Dindar kesime bu soru.

Malumunuz, son zamanlarda doğal afetler ve benzeri olaylar oldukça artmaya başladı, bunda insanların günahkar zalim olmasının etkisi var mıdır, yoksa Allahın hikmetinden sual olunmaz mı? Basit bir soru gibi gelebilir ama bazı çevreler ceza olarak düşünüyor?

Güncellemeler:
cevaplar için teşekkür ederim, anket yapmak daha iyiymiş ama olsun

0|0
6|13

En İyi Erkek Görüşü

  • Allahın hikmetinden sual olmaz.Rabbim ne eylerse güzel eyler ve her yaptığındada bir hayır vardır. Öyle ceza olarak düşünenler çok yanlış düşünüyolar ve olayı çok farklı yerlere taşıyolar. Van'da deprem olduğunda,kürtlere iyi oldu kürtleri cezalandırdı Allah gibi duyumları çok aldım. Benimde soyum Vanlı ve pkk'dır terördür zerre alakaları yoktur oradakiler. Ama deprem onlarıda vurdu ? Hepsinin evleri yıkıldı,kimisi antalyaya kimisi yanımıza göç ettiler. Allah madem kürtleri cezalandırmıştı o zaman neden mahsum insanlarda zarar gördü ? Adaleti yaratan Rahman böyle bir adaletsizlik yaparmı ? Cahil düşünceler öyle '' ceza'' mantığı

    2|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 6

  • Allah kimseye zulmetmez esasen biz nefsimize zulmederiz ve sebepsiz kuş uçmaz eğer bir yerde bir felaket var ise elbette sebepleride vardır...Allahın takdiri bizim bildiğimiz anlamın dışında bambaşkadır sorgulamak bize düşmez ama şüphesizki herşeyde bir hayır ve sebep aramak gerek

    0|0
    0|0
  • cenabet dolaşanların bastıgı yer titret gibi bişi duymustum ama:) bilemicem..

    0|0
    0|0
  • Allah merhametlidir.Son zamandaki afetlerin artma sebebi insanların doğanın dengesini bozması.Yediğin kaba mıçarsan sonu bu olur.

    0|0
    0|0
  • İbretlik bir soru olmuş. link

    0|0
    0|1
  • Cevap sorunun içinde gizli.

    0|0
    0|0
  • Şura/30.ayet

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 12

  • Samsun'da yaşanan sel felaketini, Samsun'da yaşayan biri olarak yakından gördüm. Bu tarz lafları ben de duydum. Son zamanlardaki içki içilmesinin fazla olmasından dolayı bu tarz olaylar oluyormuş. Size şunu net bir dille söylüyorum, sele maruz kalan insanların çoğu mazlum, gariban insanlar. yani Allah cezalandırma yoluna gitse cezalanacak olan en son insanlar onlar.

    Bundan yıllar önce Erzurumda'ydı sanırım deprem olmuş bir cami yıkılmış ve genelev yıkılmamıştı. İnsanların yorumu şu şekilde olmuştu Allah ibret olsun diye genelevi ayakta tuttu denmişti. Olay tam tersi olmuş olsaydı ve koca şehirde sadece genelev yıkılmış olsaydı o zaman da bakın gördünüz mü genelev yerle bir oldu Allah böyle zina yuvalarını istemediğinden yıktırdı denecekti.

    Uzun lafın kısası, bu tarz lafları uyduran ve dile getiren insanlar din istismarlığı yapmaktan başka birşey yapmayan insanlardır.İnanın bu lafları kullanan kişiler bir nebze olsun yardım eli dahi uzatmadılar burdaki sel madurlarına...

    0|0
    0|0
  • Thor kızınca çekiciyle dünyaya vuruyor. Ondan hepsi.

    Mitolojiye ilgi duymaya başladı bu millet ama farkında değil.

    2|0
    0|0
  • şakirtlerden dinle ilgili soruda alaycı performanslar.ilginç tabi :/

    0|0
    0|1
  • Allahın hikmetinden sual olunmaz. Mevla neyler neylerse güzel eyler. Demek düşer...

    2|0
    0|0
  • 0|1
    1|0
  • Doğal afetlerin olmasının nedeni doğa kanunları yani onu Allah yapmıyor.Hadi siz zalimsiniz deprem yaratıyor demiyor.

    0|1
    2|0
  • Allah, kimseyi, başkasının yaptığı ile cezalandırmaz...Kainatta var olan herşey imtihandır...ve Yaşadığımız herşeyde birer imtihan...Başka bir yorum yapmak yanlış ve gereksiz...

    0|0
    0|0
  • doğal afetlerden ve insanların şerrinden yaradana sıgınırım

    1|0
    0|0
  • Japonya okadar zengin stediğini yiyebilirler ama adamlar yamyam gibi insan eti gibi bişey yiyo:)

    0|0
    0|0
  • bu yaradılışta var zaten yoksa senin iyi benim kötü olmamla alakalı değil

    0|0
    0|0
  • deprem olmasa madenler nasıl çıkacak ortaya yani ceza falan ııh saçma geliyo bana

    0|0
    1|0
  • Ayetlere bakarsan cevabını bulursun dostum... Ayetlerin cogunda bu tür afetlerin zulmün artmasıyla ilgili olduğu geçmektedir...

    0|0
    0|0
Yükleniyor...