Bu soruyu lütfen ateizm inancına sahip arkadaşlar cevaplasın

bu sorumu lütfen ateist olan arkadaşlar cevaplasın. şimdi bu yazı ve sorularda kesinlikle gelin müslümanlığı seçin tarzı birşeyler içermemektedir ve görüş, inançlarınıza saygı duyulmaktadır. neticede sizin hayatınız, sizin seçiminiz. sorularıma geçiyorum;

1-) dağın birine çıktın yanında inşaat malzemelerin var kum,çakıl,çimento,demir vs. bunları getirdin koydun. 20 yıl sonra gelip baktığında burda kendiliğinden bir bina oluşmuş görebilir misiniz? mutlaka birinin bu inşaatı çalışarak yapması gerekir değil mi?

2-)peki o malzemeler gelmeden orda bina olur mu?

3-) yani o binayı yapmak için oraya biri malzemeleri getiriyor bu kişinin varlığında aynı fikirdemiyiz

4-) dünya nasıl oluştu?

5-) gaz ve toz bulutlarını inşaat malzemeleri olarak kabul edelim. dünyanın oluşması için bunlar gerekli. binayı yapan birinin varlığında hem fikirdik. değil mi? gaz ve toz bulutlarını oraya koydum sonra kendiliğinden dünya oluştu olmaz o zaman. hadi diyelim o da oldu . peki bana söyler misin o gaz toz bulutunu oraya koyan kimdir? inşaat malzemelerini getirmeden inşaat olmaz diyorduk. eeee inşaatı yapan biri de var diyorduk. dünyanın oluşması için gerekli maddeleri oraya koyan ve dünyayı yapan bir yaratıcı var o vakit.


0|0
7|8

En İyi Erkek Görüşü

  • 1- Evet. İnşaatın özelliği, çalışarak tamamlanmaya çalışılan bir yapı zaten.

    2- Evet olur. Topraktan olur, ağaçtan olur. O malzemeler şart değil.

    3- Hayır. Malzemeler, orada zaten kendiliğinden bulunuyor da olabilir.

    4- link burada güzel güzel açıklamış.

    5- Dünyanın oluşmasını sağlayan güçler: Kütle çekim gücü, sürtünme kuvveti, Merkez kaçma kuvveti ve aklıma gelmeyen çok sayıda kurallar var.

    2|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 7

  • kendiliginden bir yaraticinin olustuguna hem de kususr bir yaraticinin olusacagina sorgusuz sualsiz inaniyorsun ama? ona akil fikir ermez diye isin icinden siyrilmaya calisip ateistlere "siz herhangi birseyin kendiliginden olusacagina nasil inaniyorsunuz" diye hayretlere düsmek de ilginc.

    ayrica ateizm bir inanc degildir.

    2|1
    0|2
  • ben de biraz ateist daha çok agnostik sayılırım. ben yaratıcının olduğu konusunda bişey söyleyemiycem,olma ihtimali var ama o yaratıcı varsa bile kuranı onun yazdığına,şu an bizimle ilgilenip bizi yönlendirdiğine ve günah ve sevap yazıldığına inanmıyorum. ayrıca sorun çok saçma,o soruya karşılık ben de böyle bişe sorabilirim(bak sormuyorum ama sorulabilir diyorum):"biz de kendi kendimize oluşmadık,annemiz ile babamız vardı.peki yaratıcı nasıl oluştu?" yani aynı hesap senin soruyla.

    0|0
    0|0
  • alkislarlayasiyorum.com/icerik/118220/ateistleri-imana-getiren-origami

    Verdiğin örnek bunu hatırlattı :D

    0|0
    0|0
  • Bence bu bile hıristiyanlığın gerçek olduğunun ispatı

    0|0
    0|0
  • gerçekten hiç bişey yoktan var olmuyosa Allah durduk yere nasıl oldu nasıl vardı

    1|0
    0|0
    • Aslında onu şöyle yorumlayabiliriz; Oluşum bir süre gerektirir.. Tıpkı bebebeğin anne karnında 9 ay olması doğması büyümesi gibi.. Biz 3. boyutta yaşıyoruz ve 3. boyutun dışına çıkabilmiş değiliz.. Belki başka boyutlarda vardır ve orada zaman kavramı yoktur.. Zaman kavramının olmamasını algılayamadığımız için tanrının nasıl olduğunu da anlayamayız, hep var olduğunu hiç anlayamayız...

  • amin canım

    0|0
    0|0
  • çok şükür mülümanım sadece yorumları görebilmek için cevap atyrm ve merakla bekliyorum güzel soru

    0|0
    1|0

Erkekler Ne Diyor 7

  • aynı mantıkta ilerlersen tanrıyı da birinin oraya koymuş olması gerekir ki bir şeyleri var etsin ya da yok etsin.ve tabi ki aynı şekilde tanrıyı yaratanı da birinin var etmiş olması lazım...daha şimdiden tapılacak üst tanrılar üçe çıktı ve böyle uzar gider bu, hangisine tapacağımızı(*) şaşıracak hale geliriz.bunlarla da bir yere varılmaz.kuyruğunu tutmaya çalışan bir köpek gibi başa dönüp durur insan.

    0|0
    0|1
    • (*) şimdi bunu da açıklayalım.diyelim ki tanrı var (fghdfghg) kendisine tapmamız gerektiğini nereden çıkardık ; hepsi birbirine benzeyen birkaç kitap söylüyor bunu.aynı akım gibi düşünün.içinde yazan efsaneler, ritüeller onlardan önceki çok tanrılı uygarlıkların kopyası.ama aynı kitaplar bu uygarlıkları putperestlikle nitelendiriyor.fakat tapınma şekilleri neredeyse aynı ; sungular, ibadetler vs.bu da büyük bir çelişki.neticede tanrı varsa yanlış şekilde tapıyor olabiliriz dsfsdgsdfgsdf

  • Ateizm bir inanç değildir

    Örneklendirmen de komik olmuş

    2|1
    0|0
  • Bizede söz hakkı vereydi eeiiyydi

    0|0
    0|0
  • Bana birden titremeyle birlikte bir iman, bir ibret geldi.

    Kıble ne tarafta mümin kardeşim?

    0|0
    0|1
  • kardes burdakiler cakma atayiz sirf entel dantel gorunmek icin oyle takiliyorlar en buyuk bilgi birikimleri sirin babanin donu lastiklimi degilmi

    0|1
    0|0
  • Kardeş ateistler iftardan sonra geliyor

    0|0
    0|0
  • Merhaba arkadaşım, senin sorun şuna benzemiş

    Allah kendinin de kaldıramayacağı bir kaya yaratabilir mi ?

    Yaratırsa gücü herşeye yetmiyor demektir.

    Yaratamazsa herşeyi yaratamaz demektir.

    2|1
    0|2
Yükleniyor...