Kapat

Seçim Yaklaşıyor. Olabileceklerden Korkun. Neden mi? OKU!

Seçimde neler olabilir?

Bu seçimde en iyi ihtimalle halkın çoğunluğunun seçmiş olduğu parti başa gelecek. Bu ister Ak Parti olsun, ister Cumhuriyet Halk Partisi olsun, halkın çoğunluğunun seçtiği partinin başa gelmesi olması gereken en iyi şeydir.

Ancak burada küçük bir oyun dönüyor. Bu oyunu herkes fark etmez. Bunları o dönemleri yaşayanlar bilir.

Koalisyon Hükümeti

Koalisyon hükümeti, herkesin bildiği gibi birden fazla partinin birleşerek hükümet kurmasıdır.

Türkiye'nin deyim yerindeyse pisliğe batmasıdır. Geçmişte tecrübe ettik ki koalisyon hükümetleri bu halka kötülükten başka birşey getirmemiştir.

Neler Oldu?

1971-1980 çok partili koalisyon döneminde enflasyon hayatımıza girdi. Türk parası giderek değer kaybetmeye başladı.

Daha sonraki koalisyon dönemlerinde planlayarak yapılan devalüasyonlar sebebiyle Türk Lirası değer kaybetmiş, Türk halkı 1 gecede fakirleşmiş, bunu planlayan insanlar ise 1 gecede servetlerini 10'a katlamışlardır.

Yalnızca 1991 - 2002 yılları arasında tam 9 hükümet kurulmuş ve düşmüştür. 5 Hükümetin ise ömrü 1 yıldan az sürmüştür.

Bu siyasi boşluk cari açığı artırmış, dış borcu yükseltmiş ve bu çalkalanma bize Türkiye'nin kara lekesi 2001 krizini yaşatmıştır.


Tarihimizin en büyük borcu için IMF kapısı çalınmış ve dönemin koalisyon hükümeti yalvarma modunda para beklemiştir.

Bu Seçimlerin Koalisyon İle Ne Alakası Var?

Bu soru ile, benim başlarken dediğim oyun kısmına geliyoruz.

Şu an Paralel Yapı nın yürüttüğü HDP propagandası, tamamiyle halkın seçimini safdışı bırakabilmek içindir.

Yasalarımızda bulunan bu boşluk Türkiye'nin aslında demokratik bir ülke olmadığını bize gösteriyor.

Nedir Bu Açık?

%10 barajı denilen baraj, HDP'nin geçmeye çalıştığı bir barajdır. Bu barajı geçerse, meclise girecek ve epey sandalye sahibi olacaktır.

Böylece mecliste AKP,CHP,MHP,HDP yer aldığında; diyelim ki AKP halkın çoğunluk oyunu aldı, yine de sandalye sayısı olması gerekenden, 276'dan az olacak.

Böylece halkın çoğunluk kısmı AKP'ye oy vermiş olsa da, 276 sandalye sayısını sağlayamadığı için hükümeti tek başına kuramayacak.

Bu Durumda Ne olur?

Bu en korkunç senaryodur. Çünkü Cumhurbaşkanı ilk olarak yetkiyi AKP'ye verir ve koalisyon kurmasını ister.

Ve tahmin edebileceğiniz gibi hiçbir parti buna yanaşmaz.

Daha sonra cumhurbaşkanı en çok oyu almış ikinci partiye, yani CHP'ye koalisyon kurma yetkisi verir. CHP-MHP-HDP sırf AKP'yi düşürmek için birleşerek çoğunluğu oluşturduklarında, halkın çoğunluk oyunu almış AKP'yi safdışı bırakırlar.

İşte yasalarımızda olan bu boşluk sayesinde, demokrasinin temeli olan seçim'in anlamsız kaldığını görebiliyoruz.

İşte bu tam anlamıyla SİYASİ DARBE dir.

Ve koalisyon oluştuğunda ki bu partiler ideolojik olarak birbirlerinden tamamen zıt kutuplardalar; o zaman krizlere, intihar eden batmış işadamlarına, IMF borçlarına, hortumlanan bankalara, kaybolan birikimlerinize kapılar açılmış demektir.

O dönemlerde yaşayan insanlar, koalisyon'un bu ülkeye yalnızca acı getirdiğini iyi bilirler.

Bu ülkede bu hükümet yalnızca yol-hastane-havalimanı yapmıyor. Bu hükümet tam anlamıyla bir enkaz devraldı. O dönemleri yaşayanlar çok iyi bilirler. O zamanın ekonomisini çok iyi analiz ederler.

Size burada Ak Parti propagandası yapmıyorum. Yalnızca oynanan oyunu görmenizi istiyorum.

Ne olursa olsun, sırf sizin ideolojinizi benimsemiyor diye, halkın çoğunluğunun oyunu almış bir partinin anti-demokratik bir biçimde safdışı bırakılmasına göz yumamazsınız.

Asla buna izin vermeyin. İster AKP, ister CHP, kim gelirse gelsin, seçilerek gelsin. Bunu unutmayın!


0|2
19|39

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder
Sponsorlu

Kızlar Ne Diyor 19

  • AKP 13 yildir iktidardaydi yenildigni dusunmeyin. yenilmedi. HDP'den nefret ediyorum. Evet AKP'ciyim!

    pkk Kurtler bagirirken biz Turkler neden susuyoruz
    bunu anlamis degilim?

    ulkemizi ne hale getirecekler! izin vermeyelim.

