Gayrimüslim ile evlilik günah mı?

Erkeklerin gayrimüslim bir kadınla evlenmesi yasak değil fakat kadının gayrimüslimle evlenmesi günah sayılıyor ancak erkek kadının dinine geçerse sevap oluyormuş. Sizce bu doğru mu? Bu olayın sünnetle alakası var mı? Ömür boyu süren bir günah olduğu için sormak istedim.


0|0
11|22

En İyi Erkek Görüşü

  • Aslında günah değil.Günahla ne alaksı var ki ? neden erkekler gidip rus bayan alınca sorun yok kadınlar gidip zenciyle evlenince günah sayılıyor.

    Nedeni şöyle:Kadın başka bi ülkeden erkekle evleniyorsa onun parasıiçin evlendi diyolar.

    Erkekler Gidip bi rus alınca adam zevki böyle rus istiyor diyip kapatıyolar konuyu.

    Ezilen gene kadınlar oluyor. -.-

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 21

  • Diyanet işleri başkanı bizim site de mi takılıyo ?

    Ona bi sor telefonu bende yok ama googleden bi bak çaldır kapat o seni arasın çok yazıyıyomuş diye bi rivayet var o.O

    1|0
    1|0
  • Aynı dine gecerse sevap kazanırsın diye biliyorum

    0|0
    0|0
  • Al senin aynının değişiği ! link

    1|0
    0|0
  • Müslüman kadın bir gayrimüslim erkekle evlenemez. Müslüman erkek gayrimüslim bir kadınla evlenebilir, o konuda sıkıntı yok.

    1|0
    1|3
  • Din de kadına yarayan tek birşey bulamazsınız, cünkü dinleri icat edenlerin tamamı erkeklerdir!

    Az düsünün yaa, korkmayın kafanız acımaz !

    1|1
    1|1
  • alayı palavra

    1|0
    1|0
  • Bildiğim kadar ile şartları var. Müslüman erkek ile hristiyan veya yahudi kadın evlenebiliyor.

    0|0
    0|1
  • Müslüman bir kadın, Müslüman olmayan bir adamla evlenmesinden ziyade, evlenmeye karar verdiği an kafir olur ! Evlenmesine gerek yok yani. Kalben dahi karar veremezsin. O yüzden o tarakta katiyen beziniz olmasın.

    2|1
    3|4
    • katılıyorum..

    • Hepsini Göster
    • Hocam evdeki İslami İlmihal kitabına baktım, böyle bir hüküm göremedim. İnternetten Sıddık Gümüş'ün Tam İlmihal'ini buldum ama yine böyle bir hüküm göremedim. Evlenmenin haram olduğu yazıyor ama kafir olma mevzusu ile alakalı bir şey göremedim. Hakeza imanla alakalı bölümlerde de yok. Tam olarak hangi kitabın hangi bölümünün hangi sayfasında var bu hüküm?

    • İnanmak ya da inanmamak gibi bir gayem yok. Ben sadece doğru hüküm nedir onu arıyorum. Linkteki kimi hükümlerin açıkçası doğruluğundan şüpheliyim. Sadece orada gösterilen kaynaklarda var olduğu iddia edilmesi ve kaynaklara tam olarak ulaşılamaması ve ulaşılsa bile bilginin tam olarak nerede bulunacağı meçhul. Diğer sağlam kaynaklarda da böyle bir hüküm bulamadım.


      Kimseyi herhangi bir şeyle itham etmiyorum, yanlış anlaşılmasın. Dediğim gibi, sadece doğru hükmün peşindeyim.

  • Ben müslümanım ama ilerde muhtemelen Hristiyan veya bir Şinto-budist birini bulma ihtimalim çok yüksek. Tabi bende boş durmayacam. Kendi dini inancımı onunda paylaşması için onu heveslendirmeye ve merak etmeye yönelik bir takım stratejiler uygulayacam. Bir takım yaptığım şeyleri izleyerek merak etmesini sağlamk gibi. Onun ne yaptığımı sormasını sağlamak gibi...

