Cari açığın 2 katına çıkıp, dış borçların 5 katına çıkması hakkında ne düşünüyorsunuz?

cari açığın 2 katına, son 10 yılda dış borçların 5 katına çıkması hakkında ne düşünüyorsunuz?


0|0
4|20

En İyi Erkek Görüşü

Erkekler Ne Diyor 19

  • Cari açık aldı başını gidiyor. İhracatın ithalatı karşılama oranı yerlerde.

    2002 yılından bugüne değişim oranları korkutucu. En önemlisi hükümet bunu düzeltmek ve değiştirmek için ciddi bir adım atmıyor. Atılan adımlar aspirin gibi kalıyor.

    Saman ithal eder hale geldik. Borç ile borç kapatıyoruz. Allahtan borçlanma işinde yeniyiz de sorun olmuyor, şimdilik. Borçluluk oranlarımız düşük diye kurtarıyoruz. Fakat uzun vadeli eğilim çok kötü.

    Son 10 senede yaptığımız özelleştirmelerden gelen gelirler, satışlar, ihalelerden iyi para kazandık ama devletin asıl vergi tahsilatı çok düşük. Bütçe tutturuyoruz diye övünüyorlar ama devlet resmen zarar ediyor. %6 cari açığa şükreder duruma geldik.

    Ne zaman ve nasıl gelir bilemem ama bu işin sonu çok kötü.

    1|1
    0|1
  • Şaşırmadım desem yeridir :)

    1|4
    1|1
  • ah be kardeşim...birde utanmadan ''kişi başına düşen milli gelir 10 bin dolar'' dersiniz..ama aldığınız maaş 850 tl..ee hani nerede kişi başına düşen 10 bin dolar?...yazık cahil insanlar sizi...altında bisiklet bile yokken duble yolumuz var demeyide bilirsiniz..

    1|3
    0|1
  • Bu konuya ne yazarsam yazayım inadına tayyip diyen herkes okumayacak bile bu konuda sayfalarca yazabilirim ama bu sadece beni yorar ama olayın kısa özeti bu ekonomi, özgürlük, özel hayat, mülkiyet, gibi işleri asla beceremediler sadece halı altına süpürdüler orasıda dolunca görünmeye başladı. şimdi de pirinç okadar taşlıkı ayıklama ile bitmiyor

    1|1
    0|1
  • ama yol yaptılar,köprü,ankara-konya acıyın artık,vurmayın gariplere :((( bankada çalınır diye evde sakladı adam paralarımızı.büyük usta.9-15 ingiliz anahtarı...

    1|2
    0|1
  • İnadına TAYYİP diyorum çatlayın patlayın ! (bir dakika yaa ben neyin inadını yapıyorum :/ )

    1|1
    1|4
  • Şükredelim ki kriz teğet geçti. g... girseydi ne olacaktı Allah bilir...

    2|0
    0|1
  • Anlamazlar,altında şahin yok duble yol diyo,istanbulda yaşıyo marmaray diyo ki o marmarayda japonlara yaptırıldı japonlar yapıp işletecek yani Chp Mhp hatta İp bile yapardı onu.Vergilere bakarsan devlete çalışıyoruz zaten,yaptıkları yollarıda parayla kullandırıyorlar ayrı bir rezillik çalış kazan vergi harca dünya vergi biriktir araba al yarıdan fazlası vergi benzin al vergi hayatımız vergi devlete çalışıyoruz o halde hala batık.

    1|1
    0|1
  • Kahrolsun RTE diyorum keske olse.

    1|2
    0|1
  • akp nin allah belasını versin

    1|3
    1|1
  • Ak koyunlar zaten genellikle maddiyat yatırımını savunurlar. Yol yaptık, köprü yaptık, uçak ürettik vs vs.. Ama dış borcun katlanmasını nedense hiç konuşmazlar. Çok şükür maddiyatı değil maneviyatı savunuyorum. Düşünce özgürlüğü gibi.. Soruna 5 *

    1|1
    1|1
  • olur mu öyle ne kadar ayıp ekonomimiz taş gibi kim demiş hepsi montaj bunların cehapenin oyunu :))ha birde imf ye borcumuz yok mus onu unuttum tabı bunları yersen :)) uyumaya devam neticede

    1|0
    0|1
  • Amerikanın da borcu var. Her ülkenin borcu vardır . Hey allahım ya

    1|1
    1|4
  • recep tayyip diyom :)

    2|1
    1|7
  • Bu işte bir şey var. :

    1|0
    0|1
  • Ama duble yolar, hastaneler, üniversiteler, tüneller..? :'(

    0|2
    0|1
  • Güzel hikaye imiş. Hangi ülke de oluyor bunlar?

    1|1
    1|10
    • Türkiye! günaydın!

    • Hepsini Göster
    • Papua Yeni Ginede oluyor. Hikayeymiş. Peh.

    • 375 milyar dolar oldu o...belgeyele konuşurum ben...hazine müsteşarlığı resmi web sitesine gir bak...açlık sınırı neymi öğren...

  • kaynak gösterin sallamayın

    0|0
    1|0
  • IMF ye borçlar ödendi üstüne üstlükte borç para verildii...

    2|1
    1|9
    • İMF ye ödenen borç başka yerden alınan borçla ödendi,a bankasına 50 milyar borcun varken b bankasından 50 milyar kredi çekerek o borcu kapatmış oluyorsun,ancak borcun bitmiyor sadece borçlu olduğun değişiyor :)

    • Hepsini Göster
    • ellerine yüreğine sağlık keşke herkes senin gibi olsa

    • imfye verilen borç aslında her yıl ödenen üyelik parası ne borcu yaaa sen kimsiiiin imf kim:))))

Kızlar Ne Diyor 4

  • Hiçbiri bunların sorumlularının vicdanındaki açıktan daha büyük değil.

    Çalıyorsun da bari insan ol la..

    0|1
    0|1
  • Adamlar uzmanlık kadrolarında azaltma yoluna giderler,çarşıdan alıp eve gelince bin tane olan nar misali tıp fakültesi açılır.

    Nereye dönsen paradoks fışkırıyo kesik arter çaresizliği gibi.

    2|0
    1|1
  • Yok öyle birşey borçlarımız yarıya azaldı

    1|1
    1|8
    • ...tımam mı..? (ben tamamlayayım istedim... :D )

    • Hepsini Göster
    • ah canıımm uyutmuşlar seni de aptal yerine koymuslar ekonomiden haberin yok

    • Aile baskısı olabilir belki. Yüklenmeyin bu kadar ;)

  • Hayırlısı be gülüm *.*

    0|0
    0|0
Yükleniyor...