Ülkemizde noel ve yılbaşı

Ülkemizde noel ve yılbaşı

Ülkede 80 milyona yakın insan var, bir kısmı Noel bir kısmı yılbaşı kutlarken bir kısmı ikisine de karşı. Isteyen istediğini kutlar ne bu kin ne bu öfke? Herkesin inancı kendine ve bu kutlamalara karşı olanlar Osmanlı torunu olduğunu da savunur. Peki 700 senelik imparatorluk hoşgörü ile ayakta dururken sizin şu an yaptığınız hoşgörüsüzlük, düşmanlık niye? Isteyen içki içerek girer yılbaşına isteyen namaz kılarak, isteyen ağaç süsler isteyen minarelere mahya asar.

Bu bos kin, öfkeyi bir kenara bırakmamız lazım birbirimizi sevelim.

Simdi hayırlı günler, mutlu noeller, iyi seneler :)


2|2
53104

En İyi Erkek Görüşü

  • Aslına bakarsanız, Yılbaşı denilen olayın öyle normal günden bir farkı yok olmamalıda.. Yılbaşı kutlamalarına yardırmadan önce yılbaşı nedir onu bilmek lazım...

    Kaynak göstermeden yazıcam bazıları hurafe bazıları efsane bazıları da gerçek olabilir..

    Yılbaşı İsanın doğduğu gün olarak kutlanır, Noel dedikleri aslında budur, Lakin yanlış bilmiyorsam, aslında Yılbaşı 1 Nisan olmalıydı, daha sonrasında roma imparatorlarından biri bunu 1 ocağa bir sebepten ötürü kaydırır. Sonrasından 1 nisanda türlü türlü şakalar aslında bu imparotara gönderme yapmak için icad olur, 1 Nisan şakasının çıkışı da budur.

    Kullandığımız takvim esasen Hristiyan takvimi olup, gün ve aylar yine romalılar tarafından düzenlenmiştir. hatta roma imparatorlarından biri sırf krallıktan belli bir yaş sonra emekli olacağı için bir seneyi 48 saat hesaplatmak ve bu sayede yaşını yarı yarıya indirgemek istemiştir. Ömrü yetmemiş bunu yapmaya ama başarsaydı şu anki yaşlarınızın yarısını söyleyecektiniz.

    Yani her halükarda Yılbaşı, Noel kavramı bir Türk ya da müslüman geleneği değil tamamen hristiyan geleneğidir. Haliyle noele hristiyan bayramı neden kutluyorsunuz demek yadırganmamalı -en azından müslüman geçinenler için- Zira Nasıl ki Kurban ve Ramazan bayramları bizim için dini bir bayramsa, Noelde öyledir,

    Ha derseniz ki biz yılbaşını sene devirdiği için kutluyoruz bunun hiç bir şeyle alakası yok o zaman buda beni ırgalamaz, ama sene devrildi diye bu kadar harcamaya ben akıl sır erdiremiyorum.. (dilek dileme var bide, sanki yeni yıl tanrı!)

    Neyse şu anki yılbaşı ve benzeri özel günler sanayi devriminden sonra önemi artan ve Kapitalizm sayesinde çoook önemli bir olaymış gibi lanse edilen saçma salak bir olay.. Birde buna sevgililer günü ve anneler günü gibi efsane bir hurafe hikayede uydurduklarında tamamen salak gibi ayıla bayıla para pul harcıyorsunuz.

    0|2
    0|0
    • arkadaşım sen çok yanlış yerden girmişsin ya noel 24-25 aralıkta Hz İsa nın doğumu olarak kutlanır yılbaşı denilen olay tamamen farklıdır

    • Hepsini Göster
    • Allah a şükür namazı mı elimden geldiği kadarınca kkılmaya çalışırım orucumuda bırakmam dini bilgilerimde yerindedir ama sizinle anlaşılan iletişim bozukluğumuz var neyse herkesin dini kendine siz hangi dine mensupsunuz bilmiyorum ama bence islamiyete gelin sizin dininiz çok katı tavsiye etmem resmen sizin tanımlarınıza göre öcü gibi bir din anlatmışsınız

    • Benden bahsediyorsanız ben din ile alakalı herhangi bir şey yazmadım

En İyi Kız Görüşü

  • Ne güzel yazmışsın. Tamamiyle katılıyorum. İsteyen istediğini yapar kime ne, bu ülkede sadece müslümanlar yaşamıyor, müslümanların bile binbir çeşidi var. Bu milletin inançlara hoşgörüyü öğrenmesi lazım artık.

    Ben de ağacımı kurdum ve heyecanla kutlamayı bekliyorum. Sana da mutlu noeller, iyi seneler.

    2|1
    2|1

Senin görüşün nedir?

