Cümleye "guzel turkcemiz" diye başlayanlar var...

Az önce facebook'da bir iletiye "guzel turkcemizde..." diye başlayan ve ne içtiğini bilemediğim bir bayan vardı. Kibarca ikaz edeyim dedim. Ne dese beğenirsiniz? Gereksiz samimiyet kurmakdan falan bahsetti! Hele önce Türkçeni bir düzelt de dedim geçti gitti de... Nedir bu? Hani klavyen ve işletim sistemin ingilizceyse, benim ikisi de 10 yıldır ingilizce ama ben başından beri yazdıklarımın noktasına virgülüne elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum. Hem güzel Türkçeden bahset, hemde ingilizin alfabesini kullan. Tahammül edemiyorum vallahi. İkaz edince "tanımadığın kişile gereksiz samimiyet" diye hezeyanlara kapılıyorlar bir de. 30 yıldır kendisini mi bekledim sanıyor nedir? Keşke tanıdıkları ikaz etseydi de bize gerek kalmasaydı.

Güleriz ağlanacak halimize de. Klavyeniz başka bir dilde olsa bile, Türkçe yazmak için bir ayar yetiyor. Kullandığınız dile saygı duymak bu kadar zor mu?

Siz ne düşünüyorsunuz yalnızc a ingilizce harf kullananlar, kendi diline saygı göstermek için 3-5 dakikalık bir ayarı yapamayanlar hakkında? Burada da çok var onlardan anlaşılan...

"Bilmiyoruz o ayarın nereden yapıldığını" diye ağlaşacaklara: Googledan falanca ünlünün donunun rengini/desenini aramayı biliyorsun ama...


0|0
6|3

En İyi Kız Görüşü

  • Gereksiz samimiyete gelene kadar her şey olağandı.

    Çünkü zaten dikkat edenler sayıca az, yadırgamıyorum artık da ablanın kendi kendine bi' hallenmeleri ironik olmuş.

    0|1
    2|0

Kızlar Ne Diyor 5

  • klavyem türkce degil, ayar sevmem.

    0|0
    1|0
  • Telefondan giriyorum bu şekilde yazabiliyor olmam bile benim icin başarı beni hoşgörün o ayarin nerden yapildığını da cidden bilmiyorum :(

    0|0
    0|0
  • o kadar kasmaya gerek yok. ben de bazen uyuz oluyorum ama tembellik herkesin hakkı.

    0|0
    0|0
  • buna neden takıldın bu kadar

    0|0
    0|0
    • Normalde takılmam. Ama hem "güzel Türkçe" den bahset, hemde Türkçe harfleri kullanma... Madem o kadar güzel buluyorsun, niye güzel harflerimizi de kullanmıyorsun değil mi ama? İkiyüzlülük değil midir bu?

  • feci kızdırmış seni şu cümleye de epey güldüm" 30 yıldır kendisini mi bekledim sanıyor nedir?"

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 3

  • Okumuyorum ben o yazılanları. Adam tuğla gibi yazmış oraya. Ne paragraflara ayırmış ne herhangi bir imla kuralına uymuş. Hakkıdır, neticede resmi yazışma değil. Elemanın vizyonu ve misyonu içinde kullandığı dile özen göstermek gibi bir amaç da yok. Doğal olarak tamamen okunaksız bir yazı ortaya çıkıyor. Kriptologlar buna da bir çare bulsun.

    0|0
    0|0
  • Sen yengeye kızmışsın,e haklı olan da olaylara göre sensin.

    Hem Türkçe'mizi düzgün kullanalım,hem de isim ver yengeye kafa göz dalalım !1!1

    0|0
    0|0
  • haha aynen

    0|0
    0|0
Yükleniyor...