyorum açık net bitti.

    • Hepsini Göster
    • yok valla insanlarla uğraşmıyorum. eskiden adam gibi konusmaya kalkardım onlarla ama yok artık doğruyu görmek istemeyen sabit fikirli şeytana uymuş insanlarla muhatap olmuyorum tek diyebileceğim Allah ıslah etsin. yoksa beni alakadar etmiyor onlar.

    • Katılıyorum

  • " Düşen uçakta ateist olmaz " :)

    2|1
    0|1
    • Katılıyorum :D

    • Hepsini Göster
    • sonuç ile birlikte anlaşılıyosa sonucu görmeden sen nasıl anladın @newsnippur :)

    • ben anladığımı söylemedim, ihtimaller orada " yoksa iyi de ya var sa " demiştim..

  • Keşke yazdıkların gibi olsalar. Anca bizim inandıklarımız ile dalga geçme alay etme küfür etme Ahlaksızca bilmem neler etme ya bir realist ateist olun ya valla KArakateist mi ne var salak orada diyor birde alay ediyorlar yok peygamberimiz öyle yatmış lafa bak yanında mıydın. Ya kardeşim tarihte sezarın yanında doğan insan mı var onca şeyini biliyoruz Kartacayı çok mu gördük ki neler biliyoruz. Anasını satayım Evrim teorisine inanıyorlar bilim diye görüyorlar ya abi sonra dinleride insanlar uydurdu o oldu bu oldu. Valla umrumda değil böyle bilim. Bunu herkes bilir bir zamanlar Yunanistandı bilim merkezi sonra İstanbul oldu şimdi Amerika falan olsada İslam varkende bilim oldu. Bilim dediğiniz şeyde eğer insanları bazı * sömürgeci ülkeler kullanmasaydı şimdi araplar dünyanın hakimiydi biraz tarih. İlk diplomat kimmiş ilk zorunlu eğitim nerede gelmiş ilk uçmayı astronomiyi vs vs güneşi ayı inceleyenler kimler biraz tarih araştırarım

    0|2
    0|1
  • Richard Dawkins'in sözünü okuyana kadar sadece Ateistler'i savunduğunu ve haklı olabileceğini söyleyecektim. Ama Richard Dawkins'in sözü ile İslam'a saldırdın - Hristiyanlık'a saldırdın. Bunu yaptığın zaman üstte dediğin hiçbir hoşgörüyü hak etmiyorsun demektir...

    1|2
    0|2
  • niye saygı duyucamki bizim inandığımız görüş bu dünyaya imtihan için gönderilmiş olduğumuz ve yaratıcımızında herşeyin yaratıcısı olan Allah olduğu. size insan olduğunuz için saygı duyarım ama inandığınız dini ve ratalış destanı safsatanıza asla saygı göstermem çünkü siz bizden olmayanlardansınız...

    1|0
    0|0
  • Ateizmin tam anlaşılmadığı konusunda bende böyle düşünüyorum. Ne var ki biz Teistler de karşılıklı olarak bunu bekliyoruz. Mesela en çokta günümüzdeki gelenekçi müşrik Müslümanlar ile Kuran Müslümanlarının aynı kefeye konmaması.
    Farkı şöyledir. Müşrik Müslüman Kuran inmeden önce yaşanan dini devam ettirmektedir. Kuran Müslümanı ise Allah'ın indirdiğine uyar.

    0|1
    0|0
  • Eğer farklı bir dinde veya hiçbir şeya inanmıyorsan zaten diğerleri ile ister istemez bir savaş içindesindir. Nasıl islamın içinde Ezidiler ve Aleviler gibi oluşumlar. Ateistler içindede bunun alt dalını oluşturan kafası karışık gençler var.

    Her dinin iyisi kötüsü vardır. Aynı şekilde inanan ve hiç inanmayanında. Nice intiharlar zaten hep bu ateist topluluklar içinde olur.

    Sen dinlere düşman değilsen niye Müslüman bir Ülkede bu konuyu açıp düzeltme gereği gördün. Çünkü bilinç altında istesende istemesende sana inanan bir topluluk görmek istiyorsun. Bunun içinde Misyoner bir faaliyet içinde diğer topluluklar gibi ait olduğun grubu yücelten sentezler harmanlıyorsun.

    0|0
    0|0
  • O son sözü paylaşarak zaten kendinle çeliştin ateistler diğer dinlere hoşgörülüdürler diyosun iyilik ve kötülük insanın dinine değil vicdanına bağlıdır diyosun sonra kalkıp Islamı ve Hristiyanlığı aşağılayan bu sözü buraya koyuyosun bir de bu çelişkili hareketini yüzüne vuran üyeleri zavallıca eksiliyosun yazık gerçekten

    0|0
    0|0
    • @LostlnDreams dostum... ben agnostik bir bireyim ve dediğine tamamen katılıyorum. bu bence diyen şahıs gibi yığınla ateist var ben terbiyeliyim ben edepliyim deyip de insanların inançlarını ayaklar altına alan. malesef birçoğu bu durumun farkında değil çok zavallı bir durum ama yapacak pek bir şey yok

  • ateistler zibididir güvenilmez ki

    5|1
    1|1
  • İlk madde hariç diğerlerine katılıyorum. Ateizmin tanımı biraz farklılık gösterebiliyor. Britannica'nın ateizm maddesinden okumuştum zamanında. Tam hatırımda değil.

