Anneler Kardeş Ayırımı Yapıyor mu?

Merhaba arkadaşlar... Benim belki de en büyük sorunlarımdan biri annemin kardeşimi çok koruması. Gerçekten anneler bazı anneler kardeşler arasında ayrım yapıyor mu yoksa sadece biri daha küçük olduğu için koruma duygusu mu?

1. Sen büyüksün alttan al

Ben büyük olabilirim ama bu demek olmuyor ki her daim ben susayım. Ben haklı olsam bile annem bunu yapıyor 'Sen büyüksün sen alttan al sus' Neden ben? Kardeşime hani ablan doğru söylüyor diye bir söz kullanmıyor ve benim sinirim katlanıyor.

2. Onun yerine cevap vermek

Kardeşimden önce soruya cevap verir. Ben normal bir şekilde konuşsam bir konu hakkında birşey sorsam eğer o sorunun altından kardeşimin bir hatasının çıkacağını hissediyorsa onu koruyacak bir şekilde cevap verir. Ona söz hakkı bile tanımaz bazen.

3.Kız- erkek ayrımı değil; küçük-büyük ayrımı

Bazen o erkek çocuğu ondan olabilir mi? dediğim anlar olmuyor değil. Ama aynı şey abime de yapılınca düşüncem tamamen değişiyor. Abimin büyük olarak küçük kardeşine kızmaya, öğüt vermeye hakkı var diye düşünsem de annem bunun hiç de öyle olmadığını gösteriyor. Abim eğer kardeşim hakkında eleştirel bir söz söylese annemin yüz ifadesi değişiyor.

4.Yemek seçme huyuna tolerans

Kardeşim o kadar çok yemek seçerke size sadece yediği yemekleri sayabilirim. Annem eğer bir kaç gün onun sevmediği yemeği yaparsa mutlaka onada farklı bir yemek yapar. Bu konuda ben kızmam ama babam böyle alıştığı sürece yarın üniversiteye vs.gidince senden uzak kaldığında ne yapacak diye sorar anneme. Tabiki haklı her daim annem yanında olacak diye birşey yok.

Anneler kardeş ayırımı yapıyor mu gerçekten?

Velhasıl ben ne annemi kötülemek nede kardeşimi kötülemek için yazdım bu yazıyı belkide içimi dökmek istedim. Çünkü bende eğer anne olursam ne yapacağımı bilemiyorum bana anne olunca anlarsın korursun diyorlar ama bu dışardan birine karşı koruma değil kardeşe karşı koruma oluyor. Haliyle benim aklıma ne kadar büyük olursam olayım annem kardeşimi daha çok seviyor geliyor. Tabiki bilemem öyle de olmayabilir ama ne kadar olsa o bizden küçük diye farklı bir duygu olabilir. Evlat ayrımı yapmak istemiyor ama öyle de gelişiyor olabilir.

Anne olmadan anlayamayacağım bu durum bana yanlış geliyor çünkü çok korumacı olmak her zaman iyi olmayabilir. Yarın annem pişman olursa çok geç olacak. Belkide ben yanlış düşünüyorumdur bilemem. Başka annelerde bunu yapıyor mudur çok merak ediyorum yoksa benim annem istisna mı?


3|0
3615

En İyi Erkek Görüşü

  • Benim küçük kardeşim yok ama yeğenlerimde bu sıkıntıyı yaşıyorum. Büyüğüm diye alttan alıyorum çoğu zaman. Yalnız değilsiniz bu konuda. Emeğinize sağlık :)

    2|0
    0|0
    • Teşekkür ederim ilk Ben'cem biraz saçmalamış olabilirim :)

    • Rica ederim. Bence gayet güzel olmuş yani bana yanlış gelen bir şey olmadı :)

