O Küçücük Bedenin Koca Yüreği... Rastladığım En Temiz Kalpli Çocuk

Bir sabah uyandım her sabah olduğu gibi. Kıştı, dışarısı çok soğuktu yataktan çıkıp da kahvaltı hazırlayacak halim yoktu. Abim odama gelip "kahvaltı hazırlamaya niyetin yok mu?" diye sorduğunda halim olmadığını söyledim. Bir kaç saate kendime gelmemi ve dışarı çıkacağımızı söyledi bende bir saate kendime gelip hazırlandım. Dışarı çıkarken beremi, atkımı, eldivenlerimi, botlarımı giydim. Üşümek istemiyordum kendime gelsem de hala halsizlik vardı. Abim çarşıya çıkıp kahvaltı yapacağımızı söyledi, yürümeye devam ettik sohbet ederek. Bir anda abim yolda durdu, bende kendi kendime konuşarak yürüyordum ki arkama baktığımda abim bayağı arkamdaydı "Ne yapıyorsun yürüsene?!" diye seslendim bir yere kitlenmiş bakıyordu. Baktığı yöne baktım ve peçete satan bir çocuk gördüm.

O gördüğüm sadece peçete satan bir çocuk değildi, küçücük bir bedendi.

Elleri, ayakları, kulakları, burnu üşüyen bir küçük beden. İyi üşüyen bir bedendi. Abimin üzerinde fazla bir miktar yoktu ve bana "Çocuktan gözünü ayırma eve gidip geleceğim" dedi. Çocuktan gözümü ayırmıyor ona bakıyordum, hatta bir kaç kere göz göze bile gelmiştik. Abim yanıma geldiğinde evden para aldığını ve "benim midemden çok bu küçüğün ihtiyacı var doymaya" demişti. O an anladım karnını doyurmak istediğini fakat anlamadığım bir şey vardı ki oda evden neden para aldı? Zaten yetecekti cebindeki? O küçücük bedenin, koca yüreği. Rastladığım en temiz kalpli çocuk...
Çocuğun yanına gittiğimizde bize konuşmadan elindeki poşetten peçete çıkartıp uzattı, ben sadece izliyordum. Abim diz çöktü önünde "üşüyor musun?" diye sordu, çocuk sadece kafasını salladı "peki karnın aç mı?" diye sordu abim ufaklık yine sadece kafasını sallamakla yetindi. Abim çocuğun elini tutup "hadi gel gidiyoruz" diyerek yürümeye başladı bende peşlerinden gidiyordum. Abim önce bir ayakkabıcıya girdi çocuğa istediği ayakkabıyı aldı, ordan mont almaya gittik ve sonrada pantolon, bere, atkı, eldiven falan. Pantolonunda içine içlik alıp giydirdi :)

Şimdi karnımızı doyurmaya gidiyoruz ve sonra o peçeteyi senden alacağım söz dedi abim.

Hep beraber güzelce kahvaltımızı yaptık ve çocuk hiç konuşmuyordu. Gözlerimi ondan bir dakika olsun ayırmıyorum. Açlığın ne olduğunu ben de biliyordum az da olsa fakat kendimden çok utanıyordum. Bu zamana kadar kimseyi görmezden gelmememe rağmen bu durum beni çok üzmüştü ve abimin içindeki o iyiyi gördüğüm içinde çok sevinmiştim.
Oradan çıktık biz evimize gidecektik o an onun ne yapacağını düşünüyordum acaba ne yapacaktı? Eve mi gidecekti? Yoksa tekrar satmaya devam mı edecekti peçetelerini? Acaba hala üşüyor muydu? Kafam bu sorularla doluydu.

Bir anda durdu abim tekrar diz çöktü çocuğun önünde "bana o peçetelerini hepsini satar mısın grip olabilirim ihtiyacım olacak" dedi abim, çocuk atkı ve berenin arasında olan o iri ve gülümseyen gözleriyle önce bana baktı, atkımı indirip ona gülümsediğimde oda atkısını indirip gülümsedi. İçimi ısıttı inanamazsınız.

Abime dönüp "bana o kadar şey yaptıktan sonra sana bunları satarsam günah olur abi" dedi.

