Müslüman Olmayan Biri Neden Oruç Tutar?

Evet o benim. Ateist-Agnostik arasıyım.

Kimse müslüman olmadığımı bilmiyor. Birileri öğrenirse ne olur tahmin bile edemiyorum.

Bugün orucun 1. günü biliyorsunuz... Ben de zorunda olduğum için oruç tutuyorum. Zaten sürekli dikkat çeken biriyim. Gerek sorularımla, gerek her şeyi araştırmam ve kolay kolay her şeye inanmamamla. Oruç tutmamın bir sebebi de aslında bu. Çünkü oruç tutarsam kimse şüphelenmeyecek. Şüpheleri varsa da zaten gidermiş olacağım. Çok abartıyorsun dediğinizi duyar gibiyim. Hayır abartmıyorum! Böyle bir ülkede siz ''dinsiz'' olsaydınız sizde aynı şekilde davranırdınız!

Müslüman Olmayan Biri Neden Oruç Tutar?

Akrabalarımın hepsi çok dindar.

Kadınlarda bildiğim kadarıyla açık yok. Oruç tutmazsam ''imanı zayıf'' diyecekler, sorguya çekecekler, dedikodumu bile yaparlar. Annemde zaten oruç tutmazsam sıkıştırır beni. Toplum ve mahalle baskısıda var ''Kaç yaşındasın, tut bir zahmet'' diyecekler. Onlarla uğraşmak istemiyorum. Beni zor durumda bırakacaklarını biliyorum. Bu yüzden oruç tutuyormuş gibi
davranıyorum. Tabii arada su içiyorum ama birileri görür korkusuyla yemek de yiyemiyorum.

Normal olmak rahatlatıyor. Bir ortama girince bile içimden ''ne kadar salak insanlar bunlar'' diye düşünen, etrafı izleyen bir insanım. Yani çevremdekilere benzemiyorum. Oruç tutunca, çevremdekilerle oruçken ne kadar acıktığım hakkında konuşunca rahatlıyorum. Yani bir aylığına diğer herkesle aynı şeyi yapmış oluyorum.

Kilo vermiş oluyorum. Bu çok önemli değil benim için. Ama olsun, o da bir bahane :D
Annem üzülmesin istiyorum. Gerçekten ne kadar üzülüyor bilmiyorum ama beni oruç tutmaya zorluyor. Benim sevaplarım ona yazılmadığına göre benim için üzüldüğünden olsa gerek. Bende o üzülmesin diye tutmuş gibi yapıyorum...

Sebepler bu kadar :)
Bencemi beğenmeyi ve eleştirmeyi unutmayın. Öptüm :*


16|8
5484

En İyi Erkek Görüşü

  • İslam o kadar güzel bir din ki ;

    Günlük abdest alma namaz kılma sırasındaki haraketler insanı dinç tutar ve ilerleyen yaşlarda kişiyi kuvvetlendirir.

    Namazı incelersen eğer şu an günümüzdeki insanların vücut geliştirme veya sağlıklı fit bir vücuda sahip olmak isteyen insanların aynı hareketleri (temel alarak) yaptığını görürsün.

    Yine aynı şekilde yıl da bir ay oruç tutmak spor camiasında uzun aralıklı yemek yeme diyeti ile aynı şeydir. Çok rahat kilo verilir ve vücut temizlenir.

    14|6
    0|0
    • memesini baklavalarını sergileyen adam islamın yararını anlatıyor bir yandan islam güzel diyor bir yandan yaklasmayın dediği zina peşinde kosuyor pekde iimiş

    • Hepsini Göster
    • @Eyepekian kız haklı. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Ama adam fasıklık yapıyor diye Müslüman olamazsın dini savunamazsın demekte doğru değil.

    • kardeş herşeyi bliyorsun maşalah :D

En İyi Kız Görüşü

  • Farklılıklara tahammüllü olmayışımız insanları ne hale sokmuş, adınıza üzüldüm. Yine de belli bir yaşa gelmiş biri olarak her ne olursa olsun karakterinizin ve seçimlerinizin arkasında durabilmeniz gerekirdi. Sizi kabullenecek olan böyle kabullenmeli, aile bile olsa.

