Altın oran bir yaratıcının varlığını nasıl kanıtlamış oluyor?

Bugün Altın oranla ilgili videolar izledim.Videoların çoğunda Allah'tan ve videoya eklenmesinin zaman kaybı oluşturduğu bir sürü ayetten falan filan bahsediyordu.Videoların başlığı da "Allah'ın Mucizesi" "Yaratıcının Kanıtı" "Doğadaki Gizem" bilmem ne gibi şeylerdi.

Bu tarz bir şey nasıl Tanrı'nın varlığını kanıtlar?

Bence videoda bir sürü ayet falan filan olması dikkati dağıtıyor, sıkıcı oluyor.O tarz videoların asıl amacı altın oranı anlatmak değil, Tanrı'nın varlığını kanıtlamakmış gibi geldi.Bence kanıtlamıyordu zaten.

Neden bu tür videolarda "mucize, gizem" gibi sözcükler var ki?

Bence doğada mucize diye bir şey yoktur.Eğer biz keşfetmişsek, o artık gizem olmaktan da çıkmıştır.Bu tür kelimeler de dikkat dağıtıcı nitelikte, asıl konunun anlaşılmasını engelliyor.

Bir sürü beyin uyuşturmayı amaçlayan videodan sonra adam gibi altın oranı açıklayan 1 tane video bulabildim.İsteyen izlesin link

İsteyen seviyeli bir şekilde düşüncelerini belirtebilir.Seviyesizleri engelleyeceğim.Sonra vay efendim niye engellendik demeyin.


0|0
2|6

En İyi Erkek Görüşü

  • Bilim yoluyla yaratıcının ispatlanması diye bir şey olsaydı tüm bilim insanları aşırı dindar olurdu. Hatta hepsi bir tek dine inanırdı. Ancak hiçbir bilim dalında homojen bir inanış yok. Dinler mucizelere dayanır, mucizesi olmayan din yoktur. Mucize de evrenin kanunlarına aykırı, doğaüstü, mantık ve bilimle açıklanamayan olaydır. Bir mucizenin nasıl gerçekleştiğini çözmek onu mucize olmaktan çıkarır. Zaten çözümünü bulan o mucizeyi de tekrarlayabilir ve bu olduğunda da mucize olmaktan çıkar. Çünkü mucizeler sadece Tanrıların gücüyle gerçekleştirilebilir. Mucize gerçekleştiren Tanrı olur. Yani özetle mucizenin bilimsel olarak açıklanması mucize kavramının kendisine ters düşer.

    Ayrıca bilimsel icatlarda ve keşiflerde din üzerinden gidilip de bulunan bir şeye rastlamadım henüz. Önce bilimsel çalışmalar sonucunda bir şeyler bulunur, daha sonra kutsal kitaplarda bunun zaten var olduğu iddia edilir.

    Eğer bunun tersi olsaydı böyle bir ispat mantıklı olabilirdi. Yani normal şartlarda bilinmesi imkansız bir şeyi herhangi bir din, açık bir şekilde ortaya koysaydı ve daha sonra bilimsel çalışmalarla bunun doğruluğu ispatlansaydı o zaman Tanrının varlığına kanıt olabilirdi.

    Bunları hepsi bir yana Tanrı, varlığının bilinmesini istiyorsa, bu kadar karmaşık yollar seçmek yerine doğrudan kendi varlığını ispatlayamaz mıydı?

    Sonuçta olay inanç bazında ilerliyor. İnanırsın ya da inanmazsın.

    1|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 5

  • Altin orana merakiniz varsa Richard Dunalp'in TUBITAK yayinlarindan Altin oran ve Fibonacci sayilari isimli kitabini siddetle oneririm.Altin oranin varligi antik yunanda bile biliniyordu ;) Yani kur'anda bu orandan bahsedilmesi fazla bir sey ifade etmez.Ama 'kainattaki var olan muhtesem duzen bir yaraticiyi gosteriyor ' dusuncesine itiraz edemem

    1|0
    0|0
    • Antik Yunan'da bilindiğini biliyorum sanat tarihi derslerinden :) Düşünceni anladım.Teşekkürler..