Ne diyeceğimizi bilemedik. "Sadece birini bana ver peçetelerini kolumu yeni montuma sürmek istemiyorum burnumu silerim diğerleri de sizin olsun." dedi. Gözlerim o an neden doldu anlam veremedim. Çocuk tekrar konuştu "Allah razı olsun abi, abla. Allah razı olsun" dediğinde bu kadar küçük bir bedenin içinde Kocaman bir yürek olduğunu tekrar anladım.

Abim ısrarla peçeteleri de satın almak istediğini söyledi ve ücretini verip bir peçeteyi de çocuğa verdi. Çocuk giderken arada bir arkasına dönüyor el sallıyordu. Ne kadar Mutlu olduğunu anlamamak elde değildi. Kendimi nasıl hissetmem gerekiyordu bilmiyordum ama küçücük üşüyen bir bedenin içinde Kocaman sıcacık bir yürek olduğunu keşfetmiştik o gün...

O ufaklığı ne zaman görsem gelip sarılıyor bana, parasını istemiyor peçete satıyor bazen de su. Her gün görüyorum, hep aynı yerde. O küçücük bedeniyle büyük bir mücadele veriyor. Ondan elimizi çekmedik. Çekemeyiz.

Bu da böyle bir anımdır, paylaşmak istedim. Okuduğunuz için minnettarım...


27|8
36|25

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Erkekler Ne Diyor 25

  • Hayat iste kimisi new balanceden asagi ayakkabi giymem der kimisinin ise giyecek ne ayakkabisi var ne de ayagi

    6|0
    0|0
  • Okunmaya değer bir yazıydı. Yüreğinize sağlık :)

    3|0
    0|0
  • iyi ki varsınız, iyi insanlar

    4|0
    0|0
  • ne güzel bir abin varmış

    7|1
    0|0
  • kanka emeğine sağlık sanırım mobilden yazdın benceni hiç boşluk bırakmadan aralıksız yazdığından bu izlenime kapıldım ne demişler bana mutluğunu sat be çocuk ne kadar şeker istersen alayım

    1|0
    0|0
  • Sabah sabah gözlerim doldu..

    2|0
    0|0
  • İyiki sizin gibi insanlar var hala rabbim o çocuğa yardım etsin

    1|0
    0|0
  • Güzel bir yuregin var

    1|0
    0|0
  • Keşke iyi insanlar sadece zengin olsaydı. emin olun kötü insanların için bile hayat daha güzel geçerdi

    1|0
    0|0
  • Aç insanların karnını doyurduğumda bana kahraman diyorlar, onların neden aç olduğunu sorduğumda ise bana kominist diyorlar. Bunu da che demiş burda dursun işte.

    1|0
    0|0
    • Burada seni eleştirmiştim 1-2 kişiyi doyurmak hiçbirşeyi değirtirmiyor. Sen diyelim ki bugün onun karnını doyurdun sonra onun hayatı yine aynı sokaklarda. Onun karnını doyurarak sadece duygusal mastubasyonn yapmışsınız. Ve buraya yazmışsın "Allah razı olsun dedi bana ayy yazıık". Ne kadar samimiyetsiz görüyorsun. Şimdi bu yorumum üzerine büyük ihtimalle mal gibi atarlanıcaksın. Tek istediğim biraz düşünmeniz.

    • Çok haklısın

    • Atarlanmayacağım merak etme. Sen alttaki bir kaç yorumu okusaydın eğer onunla her zaman ilgilendğimizi yazdığımı görürdün. Sadece o değil ailesiylede...
      İnan söylediklerin beni incitmedi sadece yargılamadan önce lütfen sormayı deneyin. Görüşlerinize saygım var.

  • Milyon dolarlık araba koleksiyonlarına, özel uçaklara , malikanelere sahip insanlar yaratan ama sokakta titreye titreye korka korka mendil satan, uyuyan , aç kalan çocuklara sahip çıkamayan bu sisteme yazıklar olsun.

