Kadınların neden böyle şeylere kafası basmaz ?

Kadınların neden TEKNOLOJİ, ARABA, BİLİM, SPOR gibi şeylere hiç kafası basmaz ? Teknolojiyle ilgilenen kadın yok, araba sürmeyi becerebilen kadın yok, bilim zaten yok, spor hiç hiç yok. Varsa yoksa ENTRİKA, MODA, DEDİKODU.

Genelleme yapma diyecek olanlara gelsin ;

Dünya'da Bilim Adamları daha çok, F1, Rally pilotları hep erkek, uçak pilotları erkek, spor yorumcuları erkek, mühendislike bile koca sınıfta en fazla 2-3 kız var yahu.

Sizce neden kadınların bu tür şeylere kafası basmaz ?

Güncellemeler:
Trafikte olanınız varsa kadınların neler yaptıklarını da bilirsiniz ? Bu hafta 2 kere yaşadım bunu. Çift şeritli yolun sağ tarafına kadın arabasını koymus mesaj çekiyor. Yol tek şerite düştü o akıllı yüzünden herkes korna çalıyor, bağırıyor falan. Ben de yanına gelip camı açtım ''Hanımefendi sağ tarafa çekince de geçebilsin herkes'' dedim. Bu uyuz uyuz arabayı çalıstırdı 10 metre ileriye gidip durdu. Ee yol yine tek şerit. ''Hay senin sürecegin arabaya'' deyip geldim.

0|0
21|8

En İyi Kız Görüşü

  • :) 8 ay sonra doktor olacağım. Kafası basan kadınlardanım senin deyiminle...

    Ve kafası basan bir kadın olarak 25 yılda farkettiğim tek şey, bu hale gelmenin kolay olmadığı. Gittiğimiz yön, kullandığımız teknoloji, örnek aldığımız medeniyetler ne olursa olsun, bu ülkede benim gibi genç bir kadın bile önyargılarla yetişti. Hala da o önyargılarla mücadele etmeye çalışıyorum. Örneğin ne ailemin üyeleri ne de çevremde erkek kafası çalışan doktor arkadaşlar, bir cerrah olmam konusuna sıcak bakmıyorlar.

    Şimdi bir düşün bakalım... Bir erkeğin bu ülkede kafası çalışan, artık evine bakabilir düzeye gelmesi için sadece para kazanması ve askerliğini yapması yeterliyken; kadın bu saygınlığa eğitim alıp çalıştığında bile gelemiyor. İyi bir ev hanımı olması da bekleniyor.

    Elbette iyi aşçılar çoğunlukla erkeklerden çıkıyor; çünkü onlar evdeki çocukları doyurmak kaygısıyla yemek yapıyor olmuyorlar.

    Elbette icatlar erkeklerdendi çoğu zaman... Çünkü kadınlar o sırada dikiş dikmek zorundaydılar.

    Şimdi anlamışsındır ki; aldığım eğitime rağmen senin ön yargına bile anlamayacağın halde cevap vermeye çalışıyorum. Çünkü biz dedikodu, moda ve entrika severiz... Halbuki entrika, her zekanın üstesinden gelebileceği bir şey değildir. Dedikodu, olayların içine girip yaşayamayan insanların tek tesellisidir. Ve moda... Sanat belki... Ve daha beynin kadın yanını kullandığımızda ortaya çıkan bir sürü şey, gereksizdir, öyle değil mi?

    Yine de anlamaya çalışıyorum erkekleri. Her yıl tekrarlanan maçlarda, yine aynı umutla ekrana kilitlenişinizi...

    Münazara yapılmasını isterdim bu konuda. Epey çekişmeli olurdu. Çünkü binlerce yıldır erkek kadına üstün gelmeye çalışıyor ve kadın da onu cazibesiyle alt etmeye uğraşıyor. Birbirinin dünyası ile ilgili hiçbir şey bilmeyen ve sevmeyen iki farklı tür gibiyiz. Ama eminim ki, yine istediğin senden daha iyi top koşturabilen bir kadın değildir... Ve biz de modadan anlayan erkek sevmiyor olabiliriz...

    Ve erkekler bla bla bla...

    Ve kadınlar bla bla bla...

    0|1
    0|0
    • Su gibi yazmışsın. Sanırım doktor olmana 1 ay kaldı. Sana mesleğinde başarılar.

Kızlar Ne Diyor 20

  • link

    link

    Soruna kafam basmadı kusura bakma.