    Emeğinize sağlık. :)

    2|1
    0|0

Senin görüşün nedir?

Erkekler Ne Diyor 83

  • türkiyede müslüman olmayan kişilere saygı olmadığı için ve öcü gözüyle bakıldığı için oruç tutup herkese bağırıp çağıran ortada deli gibi iftarı bekleyip açlığın ne olduğundan haberi olmayıp herkesi kıran insan grubu daha normal geliyor

    4|2
    0|0
  • Normalde böyle yazılmış benceler asla süper olmazdı ama sanırım içerikte ülkeye hakaret olunca süper seçiyorlar.

    6|2
    0|0
  • Oruç : islam dininin emri, uyulması halindede faydalarını sen sıralamışsın..!

    DİNSİZ, VEYA BAŞKA DİNE MENSUP ya da ALLAHA İNANMIYANLAR KENDİNDEN MESUL VE KENDİNE EDER..!

    Kısaca örneklendireyim :

    Sırasıyla ve sebepleri ile 4 hak din, kitabı ve görevli peygamberleri ile dünyaya geldi, mucizeler ve delilli açıklamalar vede kitaplarda yazanların geçmiş ve gelecekten haber vermesi ve zamanı gelince yaşanmasıyla ve inanılmayan şeylerin araştırılmasıyla şüpheye mahal bırakmadılar.

    Şimdi : Sıralama belli ve son gelen dinden başkası vede peygamber gelmiyeceği aşikar..! o zaman diğer dinlere inanmanın mantığı? islam inancında tüm diğer din ve peygamberlere inanmak var :) ama diğer dinlerde bu yok..! sıralama ve yaşanılan olaylara bakarak nasıl oluyorda sadece kendi dini ve peygamberine inanıpta diğerlerine inanılmıyor ve son dine mensup olunmuyor? :)

    Ateist : Allah yok :) Adem ile Hava İlk Yaratılan İnsanlar Vede Dünyaya Bebek Olarak Gelmediler yetişkin olarak gelip Allahın kendilerini affedip cennetine almaları için dua ettiler vede evlatları habil ve kabil ile kızıda Allaha inandı vede mucizelerlede Allahla irtibat kurulmasınada şahit oldular Adem babamızın vesilesiyle..! geri kalan tüm nesil cinsel ilişki sonrası ve bebek olarak geldi :) bebekken konuşan peygamber..! vede babasız dünyaya geldi..!

    Kuranda yazılanlar ezelden kıyamete kadar haber veriyor ve dedikleride doğru :) zamanı gelincede yaşananlarıda var..!

    İşte bu kadar basit lakin inanmıyan inanmıyor :)).

    Allaha inanmıyor olsaydım? mantıklı düşünür ve derdim :

    EĞER ALLAH YOKSA ÖLÜNCE HERŞEY BİTECEK, EĞER VARSA SONSUZA DEK YANACAĞIM, O ZAMAN İSLAM DİNİNE UYUP TEDBİREN İNANIP GEREKENLERİ YAPAYIM VE ÖLÜM ANINDA YA YOK OLURUM VE BU ARADA BOŞUNA DEĞİL DİNE İNANMAK VE UĞRAŞMAKLA MEŞGUL OLUR ZARARIM OLMAZ :) ya da İNANIP YAŞADIĞIM İÇİN KURTULUŞA ERER VE SONSUZ CEHENNEMDEN KURTULURUM İŞTE BU KADAR BASİT..!

    PEYGAMBERE MUCİZE YAPTA İNANALIM DİYEN BUNU GÖRÜNCE BÜYÜ SİHİR DİYOR BAŞKASI NEDEN YAPAMIYOR BÜYÜ SİHİR?

    0|0
    0|0
    • Genel örnek verdim..! dünya geçici ve ölüm ani ve geri dönüşü yok, ölüm anı gelincede : Alllaha inanmıyan inanıyorum dedi çünki gördü azraili, başka dine inananda gördü hatalı inançta olduğunu ve pişman oldu peki ne işe yaradı..!

