Sorum tanrı kelimesi ile ilgili olcak

sizce tanrı kelimesi islam dinine uygun bir kelime midir.ben uygunlugunu biliyorum bir sizlerden duymak istiyorum.ne görüyorsunuz acaba doğru bir kelime mi islam dini için

üstad NFK'İN bir lafı var bilir misiniz?

sormuşlar üstada bazıları tanrı diyor bazıları ALLAH siz ne diyorsunuz diye üstadın cevabı her zamanki gibi takdire şayan

-ALLAH bütün tanrıların belasını versin şeklinde olmuştur ne düşünüyorsunuz...

Güncellemeler:
Arkadaşlar ALLAH kelimesinin arkasında duranlar sonuna kadar haklısınız diğerlerine sesleniyorum farketmez diyenler olmuş atatürk falan diyenler olmuş bence saçma geliyor bana madem farketmiyor neden hindular ineklere tapıp onlara tanrı diyorlar nerde kaldı ulu ve yüce Rabbimizin tekliği Allah aşkına saçmalamayın kendinize gelin yeter uyanın bu rüyadan kim neler söylüyor bakın ya bir arkadaş atatürkle ilgili bişey yazmış onu ayrıca tebrik etmek gerek gerçekten yinede herkese teşekkür ederim i

0|0
9|11

En İyi Erkek Görüşü

  • senin adın ne kardeşim?

    0|2
    0|0
    • kütügüm mü lazım kardeşim

    • Hepsini Göster
    • seçimin için teşekkür ederim. :)

    • ben teşekkür ederim ne demek

Kızlar Ne Diyor 9

  • Tanrı Türkçedir. Allah Arapçadır. Ama Tanrı kelimesini sevmem.. Eski çağda ki insanlar Herşeye Tanrı dedikleri için cılkı çıkmış bir kelimedir.. Arapça’da Allah deyince sadece evrenin yaratıcı ve yöneticisi hatıra gelir. Ama ilah kelimesi hem Allah için kullanılır hem de Tanrı diye tapılan melek, cin, insan, yatır, hayvan, ağaç, taş, herhangi bir yaratık için kullanılır. Bu husus, Tanrı adını kullananın niyetine bağlıdır. ..

    “E ilahun maallah: Allah ile beraber başka Tanrılar mı var?” sorulduğunu görürüzBu tür ayetlerde Allah’tan başka ilah (tanrı) olmadığı, hükmü geçerli tek Tanrı’nın Allah olduğu vurgulanır.

    0|2
    0|0
  • tanri kelimesini cogul kullanabilddigin icin, dogru bir kelime sayilmaz.

    0|1
    0|0
  • tanrı demek uygun değildir.Yunan antolojisinde mesela Bir çok tanrı ve tanrıca vardır.Ama ALLAH(c.c) eşi ve benzeri olmayan tek yüce varlıktır.

    0|2
    1|1
  • Tanrı türkçe bir kelimedir.

    Allah arapça bir kelimedir.

    İkisi de aynı anlama geliyor ve aralarında bir fark yok anlam bakımından.

    2|0
    0|1
  • ' LA İLAHE iLLALLAH' TERCÜMESİ. ALLAH VARDIR TANRI YOKTUR yeterl mi ?

    0|0
    1|1
    • kızım senin bir doktora gözükmen lazım

    • Hepsini Göster
    • İlah ve tanrı aynı anlamlar taşıyor neredeyse, neyin kafasındasınız siz :D Ağzımı burnumu dağıtıcakmışsın, Allah aşkına yaş kaç 11 mi? Beren afedersin de sana ne oluyor? Sana laf eden mi oldu, ne tatlısınız ya böyle birbirinizi savunmalar falan :D Okul açılsın da dağılsın şu asosyal ergenler ya :(

    • 21 yaşındayım ben gel sana gösterecem ben ergeni hatta sana daha fazla cevap verip senin seviyene inmeyeceğim.

  • Tanrı Allah bir de İlah vardır aralarındaki fark iğne ucu kadardır.. sen Allaha inanıyorsan o zaman o senın tanrındır ve başka yok diyorsan o ilah tır tektir.. ben böyle biliyorum..