    0|0
    0|1
  • Evet bu konular hassastır. Türkiye deki Mezhep farkından bile evliliklere karşı geliniyor.

    1|0
    0|0
  • Çok ilginçtir ki eşitlikten bahseden bir dinin mensupları sürekli olarak arka planda erkek egemenliğini açık ara uygulaması gerçekten ilginç.

    1|0
    0|0
    • %80 katılıyorum. neden hep kadınlar geri planda ki eski medeniyetlerde kadın bereketin simgesiydi en el üstünde tutulandı. ne cinsellikmiş hep yasaklanmış

    • Hepsini Göster
  • saçma hepimiz insanız...

    0|0
    0|0
  • Müslüman erkek ve kadın müşriklerle evlenemez günahtır. Erkekler sadece ehli kitap sahipleriyle evlenebilir. Kadınlar sadece Müslümanlarla evlenebilir.

    0|0
    0|0
  • Gayrimüslumde sonucta bir insan..Kısıtlı oldugunu sanmıyorum aksine elıne sevap bile geçer lakin onu kendı dinine yonlendırmeyı basarırsan

    0|0
    0|0
  • Hayır ne günahı olacak ki? Ama önce hristiyan kişinin müslüman olması şart.

    0|0
    1|2
  • ya sevıyorsan mutluysan evlenıceksın gerısı yalan

    0|0
    0|0
  • o türkan yok mu o türkan yine öptürmedi dudaktan :P...ş.

    0|0
    0|0
  • günahtır çünkü çocuk babasının dinine özenir açıklaması bu

    0|0
    0|0
  • evlendikden sora onuda müsliman yaparım sıkıntı olmaz

    0|0
    1|0
    • şimdi müsliman değil müslüman diye birsürü yorum gelmesin düzelttim :))

  • islamiyet evrensel ve insancıl dil değilmiydi insan ayrımıda mı yapılıyomuş

    1|0
    0|0
  • hikaye bunlar

    2|1
    1|2

Kızlar Ne Diyor 11

  • Günah

    0|0
    0|0
  • Evet doğrudur. Benim ailemde her iki cinsiyetten yabancı, gayrimüslimlerle evlenenler var.

    0|0
    0|1
  • Din,dil,ırk sorunu yapmam.

    2|1
    1|2
  • ne kadar saçma seylerden bahsediyorsunuz ya din seninle allah arasındadır istediğinle evlen müslüman veya gayrimüslim aşkı dinle karıştırmayın

    0|0
    0|1
  • Hemen ayrılırdım

    1|0
    1|0
  • İslam dinine göre, günah.

    0|1
    1|2
  • Günah olmasa da,doğacak çocuklarını hristiyan yapar babası,napıcaksın ?

    0|0
    0|1
    • çok zor bir durum

    • Gelecegini düşün herşey aşk demek değil,ve müslüman kadın gayrimüslim biriyle evlenmez.. Sana erkekmi yok canım,bence seviyorsan da bırak,Rabbim karşına daha iyilerini çıkarır şüphen olmasın..

    • Yok ya benim sevdiyim müslüman sadece bilmek istedim

  • problem olmaz benim için dinlerimiz ayrı olsa bile oda insan ırkçılık yapmam

    0|0
    0|2
  • Peki alevi bir kocayla evlenen bir kadın için ne düşünürsünüz?

    Benim kocam aleviydi cenabet gezerdi. Değil boy abdestini namaz abdesti almasını bile bilmiyordu ben öğrettim ve maaleseff bir çocuğum var ve sonuç hüsran BOSANDIK :(

    0|0
    0|0
  • Erkek kadının dinine geçerse sevaptır.

    0|0
    0|0
  • evet bende sevap diye biliyorum..

    0|0
    0|0
    • çocuk babasının dinine özeneceği için günah

    • yok beni yanlış anladınız ben erkek kadın dinine geçerse islamda sevaptır dedim..soranda onu sormuyor mu ?

Yükleniyor...