Babası vefat eden bir arkadaşınıza ne yaparsanız mutlu olur?

Sevgili KS üyeleri, bir arkadaşımın vefat eden babasının yarın doğum günü olduğunu öğrendim.Dolayısıyla onun için duygu dolu bir gün olacak.Tabii ki ne yaparsam yapayım onun yokluğunun vermiş olduğu hissi engelleyemem.Ancak öyle bir şey yapmak istiyorum ki, karşımdaki insanın üzüntüden değilde, mutluluktan gözlerinin dolmasını istiyorum.Bu konuda fikirlerinizi paylaşır mısınız?


0|0
8|13

En İyi Erkek Görüşü

  • İlk olarak Allah rahmet eylesin arkadaşının babasına. Psikolojik olarak yakın birisinin kaybedilmesi ardından oluşan yas sürecinin 5 evresi var. Bunlar sırasıyla şu şekilde sıralanıyor :

    İnkar, Öfke, Pazarlık, Depresyon, Kabulleniş

    Eğer yakın bir zamanda kaybetti ise tahminen İnkar veya Öfke safhasındadır. Bu safhada olan birisini mutlu etmen çok zor. Hatta imkansız diyebiliriz. Ancak yine de yanında olduğunu göstermen, hüzünlü olduğu anlarda onun yanında olman ilişkinizi ileriye dönük çok güçlendirir. Sonuçta gerçek dost zor günde belli olur. Ancak tavsiyem ağlarsa sakın teselli etme veya bir şey söyleme, bırak ağlasın.

    Ama eğer üzerinden uzun zaman geçmiş bir kayıp söz konusu ise durumu kabullenmiş olması muhtemel. Bu durumda sadece desteğini bildirmen onu mutlu edecektir, ancak çok yakın arkadaşlarından bir tanesi ise o gün hiç canın istemese bile onun sevdiği aktiviteleri yapman, hiç sevmediğin tarzlarda bile olsa sevdiği şarkıları dinlemen onu mutlu eder. Bu safhada da abartma ancak, yani her istediğini yapma, yapmacık olma.

    Sevilen kişinin kaybedilmesi dünyadaki en büyük acılardan bir tanesi, hele baba gibi sizin için değerli bir kişiyi kaybetmek ayrı acı. Allah arkadaşına yardımcı olsun.

    0|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 8

  • Bana kalırsa bu duruma nasıl yaklaşacağını arkadaşın belirleyecek. Vefatının üzerinden ne kadar zaman geçtiğini de yazmamışsın o yüzden belki arkadaşın bu durumu kabullenmiş ve geride bırakmış olabilir. Senden beklediği kafasını o konudan uzak tutmandır. Ya da oturup konuşma ihtiyacında olabilir, ağlayacak bir omuz arayabilir. Sadece biraz dikkatli ol ve onun istekleri doğrultusunda bir plan yapın.

    0|2
    0|0
  • Aynı durum benim başıma gelmişti babası vefat etmişti arkadaşımın.Ağlamak istiyordu bana sarılıp ağlardı.Buna izin verirdim ama derdim ki fazla ağlamak yok. Mesela onu dışarı çıkarıp gezdirir bişeyler ısmarlardım.Tiyatroya gitmiştik, onlarda kalmıştım 3 gün.Babası için üzülmek değilde onun için bolbol ruhuna dua okumanın doğru olduğunu söylemiştim.Dualar ettik kafasını dağıtmıştım.Çok şükür atlattı.Arkadaşınızın da başı sağolsun...

    0|1
    0|0
  • senin gibi ince düşünen insanlar var mıydı keşke biraz fazla olaydınız

    1|1
    1|0
  • bir kere böyle bir günde gülüp mutlu olursa kendini suçlu hissedebilir. babam ölmüş ben mutluyum diye. bu yüzden bence yanında ol, mezarına gidin, çiçek dikip dua okuyun. böyle bir günde yanında olduğunu hiç unutmaz ve zaten senin arkadaşlığının mutluluğunu ayrıca yaşar merak etme.

    0|1
    0|0
  • ölen bir insanın arkasından yapılacak enbüyük iyiylik onu hayırla yad etmek ve arkasından dualar göndermektir.bir hocadan arkasından kur'anokumasını isterseniz ve arkadaşınız da orada bulunursaenbüyük hediyeyiverirsiniz

    0|1
    0|0
  • Sadece yaninda ol yeter. Mutlu etmeye calisma, uzuntusunu paylastigini belli et yeter..

