Hangi Kitabın Müslümanısın sen?

Din indiğinde, Peygamber tebliğ ettiğinde herkes Müslümandı.

Hiç bir Müslüman bir mezhebe dahil değildi zira mezhep yoktu.

Ve Allah Kuranda dedi ki;

"Şu dinlerini parça parça edenler ve kendileri de grup grup ayrılmış olanlar var ya, (senin) onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi ancak Allah’a kalmıştır. Sonra (O), yapmakta olduklarını kendilerine haber verecektir." EN'ÂM - 159

Bugüne kadar islam adı altında yüzlerce mezhep çıkmış ve bugün 4 hak 5 10 hak olmayan diye toplanmıştır.

Allahın kitabında dediği şeyi o gün ehli kitap denilen kitle yapıyordu ve Allah tarafından eleştiriliyordu.

Bugün, aynı şeyi Müslümanım diyenler yapıyor.

Hemde öyle bir yapıyor ki bir birlerinin camilerini bombalamaya kadar gidiyor.

Söyle bakalım ey insan.

Allah kelamını bile bile niye binersin bir mezhep trenine?


1|0
4|10

En İyi Erkek Görüşü

  • Mesela Medine’de Salim bin Abdullah bin Ömer, Zühri, Yahya bin Said, Mekke’de Atâ bin Rabah, Kûfe’de İbrahim en-Nehai, Basra’da Hasan el-Basri, Şam’da Mekhul bin Muslim el-Huzelî, Yemen’de Tavus bin Keysan (rahmetullahi aleyhim ecmain) bu zatlardan bir kaçı idi.

    Bu imamların her biri kendisinden ders aldığı sahabinin rivayet ettiği hadisleri ve çeşitli meselelerdeki fetvalarını derlediler, bir araya topladılar. Bunlar da kendilerine sorulan suallerin çoğunu evvela Kur’an’da, sonra da hadislerde ararlar, cevabını bulamadıkları meselelerde, kendi içtihatları ile verdiler.

    Tabiin imamları da Sahabiler gibi bir yandan Müslümanların suallerini cevaplandırırken, bir yandan da talebe yetiştirmekle meşgul oluyorlardı. Çevrelerinde halkalanan talebelere İslam ilimlerinden ders veriyorlardı. İslam hukukunun temelini kurma, karşılaşılan yeni meseleleri enine boyuna inceleyip hükümlerini açıklama hususunda talebelerine rehberlik ediyorlardı.

    Tabiinin yetiştirdiği bu talebelere “Tebe-i Tabiîn” denir ki, meşhur olanları şunlardır:

    İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Malik, İmam Evzaî, Leys Bin Sa’d, İmam Şafiî, Ahmed bin Hanbel, Süfyan-ı Servi, Süfyan bin Uyeyne (rahmetullahi aleyhim).

    Bu zatlardan bazıları, mesela İmam-ı Azam, her ne kadar birkaç sahabiyi görmüşse de ilmi hüviyet itibariyle Tebe-i Tabiinden sayılır.

    Tabiin alimleri Sahabilerin fetvalarını topladıkları gibi Tebe-i Tabiin alimleri de Tabiinin fetvalarını topladılar. Ayrıca kendileri de fetva verdiler. Yeni karşılaşılan meselelerde fikri çalışmalarda bulundular ve belli esaslar ortaya koydular.

    Tebe-i Tabiin devri, başta tefsir ve hadis olmak üzere bir çok ilmin tahsil edildiği münbit ve bereketli bir zamandı.

    Müçtehid derecesinde pek çok imam vardı. İşte fıkhi-ameli mezheplerin teşekkülü Tebe-i Tabiin zamanına rastlar. Gerek sahabilerin, gerekse Tabii’nin temel meselelerinin dışında kalan teferruatla ilgili meselelerde, Kur’an ve Sünnet ışığında yaptıkları içtihatlar neticesinde, aynı konuda farklı fetvalar ortaya çıktı.

    Müslümanlar, kendi bölgelerinde yaşayan imamın fetvalarını biliyor, onu tercih ediyor ve onunla amel ediyordu. İşte bu tercih ve taraftarlık, zamanla yerini “gidilen yol” manasına gelen “Mezhepleri” ortaya çıkardı.

    0|0
    0|0
    • Allah kelamını yazdım.

      Hala mezhep şudur bölük pörçük olalımı destekler mahiyette yazıyorsun.

      Allahın dediği bu ismini saydıklarının dedikleri kadar önemli değil mi?

    • Hepsini Göster
    • Mezhep ve rahmet

      Allahü te�l� ve Resulü, müminlere merhamet ettikleri için, bazı işlerin nasıl yapılacağı, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmedi. Açıkça bildirilse idi, öylece yapmak farz ve sünnet olurdu. Farzı yapmayanlar günaha girer, kıymet vermeyenler de k�fir olurdu. Müminlerin hali güç olurdu. Böyle işleri, açık bildirilmiş bulunanlara benzeterek işlemek gerekir. Din �limleri arasında, işlerin nasıl yapılabileceğini, böyle benzeterek anlayabilenlere, Müctehid denir.

    • Bir kerede Kurandan bir ayet yaz...

Kızlar Ne Diyor 4

  • dediklerinde sonuna kadar haklısın. ben mezhep tutmuyorum. sadece Allah'ın sözlerine bakarım. ayrıca benim de anlayamadığım bir şey var. neden ateistler ya da herneyse müslümanlarla ve islamla bu kadar ilgileniyorlar? gerçekten anlamıyorum. ortada sorgulaması gereken bir kişi varsa o da müslümandır. başkalarına düşmez. ben mesela aynı propagandayı bir ateiste yapsam beni eleştirdiği yetmezmiş gibi bir de aptal yerine koyar.

