Kuran-ı Kerimde Ahzap Suresi 37. Ayette şunlar yazıyor.

Ve Allah'ın, onu ni'metlendirdiği ve senin de kendisini ni'metlendirdiğin kişiye: “Zevceni (kendine) tut (boşama) ve Allah'a karşı takva sahibi ol.” demiştin. Allah'ın açıklayacağı şeyi nefsinde saklıyordun. Ve insanlardan korkuyordun (çekiniyordun). Allah, (Kendisinden) korkman (çekinmen) için daha çok hak sahibidir. Sonra Zeyd, ondan alâkasını kesince onu, seninle evlendirdik ki, evlâtlıklarının kendileriyle ilişkilerini kestikleri (boşadıkları) kadınların evlenmelerinde, mü'minlerin üzerinde bir zorluk olmasın diye. (Böylece) Allah'ın emri yerine getirilmiş oldu.Siz bu ayetten ne anlıyorsunuz? Ne demek istiyor bu ayet? Bu ayetin biz gariban müslümanlara ne faydası var? Ne yararı var?Hadi bakalım.:))

Güncellemeler:
Hani nerede dün bana ahkam kesen beyler, bayanlar. Öyle 1 soru sorarım ki, neye uğradığınızı şaşırırsınız. Hadi bakalım buradan yakın. .:)
Ayet çok açık. Peygamber efendimiz Zeyt in karısına göz koyuyor. Onu istiyor ve ayet iniyor. Sonra da Zeytin karısını , kendi karısı yapıyori. Var mı böyle 1 şey yaa yaşadığımız dünyada Allahınızı severseniz? Bu ne biçim islamiyettir yaa?
 

Cevabın Var mı?

0/2000

En İyi Cevap

  • Anlamini aciklayacagim.Zeynep Muhammedin oglu Zeyd'in karisidi. Birgün Muhammed oglu Zeydi ziyarete gidiyor ve orda Zeynepi acik bir sekilde görüyor.Bundan sonra Muhammed zeynepe göz dikiyor. Muhammedin Zeynepi istedigi tabiki Zeydin kullagina gidiyor ve Zeyd korkudan bosanmak istiyor.Zey muhammede gidiyor ve bizi bosa diyor, muhammed red ediyor cünkü bosarsa ve Muhammed Zeynepi alirsa bu ahlaksizlik olur, ama arka kafasinda tabiki ona herzaman yardim eden Allah var ;)Sonra Muhammed bu ayeti indiriyor Zeynep ve oglu Zeyd bosanmis oluyor ve Muhammed Zeynep'len evleniyor.Bu Ayeti muhammed oglunun karisinlan evlene bilmesi icin indirdi, bunu destekleyen hadislerde var isteyen kisi arastira bilir.Tabiki Allahin ayeti indikten sonra hickimse Muhammede ahlaksiz diyemedi. Ama bu genede sapikliktir, kendi oglunun karisinlan evlenmek.

    • yenibinick tüm tercümelerde aynı şey yazıyor.

    • Teşekkürle dürüstçe ve mertçe yanıtın için manumant.

    • Kim tercüme etmiş bunu adnan oktarmı çok saçma böle bir şey olurmu olsa bile ayette yer alırmı hiç akıl mantık kesmiomu arkadaş

Kızlar Ne Diyor 3

  • yoruma açık bir konu bu...zaten bu ayeti yanlış anlayanlarda çok o yüzden bu ayetler indirilmiştir..tam olarak açıklanamıyacak bir konu

    • alınırım k.bakmayın...

    • Lafın gelişi çatlakçım. Hemen alınma ya.:))

    • gavur gibi derken?

    • Öncekileri Göster
  • tek tek ayet çekme derim. sureyi bir bütün olarak bakmak lazım.

    • Yav sana gönderdim arkadaşlık isteği. Baksanha ya..Hayretsin maydonozcum.:)

    • ark. isteği. baktım da adını göremedim. onu dediydim.

    • Teklifimde ne yokmuş anlamadım vallahi..

    • Öncekileri Göster
  • Derin bir anlami oldugu kesin ne desem yalan olur

    • Teşekkürler manumont..

    • Ayeti acikladim canim oku ögrenirsin :)

    • Eylülcüm ( Bu arada eşimin kızının da adı Eylül.:)...) Dikkatlice oku anlayacaksın neyin ne olduğunu..

    • Öncekileri Göster

Erkekler Ne Diyor 5

  • ya sen kafayı mı yedin anlamadığin işlere bulaşma bence bu mesele seni aşar .çarpılırsın bir dünya peygamberine saçma sapan atıflarda bulunma milletin aklını bulandırma .sen git neye inanıyorsan inan ama zekanın yetmediği işlerle uğraşma