    1|0
    0|0
  • Abin adamın dibiymiş. O çocuğunda Allah yardımcısı olsun

    1|1
    0|0
  • sizin gibi insanlar iyiki varlar ve iyiki daha cok olurlar.. duygulandım bogazım dugumlendi.. .. abinide canı gonulden tebrik ediyorum.. iletirsin :)

    1|0
    0|0
  • Eline sağlık

    1|0
    0|0
  • Okurken duygulandım helal olsun ssna da abine de. O fotoğrafı gördükçe içim sızlıyor. En beğendiğim bemce bu bence.:'( - :-)

    1|0
    0|0
  • Rabbim bana ne verirse katlarcasını ağabeyine versin. Şüphesiz o hak yolunda benden daha iyidir.

    3|0
    0|0
  • Varya bu dünya dönüyorsa Hâlâ abin gibi iyi niyetli insanların sayesinde dönüyor. Allah razı olsun..

    4|0
    0|0
  • Buradaki çoğu paylaşımlardan kat kat güzel bir bence
    Allah iyiliklerimizi daim etsin

    4|0
    0|0
  • Allah sizin gibilerin sayısını arttırsın,

    3|0
    0|0
  • Ne dicegim bilemedim ama iyiki varsiniz sizler sizin sayenizde dunya donuyor boyle. Bende elimden geldigince yardim etmeye calisiyorum ama yetemiyoruz keske zengin olsam heryere bu cocuklar icin restoranlar yapsam apartmanlar diksem oyun bahceleri yapsam okullarina gondersem ve hepsiyle kendi oz cocugum gibi ilgilenebilsem.

    2|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    5

Kızlar Ne Diyor 36

  • Helal olsun valla.. Sizin gibi insanların kaldığını görmek güzel.. 😊

    1|0
    0|0
  • Cok güzeldi ya :(((

    3|0
    0|0
  • Ellerinize sağlık :) o miniklere nasıl kıyarlar hiç anlamıyorum :(

    3|0
    0|0
    • Çalışarak para kazanmak çok zor geliyor onlara demekki, acıyıp çocuklara para vereceklerini düşünerek atıyorlar sokağa ama kimse sen ben ya da bir başkası gibi değil afedersin o çocuklara bir bez gibi davranıyorlar itiyorlar, çekil şurdan diyorlar. Çok üzülüyorum.

    • Aynen canım :( Allah ıslah etsin

  • Çok duygulandım bir çocuğu sevindirmişsiniz üstelik yoksul bir çocuğu... Ne kadar sevap ve ne kadar güzel bir davranış. Keşke herkes böyle olsa...

    1|0
    0|0
  • Abin evlenılıcek ıdeal baba adayı

    1|0
    0|0
  • Çok güzel davranıışlar bunlar.
    Ama ben yapılan iyiliği anlatılması taraftarı değilim.
    Kendimde sır gibi saklarım ailem dahil kimseye anlatmam..
    Emeğine sağlık diyelim

    1|0
    0|0
  • Kaç yaşındaydı acaba ☺ niye o soğukta peçete satıyordu merak edip sormadınız mı?

    1|0
    0|0
    • Onu günler sonra yine gördük, abimin rüyalarına girmeye başladı hatta fellik fellik aradık ama şansa karşımıza çıktı. Ailesini tanımak istediğimizi söyledik evine götürdü. Babası ölmüş annesi sakat ablası ve bir bebek kardeşi var. Ailesi ne kadar istemese de yapıcam diyormuş evin tek erkeği. Kararından döndüremiyoruz fakat bir elimiz her zaman üstünde.

    • Şu an yaşı kaç? ☺

  • Eğer cidden " gerçek " bir bence ise , tek kelimeyle diyebilirim ki ; içimizi ısıttı.

    Tavuk suyuna çorba adlı kitapların içindeki hikayeler gibi.

    Sevdim. Başarılı.

    Duyarlı insanların varlığını bilmek cidden rahatlatıcı kardeş.