      İnanç ve dinden önemli hiç bir şey yok dünyada.

      Hakkında hayırlısı hayat ve kararlar ve çıkacağı sonuç seni ilgilendirir.

    • Hepsini Göster
    • yanlış anlama kafam çok dolu, okuyamadım. okuyacağım :)

    • Rica ederim, yanlış anlamadım bir önceki cevabını.. zaten cevabımda nezaketli oldu :).

      Şunu unutmamak gerek : her insan kendinden mesul, hayat kısa ve akıp gidiyor :( ölüm anına'dek herkesin vakti var ama o an itibariyle herkes yaşayışı, inanışı veya inanmayışı vb. hak ettiğini görecek ya selamet ya da yanlışı yüzünden kahırlı bedel ödemek :(.

      Saygılarımla, tekrar teşekkür ederim nezaketin ve son açıklama mesajın için :).

  • Kusura bakmda da, numara yapıp kendini hiç ait olmadığın insanlara uydurmaya çalışmak övülecek bişey değil.

    Ne demiş Hacı Bektaşı Veli? 'Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol'

    Ailen de üzülürse üzülsün, kimse kimseden mesul değil.

    Kendinizi böyle farazi prangalara kaptırmayın.

    2|0
    0|0
  • Baskılara karşı koyamıyorsun. Gizlisin ve gizli yorum yapılınca niye kızdın ki gizli diyorsun insanlara :) Kendini zeki sanıyorsun. Kendini bulunmaz hint kumaşı sanıyorsun. Ailene laf gelecek diye komşular ne diyor acaba diye düşünüyorsun. Özgüven düşük. Haklarını savunmuyorsun. Sorun buluyorsun ama çözüm üretmiyorsun.

    2|0
    0|0
    • haklısın aslında :(

    • Hepsini Göster
    • maratoncu mu olsam acaba? fakirleri anlamak için tutulan orucu tutmamış olurum. ya da başka bir zor iş yapayım

    • Allah aşkına İslam akıl, mantık ve hoşgörü dini diyoruz. Makalede verdiği araştırmalar. Savaş pilotu, futbolcu ve koşucu. Bu farkları anlamıyorsan ne yapayım ki ben Biri o kadar g ye maruz kalıyor. Biri kalorinin kralını yakıyor. Olmayan kalori nasıl yanar. Benzini olmayan uçak nasıl açabilir mantıklı mı bu? Tutma o halde.

  • Emeğinize sağlık diyim sadece olur mu :)

    2|1
    0|0
  • Zorunluluk olarak görme bunca yıldır insanlar oruç tutarak inanarak yanlış yapmışta sen mi doğruyu yapıyosun ters mantıkta düşün herşeyin bir yaratıcısı vardır yaptıklarını burda anlatmak yerine orucunu doğruca tutmayı dene ailenin yolunda git ama yok dersende sen bilirsin tabi ölümlü dünya inanç olmadan ölmek ne biliyim benim için bir kuştan bir kediden farksız haldir

    3|1
    0|0
  • Şu yalancı islam ülkelerinde insanları cahil ve bilinçsizce ibadete ve inanmaya zorlanmasını şiddet ile kınıyorum ve nefret ediyorum. Peygamber'ler bile inanmayan eşlerine , ebeveynlerine , çocuklarına , akrabalarına baskı ve zorlama yapamıyor iken bu insanlar nereden güç bulup dinde zorlama yapabiliyor? Peygamber'e dinde zorlama yoktur sen onların üzerine vekil , gözetleyici , zorlayıcı değilsin diye ayet iniyor Tabiki okuma özürlü olan toplumumuzun bundan haberi yok

    1|0
    0|0
  • sanırım senin en büyük çekintin ailen ve akrabaların. Benim çalıştığım yerde, bu arada ben bir öğretmenim, yani okulda bir çok kişi tutuyor, öğrencilerin de çoğunluğu tutuyor, yarım bırakan da var, hiç tutmayan da, şahsen herkesin kendi yolu, burada kimse kimseyi sorguladığına şahit olmadım. iki gün önce İstanbul'da idim. Seyahat ettiğim için bende oruçlu değildim, yalnız gündüz bütün kafe ve lokantalar tıklım tıklım idi. yani tutarak kendini gizlemen bu devirde artık çok gereksiz. Bu soruna iki yönden de bakabilen biri olarak bu söylüyorum.