En İyi Kız Görüşü

  • Vallahi yapılıyor. Annem ablamı ayırırken babam beni ayırıyor. Ama babamın yapma sebebi zaten anneme misilleme amaçlı ben iyice ezilmeyeyim diye bunun farkındayım. Daha bugün bir olay oldu, gelmişim 19 yaşıma topluluk içinde ablam beni azarlıyor tam bir şey anlatırken hevesim kursağımda kaldı sonra yüzüne bakmadım tüm gün annem de diyorki nasıl saygısızlık yapıyorsun kırk yılda bir görüştüğün ablan, bu şekilde mi ayrılacağım ben en son yine buradan hep olay çıakrıyorsun. falan diyordu. Sinirimden çıldırdım. Ulan bir çocuk senin gözlerinin önünde büyür ve yetişkinliğe adım atar. Ama yok bizimkilerde 20 yaşına kadar falan ergen muamelesi görürsün sonra da sen yetişkin birisin ne halin varsa gör derler. Halbuki o erişimi o süreçte bitiriyoruz biz ama hala daha çok gençsin sen sus konuşma şeklinde tavırlar. Kişiliğimin oluşumunda da bunun çok katkısı olduğunu düşünüyor ve hala beni böyle bir insan olarak yetiştirdikleri için üzülüyorum fakat elden bir şey gelmez. Sadece tek anlayamadığım hepsini isteyerek sen doğurmuşsun hepsinde aynı çileleri çekmişsin birini nasıl daha çok sevebilirsin. Keşke hiç doğmasaymışım diyorum hep. Çocukken keşke beni hep bir aile evlatlık alsa diye içimden geçirirdim.

    0|0
    0|0

Senin görüşün nedir?

Erkekler Ne Diyor 14

  • abim ile aramızda 3 yaş var, o 90'lı ben 93'lü, onunla hiçbir şekilde anlaşamazdık, aramızda hep kavga vardı, çok dayağını yedim. abimdir diye birşey yapmadım. tamam büyüktür dedim hep belirttiğin gibi ''alttan aldım, sustum'' sabrettim. öyle öyle bu yaşlara kadar geldik, ama bu yaştan sonra bana gık dese tutar camdan atarım. artık belli bir yaştan sonrada kendimize laf ettirecek değiliz. o kadarda değil. hadi abimdir birşey demiyorum. saygıda gösteriyorum. ama bana ağzına geleni söylüyor, küfür ediyor, kavgacı, öfkeli, ters, aksi biri, bende istiyorum ki kardeş kardeşe düşmesin, ama beni zorluyor, bakalım nereye kadar susacağım. bell ibir yerden sonra, al atını severim tımarını der ortarık karışır.

    2|0
    0|0
  • Nasıl bir anne diğer çocuklarını birbiriyle ayırsın beni onu seviyorum ben bunu sevmiyorum nasıl diyebilir? ikiside kendi canından kendi kanından?

    Düşün, bir evlilikte bile biri alttan almazsa müthiş bir kavga ortaya çıkar bu ortaklıkta'da iş'tede, evlilik'tede, abi , kız, kardeşliktede aynıdır.

    bir anne bütün çocuklarını çok sever sevmezse zaten anne değildir.

    0|0
    0|0
  • Evet bu tür şeyler anneler tarafından yapılıyor maalesef. Söyleyince kabul etmeseler de bunlar oluyor.

    1|0
    0|0
  • Annem benden 2 yaş büyük olan Abimi daha çok severdi. Babam da öyle. Hep kıskanırdım onu.

    1|0
    0|0
  • bu aklına gelebilcek her türk ailesinde olan bir şey şımartmamak lazım tabi ilerde çok farklı tipler çıkıyor insanın karşısına çünkü takma kafana aynı şeyleri bende yaşıyordum şimdi keşke annemle yaşabilsek diyorum :)

    0|0
    0|0
  • Kardesimle aramda yas farki azdir hep kiskanmisti beni fesatlik yani ama kiskanma geregi duymadim 10 yas kucuk kardesim de var o daha yuzlu buyudu gene duymadim

    0|0
    0|0
  • Yapiyorlar.

    0|0
    0|0
  • anne baba ne kadar dikkat etsede herzaman buyuk çocuk mutsuz oluyo :)

    0|0
    0|0
  • :D iyi ki kardeşim yok

    0|0
    0|0
  • Yapabilir.

    0|0
    0|0
  • Yapar buyugu kezodur ewlat olsa sewilmez biriyse

    0|0
    0|0
  • Buyuk abimi benden koruyor bin turlu hatasi olmasina ragmen. Ve evlat ayrimi yapmadigini soyluyor. Gozunun onune koyuyorum kadin yok ya yapmiyorum diyor. Oyle hissettiriyosam bilemem diyor birde kendimden suphe ediceksi kadar bir uvey evlat muamelesi gordum resmen. Nefret ettim sonra annemden kucukken cok kotu seyler yasadi ben annemi melek gibi biri zannederdim tabi cocukluk baba tamamen kotu olunca farki anlayamiyorsun buyudukce babam nekonularda kotu oldugunu annemin anne olmaktan haberinin olmadigini ogrendim. Bana annem beni ozluyormusun diyor guldum ozlemiyorum dedim. Cunku son 5 senedir kalkip odama sohbet etmeye gelmiyor kalkmis beni ozledinmi diyor ben nefret doluyum.