    AKP kuracaksa MHP'yle kursun.

    2|5
    1|0
  • Evet Akparti'nin korkusunu dinlediniz. Reklamlar bitmiştir, şimdi film başlıyor.

    5|4
    1|1
    • 3 lü koalisyon yaparlarsa sen o zaman halkın yaşayacağı zulümü göreceksin

  • Üşenmeden sıkılmadan hepsini okudum ,, çok faydalı ve seviyeli bir bence olmuş, tartışılmış. cidden bu soruyu ve altına seviyeli cevap yazan herkesin eline sağlık. diğer soru altındakilileri görünce hemen Karşıt görüşte altına küfür hakaret..
    He bu arada hemşehrim dediklerine can-ı gönülden Katılıyorum

    0|1
    0|0
    • @Anon2 sen katılıyosan bende katılıyorum :D

    • AHAHAH.. bu da hemşehrim..

    • Aynı görüşte olmak güzel. Ama seviyeli bir tartışma ortamı çok daha güzel :) Herkesin fikri aynı olmaz :) ama saygı duymak herşeyden önemli

  • Devaülasyon osmanli terimi degilmiydi :)
    Tam bilmiyorum ama o chpden cikan milletvekillerinden 5 6 anesi gecmezmi :)
    Çok garip gercekten. Türkiyede yaşamak zor

    0|1
    0|0
  • Barajı geçebilirler mi ki

    0|0
    0|0
  • AKP ye oy verin diyosun resmen aslaa

    2|2
    0|1
  • Koalisyonlarla ülke geriye gittiği kesin , ondan %10-15 lik kesim akepeye oy veriyor.

    1|0
    0|1
  • Herkesin düşüncesine saygı duy akpli
    Kim kime oy verirse verir akpye oy vermek zorunda değil kimse

    0|4
    2|1
  • kaynak?

    0|0
    0|0
    • Kaynak derken? Size bir kaynak verebilirim o da Siyasi Partiler Kanunu ve Seçim Kanunu. Eğer okursanız yukarıda bahsettiğim durumu görebilirsiniz. Yani koalisyonun oluşum sürecini.

  • Tesekkurler bence icin ilk kez oy vericem ama siyasetten haberim yokmus

    0|0
    1|0
    • o kadar kötü ise %10 baraj neden kaldirmiyor akp yillardir isine gelip kullaniyor
      simdi devrilecegini anladigi icin mi boyle haykiriyorsunuz hirsizlar

    • Pardon sana yazmak istemedim genel olarak yazacaktim

  • Off sıktı artik

    0|0
    1|1
  • zaten fakiriz daha beteri ne olabilirki. kriz umrumda değil inş gelir o korktugnz kriz ceplerinz boşalr

    0|0
    0|0
  • eh be kardeşim sen niye kendını yoruyosun bosversene atatürkçüler hiçbir zaman dedıklerınden vazgecmz chp yıksada bu devletı küçük düşürsede yınede chpnın ayagını öperler. yani onların verdıgı oy ulkenın gelecegı ıcın degıl ataturkun onları yarattıklarını dusunduklerı ıcın ılkelerıyle karınlarını doyurmaya calısıyorlar keske o ılkelerle karınları doysa , ama nafile iş işten gecsede yapcak bısey yok asla vazgecmezler hiç dil dökmeye bıle degmez. baska türlü yıkamazlardı akpyı malesef ancak böyle yapabılırdı ülekenın cogunlu akp desede vazgecmiceklerini bıldıklerı ıcın boyle bır oyun oynadılar ama ulke coksede bunlar yıne pişman olmaz bunlar tokatlanmayı sever ıstedıgın kadar söyle göster videoları ama onlara emın ol o tarıhler fılımmıs gibi geliyor inşallah akp giderde o zaman filmi görürüz. yolsuzlugun ağa babasını görüceksiniz. adamlar yedı ülkede borc bıttı, adamlar yedi kasalar fırlatıldı. ne kadar mantıklı değil mi?

    1|0
    2|1
    • Guluyorum ya adam milyarlar caldi saray yapti kendine hala chp ulkeyi yikacak akp musluman diyosunuz o mu musluman

    • @dudakkremii asıl ben gülüyorum size :)

  • Oynanan oyunları zamanında gördük biz bir sen değilsin yani.

    1|0
    0|0
  • Güzel paylaşım olmuş, eline sağlık..

    0|0
    1|2
  • Allahtan başka hiç bişeyden korkmaya gerek yok

    0|0
    0|0
  • Çok güzel bir yazı. Emeğine sağlık.

    2|1
    1|0
  • Oyum Cumhuriyet Halk Partisi'ne

    2|0
    2|1
    • Saygı duyuyorum. Hepimiz duyuyoruz. Ama böyle bir oyun olduğunu da görmezden gelemeyiz. Geçmişte de bunları yaşamış bir ülkeyiz.

    • Hepsini Göster
    • Geçmişe bakabilseydiniz bugüne şükrederdiniz.

