Kuranı Kerimin Eşcinselliğe Bakışı

Kadınlarınızdan aşırılığa gidenlere/ cinsel sapıklık edenlere, kendinizden onların aleyhine hemen dört şâhit getirin; şâyet onlar şâhitlik ederlerse, artık o kadınları, ölüm onlara geçmişte yaptıklarını ve yapması gerekirken yapmadıklarını bir bir hatırlattırıncaya ya da Allah onlara bir yol kılıncaya kadar evlerde tutun.(Nisa 15)

Sizlerden cinsel sapıklık eden iki er kişi, hemen her ikisine de eziyet edin. Eğer tevbe ederler de düzeltirlerse artık onlardan mesafeli durun. Şüphesiz Allah, tevbeleri çokça kabul eden, çok tevbe fırsatı verendir, çok merhamet edendir.(Nisa 16)

Kuranı Kerimin eşcinselliğe bakışı

Bu âyetlerde, toplumdaki cinsel sapıklıkla ilgili hükümler bildirilmiştir. Buna göre:

• Lezbiyenlik yaptıkları en az dört tanıkla tesbit edilen kadınlar, vefat edinceye ya da Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde tecrit edilmelidirler.

• Homoseksüel [eşcinsel] erkeklere eziyet edilmeli, tevbe edip düzelirlerse kendi hâllerine bırakılmalıdırlar.

Bu âyetlerde eşcinsellik, patolojik bir vakıa olarak görülmekte ve eşcinsellerin cezalandırılması değil, tedavi ve rehabilite edilmeleri istenmektedir. Bu hastalığın Lût peygamberin kavminde ileri derecede salgın olduğu Kur’ân'da [A‘râf, Hûd, Hicr, Şu‘arâ, Neml, Ankebût, Kamer ve Enbiyâ sûrelerinde] bildirilmiştir.

Bazıları bu âyetleri zinaya hamletmiş, Nûr sûresi'ndeki(Nur 4) zina cezası hakkındaki âyetlerin bu âyetleri neshettiğini ileri sürmüşlerdir. Hâlbuki âyetin teknik yapısı buna izin vermez. Zira âyetteki, ellâti [kadınlar] ifadesine, erkek dâhil olamaz; ellezâni [iki erkek] ifadesine de, kadın dahil olamaz. Bu ifadeler, âyetlerde konu edilen aşırılığın “zina” olmadığını açıkça göstermektedir. Ayrıca birçok yerde fahşâ, fâhişe, fuhuş sözcükleri, “aşırı davranmak” anlamında olup, zina, homoseksüellik, çıplaklık gibi çok çirkin olan her fiil için kullanılır.

Homoseksüellere [eşcinsel erkeklere] verilecek eza; “azarlamak, ayıplamak ve kötü söz söylemek” olarak kabul edilebilirse de, bizce onlara verilecek eza, onların tecrit edilerek tedavilerinin sağlanmasıdır. Âyete göre bunların tedavi ve rehabiliteleri de kamu üzerine borçtur.

Gibi örneklerin eşcinsellik hakkında internet ve medyada bolca lanse edildiğini ve açıktan toplumda eşcinselliğin kabul görmesi için temel oluşturulmaya hazırlandığını görürsünüz.Kuranı Kerim eşcinselliğe bireysel değil toplumsal boyutta bakar ve toplumsal sonuçlar için çare üretilmesi gerekliliğinden bahseder.Aile kavramının ortadan kalktığı her türlü cinsel sapkınlığın aleni görüldüğü bir toplum Allaha göre tabiri caizse ahlaksızlığın dibini görmüş bir toplumdur.

Kuranı Kerim eşcinselliğe bir nefret suçu olarak değil ahlaki ve toplumsal bir sorun olarak bakıyor ve bunun ortadan giderilmesinin gerekliliğinden bahsediyor.Eşcinselliğin kabul gördüğü ve yaygınlaştığı bir sorun kurana göre hırsızlık,gasp ve cinayet gibi toplumun düzenini bozan sorunlarla eşdeğer.Sonuçta kuranı kerimin modellediği insan ahlak yönünden üstün olan bir örnektir.

Ama günümüzde dini merciler ve otoritelerce eşcinsel kimseler ötekileştirilip nefret gösterilmeye teşvik ediliyor..Bu tarz nefret söylemleri kuranın evrensel bütünleştiriciliğine aykırıdır Kuran ayrıştırıcı değil AKIL altında herkesi birleştirmeyi ilke edinmiş bir metin türüdür..


0|0
2|2

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 2

  • Saçmalık.

    0|0
    0|0
  • Güzel paylaşım olmuş, eline sağlık

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 2

Yükleniyor...