    1|0
    0|0
  • Senin gibi bir kaç kişi tanıyorum. Akrabalarını ve dedikoducu teyzeleri bilmem de -en çok sevmediğim tiplerdir- ailenin bu durumda tepki göstermesi veya baskı uygulaması çok anormal değil bence. Bu arada ben Müslümanım, yadırgamıyorum veya yargılamıyorum seni ama sırf ben farklıyım diye dinden vazgeçmektense biraz daha çabalasaydın keşke.

    2|0
    0|0
  • Cidden kendimi gördüm yazıda. Felsefi fikirlerimiz de aile yapımız da derdimiz de aynı. Seni saygıyla selamlıyorum 😊

    1|0
    0|0
    • :) :) :)

    • Hepsini Göster
    • olur bay gizli :D ama okuyamıyorum

    • o zaman takip et gizli hanım :D zararsızım ^^

  • Düşüncelerinizi güzel ifade etmişsiniz. Elinize sağlık :)

    1|0
    0|0
  • birgün bu ülkede tüm bunların düzeleceği günü umutla bekliyorum. Söylenecek çok şey var ama hiç birşey diyemiyorum. Sadece kinimizi, nefretimizi ve öfkemizi içimizde tutuyoruz. Sıkıyoruz sıkıyoruz patladığımızda öyle bikaç kişi ölmeyecek ama buna eminim.

    1|0
    0|0
    • aynen öyle. bazen fikirlerimi yazıp nefret, hakaret ve cehalet dolu görüşleri okuyorum. alışmaya çalışıyorum... ben beklemiyorum, umrumda değil, yaşadığım şehirden, gerekirse ülkeden gitmeyi düşünüyorum.. bunları kendileri gibi insanlarla baş başa bırakacağım

    • benim de bir hikayem vardı ramazan ve oruçla ilgili küçükken yaşadığım. güzelce yazdım ama site yayınlamadı. burası doğru bir platform değil zaten. O görüşlerde yazanlarla aynı kafa yapısına sahip, yasaklayıcı baskılayıcı örümcek beyinlilerin yönettiği bir site sadece.

  • Dini birşey olmasa bile yemek yemeyerek'te zayıflanabilir. illa dini bir önem taşıması gerekmiyor. şahsen ben deist birisiyim. ailemde çok dindar değil hani. dini konularda yeri geldiğinde konuşurum. fakat gizli tutmayı daha çok tercih ediyorum. yaşadığımız bu toplumda ağızdan çıkan sözler geriye sert bir şekilde döneceği için. susmak en iyi şeydir.

    1|0
    0|0
  • Kültür emperyalizmi sen isteyerek tutmuyorsun çevrendeki herkes yapıyor sen yapmayınca kendini boşlukte hisediyorsun , hayatından hiç domuz görmemiş kişilerin uzak durması günah demesi ama her türlü zinai faliyetlere koşarak gitmesi gibi düşünebilirsin

    1|0
    0|0
  • Nefsine meydan okumayı seviyordur

    1|0
    0|0
  • Bende ateistim ne yani tuttarsam ateistliktenmi çıkıcam :D Bu sadece hoşuna gidip gitmemesiyle alakalı mesela bizim evde ramazan dışında kimse aynı sofrada yemek yemez o nedenle ramazanda oruç tutmak keyifli bile olabiliyor. ( Tutmuyorum :P )

    1|1
    0|0
  • Birebir aynı hayatı yaşıyoruz. benim gibi var mıdır diye düşünüyordum ama artık bizim gibi var mı diye düşüneceğim. Ben ateistim bu arada.