Erkekler Ne Diyor 103

  • KÂFİRLERE BENZEMEK

    Hamd Allaha (c. c)'a dır. Salat ve selam O'nun Rasulu (S. A. V.), Ashabı ve onları dost edinenlerin üzerine olsun.

    Çağımızda müslümanların (!) başına gelen en büyük belaların önde gelen bir sebebi, Cehennem Ashabı Yahudi ve Hıristiyanlarla müşrik topluluklara benzemek ve onların peşinden gitmektir.

    Hatta bu Yahudi, hiristiyan ve müşriklerin pesinden gidenlerin bir çoğu için ALLAH Rasulü (S. A. V.)'in şu sözü gerçekleşmiştir:

    Andolsun ki, sizden öncekilerin yoluna karış karış, kulaç kulaç uyacaksınız. Öyle ki, onlar keler deliğine girseler siz de gireceksiniz. Dedik ki; Ey Allah'ın Rasulü, Yahudi ve Nasranileri mi kastediyorsunuz. Kim olacaktı? diye cevap verdi.(Buhari ve Müslim)..
    Eğer sana gelen ilimden sonra onların hevalarına uyarsan, bil ki sen de zalimlerdensin.(Bakara-145)
    ALLAH Rasulu (S. A. V.) Bizden gayrisinin sünnetiyle amel eden bizden değildir (Sahihu'l-Cami: 5439) buyurmaktadir. Yine söyle buyuruyor:Bizden başkasına benzeyen bizden degildir. Yahudilere ve Hiristiyanlara benzemeyin. Yahudilerin selamı parmaklarla, Hiristiyanlarin selamı avuç içiyledir.(Sahihu'l-Cami: 5434)

    Kisacasi gunah isliyon bari baskalarini yanina cekmeye calisma!

    1|2
    2|3
  • Bu ülkede hiç bir şey bilinmeyip çok konuşan insan oldukça fazla hatta bu kitle %50lerde. Henüz olayı idrak edemeyenler ya da düşünmeyen tamamen ezbere yaşayan bir kitle var.

    Hala olaya hicri, miladi, kandil, hadis, ayet olarak yorumlayanlar var. Hala onlarda bizim kurban bayramını kutlasınlar o zaman şeklinde saçmalayanlar var adamların dini olarak kabul ettikleri gün aslında 24 aralık gecesinde başlar çünkü Hz. İsa nın bu tarihte doğduğuna inanılır 1 ocağın herhangi bir din ile alakalı olmadığını idrak edememişler. 1 ocak başlı başına basit bir yılın değiştiğini gösteren bir gündür aslında ve insanlar herhangi bir dini olayı değil yeni yılın gelişini kutlamaktadırlar tıpkı anneler günü, babalar günü, doğum günü, sevgililer günü gibi bir gündür 1 ocak.
    Birde bu miladi hicri olaylarını bizim yılbaşımız onun yılbaşı diye ayıranlara bir cevap vermek istiyorum o zaman pazar günleri tatil yapmayın efenim buyrun çalışın neticede pazar günüde batılaşmadan gelme bir tatil günüdür.

    Biraz araştırın sinirlerinize hakim olun her denilene körü körüne inanmayın. Dinler bu şekilde körü körüne inananlar yüzünden hep değişim göstermiştir bunuda unutmayın siz herşeye inanırsanız Kur-an Kerim de zamanla değişecektir bunu unutmayın.

    0|1
    1|0
  • Sen 7 tane Hristiyanın hiç bir DANAya girdiğini gördün mü? Sen bunu görmedikçe biz de kutlamayacağız cıngıl bens cıngıl bens diye ev süslemeyeceğiz sadece elimizde çiğdem karşımızda tv taksimde tacize uğrayan kadınların haberlerini izlerken canlı canlı 2015 in gelmesini ailece bekleyeceğiz sonra geri sayımdan sonra herkes topluca çay içecek sonra herkes yavaş yavaş evlerine dağılacak bizde yılbaşı böyle valla beğenirsen

    4|1
    3|0
  • Hz. İsa da sonuçta Allah'ın peygamberidir. Bu duruma saygı duymak zorundasınız ve hoşgörülü olmalısınız. Nasıl ki onların bizim bayramlarımızda bizim ile birlikte olmalarının sakıncası olmuyorsa bizim de onların bu günlerinde yanında olmamızın da sakıncası olmamasını düşünüyorum. Bazı arkadaşlar çok katı yaklaşıyor bu duruma. Oysa konuştuğum bir çok yabancı arkadaşlar tıpkı onların bayramları gibi bizim bayramlarımızın çok güzel ve bizim bayramlarımızda da yanımız olmak istediklerini gördüm.. Bizzat yaşadım.