    1|0
    0|0
  • Eline emeğine saglık.

    0|0
    0|0
  • Eline emeğine sağlık

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 35

  • yapıyoooorlar :D evet
    babam mesela beni daha cok destekler :D

    3|0
    0|0
  • evin en küçük çocuğuydum. Küçükken ablamla kavga ettiğimizde annem babam beni desteklerdi seninki gibi ablama büyüksün alttan al derlerdi. Ben bu duruma üzülüyodum o yuzden ablami zor durumda bırakmamaya üzmemeye calisiyodum. Herseyın farkındaydım yanı mesela kavga ettıgımızde sucu ben ustlenırdım ablama kızmasınlar dıye 😃 tabi yinede kedi köpek gibi kavga ettiğimiz oluyodu sımdı ablam evlı cok ozluyorum kıymetını daha cok anladım gelse de kavga etsek😄😄

    1|0
    0|0
  • Benim annem hiç ayrım yapmazdı.
    3 kardeşiz ama üçümüze de en çok onu seviyormuş hissi verirdi.
    Yani 21 yaşındayım annem en çok kimi sever bilmem ama bana sanki kalbinin tamamı bana aitmiş gibi davranır. Sonra fark ettim ki kardeşlerime de aynı bana davrandigi gibi davraniyormus 😊

    1|0
    0|0
  • Kardeşim yok böyle dertlerim olmadı.. İyi ki de olmadı zaten başımda bir sürü dert vardı. d

    0|0
    0|0
  • Benim Annem asla evlat ayırmaz Canım Annem ❤

    0|0
    0|0
  • Evet yapiyorlar 😊

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle yapıyorr

    1|0
    0|0
  • annemin beni öptüğünü, sarıldığını, sevdiğini hiç görmezken benden 4 yaş küçük kardeşim (arada da öyle devasa bir yaş farkı yok) yanımda sevildi öpücüklere boğuldu şımartıldı... babamı zaten saymıyorum o zaten yani :D Daha o dönemlerimden sevilmediğime inanmışım hem o dönemlerde ben de çocuktum şu an tabiki öyle bir beklentim veya kıskançlığım yok ama o zamanlar benim için birer travmaymış bilinçlendikçe anladım

    0|0
    0|0
  • Bence yapıyorlardır

    0|0
    0|0
  • Dışarıdan böyle görünse de anne-baba evlata yirmaz. Sadece kimin daha cok korunmaya ihtiyaci vasa onu daha fazla koruyup kollarlar o kadar

    1|0
    0|0
  • Bazen yapiyo annem hep abimin sevdigi yemekleri yapiyo :D ama hic kiskanmadim benden daha iyi olsun herzaman canimi bile veririm ne kiskanmasi

    0|0
    0|0
  • Benim annem yapmıyor. Evde ablamla kavga ettiyse ve ben o kavgada evde değilsem telefonla bana ulaşıp beni de azarlıyor canım annem❤

    0|0
    0|0
  • Kardeşleri koruyolar abla olarak diyorum bunu ama küçük olduğu için hatta annem esek kadar oldun hâlâ çocuğu kiskaniyon diyodu ama bu sene hiç öyle sorunlarımız olmadı neden acaba

    0|0
    0|0
  • Yapıyor tabi

    0|0
    0|0
  • Aynı durum bendede var ama canları sagolsun ben ikisinide eşit seviyorum :)

    0|0
    0|0
  • Yani sonrada kıskanıyo musun oluyo 😒

    0|0
    0|0
  • Benim babamda hem kızım hemde büyüğüm diye ayrım yapıyorlar annem babam ama beni daha saygı duyuluyorum büyüğüm diye

    0|0
    0|0
  • Evet yapiyor açıkçası annem bama daha çok deger veriyor cunku kardesim tam bir manyak

    0|0
    0|0
  • Annen sıkıntılı biri

    0|0
    0|0
  • Yapar

    0|0
    0|0
  • Kızlar Devam
    15
Yükleniyor...