Mezar taşlarını okuma alışkanlığınız var mı?

Mezarlığın önünden geçtiğimde özellikle bakarım doğum ve ölüm tarihlerine, istem dışı alışkanlık olmuş bende, bide unutkanlık yaparmış.


0|0
1623

En İyi Erkek Görüşü

  • bende var.. biraz iştem dışı birazda taşlara bakınca kimmiş neymiş diye bir düşünüyorum.. ne insanlar gelmiş geçmiş diyorum.. hepsi birer roman gibi...

    hatta bir tanesi etkiledi beni, bodrum gümbette bir mezarlığın yanından geçerken gördüm, karı koca yan yana defnedilmiş, heralde hanım daha önce vefat etmiş, kocası mezar taşına yazdırmış 'suzi ver bir yanak' diye.. ne büyük bir aşk diye düşündüm ilk görünce. aklıma geldikçe Allah'tan rahmet dilerim onlar için..

    3|0
    0|0

Senin görüşün var mı?

Erkekler Ne Diyor 22

  • bizim bir arkadaş vardı bigün mezarlığa gittik gece saat 3 gezelim diye bana dediği laf suydu yav burdakilerin hepsinin adıda baki olması ne tuhaf değilmi diye :)

    mezar taşında bilirsin hüvel baki yazar hepsinde :)))

    1|0
    0|0
  • Yazdığın biçimde değil de, eski Türkçe, Arapça mezar taşları olan, üzerlerinde değişik şekiller olan mezarlar ilgimi çekiyor. Fotoğraflarını falan çekiyorum bazen, o derece.

    Özellikle, İstanbul Haseki civarlarında, bu tip mezar taşlarından çok var, sırf onları okuyabilmek için Arapça öğrenmek istiyorum, bakalım...

    Unutkanlık yapması, batıl inanç bence.

    0|0
    0|0
  • ben komple okuyorum isim soyisim tarihler falan.. rüyama gircek diye korkarım hep ordaki dedeler nineler :)

    0|0
    0|0
  • Kaç yıl yaşadığına bakıyorum; ''Yazık ya çok az yaşamış'', ''Oha ne kadar yaşamış amcama bak sen''

    0|0
    0|0
  • bende bakarım.

    0|0
    0|0
  • Doğum ve ölüm tarihlerine bakarım genele. Ya bağızları çok az yaşamış olunca insanın ister istemez tüyleri ürperiyo :/

    0|0
    0|0
  • yanlız değilsin. bende okurum boşta geçmem birde fatiha bağışlarım ama fatiha 7-8 olunca baya uzun oluyor

    0|0
    0|0
  • evet bazen bir takıntı oluyor hep okuyosun ...

    batıl inançlardan biride mezar taşı okuyan çok fazla unutkan olur :)

    0|0
    0|0
  • ne unutkanlık yapar? mezar yaşına bakmakmı?

    0|0
    0|0
  • Ömrüm mezarlıklarda geçti

    0|0
    0|0
  • benimle aynı sıkıntıdasın fakat biraz ayrı bir durum ben her gördüğüm yazıyı tabelayı her yazıyı okurum nedenini bilmem ama öyleyim

    0|0
    0|0
  • Geçerken bakarım sonra yavaş yürümeye başlar okurum :D

    0|0
    0|0
  • Bir rivayet derki , onları çok okumak ağır unutkanlık yapar. Sanırım doğruda .

    0|0
    0|0
  • he ya çok var bende de.abi düşünsene okumayı yeni öğrenen biri mezar taşını okuyup okumayı unutsa:D

    0|0
    0|0
  • delimiyim niye bakim bakmıyorum

    0|0
    0|0
  • herkez bakar

    0|0
    0|0
  • Bende okurum ve ibret alırım.

    0|0
    0|1
  • Bazen okuyorum sanırım

    0|0
    0|0
  • Evet unutkanlık yapar doğrudur

    0|0
    0|0
  • hurafe guzelim hurafe:)

    0|0
    0|0
  • Erkekler Devam
    2

Kızlar Ne Diyor 16

  • bende aynen öyleyim kaç yasında öldüğünü hesaplarım içimden .. ne tuhaf

    0|0
    0|0
  • Bende okuyorum.

    Unutkanlık yapıyor diyorlar evet.

    0|0
    0|0
  • Ben de okurum meraklıyım bu konuda..Annem okuma der kızar bana..İyi değilmiş.

    1|0
    0|0
  • Eskiden o tarihleri ben de merak eder bakardım sonra unutkanlık yapıyor diye duya duya okumamaya çalışır oldum. Şimdi o kadar gözüme çarpmıyor.

    0|0
    0|0
  • Unutkanlık mı yapıyormuş ? neden ki

    0|0
    0|0
  • Kaç yıl kaç ay yaşadığını falan hesaplarım o derece.

    0|0
    0|0
  • Bakarım ben de istemsiz oluyor gözüm kayıyor bir şekilde.

    0|0
    0|0
  • okumak iyi değildir diyorlar okumuyorum artık :)

    0|0
    0|0
  • ıstemsızce okuyorum

    0|0
    0|0
  • Okumamaya calistikca okurum. kac yasinda öldügünü hesap etmedende digerine gecmem

    0|0
    0|0
  • Hiç umursamazdım öyle miymiş

    0|0
    0|0
  • Benim de ölüm tarihleri ilgimi çektiği için genelde bakarım

    0|0
    0|0
  • Yani şöyle bir bakıyorum genç mi yaşlı mı diye ama özellikle değil.

    0|0
    0|0
  • bende bakıyorum ne tesadüf

    0|0
    0|0
  • bende bakıyorum ozellıkle soyadlarına

    0|0
    0|0
  • Ben çok bakarım yaa... Hatta hem korkarım mezarlıklardan, bakmamaya çalışırım, hem de bakıp okurum mutlaka. Ondan mı acaba bu unutkanlığım!..

    0|1
    0|0
    • mezar da yatanın neyinden korkarsınız ölen bu dünyayı yaşamış ve ölmüş allah öbür tarafta günahlarımızı affetsin denir. Benim dikkat ettiğim ölen insanların çogun da doğum ve ölüm tarihleri bir birine yakın olması gariptir. Örnegin (04.04.1960-04.04.2013 veya bir iki gün aralık olması)

    • 'İnsanın ölüsünden değil, dirisinden kork!' derler aslında, ama ben ölüsünden korkuyorum işte. Evet, bazen o da dikkatimi çekiyor. İnsanların doğum gününde ölüm riski daha yüksekmiş zaten...

Yükleniyor...