  • Eğer okuduysan attığım linki az çok bir şeyler oluşmuştur kafanda.Ben tekrardan ve daha öz bir şekilde anlatıyım.Sahih rivayetlere ve genel ilkelere göre tespit edildiğinde olayın öyküsü şöyledir; Zeynep Hz. Peygamber’le evlenmeyi arzu ediyordu, mehir bile istemeksizin onun eşi olmayı teklif etmişti. Yakın akraba oldukları için örtünme emri gelmeden önce Hz.Muhammed Zeynep’i sık sık görüyor ve her yönüyle tanıyordu, çekici bir kadın olmasına rağmen bu teklifi kabul etmedi.Aradan zaman geçer ve bu sosyal değişime sıra gelmişti. Bu uygulama için uygun bir örnek olarak Zeynep, pek de istekli olmamasına rağmen, Hz. Muhammed'in tebliğ ettiği emre uydu ve Zeyd ile evlendi.Bu evlilik bir yıldan biraz fazla sürdü. Sosyal değerler ve örfe dayalı duygular kısa zamanda değişmediği için Zeynep kocasını küçük görüyor, ona karşı sert davranıyordu. Zeyd’İn de kafasından onu boşamak geçiyor fakat kendilerini Peygamber evlendirdiği için bunu yapamıyordu. Bu esnada Allah Peygamberi’ne, Zeynep’in boşanacağını ve kendisinin eşi olacağını bildirmişti. Çok geçmeden Zeyd, boşanma niyetini açmak üzere Peygamber’e geldi, Zeynep’den şikayette bulundu, boşanmak istediğini açıkladı. Hz. Peygamber, genel, objektif hukuk ve ahlâk kurallarına göre davranarak, bu arada halkın, özellikle münafıkların, “evlatlığın boşadığı eş ile evlenme” konusunu kötüye kullanıp dedikodu yapmalarından da çekinerek Zeyd’e, eşini bo-samamasını tavsive etti.Buna rağmen Zeyd eşini boşadı. Dul kalan Zevnep. önemli bir inkılabın yerleşmesinde fedakarca rol aldığı için ödüllendirilmeyi hak etmişti. Allah ona dünyada bu ödülü, Peygamber eşi olma şerefine nail kılarak vermeyi murat etti. Muradını Peygamber’ine bildirdi, o da emri yerine getirdi.Mealde geçen “saklama” ve “çekinme”nin makul açıklamalrı. İleride Zeynep’in boşanacağı ve Hz. Peygamber’in eşi olacağı bilgisi, Allah’ın ona verdiği bir sırdı, nasıl olsa zamanı gelince açıklanacaktı. Bunun önceden açıklamasının birçok sakıncası da vardı. Bu sebeple “Allah’ın ileride açıklayacağı bir şeyi gizliyordun” cümlesi bir kınama değil olacak hadisenin ifadesidir. “Kendisinden çekinme hususunda Allah’ın önceliği bulunduğu halde sen halktan çekiniyordun” cümlesi de iki manaya gelebilir: 1. “Sen Allah’tan çok halktan çekiniyorsun”; 2. “Kendisinden çekinilecek olan Allah’tır; O evlenmeni emrettiğine göre halk istediğini söylesin, onlardan çekinmene gerek yoktur.” 1. mana Hz. Peygamber İçin söz konusu olamaz; çünkü o bütün yapıp ettikleriyle yalnız Allah’tan korktuğunu ve ona itaat ettiğini ispat etmiştir. İslam’a inansın inanmasın hiçbir kimse onun, halkı memnun etmek için Allah'ın emrine aykırı davrandığını söyleyemez. Geriye daha geçerli olan 2. mana kalır. Zaten surenin başında, hem Hz. Peygamber hem de müminler, münafıkların yapacakları dedikodular ve çevirecekleri dolaplar karşısında uyarılmışlar, bunlara hazırlanmışlardı.Yukarıdaki cümle de aynı mahiyette bir uyan hatta teselliden İbarettir.

    • Kuran şimdiye kadar değiştirilmemiş tek dini kitaptır ve Allah bu ve bunun gibi ayetlerinde de peygamberinin yaşam tarzını, nasıl hissettiğini, o dönemin nasıl olduğu gibi hem cahiliye dönemini hem de Muhammed'in hayatını anlatmıştır ki ondan sonra ki yüzyıllarda insanlar daha kolay anlasın o dönemi daha iyi tanısınlar diye.

      Kuran temelinde insanın nasıl yaşaması gerektiğini anlatan bir kitaptır.

      Üstte yazdığım gibi 2. anlam bana göre bu ayetin en büyük yararıdır.

    • Bu ayetin günümüzde yaşayan insanlara ne yararı var?

  • link Oku canım kardeşim oku :))

    • Yav hayretsin okudum. Ne oldu?

  • link burda gayet açıklayıcı olmuş

    • Önyargıyla okursan orda ne yazarsa yazsın sen onu senin istediğin gibi anlarsın illa kuranda bir hatamı arıyosun arama devam et öyleyse her kelime sana hatalı gelicektir.

    • şimdi yazacağım güncellemeler.

    • kafanmı güzel arkadaş yazdımya işte üvey evlatların gerçek evlat yerine konmaması işte ne bilim amk hocamıyım ben git cami hocasına sor ben internette okuduklarımla fikir yürüttüm

    • Öncekileri Göster
  • ayeti anlamadım valla anlasaydım açıklama yapardım

    • De git be yaa. Kişiliksizsin.

    • sen önce insanlarla doğru düzgün konusmayı öğren ne senin inancın umrumda ne düşündüklerin. 10 yaşındaki çocuk gibi ona buna sataşıyorsun

    • he şimdi en beğenilen cevabı görünce ne mal olduğunu anladım. tabi bu sendeki kişilik bozukluğunu açıklayamaz

    • Öncekileri Göster
Yükleniyor...