    1|0
    0|0
    • belkide herkes açıklasa, hristiyan olanlar, deist olanlar, ateist olanlar herkes ne olduğunu açıklasa artık kimseye tuhaf gelmezdi bunlar. çoğalırdık. özgür olurduk

  • "Bir ortama girince bile içimden ''ne kadar salak insanlar bunlar'' diye düşünen, etrafı izleyen bir insanım. Yani çevremdekilere benzemiyorum"

    Buda inançsız insanların insanlara nasıl tepeden bakan biri olduğunun kanıtı.
    Asıl komik olan adamlara islamı eleştirirken salladıkça sallıyor , sonra saygı bekliyor ne ironik bir durum ama :D
    Asıl komik olan , sallayınca iyi olacağı yönünde ilerlemeleri :D , asıl böyle sallamaya devam ederseniz inançsız insanlara karşı nefret artacaktır.

    1|2
    0|0
  • Erkekler Devam
    63

Kızlar Ne Diyor 53

  • Bende aynı senin görüşündeyim. Ailemde abim hariç kimse bilmiyor abim dedi söyleme üzülürler diye. Ama şanslıyım ki baskı yapmıyorlar zaten bizim ailede de günler uzun diye çok tutan yok. Ama yinede asla açıklayamayacağım galiba annem sen neden oruç tutmuyosun diyince bahane üretmektende yoruldum 😄

    1|0
    0|0
  • Bende deistim, ama seninle aramdaki fsrk su ki etrafımdaki Müslüman geçinen kimse oruç tutmuyor. O yuzden ben sansliyim, en azindan durustum ✌

    Harika bence

    1|0
    0|0
  • Fikirlerin arkasında durmak gerek aslında. Bende değiştirmeden önce bunu diyenlerdendim. Tamam haklı bir düşünce ama iş öyle kolay olmuyor. Çevrem kaldıramaz ve birdaha görüşemem.
    Fakat oruç tutmamam da sıkıntı yaşamıyorum.

    ~Eline sağlık.

    1|1
    0|0
    • bende çok yaşamam ama kilo veriyorum kız boşver :D teşekkürler

    • Ben zaten kiloya ihtiyacım olduğu için tutmuyorum ama yine de başka dinden olmak çok zor😂
      Ricalar.

  • Aile zoruyla bende tutuyor gibi yapıyorum. Ailem agnostik olduğuma anlayış göstermezler biliyorum.
    Sende benim gibisin sende beni gördüm. 😆
    Bir ara sohbet etmek isterim seninle.
    Güzel bence olmuş eline sağlık :))

    1|0
    0|0
    • teşekkürler canım :) mesaj attım :)

    • Hepsini Göster
    • Oh oh Maşallah Allah sayımızı arttırsın - Amin :D

    • @Sürsil ahahaha :D sayımız zaten çok fazla :D bide saklanmasak...

  • Aç insanları anlamak falan yazmışlar da asıl mesele bu değil arkadaş, şu dünyada (dikkat çekeyim bu ülkede demiyorum) inananla inanmayan birbirine saygı duysaydı çoğu sorun çözülürdü. İnsanlar özgür neye inanma konusunda her şey seninle ve seni yaratanla aranda geçmiyo mu? Neyse...
    görüş sahibine de şu görüşümü sunmak isterim, anneni üzmek istememen çok tatlı kadın müslüman ve seni öyle yetiştirmek istemiş ama sen anladığım kadarıyla araştırıp inanmamayı tercih etmişsin bundan dolayı üzülmesi normal de, keşke bu sıkıntı olmasaydı değil mi? insanlar sadece kendi inançlarıyla ilgilenip başkalarına karışmasalardı.