    2|2
    1|0
  • Aslına bakarsan bir çok kadının düşüneceği şeyin tersine bir bakıma katılıyorum sana.Çoğunlukla bu böyle çünkü.Örneklerine eklemeler bile yapılabilir.Şairler,ressamlar,yapımcılar vb. Dünya tarihinden gelen bir şey bu.Kadınlar hep mağarada oturmuş,erkek av yapmaya,yemek bulmaya gitmiş.Kadın erkeğinin getireceğini pişirmiş vb. gibi :) Günümüzde durum böyle değil ama diyeceksiniz.Buna da şöyle diyeyim.Türkiye'de köylerde,küçük kasabalarda hala durum böyle.Kadınlar çalışmıyor,mağara taktiği yürüyor her şey.Büyük şehirlerde de biraz farklılaşmaya başlamış sadece.Kadınlar çalışınca,araç kullanınca da böyle oluyor işte :) Bu arada ben de bir kadınım. Bunları söyleyebilmek çok kolay olmamalı öyle değil mi,bir düşününce yani? :D

    0|2
    1|0
  • olay kafası basmamak değil

    ilgi alanı olmaması ile ilgili

    bu saydığın konularda uzmanlaşmamış olması bu konular hakkında konuşamayacağı yada bilgisiz olduğu anlamına gelmez.

    0|0
    0|0
  • ya güzel kardeşim şöyle saçma sapan genellemeler yapmayın artık yaaaaaaaaaaa yeter yani.Bırakın artık kadınları böyle aşağılamayı ay gına geldi yani.Avrupa'ya git bak bakalım o aşağıladığınız kadınlar,yok bunlar bir halttan anlamıyor dediğiniz kadınlar hangi mevkilerde nerelerde yani.offf yeter be ne bu her haltı siz biliyorsunuz başka kimse bir şey bilmiyor yani höh !

    0|0
    0|0
  • Ne dememizi bekliyorsun bu kadar şeyden sonra? Erkekler daha zeki? Sen demişsin zaten gizli gizli bunu dememize gerek varmı:D

    0|0
    0|0
    • Entrika kolay bir şey değil ben kadınlara asla öyle bir imada bulunmadım :) Bana göre kadınlar daha zeki ama işte o dediklerime kafaları basmıyor ya da uğraşmak istemiyorlar.

  • he öle.

    0|0
    0|0
  • sizin gibi kullanılmaya müsait insanlar varken neden gerek duysunlarki.

    0|0
    0|0
    • Sizin gibi kızlar varken biz de her türlü cinsel ihtiyacımızı karsılıyoruz sıkıntı yok :)

    • eh avun bakalım.senmi karşılıyorsın yoksa kızlakmı karşılıyor

  • Ne istiyorsunn aptalız dememizi mi?

    0|1
    0|0
  • Bu ne özgüven merak ettim sen ne yapıyorsun?

    Her türün özelliği fiziksel olarak zihin yapısı olarakta farklı

    Iki tarafında başarılı olduğu durumların farklı oluşu gibi

    Dünyayı dengede tutan da bu işte bunu kafa basmazlık

    Olarak algılaman senin kafanın basmadığına işaret.

    Düşünsene bütün kadınların sizin işleriniz de başarılı olduğunu

    Sizin gibi düşünüp davrandığını .

    Erkeklerin dünyasında kavga hırs mücadele savaş var.

    Kadınlar daha naif bundan ilgi duymuyordur.

    Kafa basmazlık olamaz.

    1|0
    1|0
  • erkeklerin neden modaya alışverişe ne biliyim yemek yapmaya kafası basmaz demek gibi bişey oldu bu.ilgi alanı diye bişey var dostum.ayrıca teknolojiyle sporla bilimle ilgilenen bir sürü kadın var

    0|0
    0|0
  • Saçma düşünce. İlk üniversiteyi kuran kadındı nabeeeerrr. O kurmasa ne mühendis olacaktı, ne doktor ne bilimadamı

    1|1
    0|1
  • erkeklerin dedikoduya,makyaja,modaya nasıl kafası basmıyorsa buda öyle bişey ;)

    1|0
    0|0
    • Sence hangisi daha önemli hanımefendi :) Bilim mi makyaj mı ?

    • Hepsini Göster
    • soran ; neyse birazdan cevaplar gelir belki ozaman daha iyi izah etmiş olurum :)

    • bizimle değilsiniz :D çoğunluk kim sunuyo :)

  • Keskee kızlarr olmasaydı ne yapardınıız cok merak ettim.