    1|2
    1|0
  • Yılbaşı ya da noel kutlamanın hoş görü ile ne alaksı var anlamıyorum. hoş görü senin inancından olmayanların yaptıklar farklı şeyleri de hoş görebilmek farklılıkları düşmanca karşılamamaktır. Gayri müslimlerin bayramlarında onlarla birlikte alkol alıp gece ulüplerinde bilmem nerelerde tepinmenin hoş görü ile alakası ne. Müslüman müslüman olmayanların kimseye zararı olmadığı müddetçe yaptıkları şeylere tahammül eder. budur hoşgörü kendini yabancılara benzetmeye çalışmak hoşgörü değil taklitçiliktir.

    1|2
    1|1
  • ''Herkesin inancı kendine ve bu kutlamalara karşı olanlar Osmanlı torunu olduğunu da savunur. Peki 700 senelik imparatorluk hoşgörü ile ayakta dururken sizin şu an yaptığınız hoşgörüsüzlük, düşmanlık niye? ''

    Benden sana 10 puan.

    2|1
    0|1
    • Musluman, muslumani uyarir. Bizim yaptigimiz sadece "dinimizce hramdir deyip kardesimizi uyarmak.
      isin dinsl boyutu beni ilgilendirmiyor, kutlarim" diyenlere zaten bir sey demiyoruz. Biz, hatta di, uyarmakla yukumluyuz.

    • Hepsini Göster
    • Noel ve yilbasi tarihleri arasindaki farki biliyorum. Ama sende bana sunun cevabini ver o zaman, "Sen kimden ogrendin yilbasi kutlamayi? Kimin ulkesinde baslandi kutlamalara? Ozentilerin tekisiniz.

    • Ben kimseden bir şey öğrenmedim, özenti diyorsun da ben süslemiyorum sokakları.
      Toplumsal bilinç diye bir şey var, insanların kendilerini ve etrafında ki insanları mutlu etmesi diye bir durum var.
      Hepimiz ışıl ışıl sokakları süsleri severiz ki bu bizim psikolojimizi iyi yönde etkiler.
      Sen bu mantıktan bakarsan şayet doğum gününü de kutlama, nede olsa doğum günü kutlamakta sözüm ona özentilikten doğru gelen bir kutlama biçimidir.
      Sen özenti diyene kadar ufkunu genişlet ki arada ki farkı bildiğini söyleyip hala noel üzerinden vurmaya çalışıyorsun; vuramıyorsun özenti diyorsun.
      Ben yeni yıla hevesli girerim, arkadaşlarımla eşimle dostumla girerim eğlenirim moralman yeni bir yılın gününe merhaba derim.
      Sen evde yatağını yorganını çek ve uyumaya devam et. @deneyimci61

  • Herkes istediği gibi yeni yılı katlayabilir aynı senin Dediğin gibi. Ama Osmanlı görüşü diyerek, Hoşgörüsüzlüğü asıl sen yapıyorsun.

    1|4
    0|1
  • Elbette isteyen istediğini kutlar ister keyfinden ister inancından dolayı kutlar kimse kimseye müdahale edemez. Lakin nasıl her kurban bayramında inancından dolayı kurban kesenlere ağız dolusu hakaretle saldıran insancıklar varsa bundada oluyor her sene kurban ve yılbaşında aynı muhabbet

    1|0
    0|0
  • Yılbaşı ile Noel birbirinden farklıdır; fakat Noel kutlamalarının devamı sayılabileceğinden yılbaşı gecesi onlar gibi eğlenmek, çam kesip evi çamla süslemek caiz olmaz. Çünkü bayramlarında onlar gibi eğlenmek, onlara benzemek olur.

    Din kitaplarında buyuruluyor ki:
    Noel günü ve gecesinde, kâfirlerin paskalya ve yortularında, onlar gibi bayram yapan küfre girer.

    Yılbaşı münasebetiyle Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli yerlerinde milyonlarca çam fidanı Noel hurafesi uğruna kesilip yok edilmektedir. Hristiyan ülkelerde olduğu gibi, Müslüman ülkelerde de bu cinayetler işlenmemeli. Hristiyanlara benzememek için yılbaşı gecesi hindi yememeli! Yenirse mekruh olur. Birkaç gün sonra yenebilir. Kumar oynamak, tombala çekmek gibi oyunlar ise zaten her zaman caiz değildir. Bu gece, gayrı müslimlere benzemek gayesiyle çeşitli yiyecek, içecek almak da caiz olmaz.

    Her zaman ne alınıyorsa onları almakta mahzur yoktur. Bu geceye ayrı bir önem vermemelidir.