    • :D :D

  • Çok haklısınız çok iyi yazmissiniz ama gel de anlat millete. ben de gencim ama her şeyin farkindayim. Allah yardımcımız olsun

    0|0
    0|0
    • akp toplumu bilincli bir sekilde kutuplastirdi, cok. kez. iclerinde gezdim ama kucaklayici bir. soyleme rastlamadim,

    • bunun sonuclari yakinda kendisine patlayabilir,

Sponsorlu

Erkekler Ne Diyor 39

  • Dedemin ninemin muayene olmak için gece yarısı köyden yola çıkıp sabah gün ağarmadan hastanede sıraya girdiğini, akşama kadar sırasını kaptırmamak için 1dk oturmayıp, yemeyip içmeyip o yaşlı başlı haliyle sırada tedavi olabilmek umuduyla beklediğini fakat akşama kadar sıra gelmediği için muayene olamadan evine geri döndüğünü; öğretmen olan babamın maaşını ödemeye devletin gücünün yetmediğini ve Gölcük depremi için toplanan yardım paralarıyla memurun maaşının ödendiğini; annemi sırf başörtülü diye hak ettiği, kazandığı üniversiteye almamalarını ve hâlâ aslında içten içte annemin buna üzüldüğünü hatırladıkça içim sızlar... Bu aziz milletin o zamanlar hamuruna moloz karıştırılmış ekmek yemeye mecbur bırakıldığını anımsadığımda, bizim bugün sahip olduğumuz nimetlerin yanında eski insanlarımızın çektiği sıkıntıları, zulüm derecesindeki muameleleri zihnimde tahayyül ettiğimde; utanırım, ezilirim, bir kasvet kaplar içimi... Tüm bunlardan ve daha nicelerinden dolayı, eğer bugün, milletime bu acıları yaşatanlara destek verirsem sonra ne annemin, ne babamın, ne dedemin, ne de diğer büyüklerimin yüzüne bakamam.. Partizanlığa lüzum yok. Ben Ak Partili değilim, MHP'li değilim, HDP'li hiç değilim, CHP'yi de bilirim. Ama biz bu coğrafyanın sağduyulu özüyüz. Önümüzde her ne kadar mahiyetini idrak edemesek de, eni, boyu ve derinliği ısmarlama tarif edilmiş bir seçenek düzeneği var. Bu düzenek şartları içinde özlemini çektiğimiz beşeri haklarımıza, sahip olduğumuz muteber ve müstesna dünya görüşümüze daha yakın olması ve etkili işler yapması ihtimali adına, daha önce olduğu gibi bu sefer de Ak Parti'ye destek olmaya niyet ettik. Şu durumda başka bir partiyi desteklemek, telafisi mümkün olmayan acılar yaşamaya sebep olabilir. İyi düşünün, durumun kritiğini ve analizini yapın, ülkemizin selametinin ve huzurunun devamı için en doğru seçimi gerçekleştirin.

    Khayr ve bereketli neticelere vesile olması için gayret ve dua içindeyiz.

    Çok güzel bir bence, teşekkürler.

    4|1
    1|0
    • Bence içinde bence gibi oldu. Teşekkürler güzel görüş için.

    • Hepsini Göster
    • Mükemmel bir yazı. İşte bunları sadece halk biliyor. Burjuva değil. Burjuva sınıfı hiçbir zaman bunları çekmedi. Çünkü onların ekmeğine sürüldü bizim önümüzden çalınan yağlar

    • Halk fakirleşirken, burjuvalar 2-3 kat zenginleşti çünkü bir gecede.

  • Aşağıda arkadaş belirtmiş, her bireyin bakıp yorumlaması gerekir.

    -AKP'nin çıkardığı maden kanunu (5177. kanun) ve petrol yasası ile madenlerimiz ve petrolümüz verilen 80.000 ruhsat ile ecnebilere peşkeş çekilmiştir.
    -Rio Tinto, Cominco, Yamas, Geomar, Normandi, Anatolia Minerals gibi yabancı firmalara maden ruhsatları verilmiştir. Oysa 3 Kattrilyon dolarlık yeraltı zenginliklerimiz bize 1500 yıllık kaynak oluşturacak düzeydedir.
    -"Lozanda gizli antlaşma var çıkartamıyoruz o madenleri" diyen anlayış aynı madenleri yabancılara peşkeşe çekerken hiç zorlanmamıştır.
    -Petrol arama ruhsatı adı altında tam 88 milyon dönümlük alan Alaaddin Middle East, Transatlantic Petroleum, Perenco gibi şirketlere peşkeş çekilmiştir. Bu miktar yaklaşık olarak Türkiye'nin %17'sidir.
    -Kredi kartı borcu 2002 yılında 4.3 milyar TL iken bugün 83 milyaar TL'dir.
    -Tüketici kredi borcu 2002 yılında 2.3 milyar TL iken bugün 260 milyar TL'dir.
    -2014 yılında 3 aydır asgari tutarı bile ödenemeyen kredi kartı sayısı 5 milyondur.
    -Sadece 2015 yılının ilk çeyreğinde 290 bin esnaf hakkında icra takibi başlatılmıştır.
    -2002 yılında toplam borç 200 milyar dolar iken, 2014 yılı sonu ise 800 milyar dolar.
    -Protestolu sayaç sayası 2002'de 499 bin iken bugün 1 milyon 100 bindir.
    -Cari açık ise 2002 yılında 63.7 milyar dolar iken AKP döneminde 403 milyar dolar olmuştur.
    -Ortalama büyüme önceki dönem %5.1 iken AKP döneminde %4.7 olmuştur.
    -Dış ticaret açığı 82 milyar TL'dir.
    -İmalat sanayii'nin milli gelirdeki payı %18 iken AKP döneminde %14'e geriledi.
    -Çiftçi ve köylü bitirilmiştir.
    -Tarımsal alan 2002 öncesi 239 milyon dönüm iken AP döneminde 206 milyon dönüme inmiştir.
    -Ortalama resmi işsizlik önceki dönem %8.0 iken AKP döneminde %11.2'ye yükselmiştir.
    -Cumhuriyetimiz hiçbir dönemde adalete olan güveninin bu kadar sarsıldığı bir dönem yaşamamıştır.
    -Yargıya müdahale edilmiş, yargı bağımsızlığı yok edilmiştir.
    -KPSS vb. sınav yolsuzlukları gençlerimizin geleceğinin çalınmasına neden olmuştur.