    0|0
    0|0
  • Tanrı sanırım eski türkçe de tengri kelimesinden geliyor o zamanlar türklerin dini şamanizim olduğu için

    Allah demek daha uygun ama tanrı diyor diyede garipsemem

    0|0
    0|0
  • Çok abartıyorsunuz.

    0|0
    0|0
  • ''Tanrı'' Türkçe, ''Allah'' Arapça bir kelimedir. Aslında kullanımında bir sıkıntı olmaması gerekir ancak birden çok yaratıcıya inananlar her birine Tanrı dediğinden, ''Allah'' kelimesinin ise sadece gerçek yaratıcıya ait olmasından dolayı ''Allah'' derim ben.

    0|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 10

  • Ya sana şöyle diyeyim kardeşm.Allahın 99 güzel ismi var bunlardan biri Allahtır.Ama tanrı kelimesi yoktur.Tanrı diğer dinlerde doğa üstü şeylere deniyor onlara göre tanrrı birden fazla da oluyor bizim onlarla farkımız olsun diye de olabilir.Bir diğeride Türkiyede 1920 lerden sonra dini parçalama düşüncesi olduğu için ezanlar türkçeleştirildi ve bunu gibi çok şeyler bunlardan biri Allah ismiydi.Ezanlar da Allahu ekber yerine tanrı uludur dendi.Yani böyle daha çok şeyler yazarım da bu kadar yeter anlamışssındır inşallah :D

    Ha ayrıca aşşada biri entel demiş de entelllikle alakası yok dininde biraz sarsılma olan insanlarda oluyor bence

    0|0
    1|1
    • teşekkürlr başarılı bir yazı

    • ne demek...Atatürk olmasaydı demiş altımdaki yorumda.Lan ne dandik adamlar var ya.Allah size bir beyin vermiş kullansana kardeşm.Lafa bak atatürk olmasaydı allah olmazdı. töbe töbe sövecem de değmez.

  • Banada uygun gelmiyor o Tanrı kelimesi . Sebebi saçma gelebilir belki ama şöyle düşünüyorum . Şimdi Japonlarda taptığı şeye tanrı diyor . Hindistandaki insanlarda taptıkları milyonlarca şeye tanrı diyorlar . Yani her kesimin farklı tanrısı oluyor . Ama müslümanlar Allah diyerek sadece bir ilahtan bahsediyolar

    0|0
    0|0
  • allah muslumanlık dınıne aıttır ama tanrı daha genel bı tasvır , soyle dusun tanrı demek yaratıcı demek gıbı , muslumanlar allah der hrıstıyanlar tanrı budıstler buda de gıbı yanı bırı genel bırı ozel , ( anlatmak ıstedıgımı tam olarak anlatamasamda sen anlamıssındr umarum?

    0|0
    0|0
  • Benim dikkatimi çekti buradaki ateistlerin çoğu korkularından Allah yok diyemiyor, Tanrı yok diyorlar.

    0|1
    0|0
  • Tanrı yaratıcı demektir asıl Allah ''le ilah'' dan gelip eski arap dininde ay tanrısı anlamına gelmektedir gelsin eksiler

    0|0
    2|2
  • Tanrı kelimesi mitolojik kavramlarda doğa üstü gücü olan hayali kahramanların sonunda kullanılan bir kelime olduğundan ve ayrıca mısırdaki firavunlarada tanrı dendiğinde bu kelimenin Allaha denk bir anlamda kullanılması hoş olmuyor.

    0|0
    0|0
  • Tanrı entel işi kızların yanında tanrı deyip dedesinin yanında Allah diyen salaklar var. Allah tabii ki.

    0|0
    1|1
    • bravo valla muntari

    • Hepsini Göster
    • virgül olacaktı orada :( entel işi, kızların yanında... diye gidecekti :(

    • ben de onu diyorum entelikle ne alakalı.Batıdakilerin çoğunun böyle demesi entelleliğiyle alakalı değil.Çoğu hareketleri yonzlaştığı gibi dinide yonzlaşıyor.

  • tanrı putlara denir çünki

    0|0
    0|0
  • bizim tanrımız yok ALLAH'a şükür diyorum sen anla

    1|0
    2|2
  • Atatürk olmasaydı Allah olmazdı

    1|0
    2|6
Yükleniyor...