Osmanlı'nın çöküşü kaçınılmaz mıydı?

yani daha akıllı politiklarla Balkanların bir kısmı Musul ve Batum falan oralar kurtarılamaz mıydı ? 600 senelik imparatorluk 50 senede yok oldu. mutlaka birşeyler yapılabilirdi. yanlış tarafı seçtik. Neye güvenerek Almanlarla ittifak kurduk inanamıyorum..

bunu düşünmeden edemiyorum her hafta aklıma geliyor. ve daha fazla daha farklı ne yapılabilirdi diye. keşke sizler de düşünseniz... bu bizim tarihimiz.


0|0
6|6

En İyi Erkek Görüşü

  • sultan Abdulhamid'in bir sözünü hatırlattın, 1918 de yenildiğimiz sırada Enver ve diğer ittihatçılar bir zamanlar tahttan indirdikleri padişahın yanına giderler veya haber uçururlar ona akıl danışırlar durumu nasıl kurtaralım ne yapalım diye, o zaman sultan şu önemli sözü söyler: "Her zaman yapılabilecek bir şeyler vardır, ama o şeyleri yapacak adam lazım..."

    biz 1800 'lü yılların başında sanayi devrimini gerçekleştiremeyerek zaten treni kaçırmıştık. topraklarımız genişti ama nüfusumuz azdı. eninde sonunda yıkılacaktık. ayakta kalmamız ancak şimdiki gibi 19 yy. tarzı sömürgeciliğin yıkıldığı bir zamanda gerçekleşebilirdi.

    ne yapabilirdik, kaliteli eğitimli insan gücüne sahip olsaydık ayakta kalabilirdik, tüccar bir toplum olsaydık ayakta kalabilirdik, rekabetçi bir toplum olsaydık ayakta kalabilirdik. İsmail Fazıl Paşa'nın dediği gibi, bürokrasimiz küçük memuruklardan yetişenlerle doluydu... ziraatla uğraşıyorduk, onun için zenginleşememiştik, halbuki ticaretle uğraşan batılılar zenginleşmişlerdi, rekabetçi değil paylaşımcıydık. daha iyiyi üretebilmek için çalışmıyor elimizdeki ile yetiniyorduk. babadan dededen kalanların üzerine birşeyler ilave etme ihtiyacı hissetmiyorduk. Zannedersem 3.Selim tüccar bir toplum yaratmak için uğraştı ama başaramadı. sonunda paraya yön verenler dünyaya hakim oldular, imparatorluğumuzu da yıktılar...

    0|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 6

  • Osmanlı her şekilde çökmeye mahkumdu zaten ve çöktü sonda.Ahlaksızlık,rüşvet,yabancı hayranlığı,içerideki vatan hainleri,halk aç susuzken haremlerde karı-kızla gönül eğlendiren padişah bozuntuları,yobazlık desen diz boyuydu.Çökmeyip de ne olacaktı dağıldı gitti sonunda.

    0|1
    0|1
  • Çöken çöktü hala neyi tartışıyoz abıcım ya :((

    0|0
    0|0
  • valla böle yobazlığa devam edilirse bzm sonumuz osmanlı'nınkinden pek de farklı olmıycak.

    0|0
    0|0
    • yobazlıkla ne alakası var dinimiz ne güzel.. ben mesela oruç tutmuyorum fakat karışan sataşan yok.. ancak hafta sonları tutabiliyorum .. sorun yobazlık değil ABD ve Rusya korkusu

    • Hepsini Göster
    • Dinini yaşayan ecdadıma kimse yobaz diyemez.Senin Fatih Sultan Mehmet'ten haberin yok sanırım.Çanakkale'de o ecdadla kazanıldı bu topraklar.Onların imanlarıyla.Şuan o kafir dediklerinii örnek alıyoruz.İçkisini,zinasını,giyimini herşeyini.Şuan konumuz çok mu iyi?Avrupa'nın sözüyle hareket eder olduk.