    Richard Dawkins'in sözü kısmen haklı da sanki her türlü ibneliği inananlar yapmış, tarihte ateistlerin yaptığı bir şey yokmuş gibi. Zamanında enver hoca'nın kestiği hristiyan ve müslümanlar ne oluyor. Bu tavrı sevmiyorum. Dawkins'i de pek sevmem bu yüzden. Hatta hooke'dan sonra en sevmediğim bilim adamı

    1|0
    0|0
    • Enver Paşa'dan bahsetmiyorsunuz sanırım?

    • Hepsini Göster
    • İnternete Enver Paşa'nın torunu diye aratınız. Dediklerine ben zamanında şaşırmıştım ama mantıklı da gelmişti.

  • Hacı beni ilgilendirmez ne ye inanıp inanmadığınız. isterseniz gidip ata tapın. Şu dünyada 2 çeşit insan vardır İyi insan ve Kötü insan

    2|1
    0|0
  • Ateistler görmediği şeye inanmaz bildigim kadarıyla ruha bile bu vicdana nasıl inanıyorlar? vicdan nedir tam olarak onuda bir açıklarmısın:) ayrıca tamamen maddeci bir düşünceye sahipler sanırım hayvanlar gibi dünyada otlanmak için yaşamak çok basit geliyor bana neden dünyada yız o zaman otlanmak için mi? yemek yapmayı bilmediğinizde boşve yapmaya gerek yok mu der aç mı kalırsınız yoksa birilerinden yardım alıp öğrenirmisiniz... eğer öğrenmek için birilerine ihtiyaç duyuyorsanız dini inançlar konusunda bir dara düşünce neden direk ateist olmayı seçip dini açlığa düşüyorsunuz ve kendinizi ıspatlamak için böyle komik yazılar yazıyorsunuz duyduğunuz açlığı gidermek için size doğru yolu gösterecek bir çok arkadaş var insanlığın nereden geldiğini bilmiyorsak boşver gitsin gibi tavırlar çok saçma ve ezikçe görünüşe göre Ateistler en cahil insanlardan meydana geliyor.

    0|0
    0|0
  • Valla hiç tartışmaya giremem ben müslümanım ateist arkadaşlarima saygı duyuyorum kimsenin seçimine hayatina karisamam sonuçta..

    1|0
    1|0
  • Ateizm ilah olmadığına inanmaktır. Var olanı inkar etmek değildir. Var olduğunu bilip inkar etmek ne kadar mantıklı? Ayrıca inançlara saygı duyuyorum diyip RICHARD DAWKINS in sözünü paylaşıyorsun :) insanların din adına yaptıkları şeyi dine itelenektir ben rahatsız oldum bir müslüman olarak. Ben ne kafa keserim ne bomba atarım insanlara yardım etmeyi hoşgörüyü severim. Bu işler öyle basit değil. Doğru ya da yanlış herkes inanca saygı duymalıdır!

    0|0
    0|0
  • Ateistler kendi halinde olunca hicbir sikinti yok, ancak islama hakaret etmeye baslayinca isler degisiyor, o yüzden ateistlere pek inanmiyorum, ateist değil de islam dusmani olarak görüyorum onlari.

    2|2
    0|1
    • Herkes bir degil ancak bazilarinda islam obsesyonu oldugu dogrudur.

    • Hepsini Göster
    • "Ateistlere inanmıyorum" iyi güldürdün bak şimdi. Onlar sana inanıyor ama:( Sen onlara neden inanmıyorsun ki. Adı üstünde "ateist" atlara inanıyorlar.

    • Hahah o acidan bakinca gerçekten komik. O anlamda soylemedim onu. Ateist ise kendine ateist :) kisi sadece islama dusman olmak için ben ateistim diyor, yoksa kişi ateist olmuş, hicbir din umurunda degil.

  • ben felsefeye hümanizme saygı duyarım dimim İslamdır buna inanmamak için hiç bir bahanem yok yani inanmasam daha zor olurdu yaşamım

    0|0
    0|0
  • tabi ki ateistler içinde saygılı hoşgörülü aklı başında insanlar var tıpkı bazı müslümanlarda olduğu gibi... müslümanların içinde de iyi olmayan hoşgörüsüz insanlar var tıpkı ateistlerin içinde olduğu gibi.. önemli olan genelleme yapma gafletine düşmememiz

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    52
Yükleniyor...