    0|0
    0|0
    • Ateistler şeytanın en iyi arkadaşlarıdır. Şeytanın amacını zaten hepimiz biliyoruz; insanı Allah'a karşı isyankar hale getirmek. Saptıracak insan arıyorlar, saptıramayınca çılgına dönüp saldırıyorlar.

  • aslında düşünsek her mezhebin her kitabın yolu bir gidiş tek Allah ama bunu görmeyen ler var

    0|0
    0|0
  • din mi ne dini. allah ta ne. allahin varligina inanmak kurt adama inanmak gibi birsey. eger kuran allahin varligini ispatliyorsa cizgi romanlarda supermanin varligini ispatliyor.

    ne zaman dindar bir insanla konusaam ellerimi yikayasim geliyor. Tanri öldu ve sadece cahiller agladi. eger cehenneme inaniyorsaniz ozaman orada gorusuruz.

    camileride yikin gecin. ruhani seylerin etkisinden kurtulun kafa rahat ohh mis.

    0|0
    2|1
    • Ne din insanı alim yapar ne ateizm.

      İnanç cahillik değil, inançsızlık ise aptallık değildir.

      İnsanların zekalarını, cehaletlerini din ile ele alırsan, elinde patlar.

      Bir çok inançlı bilim adamı olduğu gibi bir çok ateist bilim adamı da mevcuttur.

      Yani alimliği din ile anan inançlı yobaz ile Cahilliği din ile anan ateist yobaz aynı kabın içindedir de haberi yoktur.

  • Bi nevi haklısın bomba kısmına katılmıyorum. Yollar ayrı Sevgi aynı..

    0|1
    0|0
    • Sünni ve Şii ler bir birlerinin camilerini defalarca bombaladılar gerek bomba ile gerek canlı bomba ile.

      Katılmalık bir düşünce değil, somut bir çok olaydır bu.

    • Onlar cahillerdir,gercek Müslüman yapmaz.

    • Elbette öyle. Bende ondan bahsediyorum.

      Gerçek müslümanlık ile bugün uydurulan müslümanlık.

Erkekler Ne Diyor 9

  • Dini mezhepten tut herhangi bir takıma kadar hiçbir şeye bağlı değilim. Ben sadece kendi yaşadığım hayatı bilirim. İnancım var çok şükür Müslümanım, elimden geldiği kadar dikkatli davranıyorum ama böyle konulara girmem. Sadece Kuran-ı Kerim'e bakarım, mezhepler beni bağlamaz. Bir çok kişi Müslümanlığın arkasına saklanıyor, aslında Müslüman filan olduğu yok, hatta televizyon izleyen görür şimdi isim vermeyeyim, adamlar cami yıktırıyor, her türlü numarayı yapıyor ama Müslümanlığı basit bir şeymiş gibi kullanma derdindeler.

    0|0
    0|0
  • Doğru olan, sadece Ehl-i sünnet vel cemaat fırkası mıdır?

    CEVAP

    Evet, sadece Ehl-i sünnet vel cemaat fırkasıdır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

    (Ümmetim, 73 fırkaya ayrılacaktır. Bunlardan 72’si, Cehenneme gidecek, yalnız bir fırka kurtulacaktır. Cehennemden kurtulacak olan tek fırka, benim ve Eshabımın yolunda gidenlerdir.) [Tirmizi, İbni Mace]

    Ehl-i sünnet vel cemaat, sünnet ve cemaat ehli demektir. Eshab-ı kiram, Peygamber efendimizin cemaatidir. Sünnet de, Peygamber efendimizin yolu demektir.

    0|2
    0|0
  • 4 hak mezhep var, itikatta hiç birinin diğerinden en ufak bir farklılığı yok. Farklılık sadece amelde ve yorumda.

    Gerçek bir müslüman asla cami bombalamaz. Özellikler Ortadoğu'da müslümanların arasına fitne fesat sokmak için cirit atan CIA ajanlarının marifetleri bunlar.

    0|0
    0|0
  • bak zaten Hz Muhammed zamaninda bunu söylemiş onun ümmetinden biri adil ol demiş Hz Muhammed e oda ben adil olmasam kim adil olcak demiş Hz Ömer de çok kızmış izin ver kelesini alayım ya Resuallah demiş Hz. Muhammed de hayır onun soyundan bir hal türücek ve onalr o akdar çok ibadet etcek ki kendileri dişinda olanalri kafir dicek demiş zinayı helal haramı helal görcek demiş ve de onalr okun yaydan çıkdığı gibi dinden çıkcak demiş yani kısacası sen dediğin türden kişiler var ama gerçek müslümanlar da var eyer gerçek iman sahipleri olmasadi şu an dünya olmazdı !

    0|0
    0|0
  • “Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.”(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

    Sahih hadistir. Allah herkese mumin olmayı nasip etsin sadece.

    0|0
    0|0
    • Hepsini Göster
    • Doğruluğundan bu kadar emin olmadığın bir sözü alıp hayatını şekillendirmek sana akıllıca mı geliyor?

    • Ben doGrulugundan eminim.Bu tartismanin seyrini biliyorum.Amasuan o tartismaya giresim yok.Bu yuzden konusmak istersen baska bir zaman konusalim bu konuyu.

  • Cahillikten

    0|0
    0|0
  • tevrat zebur ve incile yasak meyve bakanlara şunuda ileteyim

    onlarda tanrının kitapları(değiştirildiği düşünüldüğü için çoğu kısım inanmıyor) söyliyim dedim

    0|0
    0|0
  • Dünya, inanç ayrılıklarından daha çok çekecek. Sorumlusu kim acaba?

    1|0
    0|0
  • Çünkü Kur'an, tüm zamana hitap ettiği için kazuistik bir kitap değil.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...