Biri ölünce neden helva yapılıp dağıtılıyor? ya da neden helva yapılıp yeniyor?

Bence yanlış bir uygulama mantıklı da değil Neden helva yapılır çevrenizde var mıböyle şeyler ?

İslâm dışı kültürlerden alınma âdete bakın ki, cenaze helvası diye bir tatlı âdetini cenaze evine yerleştirmişler. Bunca acı ve kederi yetmiyormuş gibi taziye için gelenlere, yahut okumak için gelmiş olanlara helva yapacak, mutlaka helva tatlısı ikram edecekler, göz yaşlarına baka baka helva yenecek.

Niçin? Din böyle istiyor da onun için mi? Hayır.

İslâm’ın emri böyle değildir.

İslâm, böyle zamanlarda kederli aileye yük üstüne yük yükleme yerine, onların yüklerini üzerlerinden almayı ister; hattâ onların ikram etmeleri yerine, onlara ikram etmeyi emreder; ellerinin, ayaklarının tutmaz olduğu bir zamanda onlara yardımcı olunmasını ister.


0|0
16|9

En İyi Kız Görüşü

  • Bir yerde okumuştum; 'Ölü evinde o gün helva yapılmasının sebebi; ölünün ağzı açılsın, ölünün ağzının tadı gelsin' diye yazıyordu. Anlam veremedim. Bir de, helva ve lokma dağıtma eski Türkler'de kansız kurban verme anlamı taşırmış. O yüzden yapılırmış.

    O gün birçok yemek gelir ölü evine. Onun sebebi de ölü evindeki kişilerin üzüntülerine ortak olup, duydukları acıyı hafifletmek istemeleridir diye biliyorum. Yardımcı olmak amaçlı yani. Her iki adet de var buralarda.

    Bir de bir alıntı yapmak isterim, ama doğruluğunu araştırmak lazım tabii...

    " Ölü evinden helva vs. dağıtmak ve ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak bid'attir. Bid'at, Resulullah'ın ve dört halife zamanında bulunmayıp da dinimizde, sonradan meydana çıkarılan, uydurulan inanışlara, sözlere, işlere, şekillere ve âdetlere denir. İbadetlere bid'at karıştırmak büyük günahtır. Bid’ati sünnet diye işlemek haramdır. Bunların hepsini din diye, ibadet diye uydurmak veya dinin önem verdiği şeyleri dinden ayrıdır, din buna karışmaz demek bid'attir. Bid'atlerin bazıları küfür, bazıları büyük günahtır. Hadis-i şerifte, (Her bid'at sapıklıktır) buyuruldu. "

    0|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 15

  • Ağzımız tatlansın.

    Tatlı yiyelim tatlı konuşalım.

    Cenaze evinde kalabalık yapalım.

    Gelmişken pidemizi ayranımızı gümletelim.

    Bir pide bile yaptırmamışlar diye dedikodu yapalım.

    Bana ayran vermediler diye içli içli yakınalım.

    Uzar da uzar. Benim de hiç aklım almıyor. Yemeğini de git evinde ye. Bir tencere bir şey yap getir, adamları da kendi haline bırak. O kalabalık kadar insanı yoran, sakinleşmesini ve kabullenmesini zorlaştıran başka bir durum daha yok.

    1|2
    1|0
    • ölen ölmüş bu hala ağzımız tatlansın kısmında :):)

    • Hepsini Göster
    • bir yakınını kaybetmiş gibisin tequila ... :( yaşamışsın belliki çünkü bende yaşadım .. :/

    • Bir değil çok..

  • islam bir din bir inanç biçimidir,biz ortaasyada yaşamış islamla sonradantanışmış bir toplumuz

    islama uymayan hareketlerimizi kaybetmeye çalışıyoruz ancak uygun olanlar da bizimle birlikte devam ediyor..ailezaten böyle bir telaş içerisine girmiyor eş dost akraba yapıyor..üzücü bir olaydan sonra tatlıya bağlama hayatın devam ettiğine dair çabadır..islamda yeri yoktur ancak islama da ters değildir.

    1|1
    1|0
  • Tatlıyı çok seven bir insanım ama sırf ölümü hatırlattığı için bu tatlıyı yemekten soğudum..

    0|1
    2|0
  • Dini birşey olduğu söylenemez aslında taziyeye gelen kişilere aceyle yapılan en kolay ikramlardan birisidir,dikkat edersen eğer durumu iyi olanlar daha farklı şeyler ikram eder yemek gibi...oysa helva herkesin zengin fakir ayırt etmeksizin yapabileceği ikramdır zira un,şeker,su (süt)ten ibarettir.İkramda dinimizde vardır.Zamanla bu gelenek haline gelmiştir.

    0|1
    0|0
  • belli bir nedeni yok toplumda öyle kalıpklanmış öyle benimsenmiş ve yıllarca sürdürülmüş değiştirilmesi cok zor..

    0|1
    0|0
  • Helva yapilip yenir yedikten sonra merhum kisiye fatiha okunur aileden biri yapmiyor ki helvayi es dost yapiyor o uzuntude yemek bile yapilmiyor es dost getiriyor

    0|1
    1|0
  • Gelmeyecek olanlar varsa

    "Hiç değilse Helva için, yemek için gelirler bari de kalabalık olur"

    düşüncesiyle çıkmıştır.