    1|1
    0|0
    • Ciddi, yaşanmış.
      İnan devamını paylaşmayı o kadar çok istedim ki bugün, yazdım fakat sildim...
      Öyle bir görüş geldi ki sinirden insanlara hiçbir şekilde yaranamayacağımı ve bu tür paylaşımları yayınlamamaya karar verdim.
      Teşekkürler okuduğun ve görüşün için. Allah razı olsun:)

    • Hepsini Göster
    • Ben bahtsızım gerçekten denk gelenler gerçekten geri kafalıydı.
      O çocuk bu çocuk değil malesef netten bulmuştum :)

      Merak ettim okurum bakalım neler varmış. Yahu ne iyi insansın 🙏🏼

    • Utandım :')) teşekkürler 😳😊😊

  • Sizin gibi insanlarin hala var oldugunu bilmek, bu ulkede kalmak icin tek sebep bana gore.. Allah size, sizin gibilere bereketli ve uzun bir omur versin! Bagdat caddesinin gobeginde kurban bayraminda gece 12de copun yaninda yemek yiyen cocuk gordum yanimda yiyecek bikac bisey vardi onlari verdim ona birazda para.. Insanlar bana oyle baktilar ki sanki suc isledim. Lukse gelince mukemmel yasayan, cantalara 2000-3000 lira veren ablalarim 20 lirayi o cocuklara cok goruyorlar, yaziklar olsun

    0|0
    0|0
    • O kadar haklısın ki bana söyleyecek söz bırakmadın.
      Bunları yapınca suçlu oluyoruz beni en çok bunüzüyor sanki kötü bir şeymiş gibi...

  • Gözyaşlarıyla okudum 😢 ne koca yürekli abin varmış Allah ondan razı olsun yüzü hep gülsün inşaAllah 😔 Dünya abin ve onun gibi vicdanlı insanların yüzünden dönüyor işte 😔😔

    1|0
    0|0
    • Allah razı olsun teşekkür ederim :)
      Bir kişinin berbat yorumundan sonra bu yorumlar benim içimi ısıtıyor. Çok teşekkürler :)

    • Aen onları boşver abin adam gibi adamın tanımı kıymetini bil onun

    • Biliyorum elimden geldiğince 🙏🏼

  • GüzeL yürekli insan...

    1|0
    0|0
  • İnsanlık dersi alması gereken insan çok helal olsun. Hala böyle insanların olduğunu bilmek çok güzel bir şey..

    1|0
    0|0
  • Sizin gibi gereksizler yaşamamalı. O iyiliği çocuk için yaptığını mı sanıyorsun kendin için yapmışsın daha iyi hissetmek için.. Biz felsefede buna bencillik diyoruz yani benlik algısı. Herşey çıkar ilişkisine dayalıdır, bir dilenciye neden para verirsin biliyor musun kendini daha iyi hissetmek için bu sana has bir durum değil. Buraya kadar durumu açıkladım asıl eleştirdiğim şey senin çok matah birşey yapmış gibi anlatman ve güya çocuk için üzülmen eğer gerçekten umursasaydın onun hayatını değiştirmek için çabalardın. Şimdi onun için sadece bir öğle yemeği senin içinse övünebileceğin, bir yandan üzülüp buna rağmen hiçbir eyleme geçmeyeceğin berbat karakterin kalıyor. Gerçekten nefret ediyorum sizin gibi aptallarla aynı dunyada yaşamaktan.

    2|1
    0|0
    • Biraz önce aşağıyada yazdım sanada yazıyorum.
      Ailem elinden geldiğince okuması için yardım ediyor, bende onu mutlu etmek için. Sana bir şey kanıtlamak mecburiyetinde değilim, kendimi mecbur hissetmiyorum. Sanırım sen bir dilenciye para verirken öyle hissediyorsun? Sanırım sen güya üzülüyorsun? Ben buraya o çocuğu ilk gördüğümüz anı yazdım. Aşağıda bir bayana da geçen günlerde yazdığı görüşte onun için sadece bu değil elimizden gelen her şeyi yaptığımızı yazmıştım. Saygı duyuyorum:)

  • saat 1.30 da bir yazi bu kadar ic isitabilirdi😏

    1|0
    0|0
  • Sizin gibiler inşallah çoğalır...

    1|0
    0|0
  • Duygulandım gerçekten emeğine sağlık

    1|0
    0|0
  • Ne güzel insanlarsınız siz <3

    1|0
    0|0
  • Bu nedir ya ağlattı resmen içim parçalandı çok kötü hissettim.

    1|0
    0|0
  • Yaa cok duygulandim ne kadar incesiniz tebrik ederim

    1|0
    0|0
  • Ya sizin gibilerin olduğunu görünce nasıl seviniyorum varya.

    1|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    16
Yükleniyor...