    1|0
    0|0
    • keşke... güzel görüşün için teşekkürler :)

  • ben deistim.. ailemde öyle gibi abim ateist bide sözde aleviyiz.. sülalede toplasan 1-2 kişi oruç tutuyor.. halini anlıyorum bende kayseride yaşıyorum burda kapalı çok oruç tutanda çok ama benim umrumda değil dışarda iken canım çektiği için markette dondurma yedim kimsede bir bok demedi diyemezde.. senin açından zor gerçi ama onlara göre sevap olmayan bişeyi yapma kendini zorlama çok yakın bir arkadaşımda deist ailesi çok fena ama annesine bunu alıştırdı gerçi şimdide müslüman olucam diyip oruç tutuyo hayat çok tuhaf ama bende müslümanlardan nefret ediyorum.. dindarlardan cemaatçilerden ise ayrı bir nefret ediyorum din adı altında her haltı yiyolar çünkü

    1|0
    0|0
    • Mübarek saygı göstermek lazım :)

    • Hepsini Göster
    • en iyisi şimdiden rahatladım valla :D

    • rahatla ya :) :*

  • Anlamıyorum senin gibi davranan insanları. Bir kişi belli bir yaştan sonra düşüncelerini savunabilmeli. Zor da olsa.

    2|1
    0|0
  • Hani etrafındakileri eleştiriyorsun ya "anlayışsız" oldukları için, bence olay sende bitiyor. Kafada yani. Bak beni yanlış anlama, ben ALLAHa inanırım, oruçta tutarım ama bir insan başka bir düşüncedeyse başkaları konuşmasın diye susmasına karşıyım. "Bu ülke" demişsin ya, hangi şehirdesin bilmiyorum ama İstanbulun yarısı oruç tutuyorsa yarısı tutmuyor emin ol. Kendin olabilirsin yani. İnancın yoksa varmış gibi kimseyi kandırma. Hissettiğin gibi ol. Niye çekiniyorsun?

    0|0
    0|0
    • oruç meselesi değil ya. dediğin gibi tutmayanlar var. o kadar çokda zorlanmam. din konusunda açılamam çünkü dışlanacağımı biliorum

  • Akrabalarim dindar hepsi de bilir ateist oldugumu

    1|0
    0|0
    • ne yaşadın herkese ateist olduğunu açıkladıktan sonra?

    • Hepsini Göster
    • Dalgaya vuruyorum muhabbeti

    • ha :D

  • eline saglık

    1|0
    0|0
  • "Siz dinsiz olsaydınız sizde aynı şekilde davranırdınız" demişsin.
    Hayır ben asla senin gibi davranmazdım.
    Bu nasıl bir ön yargıdır?
    "Bir ortama girdiğimde ne kadar salak insanlar diye.. " demişsin.
    Cehalet akan cümlelerinden ne kadar sığ bir düşünce yapısına sahip olduğun anlaşılıyor...
    İnsan her daim düşüncelerinin, fikirlerinin ve inancının/inançsızlığın akasında duracak kadar omurgalı olmalı, riyakarlık öyle övünülecek kadar matah bişey değil... :)

    1|0
    0|0
  • bende aynı gorusteyım oruc tutmuyorum tutmadıgım da soyluyorum arada kızanlar oluyo ama he deyıp gecıyorum ne yapayım :D bazen ıkı uc dinli laf edınce sıfırlanıyolar :D benım avantajım aılemın pek dındar olmaması tabıkı

    1|0
    0|0
  • bende senin gibiyim.

    1|1
    0|0
  • Vay canina resmen extra extra günah😕
    Madem oruç tutmak istemiyorsun musluman değilsin bunu saklamana gerek yok çevredekiler ne derse desin bu senin seçimin ne yapa bilirler ki annene ne gibi bir zarar dokunur boylesi daha kotu bence Ileride ogrenirse veya illa bir gun hesap gununde falan bile ogrene bilir ozaman Kotu olur. yani tabi ben fikirlerimi soyluyorum yani kimseden saklamaya gerek yok Dinsiz imansiz derlerse desinler yalan mi ki gercekleri kabul et iste

    2|0
    0|0
  • Bendede durum çok benzer ya ama ben aileme söyledim ateist olduğumu aslında söylemeyi düşünmüyodum bir anda laf arasında pat diye söyledim ben inanmıyorum diye çokta büyük tepki gördüm tabi ailemde dindardır yani baya hayır onu bırak hani inanmadığımı biliyolar ona rağmen oruç tutmıycakmısın kızım tarzı yorumlar aldım