    • kimse burda batıyı tamamen taklit edelm demio ama Atatürk'ün de hep yapmak istediği ve ömrü oldukça yaptığı şey çağdaşlığı takip etmek ve bnun için bişeyler yapmak bilimin yolunda ilerlemek geleneklerimizi kaybetmeden bunları yapablmek önemli olan ama bunu yapamadı osmanlı ve sonuç ortada.

  • osmanlının çöküşünü 50 yıla indirgemek yanlış olur. daha öncesi var elbet. kanuninin ve sokullunun ölümünden sonra aramak lazım. sarı selim den itibaren başlıyor diyebilirim.

    0|0
    0|0
  • evet kaçınılmazdı,her şeyin ömrü vardır.türkiye de çökecek misal vakti geldiğinde.insan ırkı kendisiyle bağlantılı olan şeyler sonsuza dek sürsün ister ama,bu yani "şey"lerin doğası.

    0|0
    1|0
  • kesinlikle

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 5

  • bir yeri düzeltmek istiyorum.Osmanlı İmparatorluğu gibi dünyaya hükmetmiş bir devletin çöküşü 50 yıl sürmez.fiilen bitiş dağılma dönemine girmesi 10 Ocak 1792 Yaş antlaşmasıyla başlar 30 ekim 1918 Mondros Mütarekesiyle sona erer.yani sadece dağılma süreci 126 yıl.bunun duraklama ve gerileme dönemleride var.duraklama dönemi Sokollu Mehmet Paşanın ölümüyle başlar 11 Ekim 1579.yani duraklama devrinden başlayıp fiilen bitişe kadar geçen süre 339 yıl.hangi devletin çöküşü 339 yıl sürer.konuyla alakası yok belki yazdıklarımın ancak bilmeyen arkadaşlar olabilir diye düşündüm.50 sene şeklinde olarak akıllarında kalmasın diye yazdım.sanırım 50 seneyide misal olarak verdin neyse :) soruna da şöyle cevap verebilirim.herşeyi bırak bir kenara eğer Sultan II.Abdülhamit'in değeri bilinseydi bunların hiç biri olmazdı.ve inanıyorum ki şu anda Osmanlı İmparatorluğu devam ediyor olurdu.

    Enver Paşanın Sözü : "Biz sultan Abdülhamid’i anlayamadık; asıl günahımız işte buradadır paşam, sultan Hamid’i anlamamak… Yazık paşam, çok yazık! Siyonistlere alet olduk ve onların hiyanetine uğradık.”

    0|0
    0|0
  • 600 senelik imparatorluğun 50 yıl yüzünden yıkıldığını zannediyorsan, tarihten uzak dur derim. Senin adına değil tarih adına.

    0|1
    0|0
  • osmanlının çöküşü kaçınılmazdı neden diye sorucak olursan rüşvet artmış devletin içersindeki ajanlar çoğalmış dış devletlerin tamamı bizim topraklarımıza göz dikmiş ittihak ve terakki denen cemiyet devletin çökmesi için propagandalar ve kargaşalar çıkartmış anlıcağın devletlik bir özelliği kalmmaıştı yani

    0|0
    0|0
  • tarafla ilgisi var yalnız şöyle, Türkler bu zamana kadar hep at sırtında savaşarak bişeyler kazanmış bi ırk, zaman değişti ve artık savaşlardan çok politika rol oynamaya başladı. bunun sonucunda da osmanlının kötü olduğu yani savaşmadan bişeyler elde edememe yüzünden çöküş hızla gerçekleşti. tabi bunlar uzun uzun konuşulacak konular buraya yazdığım sadece özet.

    0|0
    0|0
  • 50 yılda yıkıldığını düşünmekle yapıyorsun hatayı. Kanuni döneminde sallanıyodu zaten Osmanlı malesef. Şikayetnameyi bi oku istersen Selam verdim rüşvet değildir diye almadılar diyo. Yani teee o zamanlardan var bi sallantı.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...