Gelin azıcık hukuk çalışalım sizlen:)

soru 1.eski eşinizin kız kardeşiyle evlenebilir misiniz?

soru 2.evlatlık edindiğiniz kişi sizin annenizle evlenebilir mi?

soru 3.eski eşinizin evlendiği yeni kocasndan olan kızıyla evlenebilir misiniz?

soru 4.kısa bilgi:kişinin annesini veya babasını isteyerek öldürmesi nitelikli adam öldürmektir.

babanızı öldürmek istiyosunuz,kapının açılmasıyla onu vurucaksınız.ama kapı açıldığı anda siz ateş ediyosunuz ve öldürdüğünüz kişi anneniz.bu nitelikli adam öldürme midir?

mantıklı düşündüğünüzde nasıl cevaplar verirdiniz,merak ettim

Güncellemeler:
arkadaşlar cevaplar şöyle

1.evet

2.evet

3.evet

4.hayır...annesini öldürmüş olsa bile sadece adam öldürmekten yargılanır.babası olsaydı nitelikli adam öldürmekten ağırlaştırılmış ceza alıcaktı...

0|0
4|16

En İyi Erkek Görüşü

  • 1. Eski eşin kız kardeşiyle evlenilebilir. Kan bağı konusunda sadece eşin alt ve üst soy kan hısımları ile evlenilemez. Örneğin eski eşin, annesi babası ya da çocuğu torunu vs.

    2. Evlatlık, evlat edinenin alt ve üst soy kan hısımlarıyla evlenemez.

    3. Eşlerden biri diğerinin alt ve üst kan hısımlarından biriyle evlenemez. Evlenmesi mutlak butlan sebebidir. Evlilik geçersizdir. Eski eşin yeni kocasından olan kızı o kişin alt soyudur. Bundan dolayı eski eş onun alt soyu yani kızıyla evlenemez.

    4. Nitelikli adam öldürme, öldürme fiilinin kasten ve planlanarak yapılması gerekir. Kişi orada annesini öldürmek istememiştir. Annesini öldürmekten değil adam öldürmekten yargılanacağı gibi babasını öldürmeye teşebbüs ettiğinden nitelikli adam öldürmeye teşebbüsten de yargılanır.

    0|0
    0|0
    • 2.si yanlış,üst soy yasak dgl.3.sunde ise evet ama ben eski eşin yeni kocasndan olma kızı sordum bu evlılik yapılabilir.4. İse teşebbus olmuyor,olablmesi için babaya karsı bı ıslemin yarıda keselamesı gerekrdi.burda babaya niyetlenilse de maddi knu yoktur

    • 3 te eğer eski eşin yeni kocasının başka bir kadından olan çocuğunu soruyorsan evlenilebilir. Ancak eski eşin yeni kocadan olan kızını soruyorsan evlilik olmaz. Bkn Medeni Kanun md 129/3: ''Kayın hısımlığı meydana getirmiş olan evlilik sona ermiş olsa bile eşlerden biri ile diğerinin üst soyu veya alt soyu arasında '' evlenme yasaktır. 2' de ise dediğin gibi sadece alt soy olacak. Orada bir yanlışlık olmuş. 4' te ise haklısın icranın en azından başlaması gerekir. Soruyu yanlış okumuşum. Pardon.

    • evet bu yorum tam doğru oldu şimdi ;)

Erkekler Ne Diyor 15

  • 1 ve 3 evet zaten aksi mantığa aykırı biten sözleşme ve kan bağının yokluğu yeterli açıklama. 2 de kan bağı yok ama eğer mirasda usulsüzlük yapılmak isteniyorsa ve bu ispatlanırsa iyi niyet karinesi dışına çıkılmışsa cezai işlem yapılır. 4 hakkında bilgim yok

    0|0
    0|0
  • cevap 1 evet (baldız baldan tatlıdır :D)

    cevap 2 Hayyır evlenemez baya mantıksız olur

    cevap3 asla evlenmem zaten imkansız olur

    vevap 4 kazara ölumdur cunki anneye kasıt yok .ama babasını öldurmyei planyalan biri için annesi ni öldrmek fark etmez

    0|0
    0|0
  • Ben hepsiyle evlenirim.

    Peygamber sünnetini de yerine getirmiş olurum

    link

    0|0
    0|1
  • 1- ------

    2- ------

    3- ------

    4- ------ düşündüm ama mantıklı bir cevap bulamadım kusura bakma :)

    0|0
    0|0
  • başka bir arzunuz...

    0|0
    1|0
  • Hukukeni bilmem ama 3 u ne de gorgu kurali olarak hayir :)

    0|0
    0|0
  • Bunların hepsi sakat iş öldürme işinde ise niye daha mantıklı bir planım yok mal mıyım ben dffs

    cayırt

    0|0
    0|0
  • 1. evlenmem

    2. yok ebesinin

    3. işim olmaz

    4.ben kimseyi öldürmem

    0|0
    0|0
  • Ayyy kıza bak çok coool :D

    ne biçim sorular lan bunlar :D

    0|0
    0|0
  • hepsi passs

    0|0
    0|0
  • 1 evet

    2 hayır

    3 hayır

    4 hayır

    0|0
    0|0
  • hayır annemi veya babamı niye öldürüyorum?

    0|0
    0|0
  • Mantıken, ahlâken ve dinen yapılmaması gereken şeyler. Öyle biri varsa da benden uzak olsun.

    0|0
    0|0
  • sen naptın ya...

    0|0
    0|0
  • 1evet hukum vardır ama evlenmem

    2evet hukum vardır ama olmaz

    3evet hukum vardır ama evlenmem

    4nitelikli degil ama yinede suctur.adam ölmustur cunki kamuya mal olur.

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 4

  • 1- Evlenemem çünkü ulkemizde iki kizin birbiriyle evlenmesi yasak

    2- Onu pıçaklarım

    3- Kizlarla evlenemiyorum demiştim

    4- Babami niye oldurmek istiyim ki?

    0|0
    0|0
  • 5 yıldız verdim soruna :))

    0|0
    0|0
  • mantıklı düşününce evet evet evet hayır

    dini düşününce

    1. (aynı kandan iki kız alamazsın.) hayır ( hoş belkide aynı anda alamazsındır ben yanlış biliyorumdur)

    2. (evlatlıklar akrabadan sayılmıyolar.) evet

    3. (aynı kandan iki kadın alamazsın, ) hayır

    4. (dinde cinayet nedense pek bir seviliyo o yüzden) hayor

    hukuğı sen dedin zaten...

    bence: hayır hayır hayır evet.

    0|0
    0|0
  • soru 1: evlenmem eski eşimle hep yüz yüze gelicem

    soru 2: evlenemez ortalığı karıştırım ben kendi ellerimle büyütücem ve evlenecek

    soru 3: evlenmem kız mı yok yaaa

    soru 4: öldürmedir sonuçta biri yok olucak

    Kızım nerden buldun bu soruları yaaa valla öldüm öldüm dirildim :P

    0|0
    0|0
    • :):)hepsinin cvbı gelicek birazdan.ama hukuki anlamda tabi.çok eğlenceli siz de öğrenin istedim:)

    • Hepsini Göster
    • yaaa besle evlatlığı alsın ananı:)nankööör

    • hahaha olamaz böyle şey yaaa

Yükleniyor...