    Yalnız Hristiyanların değil, Yahudilerin ve bütün bâtıl dinlerin ibadetlerini yapmak, onlara benzemek olur. Mesela 21 Martı Nevruz Bayramı diyerek kutlamak da böyledir. Kâfirlerin ibadetleri ve çirkin işleri hariç, mubah olan âdetlerini yapmakta mahzur yoktur. Yani onlara benzemiş olunmaz.

    Noeli kutlamak asla caiz değildir. Bir zaruret olursa, caiz olur. Mesela devletlerarası protokolde zaruret olduğu için kutlamak caiz olur. Fakat, Noel ile ilgisi olmayan yılbaşında bir Müslümana tebrik kartı yazıp, yeni bir yılın insanlık için, Müslümanlar için hayırlı olmasını dilemek günah değildir. Yahut, (yeni yılın kutlu olsun) diyene, (seninki de kutlu olsun) demek günah olmaz. Bu inceliği anlamalıdır!

    Müslüman her gece neleri yapıyorsa, bu gece de onları yapmalıdır! Sanki mübarek geceymiş gibi mevlid okutmak, sohbetler düzenlemek uygun değildir. Bu gecenin diğer gecelerden farkı yoktur. Bu geceye değer veriyormuş gibi hareket etmek doğru değildir. Müslüman her gece neleri yapıyorsa, bu gece de onları yapmalıdır!

    0|1
    0|1
  • Nasıl bu ne öfke dersin? Müslüman olan/olduğunu iddia eden insanlar, hıristiyanların belirlediği İngilizce de ChristMas diye yazılan noeli kutlarlar. bizim dinimizde başka dinlerin bayramlarını kutlamak yoktur. aynı şekilde hıristiyanlar da kurban bayramını kutlamaz. ayrıca osmanlı da hoşgörü vardı evet ama müslüman noeli kutlamazdi

    2|2
    1|2
  • peki ozaman bu kadar kutlama merakı olan insanlar size sesleniyorum ozaman 31 aralık değilde 25 aralık veya 5 ocakta kendı kendınıze kutlama yapın nıye o gün yapıyorsunuz? gavurların gününde? özellikle dinde caiz değilken ve olmadığını bile bile bir gün önce veya 1 gün sonra yapın o gün yapmayın

    0|1
    1|0
    • Yil 25inde mi bitiyor 25inde yapim?

    • @tahammülüzor HZ. İSA SUANDA BU OLANLARI görüyor ve kahroluyor ALLAHIN yolunda olan bir peygamber asla ve asla bunu tasrif etmmez dinden zayıf olduğun ne kadarda belli:D ya insanlar ne güzel kandırıyor kendilerini ya @romantikkarga kardeşim o gün yapma nezaman yapıyosan yap.

    • noel ve noel baba elbisesi kırmızı beyaz ve coca cola kırmızı beyaz yahudılerın simgesi adamlar her tarafdan ne kadar gavur yaparsak ne kadar cehenneme ınsan götürürsek o kadar dıyorlar ne kadar hristiyan gibi gözüksede noel babalarında yahudılerın rengi var bunlar tesadüf değil arkadaşlar artık bı uyanın etrafınıza bakın kıyamet gelıyor ve siz demicem biz dicem biz para vere vere cehenneme dogru gıdıyorz cennet bedava değil ama gün 5 vakit namaz kılmak 12 ayda 1 ay oruc tutmak durum yerındeyse zekat vermek ne kadar zamanımızı alır ki ne yazık ne yazık ah ah kahroluyorum hem kendım ıcın hemde ınsanlık için...

  • Dini açıdan bakınca da ortada bir sıkıntı yok.

    İslam Hristiyan inancının devamı gibi bir şey. Aziz Nikola yaşarken sonuçta İslam da yoktu. İsa Peygamber'in doğum gününü kutlamak da niye sakıncalı olsun anlamak zor. Sonuçta şimdiler de yine önceden var olmayan Kutlu Doğum Haftası icat oldu.

    İbrahim, Davut, Musa, İsa, Süleyman vs. üç dinin de ortak peygamberleridir ve hepsi Yahudi kökenlidir.

    1|0
    0|0
  • bu şekilde devam ederse 80 milyon abd halkı olucak farkındasın dimi?

    4|0
    0|1
  • Bize ne gavurlarin bayramindan Haçlı reklamı yapılıyor resmen

    0|1
    2|0
  • Kesinlikle haklısın. Ayrıca İslamiyet'te peygamberlere iman şartı vardır. Allah (cc) gönderdiği tüm peygamberlere inanmamız gerekir. Hz. İsa Peygamber da onlardan biri olduğuna göre , kendi peygamberimiz Sav Hz. Muhammed kadar olmasada ona da inanmamız gerekir ! Ayrıca Kur-anı kerimde Hz. İsa peygamberin de yer aldığı hadisler vardır. Araştırın lütfen.

