Fatiha'nın 4. ayetinde geçen kelime malik mi melik mi?

internette bazı kur'anlarda elif ile malik şeklinde bazılarında elif olmadan melik şeklinde yazılmış.elmalılı ise 1.cilt 130 sayfada(milliyet gazetesi promasyon)2 kıraat vardır.açıklamasını yapmıştır.2 kıraat 2 farklı kur'an vardır demek mi?yazılı bir orjinal metin var da 2 farklı okuma şekli var demek mi?okuma farklı ise neden bazı kur'anlarda elif var bazılarında yok.melik örneği link malik örneği link

Güncellemeler:
mesele anlaşıldı.bundan daha ileri exper bilgisine sahip olmayanın bir şey demesine lüzum yok. link

0|0
3|5

En İyi Erkek Görüşü

  • Din hükümlerinin (Sünnetullâh) yaşanmakta olduğu sonsuz sürecin Mâlik – Melik’idir.

    Mâlik olmak, istila etmek ve hükmetmek anlamlarındaki "m-l-k" kökünden türeyen mâlik, mülk sahibi hükümran; melik ise, emir, hükümdar, yönetici ve sahip demektir. Mülk, üzerinde tasarruf yetkisi bulunan şeye denir. Melekût da aynı anlamdadır. Ancak bu kelime sadece Allah'ın mülkünü ifade eder. Her melik, mâliktir, ancak her mâlik melik değildir. Melik ismi, sadece şuurlu varlıklara mahsustur. Melîk, "melik"in mübalağalı şeklidir.

    Fatiha sûresinin 4. âyetinde geçen "Din gününün mâliki"; hüküm gününün, her işin karşılığı verilip bitirileceği mükâfat ve cezanın gerçekleşeceği son günün sahibi ve mutasarrıfı demektir. Âhiret günü, tek söz sahibi, tek mülk sahibi, tek hükümdar Allah'tır. (Âhirette)... Bugün mülk kimindir? (diye sorulur) "O, tek ve kahhar olan Allah'ındır (cevabı verilir)." (Mü'min, 40/16), "İşte o gün gerçek mülk Rahmanındır..." (Hac, 22/56) âyetleri bu gerçeğin ifadesidir.,

    Bir fıkıh terimi olarak mâlik, eşya üzerindeki hakimiyet ve tasarruf yetkisi demektir. Bu yetki sayesinde mâlik, sahibi olduğu mal veya menfaatten bizzat faydalanabileceği gibi, başkasına devredebilir veya faydalanma hakkından vaz geçmesine karşılık alabilir. Bu yetki ve iktidarı veren hukukî hükme mülkiyet denir. (bk. Mülkiyet) (İ.P.)

    1|2
    0|1
    • o açıklamaların envai çeşidi internette var.soru orlinal metin arapça kur'an bir tane mi?farklı kur'anlar var mı?elif li elifsiz?

    • Hepsini Göster
    • tamam da malik yani diyanette yazan mlik ile melik aynı manada.. harf türkçede değişiyor kuran türkçe değil kuran aynı kuran mana aynı mana... ki zaqten arapçayı hakkıyla bilen onun hakkını verir...

    • Biz ne yazmıştık. Neyse sorun yoksa. Tamam. Kolay gelsin.

Kızlar Ne Diyor 3

  • Malik-i

    0|1
    0|0
  • önceden bir şapkalı a vardı ya :) haha o işte :) malik-i deki a şapkalı okunacak...

    0|0
    0|0
    • kur'an orjinal metnine de şapka koydular ya büyük cesaret.hürriyet gazetesinin geçen ramazan da verdiği kur'an a baktım.çıkma var.uzmanı olmayan elif zanneder.malik okur.

    • Hepsini Göster
    • türkçe ne yazarsa yazsın.ben de diyanet mühürlü arapça kur'an ile topkapı sarayında ki kur'an da fark olduğundan bahsediyorum.müzedekinde tek nüshada apaçık "melik". diyanetin matbasından çıkan milyonlarna nüshada ise elif gibi bir şey ilavesi ile apaçık "malik "yazıyor

    • iki kelimenin yani elifli ve elifsiz kelimelerin anlamlarını iyi araştırmak lazım arapça çok geniş bir dil.. yine de orjinali değiştirilmemelii... öyle ise haklısınız..