    1|0
    0|0
    • belki bir umut vardır diye düşünüyor olabilirler. Aslında şu haberdeki adama göre biraz şanslı sayılabiliriz :)
      www.bbc.com/turkce/haberler/2014/07/140704_ateizm

    • Hepsini Göster
    • @Sürsil evet arada olduğumu falan düşünüyolar ama yani ailemle ciddi arama girdi bu durum söylemeseydim keşke acaba bende ayın sonuna doğru bir kaç gün oruç tutuyomuş gibimi yapsam diye düşünüyorum haber efsane

    • Numara yapmaktan başka çare yok. Adem ile Havva'dan geldiğimize görmüş gibi inanan bir kişiye evrimi anlatamazsın. Yapacak bir şey yok malesef.

  • tabiki senin görüşün ama bana kalırsa bir tek şurasına takıldım madem yemek yiyemiyosun su içmekle de karın doymuyor e tut orucu bari de sevap kazan ziyan olmamış olur aç kalışın

    1|0
    0|0
  • Bende müslüman değilim ama oruç tuttum. Sırf senin anlattığın sebeplerden dolayı. Sözde "laik" bir ülkede yaşıyoruz...

    1|1
    0|0
    • aynen hep derim. kağıt üstünde laik bir ülkeyiz.

  • oruç tutmanın sağlık açısından değeri buyuk. Çevremde böyle insanlar var. Dini açıdan değil sağlık açısından oruç tutuyor

    1|0
    0|0
  • sana tepki göstermeleri yanlış herkesşn dini kendine ''lekum dinukum ve liye din''
    ama senin de bir ortama girerken hepsine salak gözüyle bakman yanlış aynı önyargıyı sen yapmış oluyorsun biraz da ha ne dersin?

    1|0
    0|0
    • çevremdeki kişilerden olabilir. yoksa tabiki herkese değil

  • böyle bir ülkede ateistlere şöyle şöyle davranılıyo laflarından vazgeçin. ateistlerin inananlarla nasıl dalga gectiginide görüyoruz. ODtümü neresiydi son acılan ögrenci pankartlarini gördüm ramazan ayiyla ilgili. geçelim bu işleri her namaz kilana yobaz deyin sonra yoksa görüşümüze saygı yok. önce siz saygili olun. bahsettigin kadar araştırmış olsaydın zaten islamda eksiklik olmadıgını gorurdun. sıkıntı biz insanlarda islamiyette degil. tabi bu dediklerimin hepsi cümlesi cümlesine üzerine alınanlaradır. "sen ve siz" kelimeleri kullandıgm dogrudur ama soruyu soran şahsa yönelik degildir. allah hidayet versin olmayanlara inşallah:)

    0|1
    0|0
    • "islamda eksiklik olmadıgını gorurdun" derken ciddi ciddi araştırdın ve hemen her noktasında bilgin var mış gibi söylemişsin.
      O zaman senin için kölelik, cariyelik, ergen olmayan kızlarla evlenme, tek başına şahitliğin kabul edilmemesi, mirastan 1/3 oranında pay almak, aklının yarım olduğunu kabul etmek normal bir şey.
      Biz bunları eksiklik olarak kabul ediyoruz. Sen etmiyorsan yaşamaya devam edebilirsin.

    • Hepsini Göster
    • @tntcaner islam ilk çıkan bilgisayar gibi bence. çok fazla yer kaplıyor çok ağır ama yapabildiği en iyi iş 2 basamaklı sayıları çarpmak

    • @Sürsil Dediğim gibi güncellemezsen 2 basamaklı sayı bile çok gelebilir sana.. Zaten rabbimizde bizden güncellememizi, çağa, devirlere vede toplumlara bağlı olarak günce tutmamızı istemekte. Senin içinde yaratılmış olan İMAN geni seni birşeylere inanmaya zorlamakta bu tüm insanlar için geçerli, O yüzden kimi Güneşe, kimi ateşe tapar kimi inançsızlığa tapar

  • Kızlar Devam
    33
Yükleniyor...