Sizce bedelli askerlik tekrar çıksın mı?

Evet, sorum açık.

Askerde her gün dıkşın dıkşın yapıldığını sanan kezbanlar ve kamiller yorum yapmasa da olur. Zira bok temizleyip patates soymanın vatan hizmetiyle alakalı olduğunu düşünmüyorum.


1|0
7|29

En İyi Erkek Görüşü

  • Eğer Çıkarsa Ve 15 Milyar olursa Kolume RTE dövmesi yaptırırım.

    0|3
    0|3

Kızlar Ne Diyor 7

  • Bedelli askerlik özel durumu olan insanlar için bir çözüm olabilir. Ama ben eşitlikten yanayım. Yani zenginlerin sahip olduğu avantajlar zaten bu kadar fark yaratıyoken bide askerlikte bunu ortaya çıkarmak uzlaşmaktan uzaklaştırır. Ayrıca askerlik patates soyarak olmaz savaşarak mı olur. Askerliğin diğer avantajı da erkeklerin disiplin görmesi, sorumluluk alması, elindekilerinin kıymetini bilmesi ve olgunlaşmasıdır. Bence hayatından 12 ay ödün verip bunlara ulaşmak katlanılabilir. Devlete de katkınız olduğunu düşünürsek askerin maddi bedeli olduğunu düşünmüyorum.

    0|1
    0|0
  • Bedelli askerlik olsun ya. Diğer ülkeler de var. Istemeyen yapmasın. Zaten birşey olsa, ilk onlar kaçacaklar. Yapmasın daha iyi.

    0|1
    0|1
    • vatanını koruyamayacak kişi vatansızdır.hiçbi vatan kabul etmez öylelerini..yapanların ahı yapmayanlara baba nın bedduası gibi tutar diye düşünüyorum...d

    • İyi ve doğru düşünüyorsun da, niye gizli düşünüyorsun.? :)

  • of yeter yaaaaaaaaaaaaaaaaa . yapin su askerligide disiplin nedir ogrenin. adam olun yaaa. askerligi yapin sunu buyuten erkeklere sinirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr oluyorum sinir resmen.

    0|3
    0|5
    • askeriyeyi ne sanıyorsun sen? doğu veya güneydoğuda askerlik 24 saat peşpeşe nöbet tuttuğun oluyor geceleri..bazen günde 3 saat uyku ile nöbet tutup sabah eğitime çıkıyorsun.bide erzurum veya sivas gibi soğuksa güneş doğsada biraz ısınsak diye.

      tabi her sabah babanın çiftliği gibi uyanmıyorsun orda.

      sizin gibi 2 adet ağrısını BÜYÜTMÜYORUZ EN AZINDAN.

    • Hepsini Göster
    • Ya sus yeter allahın kezbanı.

    • Sana hakaret etmek isterdim ama deymezsin. Kezban evladı kezban seni.

  • Askeriyenin amacı her gün dıkşın dıkşın yapmak değildir zaten.Uluslararası platformda askeri gücün ağırlığını kullanabilmektir.Günümüzde savaşlar sadece topla tüfekle olmuyor; soğuk savaş var, psikolojik savaş var, siber savaş var...

    Bedelli askerlik mevzusuna gelince sadece yaşa ve paraya bakılarak olmasındansa daha geniş kriterler getirelerek uygulanmalı.Çünkü ülkeye hizmetin sadece askerlikle yapılmayacağına inanıyorum.Özel durumu olan insanlar için bedelli uygulanmalı.

    0|1
    0|0
  • çıkmasın! gidin 2 sene yapın anca adam oluyorsunuz :d

    0|1
    0|2
  • yorumsuzum

    0|0
    0|0
  • çıkmasın bence. böyle gayet iyi.

    0|2
    0|0

Erkekler Ne Diyor 28

  • Sen ks da takılırken ya da belki de bedelli askerliği düşünürken, evine ekmek parası götürmek için kendini bile unutup önce çocuklarını doyurmak için mücalede eden bok temizleyenler var. İşte askerlik bazen fakir olmayı öğretiyor ,bazen paylaşmayı öğretiyor, disiplinli olmayı öğretiyor , kötü şartlarda yaşayanların halini anlamayı öğretiyor, askerde kötü insanlarda çıkıyor bunlarla mücadele etmeyi öğretiyor vs... Kısacası askerlik hayatı öğretiyor orada görevinin ne olduğunun önemi yok ! Bulunduğumuz jeopolitik konum itibariyle ülkenin her an savaşa hazır olması gerekiyor eğer sen bu topraklarda yaşıyorsan bu vatanın evladıysan bu görevi yerine getirmek zorundasın. Beğenmeyen gider, kimseyi zorla tutan yok !