    1|1
    0|1
    • Bizden tum peygamberlere inanmamiz, ama Hz. Muhammed'in yolundan ve onun getirdigi din uzerinden yola cikmamiz beklenmistir.

      Bence sen biraz daha oku bu konulari.

    • İnsanlarla uğraşarak ve karışarak hoşgörüyü bitiriyosunuz. Ve sizin yüzünüzden tüm dünyada İslamiyet barbar ve acımasız bir din olarak biliniyo. .

      Sen fazla okuma..

  • Bazı arkadaşlar bizim yılbaşımız hicri yılbaşıdır demiş. Haklılar, biz müslümanların yılbaşı hicri yılbaşıdır. Ancak, bunu söyleyen arakdaşlar sanırım bu memlekette ki Hristiyan ve Yahudi vatandaşları unutuyorlar. Bu kadar etnik köken ve 3 büyük dinden bu kadar çok insan varken karşılarına çıkıp fikrini beyan eden herkesi kendimizden bilmemiz bilmemiz biraz garip.

    1|1
    1|0
    • Sözümüz Müslümaniz diye geçinip bunu yapanlara burdaki bircok arkadasinda oyle dusundugune eminim bizim dinimizde zorlama yoktur vesselam

  • sorun dürüst olamamak
    noel kutlayan sonra lafa gelince müslümanım demesin
    sorun şu ki
    islamı sevmeyenler bunu açıkça söyleyebilsin
    adam piyango bileti alıyo, çam ağacı süslüyo, alkol alıyo, hatta yetmiyo gece tam 12ye girerken bir kadınla birlikte oluyo ve bütün yılın böyle geçeceğini sanıyo sonra
    sorsan
    evet ben de müslümanım diyor
    çelişki burada
    yakın arkadaşı sorsa ancak ona dinden uzak olduğunu söylüyor
    ama herkes herkese açıkça islama inanıp inanmadığını özgürce söyleyebilmeli bence
    bence bu ülkede milyonlarca gayrimüslüm var
    yine milyonlarca ateist var
    ama lafa gelince hepsi müslüman

    1|1
    1|1
  • yeni yılın baharla gelmesi fikri çok daha makul. yani yılın ilk mevsimi bahar son mevsimi de kış. kış bitiyor baharla yeni yıl başlıyor. çok daha mantıklı bir başlangıç.

    zaten bu da nevruz diye kutlanıyor. 1 nisanda kutlanıyor. nevruz farşçada yeni yıl demek...

    islamda ise yeni yıl ay takvimine göre kutlanıyor.
    muharrem ilk hicri ay.
    10 muharrem de aşure günü.

    muharremin gelişi ve ilk on günü çok önemli kabul ediliyor. aşure günü bu on günün en önemlisi.
    nuhun gemisinin kurtuluşu ve aşure çorbası yemeleri yeryüzünde yepyeni bir hayata başlamaları...
    eyub peygamberin şifa bulması, hz musanın ve isailoğullarının firavundan kurtuluşu, vs birçok müjdeli olaylar
    bugüne denk geliyor.

    yine inancımıza göre aşure günü temizliği ve alışverişi
    bütün bir yıl berekete iyilik sağlık ve mutluluğa sebep oluyor.

    mutlu yıllar...

    0|0
    0|0
  • Kesinlikle katılıyorum ya.
    TOPLUMDA YANLIŞ BİR ALGI VAR;
    BAK İŞTE KAFİRLER NOELİ KUTLUYOLAR falan diye o ''mübarek'' insanlardan gelen yorumlar var
    YOK ÖYLE BİR ŞEY ABİCİM ABLACIM.
    Biz gençler noel bahanesiyle bir araya geliyoruz yiyoruz içiyoruz eğleniyoruz.
    Hepsi bu !

    1|1
    0|1
    • Siz bunun adina. ne derseniz deyin, "ya iste ben noeli degil, yeni yili kutluyorum", ya iste arkadaslarla toplanma bahanesi vs.
      Diger tatil gunlerinde bulusun. O kadar cok resmi tatil var.

      Kendinizi kandirmayin
      Adina ne derseniz deyin siz noel kutluyorsunuz.

    • Hepsini Göster
    • İkisi ayni sey degil be anlayin artik.
      Bak sen buna ister noel ister yilbasi de. Bu eylemi baslatanlar Hristiyanlar. Ve sen muslumansan, neden onlara benzemeye calisirsin?

      Ama dersen ki, isin dinsel boyutu beni ilgilendirmez, ben bir sey demem. Kutla ya da kutlama, senin secimin. Ama bu gunah. Bundan emin ol.