    0|1
    0|0
  • Fatiha olursam -,-

    Sonuçta adam olmus gitmiş bu dünyadan yapicak bisey yok

    Bi fatiha okurum ruhuna gider en azından

    0|1
    1|1
  • Böyle arkadaşa can kurban diyorum.

    1|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 12

  • Özel bir şey yapmana gerek yok sadece onun yanında ol onu önemsediğini sevdiğini göster ilgili alakalı olman gerek. Bir şeyler anlatırsa can kulağıyla dinle anlattıklarını anlamaya çalış anlattığı şeylere katıl. Gerekirse onunla babası hakkında konuş güzel bir anısını anlatmasını iste anlatsın. Yarın babasını ansın anılarını hatırlasın unutmasın. Ciddiyim bunları yap kaybına iyi kötü alışmıştır boşluğunu her zaman hissedecek o ayrı mesele ama babasıyla geçirdiği anıları da unutmasın.

    0|1
    0|0
  • Ona güzel moraller var o kötü gününde yanında oldugunu ona hissettir kuran yasin felan okuyun hoca felan gelsin onu bile mutlu eder o günde yanına gitmen ona moral vermeye çalış biraz morali bozulur ahiretle ilgili felan

    0|1
    0|0
  • annemle babamı 9 yaşıdna kaybettim aksine yapıcak hiçbir şey yoktu yapan biride yoktu yani yapılcak bir şey yok bir gerçeklik var sen en yaparsan yap onlar artık önmiycek bunun farkına varıp kendi hayatını yaşaması gerek ben öyle yaptım çünkü eger başka bir şey yapsaydım şu an bu halde olamazdım bile belki çoktan ölmüş olcaktım açlıktan bir anda her şey degişebilir bunu anlamalı dedigim gibi yapcak bir şey yok zamanla hatırlamanın bile anlamı kalmıyor ölüler diyip geçiyorsun yani :)

    0|1
    1|0
    • Kardeşim başın sağolsun.Elbette ölenle ölünmüyor.Bunu oda biliyor ancak ben onu mutlu görmek istiyorum bunun için ne yapabilirim?

    • seni yapabilcegin bir şey yok onun elinde mutlu olup olmamak :)

  • Birlikte mezarına gidip bir çiçek dikin sulayın bir yasin okuyun en hayırlısı bu olur bence kendide biraz üzülsede ferahlar Allah rahmet eylesin zor bir durum

    1|1
    1|0
    • Evet gerçekten çok zor.Ancak mezarlığa gitme şansımız yok yaşadığımız yerde değil. Teşekkür ederim.

    • Biraz saçma ama babasının severek yaptığı birşey varmıydı mesela balığa gitmeyi sevmek gibi mesela babasının sevdiği birşeyi yapın birlikte

    • Bunu düşüneceğim :) çok teşekkürler

  • teselli edeceksin başka ne yapabilirsin ki ölüm haktır :

    0|1
    0|0
  • Yoklugunu aratma

    0|1
    0|0
  • Bizde birgün oraya gideceğiz kimi önden kimi ardından gider diyerek teselli olurdum

    Son olarak baban şu çekilmez dünyadan kurtuldu derdim

    0|1
    0|0
  • bence öyle bir teselli yok kardeşim...bence onu bu yönden duygulandırma.kendini onun yerine koy.yaraya tuz bakmak olmazmı?canın acımaz mı?yapma etme.hiç bişey yapma bundan iyi bence.

    0|0
    0|1
  • zor günlerini atlata kadar hep yanında ol ilgi göster

    0|1
    0|0
  • Mutlu olması için bir şey yapamam..

    Ama veraset işlemlerinde yardımcı olabilirim.. İnsanlar birini kaybettiği zaman kafaları kazan gibi olur, bu tür işlere koşturamazlar.. Ben onun üzerinden bu yükü alabilirim..

    0|0
    0|0
  • Mutlu olmaz olması içinde bir neden yok ortada bir kayıp var ve yasını yaşıcaktır

    0|0
    0|1
  • ona baba hissi verdirirdim yani hep korur kollardım.

    0|1
    0|0
Yükleniyor...