Neden kişilerin davranışlarını, inanışa mal ederiz?

Tamam aşırı dindar bi insan değilim. Fakat şeriat dendiği zaman herkes terör gibi bakıyor. İran, Suudi Arabistan örneğini veriliyor. Şeriat'ın açılımını bilmeden yorum yapıyor bizim millet. Benim devlet rejimi hakkında bi yorumum yok yanlış anlaşılmasın. Fakat anlamını bilmeden yapılan yorum, titiz bi konu... Gayri Müslimlere de sözüm yok. Ama Müslüman olanlar neden bu kadar önyargılı davranıyor? Neden kişilerin devletlerin davranışını, Kutsal Kitabımıza mal ediyor?


0|0
3|4

En İyi Erkek Görüşü

  • Çünkü bize okullarda böyle öğretildi. Avrupa'nın modernliğini alacağız, onlar gibi modern olacağız diye Avrupa'nın kafirliği alınmıştı da adına da laiklik dendi. Sen yıllarca tarih derslerinde böyle görürsen, sadece modernliği Batı ile bağdaştırırsan olacağı bu olur.

    Bu milletin yüzde 90'ı Müslümanız der amma İslamı'da tam olarak anlatsak " olmaz öyle şey" derler. Kimisine bir ayet söylüyorum " bu ayet çağdışı, bu eskidendi, bu laikliğe aykırı, bu Avrupa standartlarına uygun değil vs. " diyerekten karşı çıkılmaktadır. Halbuki Şeriat demek İslam demektir. Namaz kılmakta şeriattır, dilenciye sadaka vermekte. Ancak kimse bunu kabul etmiyor. Büyük inkar var, çok itiraz var ! Biz mi Allah'ın dinine uyacağız, yoksa dini mi kendimize uyduracağız bir türlü anlamadım ! Ayet ve hadisleri inkar eden bir Müslümanın Musevi ya da Hristiyandan ne farkı kalır ? Onlara " kutsal kitaplarını değiştirdiler " diyoruz ama aynısını Müslümanlarda yapıyor ! Kimse işine gelmeyen bir ayet ve hadisi kabul etmiyor! Haliyle İslam'dan korkuluyor ve öğrenmek istenilmiyor. Allah sonumuzu hayır etsin.

    1|1
    2|1
    • + 1,çok doğru diyorsun.!

    • Zaten millet Kur'an'ı okumuyor ki... Kur'an'ı hatim indirdim diyor... sorsan ne anladın diye, adam cevap veremeyecek. yahudiler, hristiyanlar gibi dini kendilerine göre değiştirecekler. ben de dahil, hakiki müslüman olduğumuza inanmıyorum...

    • Çünkü insanlarda yanlış bir inanış var,arapça okunduğu zaman daha sevap diyorlar,ama tam aksi ne diyor Kuran'ı kerimde " Biz kuranı arapça indirdik ki,anlayasınız diye" demekki neymiş asıl olan,"ANLAMAKMIŞ". Ama kimse türkçe anlamını okumadığı için,içinde ne yazdığını bilmiyor. Babam kuranı arapça ezbere biliyor ama baba şu ayetin açıklaması bu dediğimde,kızım ben bilmiyorum diyor..

Kızlar Ne Diyor 3

  • Yanlış örnekleri almak bir kaçıştır..Ama ülke yönetimine ne olursa olsun din karışmamalı, şeriatı yanlış buluyorum bu yüzden.

    1|0
    2|1
  • Bende bunu anlamış değilim ,bazı insanlar fazlasıyla ön yargılı davranıyor bu konuda.

    0|1
    0|0
    • Hem şeriatı men ediyor bizim toplum, cuma namazında tıka basa dolu... anlamıyorum hani... men ettiğin bişeyin ibadetini neden yaparsın...

    • Hepsini Göster
    • dini anne baba unutmuş. Allah Muhammed demeyi zor söyler hale gelmiş. öyle bişey ki, kız istemeye giderken bile, namaz kılmıyorsa bile, iyi insan olunca veriliyor kız. Namaz bile o kadar küçümseniyor ki direkt dinden cıkma... çok geniş bi soru aslında soracağım soru da, kaldırıyorlar soruyu...

    • Acınacak haldeler ama farkında değiller.

  • hiç ya hiç

    0|0
    1|0

Erkekler Ne Diyor 3

  • kendine müslüman ilan eden, emparyalist ajanlarının güzel dinimizi yanlış tanıtmasından kaynaklanıyo tamamen. bende pek dindar sayılmam. ama din konusunda araştırma yapmayı severim. merakımdan incilde okumuşturum tevratıda (zebur geçmedi elime henüz). ama aradığın herşey zaten bi araya toplanmış ve gözümüze sokulmuş. kuran-ı kerim. inanki onda her sorunun yanıtı var. hocaya yada müftüye ihtiyacın olmadan cevap bulabiliyosun her soruya. bizim kitabımızda barış ve hoşgörü var. bütün insanlığa hitap ediyo. ama özellikle tevrat çok farklı.

    uzadıkça uzatmanın bi alemi yok. mum dibini aydınlatmıyo, kendi pisliklerini görmiyolar. dedimya: "kendine müslüman ilan eden, emparyalist ajanlarının güzel dinimizi yanlış tanıtmasından kaynaklanıyo tamamen" diye. cevabı budur bence panpa

    0|1
    0|0
  • Bence şeriat Türkiye'de de uygulanmalı .

    0|2
    0|0
  • efes 6 sayı boşver şimdi kişileri.

    1|1
    0|1
Yükleniyor...