      Amac, arkdaslrla toplanmak, sohbet, muhabbet etmekse, diger resmi tatillerde yapin bunlari
      Nefsinizi tatmin rtmek icin kendinizi kandirmayin.

    • yukarıda ki verdiğim örneğe cevap verir misin peki böyle düşünüyosun madem?
      bir hristiyan iftar yemeğine katılınca müslüman mı oluyo? oruç tutmuş mu oluyo?
      ya da namaz kılıyo gibi yapsa eğilip kalksa? müslüman mı oluyo?
      NİYET ÖNEMLİ NİYET.
      BIRAKIN ARTIK BU GERİ KAFALILIĞI insanlar eğlenmek için bir arada noel bahane.
      ha içki bilmem ne haram yanlış yapıyosunuz oturun çay kahve için noelde desen tamam
      ama bırakın bu işleri

  • Allahtan ülkemde girmeyecem yılbaşına milli bayramı kutlasam gericiler sağcılar bağnazlar ayaklar altına alacak dini bayram kutlasam solcular koministler ağzıma sıçacak. hiç uğrşmaya gerek yok alın başınızı kaçın

    3|0
    1|0
  • Erkekler Devam
    83

Kızlar Ne Diyor 52

  • Anneler günü da yabancıların bayramı, fakat sempati ile kutlanıyor. İçki içenleri da kalan 364 gün içer. Bu Bayramın güzel özellikleri var: süslü püslü tarafı - hem çocukları mutlu edersin hem evi renklendirsin; 2. özelliği - Yeni Yıl karşılamak, netice koskoca yıl geçti ve kapıda yeni yıl; yeni umutlar, yeni hedefler demek.
    Bazen, kendini ve aile hoş olaylar ile şımartmak gerekir.

    3|0
    0|1
  • Aynen öyle kime ne? ben kurdum ağacımı.. sana da iyi seneler :)

    3|1
    0|1
  • bundan 2 yıl evvel cadılar bayramında apartmanımdaki tüm çocukları evime toplayıp şeker çikolata ikram edip beraber buz devri izlemiştik ve sadece bunu yaptığım için gavur ilan edilip apartmandan taşınmak zorunda kaldım ki ben çocukları zaten çok seven birisiyim ve her hafta çocukları evime çağırırdım

    1|5
    0|2
  • Bu yilbasi bizim yilbasimiz degildir. Bizim, 'hicri yilbasi'miz vardir ve gerisi yalan. Türkiyenin bu 'avrupa' merakindan gerçekten biktim. Kimse nerden geldigini unutmasin. Yilbasi hz. Isa (r. a.)'nin dogumu'dur ve hiristiyanlarin bayram'idir. Simdi sen onu kutlarsan küfre girmis olursun. Ama genede kendin bilirsin güzelim.

    3|3
    4|5
    • Anlattıklarınız güzel de Noel ile yılbaşının farkı ne olacak?
      Sizin bahsettiğiniz noel olup Aralım ayının 24'ü 25'ine bağlayan gece kutlanır. Hz. İsa'nın dirilişini temsil eder. Bknz : Wikipedia
      http://tr.wikipedia.org/wiki/Noel

      Yılbaşının ise dini bir yanı olmayıp sadece yıl dönümüdür. Bu konunun ne müslümanlıkla ne hristiyanlıkla bir alakası yoktur. 1 Temmuz Kabotaj bayramından hiç bir farkı yoktur özünde.

      Sanırım "yılbaşı Hz. İsa'nın doğumu" derken yaptığınız hatayı anlamışsınızdır.
      Eğer insanlar Aralık 24 günü kutlanan Noel (ingilizcede christmas) kutlasalarda haklı olurdunuz.
      Dini inançlara sahip olmanız çok güzel ama bir şeyi eleştirirken doğru bir şekilde, gerçek sebeplerle yapmak gerekir.

    • Hepsini Göster
    • @DoctorGraham sonunda şu işi mantıklı bir şekilde yorumlayan ve anlamlarını bilen birisi gördüğüme gerekten sevindim. Özellikle bütün yorumları okudum anlamını bilen biri var mı diye. Ülkemizde o günah bu bilmemne diye bir ton kişi yorum yapmayı iyi biliyorda cahilliğin de günah olduğunu Kur-an'ın ilk ayetinin anlamını kimse düşünmüyor. varsa yoksa kulaktan dolma bilgiler... Ülkemizdeki şu cehalete yazık...

    • @Gamzemirar
      İltifatınız için teşekkür ederim ama ben bunu hak etmiyorum.
      İnsan bir konu hakkında fikir beyan etmeden önce konuyu öğrenmeli. Ne olduğunu bilmeden konuşan kişi "boş lakırdı" etmiş olur.