  • Hocam peki söyle soyleyeyim siz burnunuzun 1 cm daha kısa olmasında gözlerinizin görmeyecegını bılıyormusunuz. Hayatı boyunca ınsanda boyutu ve seklı tek degısmeyen organ gözdur ve burun buna göre sekıl alır. Bence bu bir mucizedir.

    0|0
    1|0
    • Neresi mucize bunun? Gelişim sürecinde olması gereken bir şey.Bence mucize değil bu.Mucize diye bir şey yoktur.

    • Hepsini Göster
    • Ben de bir konuda sadece düşüncemi belirtmek istiyorum.Amacım tartışmak değil.Bence din kitaplarında kendi yolumuzda olmayanları, kendi yolumuza çekmemiz gerektiği yazar çünkü tek bir düşünceye sahip olan toplumların yönetilmesi daha kolaydır.Daha kolay yönetilebilmemiz için uyuştururlar yani.Müslüman olmayanlar müslüman olsa senin açından da değişecek çok şey olurdu, emin ol.İyi akşamlar diliyorum.

    • Teşşekkür ederim. Din kitaplarnın hangisinde yazıyor merak ettım ki bizim kıtabımızda bu yazmaz. İnallahı in islam ayeti yer alır ve bu dunyanın en buyuk dını ıslamdır ve herkez bır gun onunla tanısacaktır anlamı tasır..

  • Sorunuz çok güzel, Allaha inanıyorum fakat sizin sorunuza cevap verecek ya da Allahın varlığını size nasıl anlatacak dini bilğim yok, bildiğim 3-5 sure :(

    1|0
    0|0
  • Gizemler keşfedilmek için vardır zaten. Varlığını kitaplarda inanmayanlar bununla da inanmıyorsa Allah'a başka bişey diyemeyiz kendi tercihiniz.

    0|0
    1|0
    • Anlamamışsın ki demek istediğimi.

    • Ne demek istedin?

    • Bence bir gizem varsa onun varlığının nedeni keşfedilmek olamaz.Her şeyin varlığının bir nedeni olacak diye bir şey de yok.Eğer biz keşfetmişsek, gizem olmaktan çıkar.

      Her şeyde neden aradığın zaman ister istemez, insan, aklının yetmediği yerde, "Kesin bir yaratıcı var." diyor.Kendi zekasının yetmediğini anlayamıyor.Çünkü herkes zekasının yeterli olduğunu düşünür :) "Neden?" hem en sevdiğim soru, hem de en sevmediğim sorudur bu nedenle.

  • kesin olarak kanıtlanamaz zaten ama varlığına dair müthiş argümanlar var. bunların içinde altın oran var mıdır yok mudur bilemem fazla araştırmadım onu

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 2

  • Bu dünyada her şey O'nun Varlığına İşaret. Altın Oran da Mükemmel bir Düzen. Eğer bu oran 0.000...01 azalsa ve ya artsa şu an ki mükemmellik olamazdı. Demek ki bunları Düzenleyen 1 Yaratıcı var,Şükür. Düşüncem bu.

    0|0
    1|0
  • Hiçbir şeyin tesadüf olmadığını kanıtlamaya çalışmışlar.Hemen hemen herşeyde bu altın oranın olması Allah'ın varlığına delil olduğunu düşündürmüş.Oldukça düşündürücü.

    0|0
    0|0
    • Tesadüf değil tabi ki.Ama nedeni bir yaratıcının yaratmış olması değil.

    • Hepsini Göster
    • Mesela gezegenlerin altın oranı varmış.Ve bu bütün gezegenlerde var.Gezegenler ilk doğdukları zaman bu şekilde şekillenmiştir çünkü evrendeki cisimlerin oluşturduğu çekim gücü onların böyle şekillenmesini sağlamıştır.Eğer altın oran rakamları farklı olsaydı, yine bu bütün gezegenlerde olacak olan bir oran olurdu.Hem de her insanın vücudu altın orana göre şekillenmez.Gelişim sürecinde vücudumuzu nasıl kullandığımıza bağlı.

    • Ne soruna cevap verirken ne de il sorumu sorarken maksadım sizi inançla ilgili teşvik etmek değil.Sonuçta herkesin inancı kendine.Sadece fikrinizi öğrenmek istedim.Anladım teşekkür ederim.

Yükleniyor...