Haramla günah sizce aynı şey mi?

Mesela, bir şeyi çalarsanız bu haramdır. Birisi bir şeyi çalar ve size yedirirse, bunu da biliyorsanız bu da haramdır. Haram bir nevi günahtır. Bence bir çok insan, işine geldiği zaman haram ve günahı birbirinden ayırt ediyor. Yani, bir şeyi çalmak bazen, bazı insanların işine gelmiyor. Hal bu ki, açık giyinmek, insanlara mahrem yerlerini göstermekte günah. Yemek, bazı insanların işine gelmediği için, dolaylı yoldan günah işlemek insan oğluna pek bir yük yüklemiyor muş gibi oluyor. Bu sadece bir kadın için değil, erkek içinde bu aynı. Mesela, bir kadına çok şehvetli bakmak, onu süzme ve mahrem yerlerine bakmak, bir erkek için günah = kadın ve erkek, yemese de dolaylı yoldan, günah işleme devam ediyor. Sizin fikriniz nedir? Bu gibi misallerle kendinizin, günah veya harama makinası olduğunu itiraf ediyor musunuz?


0|0
821

En İyi Kız Görüşü

  • Haram daha çok yenilip içilenler için kullanılır. İçki haramdır mesela. haram olan zaten günahtır. Allah affetsin bizleri...

    2|1
    0|0

Senin görüşün var mı?

Kızlar Ne Diyor 7

  • Birbiririyle eşdegerdir. Örnegin bir haramı işleyen kul günah kazanır. Helal olanı işleyen bir kul da sevap kazanır.

    0|0
    0|0
  • bir konuda aynı

    haram yersen günah olur

    haram yemeyipte günah işlersen haram değil günah olur.

    0|0
    0|0
  • Haram olan sey gunahtir, ama tek gunah haram degildir desem anlar misin ? Her insan gunahkardir bu kadar kafana takma bence insan ol yeter...

    0|0
    0|0
    • anlıyorum.

    • insan olmak yetmez yaradana karsı hepimizin kulluk görevleri var

    • Insansan zaten kimsenin canini yakmiyor, kimsenin hakkini yemiyor, calmiyor, adam oldurmuyor, elinden gelen yardimi ihtiyaci olanlara yapiyorsun bunlari yapmayan ama namaz kilan insan mi sence daha musluman ? Inanclar tartisilmaz tabii ama ben insansan gerisi gelir diye dusunenelerdenim sonucta gunahsiz insan yok olamaz da...

  • haram olan herşey günahtır ikiside aynı şeydir arasında fark yoktur. ve haramı günahı küçümsemek daha da günahtır Allah yardımcımız olsun :/

    0|0
    0|0
  • Kadinin mahrem yerlerine bakmak erkege haramdir haram gunahtir zaten haram mal yiyen haram para kazanan harama bakan gunaha girer

    0|0
    0|0
  • içki haram, zina günah gibi.. yani ikisi aynı şeyler değil..!

    0|0
    0|0
    • (: haram günah değil yani öyle mi?

    • Hepsini Göster
    • anladım. iyi akşamlar sana

  • Haram gunahtan daha agir bisey

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 21

  • kardeşim alkol alınca böyle sorular sorma.. resmen saçmalamışsın. İslam dinini böyle saçmalıklarla doldurdunuz.. sizin yüzünüzden dinden soğuduk vallahi.. Bırakın islamı rahat.. siz gidip toplanıp kendinize yeni bir din kurun ..

    0|1
    2|0
  • Aynı şey değildir. Namaz kılmamak haram değil lakin günahtır. Bunun gibi bir çok örnek var :)

    1|0
    0|0
    • Haram yemek nedir? (:

    • Hepsini Göster
    • (: anlıyorum seni.

    • Anlamıyorsun. Şu an güya benim bunu açıklayamadığımı düşünüp artistlik poz atıyorsun. Öyşe.olsun. Sen takıl ;)

  • Günah; bir çok inanç ve felsefede "kurallara uymamak" anlamına gelir. Haram ise kurallara uymamanın bir çeşididir.

    0|0
    0|0
  • Haram lokmayla cennete giremezsin. Günahla girebilirsin. Daha ilerisi yok.

    1|0
    0|0
  • Aynı değil

    0|0
    0|0
  • Siyah beyaz

    degil.

    0|0
    0|0
  • Bence aynı şey, fark şu; içki içmek haram biz bunu yaparsak günah işlemiş günahkar oluruz. Hanımların açık gezmesi ziynetlerini nahamreme açması haram yapan günahkar oluyor gibi..

    0|0
    0|0
  • dinde sizce bizce yoktur. ilmihale açıp bakın eski ve güvenilir olanlara

    0|0
    0|0
  • Evet aynı şeydir ...

    0|0
    0|0
  • Haram = günah

    0|0
    0|0
  • harama el uuzatırsan gunah kazanırsın:)

    0|0
    0|0
  • kuranı kerimi ac orda daha detaylı ögrenirsin neyin ne oldugunu

    0|0
    0|0
  • Gunahtan onunu goremeyen bir toplum olmusuz,hatta dini kullanarak soygun yapanlar var bu ulkede

    0|0
    0|0
  • aynı degil.

    0|0
    0|0
  • Aradaki fark; birisinin (haramın) “sebep” olması, birisinin de (günahın) “sonuç” olmasıdır.

    0|0
    0|0
  • haram olan şeyi yaparsan günah olur yani bir bakıma haram nedendir günah sonuç

    0|0
    0|0
  • Youtube'tan Hayalhanemi izle

    0|0
    0|0
  • Haram olan zaten günahtır .

    0|0
    0|0
  • Küçük günahlar Büyük günahlar diye zaten ayrılıyor günahlar

    0|0
    0|0
  • Benim tek haramım iddaa oynamak:)

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    1
Yükleniyor...