    0|1
    0|0
  • Sen askerliği baştan insanların insiyatifine bırakırsan zaten bu noktaya geliyor, mecbur çıkarmak zorunda kalıyorsun. Adam iş kurmuş, evlenmiş, çoluk çocuğa karışmış. Onu da geçtim yaş olmuş 30, askere alsan ne yazar..? Üniversite mezunu olduktan sonra evlendirme, iş kurdurma askerlik yapmayana olsun bitsin. Ama yok..!

    Yarın bir gün para lazım olursa köşede dursun acil durumlar için...

    Soruna gelince belli kişiler için çıkması gerekiyor zaten. Yaş 30, para 30 bir b*ka yaramadı. Bu hükümet herkesi kendisi gibi zengin sanıyor herhalde...

    0|0
    0|0
  • Eğer 15 ay boyunca komutanların sigara izmaritlerini yerden toplamak,her gün kalkıp çimlerin boylarını aynı hizaya getirmek,gereksiz yere yerlerde sürünmek daha sonrada kendini bilmez bir komutanın eline pimi çekilmiş el bombası verip askerleri öldürmesi vatani görevse daha başka bir şey demiyorum. İnsanı hayatının en verimli döneminde alıkoyuyorlar.

    Hee bedelli konusuna gelecek olursak. Askerlik eğer vatani görevse herkes için eşit olmalı yok o adam zengin yok o adam okumuş öyle bişi olmamalı o adam zenginin çocugu özel üniversiteye gidip okumuş. Bu cocukta fakirin çocugu günde 14 saat sanayide çalışmış. Neden aynı hizmeti vermiyorlar ? Askerlik süresi kısalmalı ve herkes için eşit sürede yapılmalı.

    0|0
    0|0
  • Konu sadece zorunlu askerlik süresi ise... S*kimde değil yapmayanlar düşünsün o halde.

    0|1
    0|2
  • utanmaz adamlar yaa kardeşim dediğin doğruda yanii gidenler cidden enayimi yaa adam gerçekten okuyamayanlar var ya yazık günah değilmi yaniii

    0|0
    0|0
  • bok temizleme patates soyma eskidendi bana göre asker askeri eğitim almalı Allah korusun savaş cıkarsa herkes ne yapacagını bilmeli

    0|0
    0|1
  • soruyu sorarken senin gibi düşünenlere sorduğunu belirtmişsin zaten. ama eğer saygı duyacaksan cevabımı yazayım, evet askerlik hergün dıkşın dıkşın değil, patates de soyduruyorlar saçma sapan bir sürü uygulaması var ama bu vatan sadece parası olmayanın hizmet edeceği bir vatan da değil. ya askerlik vatan borcu sayılır herkes Seve Seve gider ya da askerliği profesyonel yaparsın o mesleği seçenler maaş karşılığında yapar kimse zorla gitmez. Askerlik zorunlu ama parası olana değil, bu sosyal devlete yakışan bir uygulama değil.

    0|0
    0|0
  • Çıksın tabi seçimler geliyor hükümete kömür makarna parası lazım,türban gibi bir oy kapısının daha açılması lazım malum dersane ve gezi meselesi çok oy kaybettirdi.Ayrıca bence askerlik tamamen kalkmalı profesyonel askerlik gelmeli,garibanın çocuğu askerlik yapıyor siyasinin zengininki yapmıyor,pkk lı vicdanı red diyip askerden kaçıyor sadece Türklere kalıyor askerlik bundan sonra yok öyle yağma.

    0|1
    0|0
  • Çıkmasın. Niye çıksın. Gerek var mı? böyle zıt pıt bedelli çıkacaksa askerliği kökten kaldırsınlar. İsteğe bağlı olsun.

    0|2
    0|0
  • çıkmamalı. askerde yaptığın herşeyde farkında olmadan olgunlaşıyorsun. bir ton farklı adam tanıyıp insanlar üzerinde analiz yapman kolaylaşıyo ve bu ileriki hayatında baya fayda sağlıyor. farkında olmadan bir çok konuda bilgi sahibi oluyor ve gelişiyorsun. askerlik silah mermi düşman üçlüsünden ibaret değil.

    0|1
    0|0
  • kardeşim devlete belli ki para lazım.yaş sınırlaması olmasın.herkes ödesin bitirsin.zaten askere ihtiyacımız yok.uluderede yaptık geldik çok şükür.ben gidip nöbet tutmayı seçtim.parası olanda versin yapmasın.biz fakiriz diye ölmemiz mi gerekiyor diyen fakirlerde çalışıp bulsun bir yerden.hem fakir hem bedelli yapacak hem çalışmayacak.anasına babasına bakma zorunluluğu olan kişilerinde parasını devlet ödesin

    0|0
    1|3
    • Maalesef günümüzde çalışarak zengin olamayacağını bilmeyenler var. (örneğin sen). Şuanki sistemde bir insan zengin doğarsa zengin ölür fakir doğarsa fakir ölür. Hangimizin anası babası yıllardır çalışmıyor ki ? Hepimizin babası kendimizi bildik bileli çalışıyor ? Hani nerde zenginlik ?