    0|0
    0|0
    • Kızlar ne yapıyor ki bize anlamadım ?

    • sanki erkekler olmadan her haltı yapacak kapasitedesiniz :)) mutfakta fare olunca, necatiii ayy koşş koşş fare var anneeeeeeeeeee öğğğğğğğğğğğğ :D

  • Bunu anlaman için azıcık seninde kafan basmalı dostum..Ama nafile..

    0|0
    0|1
  • ilgialanlarıyla alakalı bence basmaz diye birsey yok .spor teknoloji ilk ilgi alanımdır ve mühendis olacağım yanı mesele neyle uğrasmak istediğin

    0|0
    0|0
  • niye ben teknolojiyle ilgilenirim

    0|0
    0|0
  • kafasi basmaz diye asagiladigin kadinlar icin bir gun neler yaptigini gordukce bu sorunu aklina getir. sus otur simdi.

    0|0
    0|1
    • Öyle ama basmıyor kafaları

    • Hepsini Göster
    • Asagılamıyorum Kahlo. Entrika kolay bir şey değil. Ben kadınlara aptal falan demedim istersen tekrar tekrar oku yazımı.

    • kafasi basmaz cok kibar bir tabir degil mi?

  • sen sen ol böyle bir kadın secme olurmu hatta git uzaydan sec :D

    0|1
    0|0
  • Haklısın hepimiz aptalız.

    0|0
    0|0
  • ben mesela araba sürmesini iyi bilirim ve çok hoşuma gider resmen bir hız tutkunu oldum çıktım :) teknolojiyle de ugrasmayı sevıyorum

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 8

  • Çocukluktan beri kızlar ve erkekler farklı şeylerle ilgilenir. Düşünsene ufak bi erkek çocuğu action manlerle arabalarla silahlarla oyuncak askerler büyüyüp ilerde makyaj malzemeleri dedikodu enrtika makyaj malzemeleri gibi şeylerle ilgilenir mi? çocukken olan hayallerini daha gerçekçi şekilde somulaştırır herkes ilerde. Kadınlarda dahil buna barbielerle oyuncak bebeklerle bakım malzemeleri mutfak eşyalarıyla büyüyen kızlarında ilerde araba futbol bilgisayar gibi şeylerin delisi olucakalrını sanmam büyüdüklerinde. Bide şöyle düşün sen mesela erkek olarak modaya entrikalara dedikodulara ne kadar kafa erdirebiliyosun?

    1|0
    0|0
  • bide trafikte arabalara yollara trip atarlar sanki sevgilileri,

    bigün ışıktayım bi araba önümde sağa sinyal vermiş vaziyette bekliyor, bende sola dönecem, yeşil yandı sola dönecem zarrtt bi baktım oda sola döndü tamponlar öpüştü, indim arabadan baktım bayan, napıyosun sen ya dedim nereye döneceğine karar verde öyle git dedim delimisin, bana ne dese iyi, sanane be sanamı sorcam nereye dönceğimi? al işte napcaksın şimdi böyle insanlara, yahu tabiki bana sormican sormada yani, ama trafikte olduğunuda unutma, arkanda baska bi aracın oldugununda farkına var, öyle işte şekilde görüldüğü gibi...

    0|0
    0|0
    • Evet trafikte cok var oyle aptal.

  • walla havayollarında first officer (II. pilot) olarak görevliyim. Kaptan pilotum Romanya'lı bir bayan. Soyadını hatırlayamadığım, bayan F1 pilotu Susie diye bir kadın vardı. Bunlar istisna olabilir.

    0|0
    0|0
  • 0|1
    1|0
  • bunu hiç bir zaman anlayamayız nasılki kadınların alış veriş merakı bize saçma geliyorsa bizimde maç sevdamız öyle geliyor onlara beynimi tamamen farklı çalışıyor mesela erkek erotizim peşindeyken kadın romantizm ister...

    0|0
    0|0
  • yanlış zaman da yanlış yerde bulunmuşsun

    çizgi izleyen robot yapım kursunda neredeyse yarısı kızdı

    1|0
    0|0
  • kadının eline araba verirsen uçurumada gider şarampolede ://

    0|0
    0|0
  • Daha önemli işleri var. O saydıklarını yapacak nasılsa birilerini bulabilirler.

    0|0
    1|0
Yükleniyor...