      Malessef buradaki çok az kişi araştırıp öğrendikten sonra konuşuyor.

  • Yazi harika olmus..
    Evde agacimi kurdum gunler oncesinden isiklandirdim (ki yilbasinda evde bile olmayacagim) sewdiklerime hediye alicam, onlar da bana alirlar..
    Bu isin muslumanlikla falan alakasi yok.. Olay su aslinda: eski fakirlik yokluk zamanlarinda insanlar kutlama yapmasin, para harcamasin diye dinen gunah diye bisi uydurulmus (sirf yilbasi icin degil) ve kara cahil toplum sorgulamadan kabul etmis; yillar icinde halkin refahi arttikca kutlama ihtiyaci doguyo ancak halk nasil kutlayacagini bilmiyor; bu nedenle batidan benzetme yapiyorlar: yilbasi agaci, yilbasi susu, jingle bells vs. Koyu musluman ve halen de refah duzeyi artmamis kesim de bunu hristiyan ozentisi sanip gunah diyor olay budur sadece

    1|1
    1|1
    • Yılbaşı ile Noel birbirinden farklıdır; fakat Noel kutlamalarının devamı sayılabileceğinden yılbaşı gecesi onlar gibi eğlenmek, çam kesip evi çamla süslemek caiz olmaz. Çünkü bayramlarında onlar gibi eğlenmek, onlara benzemek olur.

      Din kitaplarında buyuruluyor ki:
      Noel günü ve gecesinde, kâfirlerin paskalya ve yortularında, onlar gibi bayram yapan küfre girer.

      Yılbaşı münasebetiyle Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli yerlerinde milyonlarca çam fidanı Noel hurafesi uğruna kesilip yok edilmektedir. Hristiyan ülkelerde olduğu gibi, Müslüman ülkelerde de bu cinayetler işlenmemeli. Hristiyanlara benzememek için yılbaşı gecesi hindi yememeli! Yenirse mekruh olur. Birkaç gün sonra yenebilir. Kumar oynamak, tombala çekmek gibi oyunlar ise zaten her zaman caiz değildir. Bu gece, gayrı müslimlere benzemek gayesiyle çeşitli yiyecek, içecek almak da caiz olmaz.

      Kendin demişsin ayrıca anlattığın olayla ilgili değil sadece bunu belirtmek istedim.

  • Kutlamak kötu bisey olamazki noelide yilbasinida. Noel deynce niye yanlis anlaniyor. Butun ailenin toplanmasi guzel yemekler yemeleri birbirlerini kucuk hediyelerle mutlu etmeleri niye hep kötu anlasiliyor. O gun isteyen ickisini icer isteyen kolasini. Sanki o gun icen hayatinin baska gunlerinde icmiyor mu.
    burada noelde kutluyoruz yilbasida. Cunku butun aile toplanmak her zaman kolay olmuyor. O yuzden seviyorum

    1|2
    0|1
  • ALLAH Rasulü (S. A. V.); "Kim bir kavme benzerse, o da onlardandır" (Ebu Davud) buyuruyor. Hadis-i Şerifte, müslüman olmayanlara benzeyenleri şiddetle kınama vardır. Kim de takva ehli ve salih insanlara benzerse, o da onlardandir. ALLAH korusun, kim de Yahudi ve Hıristiyanlara benzerse, o da onlardandır.

    1|4
    1|2
  • Noele karşıyım ama şöyle ki bu kültürel yozlaşmaya neden olur, bilinçsizliği gösterir. Yeni yıl kutlaması elbette ki olur, benim için pek bir anlamı olmasa da kutlayana saygı duyarım ama bilmem kaç nesil sonraya kültürümüzü gerçekten koruyup, sahip çıkabilmiş bir şekilde devredebilecek miyiz, orası bilinmez ya da tartışılır diyelim.
    ( noele karşıyım derken, hristiyan vs olan bir insana değil, daha ne yaptığının farkında olmadan şu "batı modernliği" zannederek yapan iptidai beyinlere karşıyım.)

    0|1
    0|0
  • Isteyen istedigini kutlasin da keske ne kutladiklarini bir de bilseler. Mesela noel babanin cam agacinin yilbasi ile alakasiz oldugunu.

    Tüm noel kutlayanlar icin bugünün önemini de anlatmaya gerek yok sanirim...

    1|2
    1|1
  • Isteyen istedigi gibi kutlar, yilbasi kutlamakla dinsizligin ilgisi yok. Noel hiristiyanlarin bayrami ama, onlar icin dini önem tasiyor.

    0|3
    1|0
  • sen hic hristiyan birinin Kurban bayramini ya da Bizim bayramlardan birinin kutladigini gördünmü?