  • Kıraat kuran okunuşu demektir

    bildiğim kadarıyla birden fazla okuma şekli vardır ,tevcid denen kurallar vardır

    bir de biz arapçayı iyi bilmediğimiz için yanlış okusak bile bunu düzeltip arşa yani göge düzgün halde çıkaran bir melek var

    elbette dogru okumaya calısmalıyız ama dilimiz dönmüyor bazen

    Soru: Ben ilkokul bitirmiş bir gencim Ve Kur’an okumaya çok meraklıyım Bazen camilerde yüksek sesle Kur’an okuyorum Bir defasında mescidde bir adam vardı, yanlış okuduğum bazı yerleri düzeltti Okumamı tamamlayınca kendisine teşekkür ettim Tek başıma okuduğum zaman yapacağım hatalardan korkuyorum Hataya düşme korkusu beni iyice sardı Şimdi ben hatalı olarak okumaya devam edeyim mi, yoksa okumayı bırakayım mı? Kararsızlık içindeyim Bana doğru yolu gösterir misiniz?

    Cevap: İlkokulu bitiren genç kardeşim Kur’an-ı Kerim’i okurken hata yapan yalnız sen değilsin Gençlerimizin birçoğu, hatta orta, lise vesair okulları bitirenler bile Kur’an’ı okurken bazı hataların içine düşebilirler Çünkü sizin gibiler, Kur’anı size ta’lim edecek bir hoca, bir muallim bulamadınız Ben kesinlikle söyleyebilirim ki öğrencilerin pek çoğu bu durumdadır Size Kur’an-ı Kerim’i doğru olarak öğretecek ve ta’lim edecek birini bulamadığınıza göre bu şekilde okumak zaruret halinde caizdir İçinizde Kur’an’ı okumayı yaygın hale getirmek için okumaya devam etmelisiniz Bu konuda size güçlük yoktur Bazı haber (hadis)lerde varid olmuştur ki “Arapçayı iyi bilmeyen ve harfleri güzel telaffuz edemeyen kimse Kur’an-ı Kerim’i düzgün okuyamazsa melek onu indirildiği gibi yazar”(1)

    İmam Evzai (Rahimehullah)’dan naklediliyor ki: Bir yolculukta kendilerine bir adam arkadaş olmuş İmam diyor ki: Benim bilmediğim bir hadisi Rasulüllaha raf’ederek bize rivayet etti Allah Resulü (Sallallahü Aleyhi Vesellem) “Kul Kur’an-ı tahrif ederek (harflerin yerlerini değiştirerek) veya hata yaparak okursa melek onu indirildiği gibi yazar” buyurmuştur

    İşte buna binaen sen, sana Kur’an-ı öğretecek ve kıraati talim edecek kimse bulamazsan (bil ki) Allah bir kimseye ancak gücü yettiği kadarını teklif eder İmkân varken caiz olmayan şey çaresizlik halinde caiz olur Kur’an-ı iyi okuyandan talim etmek daha güzeldir(2) Allah Teala Hzlerinden şerefli kitabı Kur’an-ı hıfzetmediği bize nasip buyurmasını dileriz

    Dipnotlar

    (1)Menavi’de İbni Abbas (RAnhüma) dan gelen rivayet şöyledir:“Kur’an-ı okuyan okumasında hata eder, yahut (uzun okunacak olanı kısa, kısa okunacak olanı uzatarak) Lahn yaparsa, yahut okuyan Arapçayı iyi bilmez ve harfleri güzel telaffuz edemezse melek onu indirildiği gibi yazar” Menavi 1/416, Hadis No:792 (mütercim)

    (2)Bu bilgiler İbni Kesir (RA) Hzlerinin tefsirinin eki olan Fezailü’l-Kur’an’dan kısaltılarak alınmıştır

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 4

  • Kuran Tektir.anlam itibari ile farklı kuranlar yoktur.içinde diyanetin kendi mührünün bulunduğu Kuranlar yanlışsıztır.diğerlerinde basımdan,yazılıştan veya arapçayı farklı bilmekten kaynaklanan yanlışlar olabilir.arapça çok geniş bir dil.aynı anlamı taşıyan bi çok kelime var.Kuran ın yazıldıktan sonra esre,ötre,harekeler vb.çıktı.normalde arap alfabesinde bu işaretler yok.okunmasını kolaylaştırmak amaçlı konmuş işaretlerdir.bu işaretler de e ve a çekimi aynı işarettedir.bunun gibi düşün.ayrıca 2 kelimenin anlamıda hemen hemen aynı.cümle itibari ile din günün hükümdarıdır veya din gününe hükmeder.ikiside aynı anlama gelir.

    0|0
    0|0
    • diyenetin referans aldığı bir kur'an var mı?vahiy diyanete mi gelmiş.osman zamanındaki en eski nüsha referans ise orda yazan başka melik yazıyor.malik diyanette var.bir hadis senedine istinaden malik olarak kur'an da düzeltme yapılmış

  • doğrusu budur - mælik -

    0|0
    0|1
  • Arapça bilgime dayanarak söylüyorum Malik-i yawmi din. diye geçiyor..

    1|0
    0|0
  • ikisinin arasıdır kanımca öyle sesleniliyor çünkü

    0|0
    0|0
Yükleniyor...