    1|1
    0|1
    • Önceki dönem işsizlik %32 iken şu an %9 a inmiştir. Sadece bir maddeyi okudum onuda sallamışın , kim bilir diyerlerini nasıl sallamışındır.

    • Hayır hepsini okumuşsun, o kısmı uydurmuşsun. Buyur buradan bak http://arsiv.ntv.com.tr/news/180528.asp işte bu arkadaş gibi cahil sallamasyonlar yüzünden ülke bu hallerde. Bir yerden salladın verdim ayarını, diğerlerinede cevap yetiştirsene kör kardeşim? Allah gözlerinizin önüne perde indirmiş görmek ne mümkün :) @seyoby

    • güzel giydirmişsin ama bunlar yüzsüz anlamaz. Neyse bu boş adamlarla uğraşacak zaman yok artık yüce divana gönderme zamanı

  • 13 Yıllık dış borcu ve cari açığın tavan yaptığını , işsizliğin artığı ve üretmeyen hazır ve ithal eden bir ülke konumumuza geldiğinden bahsetmeyi unutmuşsunuz. Bir de ülkemizde en çok bankacılık sektörünün kar yaptığını ikinci olarak hükümete yakın olan inşaat firmalarını da unutmamız gereklidir. İşin özeti ne biliyormusun İşçi varya işçi unuttular be ya işçi sınıfı asgari ücreti fazla olacağını bile hor görüp işverenlere şikayet eden bir Başbakanımız var. Merak ediyorum 13 yıllık iktidar öneminde en çok oy aldığı işçi sınıfına ne verdi? :) Sosyal yardımlarımı artırdı diyorsun yoksa Akp üyesi olmadan bu yardımı alan yüzde kaçtır acaba? herkese eşitmi davranıyorsunuz ya da şöyle diyeyim çok iyi olan ekonomimiz bir emekli ikramiyesi ve asgari ücrete iyi derece yapılacak bir zam mı karşılayamayacak derece de çok mu kötüdür acaba? sürekli çelişkilerle dolu bir dönemin sonu geliyor. O beğenmedin koalisyon dönemlerinde yıllık yüzde 20-30 altında zam anlaşaması yapan işçi görmedim. Tabi ki tek başına iktidar daha çabuk gelişime açıktır. Ama hükümet artık ona ayrılan zamanı iyi kullanamamıştır. Vatandaşa değil yanındakine yandaşına sahip çıktığı için sonuçlarına seçim sonuçlarına gebedir.

    HALKIN İRADESİYLE GELENLER ELBET Kİ HALKIN İRADESİYLE GİDECEKTİR Kİ SULTAN SÜLEYMAN'A BİLE KALMAYAN BU DÜNYA SİZLERE KALACAĞINI MI ZANNEDİYORSUNUZ. HALKIN ÇOĞUNLUĞUNUN OYUNU ALDINIZ VE BUNU İYİ KULLANAMADIĞINIZ İÇİN SAĞA SOLA ÇAMUR ATMAYA HİÇ GEREK YOKTUR. AKLI SELİM OLAN SANDIKTA KARARINI VERECEKTİR.

    2|1
    0|1
  • 13 senelik ekonomik bilançoya bir göz at istersen;

