Hayatta hiçbir şey tesadüf değildir sizce dogru mu

tanımadıgım bır bayan bana bır dosya verdı ve uzerınde bu yazıyordu ..Hayatta hiçbir şey tesadüf değildir. Arının bal yaparken konacağı çiçeği seçmesi de, yolda yürürken eski bir dostunuza rastlamanız da...


0|0
4|23

En İyi Erkek Görüşü

Erkekler Ne Diyor 22

  • Hayatı çözümlerken matematik gibi kesin sonuçlar koyma çabası yanlıştır.

    Hayatı formüle edemezsiniz.. Hayat siyah ve beyazdan oluşmaz. Çok renk ve her rengin tonları vardır.

    Bu yüzden ben bu tür iddalı sözlerden hoşlanmam.

    Şu iki önermenin de yanlış olduğunu düşünüyorum :

    1- Hayat tesadüfler bütünüdür.

    2- Hayatta hiçbirşey tesadüf değildir.

    Hayat tesadüfler (rastlantılar) ve insanların iradi olarak yaptıkları ve sonuçlarının karşılaşması ile oluşur.

    Bugün evden çıkmazsanız size bugün bir araba çarpma olasılığı yoktur. Çıkarsanız bu olasılık vardır, ama dikkatli olarak siz bu olasılığı düşürürsünüz.

    Hayatta hiçbirşey tesadüf değildir önermesi, herşeyi önceden belirlemiş ve bunu kontrol eden bir gücün bir tanrının varlığını ifade etmek için kullanılan idealist bir önermedir. Ancak dinler açısından da baktığınızda bunu bu şekilde koymak bir çelişkiyi ortaya çıkarır.

    Eğer tanrı zaten herşeyi önceden belirlemiş ve senin ne yapacağını da biliyorsa neden seni yaptıklarından dolayı sorumlu tutuyor. Zaten senin nasıl yaşayacağını an ve an o planladı.

    Ve seni neden bunun için cezalandırıyor ?

    1|0
    0|0
  • Ben buna inanamıyorum. Bence tesadüfler vardır. Arının bal yapacağı çiçeği bilmesi tamamen içgüdüsel bir olaydır. Yolda bir arkjadaşına rastlamas ise tamamen tesadüftür. Olarca gün gidebileceğin bir yere o gün ve o yoldan gitmeye karar vermen ile onunda benzer yolu kullanması sonucunda karşılaşmanız tamamen tesadğftğr ve yol seçimleriniz ile ilgilidir.

    2|0
    0|0
  • Bence o düşündüğümüz anlamdaki tesadüf sadece şans oyunlarında oluyor.

    Hayatın diğer kısımlarında bizim hazırladığımız seçeneklerden birini yaşıyoruz.Yani hazırlamadığımız hiç bir olayı yaşamıyoruz bence.

    Şöyle düşünelim yaşadığımız her durumda hayat bize olası 4 seçenek sunuyor diyelim kimiz zaman daha az bazen daha çok.Seçimimiz bizi yine 4 seçenekli bir duruma taşıyor sunra yenisine sonra bir tane daha.Sürekli çok seçenekli bir durum yaşıyor ve birini seçiyoruz.Ama o 4 seçenek bizim alışkanlıklarımız ve yaşam çizgimiz doğrultusunda oluşan seçenekler..

    Misal piyangoyla büyük ikramiye kazanan bir çok kişinin hayatı alt üst oluyor ve bir süre sonra yine eski haline dönüyor.Çünkü bu onun hayatına sonradan eklenmiş hormonlu bir seçenek oluyor ama o yine alışkanlıklarına ve yaşam çizgisine uygun tercihlerle aynı yere geliyor..Yani tesadüfe çok inanmıyorum..5 yıldızlık bir soru bence...

    1|0
    0|0
  • Bi gün arkadaşlarla buluşmadan önce (bi saat falan beklettiler yolun ortasında) iyice daralmıştım sinirliydim adamın biri bana yaklaştı ve dediki eğer mutlu olmak istiyosan dünyayı bir tımarhane olarak gör kendinide başhekim. Başka türlü işin zor. Etkiledimi? evet. adam haklımı? bilmiyorum

    Sonuç : Şaşırdığın için etkilendin orda yazılanları defaten duymuşsundur daha önce zaten.

    1|0
    0|0
  • dini açıdan bakarsan olaya tesadüf dıye bırsey yoktur hersey belli bır duzen ıcınde ılerler kısacası kader kaderını yasıyorsun tevafuk derler genelde tevafuk oldu diye soyler bazı kesımler aslında hepımız var olan duzenın parçalarıyız sadece yanlış ve doğruyu ayırmamız lazım

    1|0
    0|0
  • ttesadüf diye bişey yoktur kendimden biliyorum en azından br kızla sürekli karşılaşmak için ne tesadüfler yaratırdım :)

    1|0
    0|0
  • doğru değil

    1|0
    0|0
  • bire bir katiliyorum her olusun bir sonucu birde zamani vardir

    1|0
    0|0
  • Bazı şeyler tesadüftür. .Öyle çok felsefiyata indirgemeye gerek yok. Tesadüfler dünyası.

    1|0
    0|0
  • Bocek kediden kedi kopekten, kopek adamdan adam kadindan korkuyormus

    Ama kadında bocekten

    Sence bu bir tesadufmu?

    1|0
    0|0
  • sen yoksa ajanmsın :)

    1|0
    0|0
  • dogru aslinda ama tesaduflere de inanirim aslinda her iste bir hayir vardir da diyebiliriz

    1|0
    0|0
  • Hiçbirşey Tesadüf Değildir

    1|0
    0|0
  • bazen öyle bir olay oluyor ki tesadüf mü değil mi anlayamıyorsun

    1|0
    0|0
  • Sadece doğru zamanlama ve olay bölgesinde bulunma.

    1|0
    0|0
  • insanın doğduğu gün ile öleceği gün belliyse bence tesadüf diye bişi de yoktur ;)

    1|0
    0|0
  • yaşadığımız en mantıksız şeyin bile bir sebebi vardır . asla tesadüf ya da rastlantı değildir

    1|0
    0|0
  • haklısın hiçbirşey tesadüf değildir olamazda

    1|0
    0|0
  • Haklısın.Sanki herşey planlanmış ve ayarlanmış gibi.

    1|0
    0|0
  • Ney mesela?:)

    0|0
    0|0
  • tanımadıklarına güvenme betyyyy aslında herşey tesadüf:D

    not: benide tanımıyosun banada güvenme asdfghj

    0|0
    0|0
  • Şu an bu soruyu okuyup cevap yazmam tesadüf..

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 4

  • Tesadüf yoktur tevafuk vardır.

    1|0
    0|0
  • Tabikide degill hersey olmasi gerektigi gbi isliyor ALLAH istyor

    1|0
    0|0
  • herşey önceden kurgulandı ise bu dinlerdeki günah sevap hesap günü olayları ne oluyor ateyizler nerdenisiniz hadi bunu da açıklayın bakalım. Herşey tesadüf demek te yanlış belki ama herşeyde önceden kurgulanmıştır demek te yanlış. Özetle tesadüf ve kurgu 1 arada

    0|0
    0|0
    • Ateist değilim ama ateyizme meyilliyim.

      Tanrının insanı sınama olayı, senaristin kendi yazdığı filmin sonunda "sürpriz"beklemesi gibidir.

  • Belki :)

    1|0
    0|0
Yükleniyor...