    Yilbasi bir kenara o herkesin hakki. Ben sadece agac süslemeye ve hediyelere kiziyorum. Cünkü bunlar hepsi özenti.

    Neyse. Herkes istedigi gibi yapsin ^^

    0|2
    1|2
    • yıl bası kutlamasi bir Hristiyan bayrami değildir. cahil cahil konuşmayın. Hristiyanlar 24 Aralık yani bu gün nicolas kutlarlar ve bu Hz. ISA nin dogum günüdür. yani 31 Aralık da kutlanan şey bir bayram değil. yeni bir yıla girerken yapılan bir eğlencedir. Olup bitenden haberi olmadan bu Konuları dine bağlıyor olmanız kıyamet alametlerinden dir. size tavsiyem bilmediğiniz şey hakkında konuşmayın.

    • Hepsini Göster
    • @Hıristiyanım sana soran mi oldu?

    • @hıristiyanım sen nasıl bir mahluksun ya. Gittin bu konu için birde üyelikmi aldın benim bildiğim KS' ailesi olgun insanlardan oluşurdu artık çoluk çocuğa mı açıldı?

  • Mutlu olalım değil mi :) güzel bir yazı olmuş

    1|0
    1|0
  • Özellikle bazıları Noel'in Hristiyan bayramı, yeni yıl'ın ise uluslararası bir kutlama olduğunu bilmiyor ve bu iki kavramı birbirine karıştırıyor.

    0|3
    0|0
  • noeli sevmeyen insanlar resmi tatil de yapmasınlar çalışsınlar bakalım

    3|0
    0|3
  • Yılbaşını hristiyanlıkla bağdaştıranları gerçekten anlayamıyorum neden hiç araştırmazlar? Hristiyanların inanışında yer alan Christmas yani almancada Weihnachten denilen şey 25 aralıkta başlayıp 4 gün sürer İsayı anarlar bunun bizle hiçbi alakası yok. Yeni yılsa tamamen yeni bir yıla mutlu girmek için eğlenilen bir gün kardeşim yılın son günü eğlenicem bunun dini mi olur allah aşkına. Sen istersen domuşup otur evinde sen de öyle girmiş olursun yeniyıla yani...

    1|0
    0|0
    • christmas farklı anlamda olabilir ama tam olarak islamda hristiyanlar yılbaşını kutlayıp onlarla aynı şekilde kutlamamız islamın dinine göre onlara benzemiş oluruz. Müslüman olduğumuz için onlara benzememiz gerekir bu yüzden kutlamayız tabi kutlayan var kutlamayan var o onlara kalmış bir şey

    • neden yeni yılı sadece hristiyanlar kutlasın ki sadece onlar mı giriyo yeni yıla? tabiki özentilikler yok değil ama bu bana kötü bir fikirmiş gibi gelmiyo yılın bütün yorgunluğu atıp mutlu bir şekilde girmek ki bunu hristiyanlarla bağdaştırmak saçma çünkü biz kendi kutlama şeklimizle kutluyoruz yine özentileri ayrı tutuyorum

  • Noel hristiyanlarin bayramidir sen kurban kesen nir hristiyan gordun mu?

    1|4
    2|3
  • bir bakıma Haklısın her koyun kendi bacağından asılır. Ben öfkelenen insanlara bir şey diyemem ama bir de yapmamamız için uyaran insanlar var. Onlar adına diyeceğim şu ki: Müslüman Müslüman'ı doğru yola çevirmek için elinden geleni yapmalıdır. Ben kutlamalara asla karşı değilim isteyen istediğini yapsın fakat bu yönde Düşünen güzel kalpli insanlarımızın da "ayyy yobaaaz" diye nitelendirilmesinden rahatsız olduğumu söylemeden edemicem

    0|1
    2|0
  • Özgürlük adı altında dine bağlayan insanalara karşı ne kadar anlayışlı davransam da onlar laftan anlamıyor. Şahsen ben bütün dinlerin bayramını kutlarım çünkü kutlamalara dini yönden değil, insanların mutluluğu yönünden bakarım. Eğer herkes öyle bakarsa bu fani dünyada savaş diye birşey kalmaz.

    2|0
    0|0
    • Müslümansan Peygamberin gibi onlara benzemiceksin bu karışmak veya hoşgörüsüzlük değil bu emir bu kuraldır uymuyorsanız bari savunmayın evet günah işliyorum diyin canımızı yiyin ! ama Türkiye Müslümanlardan çok münafık bir ülkedir %60'ı taklid-i imandır.

  • mutlu yıllar

    0|0
    0|0
  • Yilbasi kutlayanlardan banane, ben kutlamayacagim.

    0|1
    1|0
  • Kızlar Devam
    32
Yükleniyor...