    -AKP'nin çıkardığı maden kanunu (5177. kanun) ve petrol yasası ile madenlerimiz ve petrolümüz verilen 80.000 ruhsat ile ecnebilere peşkeş çekilmiştir.
    -Rio Tinto, Cominco, Yamas, Geomar, Normandi, Anatolia Minerals gibi yabancı firmalara maden ruhsatları verilmiştir. Oysa 3 Kattrilyon dolarlık yeraltı zenginliklerimiz bize 1500 yıllık kaynak oluşturacak düzeydedir.
    -"Lozanda gizli antlaşma var çıkartamıyoruz o madenleri" diyen anlayış aynı madenleri yabancılara peşkeşe çekerken hiç zorlanmamıştır.
    -Petrol arama ruhsatı adı altında tam 88 milyon dönümlük alan Alaaddin Middle East, Transatlantic Petroleum, Perenco gibi şirketlere peşkeş çekilmiştir. Bu miktar yaklaşık olarak Türkiye'nin %17'sidir.
    -Kredi kartı borcu 2002 yılında 4.3 milyar TL iken bugün 83 milyaar TL'dir.
    -Tüketici kredi borcu 2002 yılında 2.3 milyar TL iken bugün 260 milyar TL'dir.
    -2014 yılında 3 aydır asgari tutarı bile ödenemeyen kredi kartı sayısı 5 milyondur.
    -Sadece 2015 yılının ilk çeyreğinde 290 bin esnaf hakkında icra takibi başlatılmıştır.
    -2002 yılında toplam borç 200 milyar dolar iken, 2014 yılı sonu ise 800 milyar dolar.
    -Protestolu sayaç sayası 2002'de 499 bin iken bugün 1 milyon 100 bindir.
    -Cari açık ise 2002 yılında 63.7 milyar dolar iken AKP döneminde 403 milyar dolar olmuştur.
    -Ortalama büyüme önceki dönem %5.1 iken AKP döneminde %4.7 olmuştur.
    -Dış ticaret açığı 82 milyar TL'dir.
    -İmalat sanayii'nin milli gelirdeki payı %18 iken AKP döneminde %14'e geriledi.
    -Çiftçi ve köylü bitirilmiştir.
    -Tarımsal alan 2002 öncesi 239 milyon dönüm iken AP döneminde 206 milyon dönüme inmiştir.
    -Ortalama resmi işsizlik önceki dönem %8.0 iken AKP döneminde %11.2'ye yükselmiştir.
    -Cumhuriyetimiz hiçbir dönemde adalete olan güveninin bu kadar sarsıldığı bir dönem yaşamamıştır.
    -Yargıya müdahale edilmiş, yargı bağımsızlığı yok edilmiştir.
    -KPSS vb. sınav yolsuzlukları gençlerimizin geleceğinin çalınmasına neden olmuştur.

    Sence bu ekonomi iyi mi?

    1|1
    0|4
    • Önceki dönem işsizlik %32 iken şu an %9 a inmiştir. Sadece bir maddeyi okudum onuda sallamışın , kim bilir diyerlerini nasıl sallamışındır. Tamm akp yi çekemeyebilirsinz ama bu kadar bol keseden sallamaya gerek yok.
      Önceki iktidarı babana sor sen bilmezsin. Ülke açlıktan sürünürken işsizlik %8 miş :DD çocukmu kandırıyon be hain

  • aynen öyle kardeşim at izi it izine karışmış kimin ne olduğu belli değil ak partinin karşısındakiler gerçekten şer ekseninde bu paralel yapı öyle bir yapıkı ak parti harici bütün partilerin içine diyojen virüsü gibi sızmış durumda bu seçimlerde de özellikle MHP yi kafalamış durumdalar şimdilerde kanallarından milletvekili adayları eksik olmuyor hele o doğan medyası çok büyük bir bedel ödeyecek resmen türkiyeye düşmanlık ediyorlar.

    1|1
    0|0
  • koalisyon olmasın istikrar olsun diyorsunuz ama tek parti 3 dönemden fazladır seçilince de ne demokrasi kalıyor ne hukuk.. hem şu anda da zaten geçim sıkıntısı var, ülke borçlu, devletin malı mülkü satılıyor yabancılara pervasızca, hizmet ettik diye yaptıkları havaalanı otoyolları da yarın birgün para ihtiyacı olunca satacaklar akıllanın artık.. yapacak birşey yok bugün rahatımızdan olacağız diye ülkeyi ne idüğü belirsiz bir yola sokmamalıyız, aç kalacağız diye korkanlar zaten atanamıyorsunuz zaten iş bulamıyorsunuz hala ne istikrarından bahsediyorsunuz

    1|0
    1|0
    • Gayet de iyi durumdayız ülke olarak. Bugün elinizin tersiyle ittikleriniz 2002 den öncekilerin duasıydı. Ekmek için insanlar kuyruga girerdi. 1 ekmek için. Hastaneler desen pazar yeri gibi. Açlık çekmeyen insanlar şimdi açız derler. Ama evlerinde 3 çeşit yemek pişer. Bunu yemem diyip burun kıvırırlar. Ceplerinde son teknoloji telefon. SOn teknoloji laptop. Takmış kulaklığı AÇIZ BİZ. Eğer 15 sene evvel olanları bilseydiniz şimdiye şükredersiniz. 1 gecede insanların bütün emeklilik paraları gitti. Birikimler gitti. Cebinde hiçbişi kalmadı. O zamanları ne çabuk unuttunuz. IMF nin önünde boynu bükük para dilenilen zamanları ne çabuk unuttunuz. Rahatınıza düşkünsünüz. Emeklilere şu kadar para asgari ücret bu kadar şöyle böyle. 3 sene bu şekilde yaşarsınız. 3 sene sonra bir bakarsınız devlet IMF den borç istiyor. Göreceksiniz. Eger dediğim olursa bunu yaşayacaksınız.

    • şu anda insanlar borçlu o dediğin telefonu borçla alıyor.. ayrıca gelir dağılımda eşitsizlik var artık zengin daha zengib fakir daha da fakir.. hep geçmişi hatırlatıp şimdiki iktadarı övmeyin, o geçmiştekilerin yaptıklarını satıyorlar şimdi milyarlarca lira gelir elde ettiler, betona yatırdılar.. köprülerin otoyolların sizi büyük devlet yapacağını mı sanıyorsunuz..