    • Hepsini Göster
    • hani ekonomi iyiydi?vermeyeydi 5 milyar borcu imf'e?hem bu 5 milyar meselesi çıktıktan 2 hafta sonra hazine bakanlığı resmi web sitesinde 6 ve 7 haziran ayında toplam 1 milyon dolar borç alındı...dahasına da bakmadım artık...sen anla ne demek istediğimi.

    • bu ekonomiyi ben mi yönetiyom aga.askerlikten nereye geldin sen:)..adam çalışarak zeng,n olamıcam sanıyo.adam köyde 10 kardeş aç susuz yetişip işe başlıyo 10 bin tl alıyor.nasıl zengin olamıyacak.onun gözünde zenginlik ne anlamadım.sonra borç alındıysa banane.akp(liler) düşünsün.ben askerlik yaptım geldim.2 kardeşimide göndermicem.parası neyse öderiz kardeşim.gerizekalı uzmanlara köle yetiştirmiyom.Allah korusun savaş mı çıktı.hee o zaman koşarak gideriz.

  • 18 ay babalar gibi yaptık. 12 ay sıkın disinizi

    0|2
    0|0
  • Bedelli yapanlarında tekrar paraları ödenip askere alınmalıdır..Yapan gariban yapıyor zengin para verip yapmıyor alın size adalet :D

    0|2
    0|0
  • bence cıkmasın nedenmı fakır ınsan ne yapıcak nerde zengının cocugu hayat böle degılmı zaten hep ezılen fakır... sız hıc gordunuzmu zengın cocugun sehıt oldugunu olur mu olmaz neden parası var burda fakırın sucu parasının olmamasımı nerde adalet he... yok arkadas olmasın bedellı falan...

    0|0
    0|0
  • İşlerine gelmeyince fakir fukara şehit oluyor diye gariba edebiyatı yaparlar. Şimdi de parası olan askerlik yapmayacak. Adalet? Eşitlik?

    0|1
    0|0
  • Bedelli çıkmasın ama adam gibi bir askerlik eğitimi verilsin. 4 ay taş gibi eğitim. Yeter.

    0|2
    0|0
  • Kesinlikle çıkmalı ve bu sefer yaralanacağım çünkü askere gidip gerçekten askerlik yapacağımı bilsem seve ama özellikle bizim gibi müzisyenler direk olarak gazinolara gidiyor ve bu askerlik değil enayilik oluyor

    0|1
    0|1
  • 25 yaş olursa bedelli, sırf askere gitmemek için banka soyacak tipler çıkar burası türkiye burada herşey olur.

    0|1
    0|1
  • bence askerlik komple kalksın kerızmı bu mıllet fakırler gıtsın zengınler barda dıscoda kopsun amk...

    0|1
    1|0
  • Çıkacak gibi. Millet bekliyor, umut ediyor. Askeriyede istiyor sanırım ama başbakan istemiyor

    0|0
    0|1
  • çıkmasın zenginde yapsın arkadaş

    0|2
    0|0
  • Çıkmasın arkadaş onlarda görsün zorluğu

    0|1
    0|0
  • askerdeki herkes bok mu temizlyor sanıyrsn?

    0|0
    0|0
  • hayır istemem

    0|0
    0|0
  • Çıkmasın. Benim babam beni asgari ücretle büyütecek. iğneyle kuyu kazar gibi para biriktirecek. ayda 800 lirayla. ben 20 yaşıma gelince askere gidecem namlunun ucunda olacam kar-kış, yağmur-çamur dinlemeden vatanı bekliycem babası paralı olan askere gitmeyecek şeyini sallaya sallaya gezecek.. ohh ne ala memleket.

    0|2
    0|0
  • tekrar çıkmamalı parayla vatan borcu ödenmez vatan borcu sadece askerliklede ödenmez, devlete ve millete yararlı olmak gerekir tabi şuan bu ne kadar mümkün değil ama olsun güzel günlerde gelecektir elbet

    0|0
    0|0
  • olacaksa paralı askerlik olsun.(asker olan herkezin maaşlı çalışması)hem daha profesyonel olur.mesele senin tabirinle dıkşın dıkşın değil sen param var diyip gitmezsin parası olmayan mecburiyetten gider.belki onun gitmemesi için sebepleri seninkinden daha önemli.hergün çatışma olmadığı doğru ama olduğu zaman sadece parası olmayanlar ölecek.bunu göre göre bedelli gelsin zaten bir b0k yaptığımız yok askerde diyen aleni ib.ne.lik yapmış olur.

    0|0
    0|0
  • Çıksın ya etrafımda gitmek istemeyen arkadaşlarım var. Çoluk çocuğa karışıyorlar. Yazık...

    0|1
    0|2
Yükleniyor...