    0|0
    0|0
  • ben olunce para dagıtsınlar !

    0|1
    0|0
  • Ben öldüğümde Adana kebap dağıtılsın. Madem acı bir olay...

    0|1
    1|0
  • Ölen kişinin helvasını yiyemiyorum ben ya. Çocukken o helvanın içine ölen kişinin eti atılıyor sanıyordum o zamandan beri yiyemem :)

    0|0
    0|0
  • Annem helvanin kokusu ölenlere gider sevaptır diyo nekadar doğru bilmiyorum mevlüttede yapar

    0|1
    0|0
  • Adettendir

    0|1
    0|0
  • adet gereği öyle

    0|1
    1|0
  • Bir ateist olarak islam dinindeki bir cok seyin saçma oldugunu düşünüyorum gereksiz o kadar adetler var ki ve komik olan ise insanların hiç sorgulamadan denileni yapması bu cok acınası

    0|1
    2|1
    • Ya sen Allaha nasıl inanmassın ateistlik ne anlamı ne ne saçma sapan bişey ateistmiş..

    • Hepsini Göster
    • Ben müslümanım ama bazen müslümanlardan utanıyorum. Hiç düşünmüyoruz, sorgulamıyoruz. Ateistler bizden daha çok sorguluyor. Ayrıca böyle yargılamayın hemen. Gizli ablacım sana da şunu söyleyeyim, İslam dininde adet yoktur, bunları müslümanlar uydurmuştur. İslam dininin hükümleri vardır sadece. Ve inan hiç biri saçma değildir. Gizlisin mesaj atamıyorum. Ama şu videoyu bir izle, sen bana öner bir şey okurum izlerim. Bak sığ beyinli bir müslüman değilim, fikirlere ve sorgulamalara açığım.

  • bnada tuhf gelyr..kışı üzntu ıcndeyken helva yıyor :P orda ölü var bunlar yemek dusunuyo :D

    0|1
    1|0

Erkekler Ne Diyor 9

  • Eski Türkler, ölülerine aş vermeyi en önemli görev sayar ve yoğ adını verdikleri törenler düzenlerlerdi. İlk çağlarda aş doğrudan doğruya ölüye verilir, yani mezarına konulur veya dökülürdü. İslâmiyet’in Türkler arasında yayılmasından sonra bu tören sevabını ölü ruhuna bağışlamak üzere fakirlere yemek, helva vermek şeklinde uygulanmıştır. Anlaşılıyor ki aş törenini en eski devirlerden beri din ayrılıklarına bakmadan bütün Türk ulusları devam ettirmişlerdir. İbn Fadlan'ın verdiği malûmata göre, Oğuzlar ölü aşı için yüzden iki yüz başa kadar at keserlerdi. Bundan da anlaşılıyor ki Oğuz aş törenleri çok kalabalık olmaktadır. Oğuzlar Anadolu'ya geldikten sonra dahi eski usul aş törenini unutmamışlardır. Oğuz kahramanları ölürken “ak boz atımı boğazlayıp aşım veriniz” diye vasiyet ediyorlardı.

    0|1
    0|0
  • rahmetlinin ardından tatlı yiyelim tatlı konuşalım diye yapmışlar:D

    büyük bir ihtimalle şaman dini zamanından kalma adetlerden biridir

    ayrıca o olayın aslında cenaze sahibi yapmaz zaten helvayı konu komşu yakın olanları yapar ayrıca cenaze sahibinin yası var diye onlara yemek götürülür aslında ama zamanla değişime uğruyor adetler ve evet adet dedim dinle alakalı değil yani

    0|1
    0|0
  • biri öldüğünde rakı dağıtıldı merhumun vasiyeti öyleymiş

    0|1
    0|0
  • Helva şart değil.. ama gelenlere bişey ikram etmek gerekir.. kolay yapıldığı için bence helva doğru seçimdir..

    işi gücü bırakıp cenazeye koşan insanlara enerji gerek.. tabutu taşıyacaklar..

    0|1
    0|0
  • adetten işte

    0|1
    0|0
  • Ölüm tadımızı kaçırdı bari helva biraz tatlandırsın.

    0|1
    0|0
  • helva üzüntüden kan şekeri düşenlerin kan şekerini yükseltir .. çoğğ bilimsel yazdım canımmmm

    1|0
    0|0
  • saçmalık işte ...

    1|0
    0|0
  • zaten emin ol onlar yapmıyor bu işi konu komsu yapıyor .. adetten olsa gerek .. misafir sayılırlar her ne halukarda olsa da yoksa dini bir anlamı oldugunu bende dusunmuyorum ya da bilmiyorum .. biraz dusuncedende olabilir .. tamam herkes uzgun olabilir ama orda uzulenlerin sekeri dusevbilir halsizlese bilir herkes ben acıktım diyemez konu komsu ayırmaksızın herkese vermek gerekir .. orda bunun icin bulunmuyo herkes tabi ama yemiyen gene yemiyo zaten oturup ta karsısında yemiyolar zaten ya baska odaya geciyolar ya da dısarıya falan cıkılıyo .. ama gunumuzde bunla dalga gecildigi espiri yapıldıgı icin biraz tuhaf gorunuyo ..

    0|1
    0|0
Yükleniyor...