    • Hayır. Fakir daha fakir değil. Çalışan hiç kimse fakir değil. Ben inşaat sektöründeyim. İş yaptıgım birçok firma var. Ve hepsi çalışacak adam olmadıgından yakınıyor. Türkiyedeki halk artık hazır bekler olmuş. Okuldan yeni mezun oluyor 3 bin lira maaş istiyor. 2 yıllık yeni mezun adam 2 milyardan aşağı çalışmam diyor. Kim yeni mezun bir adamı 2 milyardan başlatır? Üstelik masa başı olucak. Günde 6 saat çalışıcak. Bu ne lüks arkadaş. Türkiyede işsizlik falan yok. Türk halkı iş begenmiyor. Gerçekten çalışacak adamlara ben yıgınla iş bulurum ve buluyorum da zaten. Ama gel gör ki hepsi burun kıvırıyor.

  • Bana burada tarafsız görünüp AKP propagandası yapma! HDP diye dışladığın partiyi bu konuma getiren zaten AKP zihniyetidir. Bir aralar beni kimse kandırmaz diyen RTE, paralel yapı diye bişey uydurup Ergenekon ve Balyoz ile beni kandırdılar diyen bir adamdır. Yüzlerce kişi boşuna haksız yere yargılanıp bir gecede salıverildi. Hanginiz hatırlıyorsunuz Ergenekon, Balyoz, Deniz Feneri davalarını? Sanıyor musun şu an paralel yapıda gösterilip içeride yatanlar temelli yatacak? Elbet dengeler değişip salıverilecek hepsi. O yüzden sosyal demokrat olmak için hoşgörülü olalım, dikta rejim onların kendi çıkarlarından başka işe yaramaz! Önemli olan halk ve bizlerin geleceğidir.

    2|0
    1|0
    • Bunca yıldır diktatör diyounuz? Hani dikta yönetimi? Hani diktatör? Başkanlık sistemini dikta yönetimi diye eleştiriyosunuz. Büyük güçler hep başkanlık sistemiyle yönetiliyor. Alın ülkenin düştüğü duruma bakın. Ekonomiye bir bakın. Yatırımcılar yavas yavas desteğini çekiyor. Dolar euro tavan yaptı. Merkez bankasının çabası sadece 0,7 puan düşürebildi. Ve koalisyon hükümeti kurulursa ki chp bunu hayal ediyor, o zaman ülkede neler olucagını hepimiz göreceğiz. ÜLke bu kadar kalkınmışken, şimdi tekrar aşağı çekilecek. En fazla 1 hafta. Ondan sonra ne un alabileceksiniz evlerinize ne sebze ne meyve. Çünkü hepsinin fiyatı tavan yapıcak. Dolar ve euro rekor kıracak. Borsa git gide dibe batıcak. Bunlar olmaz mı diyorsunuz? Tarihe bir bakın.

    • Hepsini Göster
    • O zaman Erbakan Dönemi'ne bak derim memur maaşı ve asgari ücreti nasıl belirliyorlar diye. Bor madeni bu ülkenin tek çıkar yolu görünsede peş-keş mantığıyla yok olacak bu gidişle. Ayrıca gayet seviyeli olduğun için teşekkürler.

    • Tartışma dediğin böyle olmalı zaten. Kavga ve hakaretle nereye varabiliriz? Konusarak çözülür hersey. Ancak sunu da söylemeliyim. Ben bir işverenim. Firmam var. Asgari ücret olarak ben 1200 tl ye kadar çıkabilecek güce sahibim. Asgari ücret 1500tl olursa ben bunu ödeyemem. Çünkü asgari ücreti baz alarak mühendisime-mimarıma da o düzeyde para vermek zorunda kalıyorum. Bu da beni aşacaktır. Yani asgari ücret hesaplanırken göz önüne alınan şey ekonomik hareketliliktir. Eger asgari ücreti bu etkileri görmezden gelip artırırsanız ben ve benim gibi şirketler batar veya ekonomiye katkıları azalır. Hele ki mahalle aralarındaki tekstil atölyeleri tarih olur. Ve inanın bana işsizlik en az 6-7 puan daha artar. Piyasada dönen para suyunu ceker çünkü ekonomiye katkı saglayan firmalar iflas bayragı cekmiştir. İşçiler işsiz kalmştır. Ayakta duran firmalar ise yeni işçi alımı yapamaz çünkü onlar da zar zor maaş ödemesi yaparlar. Asgari ücret basit bir konu değildir.

  • kardeş sana söylencek çok şey var ama kendimi yoramam çünkü anlamazsın nedenmi :) akp propagandası yapmıyorum sakın yanlış anlamayın diyosun resmen akp ye oy verin yoksa imf ye borçlancaz diyosun :D ama o küçük beynin imf ye olan borcun kapatılmasının dünya bankasından alınan krediyle olduğunu bilmiyo ya da biliyo salak numarası yapıyo yazık.

    2|1
    1|0
  • Resmen Akp propagandası yapıyorsun bir de yapmıyorum demiş

    3|1
    0|2
    • Allah aşkına. Bu rakamları siz nerden alıyosunuz ya. Dur tahmin ediyim. Sözcü gazetesi mi? Halk tv mi? Bırakın allah aşkına. Büyüme oranı 5.1 miş. Bütün büyük bankalar batmış, ülke IMF ye yalvarıyor. vatandaş ekmek için kuyruga giriyor. Ama büyüme 5.1 miş. Buna kim inanır ya? Kimi kandırıyosunuz siz?
      Ayrıca ikinci adam diyip yere göğe sıgdıramadıgınız ismet inönü sayesinde biz o yeraltı kaynaklarını çıkartamıyoruz. Napıcaktık yani? Varsa bir para kazanma yolu bu kaynaklardan kullanıyoruz işte. Ayrıca o ruhsatların kaç yılında bitiğine de bir göz at. 2023 ten öteye ruhsat verilmedi hiçbir firmaya. 2023 o anlaşmanın bittiği yıl. Anlaşma bitene kadar hiçbir yere vermicekmiydik? IMF borcu nasıl kapanacaktı? Ülkeyi enkaz halinde bırakıp gittiler. Hiçbişi değildi türkiye hiçbişi. Elleriniz baglı boynu eğik durdugunuz avrupa birliğine şimdi rest cekecek durumdayız. Nabucco gibi 3 proje daha var. Avrupa birliği bizim topraklarımızdan gelen doğalgaz hatlarıyla ısınacak. Hala konusuyosunuz.

  • %45 le geliyoruz dert etme tek başımıza iktidariz

    3|4
    4|0
  • ZeBrandon gibiler (alttaki) , sadece sallar ve cevap verip kendilerini yerin dibine sokmadan engellerler.
    Kardeşim madem dediklerin doğru neden cevap vermeme izin vermeden engelliyorsun?
    demekki yazdıklarının doğru olmadığını sende biliyosun.
    Ergen tanesi seni

    0|1
    0|0
  • Hıı tamam şimdi sen bunları söyledin hepimiz ikna olduk :)

    4|2
    0|1
  • Abi şimdi öyle de, HDP meclise girerse zaten halkın yarısından daha azının oyunu almış Ak Parti haliyle mecliste de sandalyelerin yarısını almış oluyor. Dlayısı ile ortada bir antidemoktratik durum yok. Bu birdi.
    Hadi Ak Parti hükümeti kuramadı diyelim, koalisyon hükümetinden CHP MHP HDP var senin senaryona göre. E bunların toplamı da Ak Partinin oyundan fazla, yine ortada antidemokratik bir durum yok. Bu da ikiydi.
    Koalisyon hükümetleri bu memlekete ciddi darbe vurdu ve bu gidiş Ak Parti'nin tek başına iktidarı ile değişti, doğru. Yalnız, toplamda halkın yarısından fazlasının oyunu almış bir koalisyon hükümetine antidemokratik, bu hükümetin kurulmasına darbe demek en hafif tabiriyle düz mantık bile kurmaktan aciz olmak demektir.

    0|0
    0|0
    • Kusura bakmayın ama düşüncenizin ne kadar yanlış oldugunu göremiyosunuz. Demokratik seçimlerde halkın verdiği oya bakılır. Vermediği oya değil. Yani alınan %40 a değil de alınamayan %60 a mı bakılacak? %60 3 partiye bölünmüş. En çok yüzdeyi AKP almış. Ama AKP'Nin alamadıgı oylardan bir hükümet planlanıyor. İşte zaten bu yüzden Başkanlık sistemi gerekiyor. Yasaların açıgıdır. Ve inanın bana bu durum oldugunda 3 tane birbirlerinden tamamen farklı 3 ideoloji birleşerek ne kadar tehlikeli bir hal alıcaklar görüceksiniz.

    • @lazuri53 İdeolojilerin birleşmesi sorun yaratabilir de, onların ALDIKLARI %60 oy en çok oy almış olan partiye verilmemiş oy değildir. Öyle bir konuşuyorsunuz ki, sanki birinci partiye verilmemiş bütün oylar aslında değersiz. 3 parti gücünü birleştirirse, %60 oy ALMIŞTIR. Bak bir daha söylüyorum, ALMIŞTIR. Birinci partinin alamadığı oylar değil onlar, diğer partilerin ALDIĞI oylar. 60 da 40'tan büyüktür. Al sana demokrasi. Sistemde açık, kaçık falan yok. Senin dediğine göre üç partinin olduğu bir sistem olsa, iki parti seçimlerde %32 bir parti % 34 aldığında koşulsuz %34 alan parti ülke sistemi yönetsin. Saçmalığa bakar mısın. Halkın çoğunluğunun oy verdiği partilerin birleşimi değil, tek tek bakıldığında en çok oy alan parti başa geçiyor.

    • Tamam da tam tersini düşün. CHP değil de mesela AKP-MHP-HDP oylarına bakarsan çok daha fazla. Ama sırf AKP yi safdışı bırakmak adına hiçbiri AKP ile birleşmeyi kabul etmeyecek ve kendileri birleşecek. Sonra onların ideolojik kavgalarının bedelini halk ödeyecek. Eğer bu kötü senaryo gerçekleşirse 2 veya 3 yıl bize herşeyi gösterecek

  • Çok mantıklı keşke bu ülkede at gözlüğü olmadan şeffaf düşünceye sahip insanlar fazla olsa.

    0|1
    0|0
    • Yav sizi anlamak çok zor. At gözlüğü diye diye hayırdır arkadaş yav. Bunca insanı aptal yerine koymak neyinize sizin? Düşünce özgürlüğü denen olay bize gelmedimi halen? Kimse düşüncesinde şeffaf olmak zorunda değil.

  • Yıllardır barajı kaldırın dediklerinde akp kimseyi sallamazken bir şey yok, şimdi hdp barajı geçti diye baraj sistemine yağdırın anasını satayım. Ne kadar kaypak insanlarsınız l*n , gelmiş bir de akp propagandası yapmıyorum diyor.. Hiç utanma falan da yok

    1|0
    1|2
    • 1980 yılında baraj %10 çekildi 1980 ile 2015 kadar 18 hükümet kuruldu ve hiçbiri indirmek istemedi. Akp iktidarı neden indirsin?

    • Hepsini Göster
    • Valla ben kimsenin ağladığını görmedim. Beyninizin sağ ve sol lobuna fantezi uygularım. Akpli değilim

    • Görmedim diyorsan beyninin sağ ve sol lobunu kaybetmişsin demektir, zira adam açtığı konuda bizzat bunu söylemiş. Ayrıca dünyadan bu kadar bihaber olup hala anten anten konuşmanda ayrı bir olay.

  • peki aynı akp halktan %45 ol alıp meclisin %60 sahip olması ne kadar adil. koalisyon demek kaos yaratması olsa bütün gelişmiş demokrasilerde bunu kökten çözerler. devleti bir kesimin yerine bütün halkların yönetmesi kadar güzel birşey olabilir mi. ancak yöneten kişileri bencil olmazsa bu durum olabilir. eğer akp karşıt olmasa ve bir paralel operasyonu olmasa bile koalisyon kurabilir mi bir parti ile herşeyi biz biliriz kafasındaki insanlar sence kim ile anlaşabilir. kendi gibi düşünmeyene saygı duyman biri oldukları için koalisyon kuramayacakları bir gerçek bu bir proje ürünü gibi lanse etme çabası niye.

    0|0
    1|1
    • Bu pir proje. Çünkü Paralel yapının medya kollarına baktıgınızda bunu görebiliyosunuz. Cumhurbaşkanlıgında Ekmeleddin desteklendi. Belediye seçimlerinde CHP'Li başkan adayları desteklendi. Ne zaman ki genel seçim geldi o zaman halka dediler ki AKP nin gitmesi için HDP ye oy verilmeli. Eger acıp zaman gazetesini okursanın bunları görebilirsiniz.

    • Hepsini Göster
    • E kusura bakma. Bunu gidip o kadar borcu yapanlara sorucaksın. IMF nin kapısında ciğerci kedi gibi bekleyenlere sorucaksın. Bu kadar bankaları batırıp milletin parasını silip süpürenlere sorucaksın. Üstelik o bankaların patronları sadece 5 ay hapis yattı. Çıkıp eski hayatlarına devam ettiler. Bu borç nasıl kapanacaktı peki? Bizim 2 tane şirketimiz var aile şirketi. O zamanlar ben küçüktüm. Dedem ekşioğullarıyla ortak çalışırdı. Ne yaptıysa olmadı. Aynı işi yapıyoruz, biz kaybettik onlar kazandı. Bizim paramız bir gecede yok oldu. Onlarsa paralarını 10 a katlamışlar. Ve biz de 2002 den sonra yeniden inşaata atıldık. Şu an yeni şirketin başına geçtim. Mali durumumuz gayet iyi. Piyasadaki istikrar çok iyi. Şu an seçim dolayısıyla biraz çalkantılı. Seçimden sonra inşallah düzelecek. Ve biz şirket olarak ayaga devletin yardımıyla kalktık. Devlet biz kazanalım diye elinden geleni yaptı. Biz kazandıkça devlete yavaşça borcumuzu ödedik. Allah razı olsun devlet sayesinde iş yapar hale geldik.

    • peki bu iş yapar olurken ne kadar akp tarafında gözüktünüz. tarafsız durup mu aldınız yoksa bukonuda ilçe başkanı veya il başkanı ile ilişkileriniz ne düzeydeydi. bu borçları yapanlar arasında akp öve öve bitiremediği özal hükümeti de var. sadet refah partileride var. ben buhükümet zamanında girdiğim ösym sınavlarında kaç kere haksızlığa uğradım bunu şimdi paralel yapıyor diyorlar o gün biz söylediğimizde benim ösym başkanım benim şuuyum buyumdu. o zaman bunu göz yumuyorsa oda paralelci olmuyor mu?

  • Sırf emir kipiyle yazdığın için okumadım hacı. Okur musunuz deseydin okurdum.

    1|0
    0|2
  • Ağlamayın hemen. Avrupada yığınla ülke koalisyonla yönetiliyor. Kaçı kriz çekiyor tam anlamda?

    1|1
    0|0
  • Faşizmden kurtulduk çok şükür. Şimdi yüce divan zamanı !

    0|3
    3|3
    • aynen bro anlayacak olan anlardı bu zaman kadar

    • Hepsini Göster
    • doğru mu? sen kesin akapelisin şu çıkarımı yaptığına göre basmıyor kafan

  • En kötü partinin iktidarı bile, koalisyondan iyidir.

    1|1
    0|0
  • Erkekler Devam
    19
Yükleniyor...