Kitapları okurken ilginizi çeken yerleri işaretleme veya altını çiziyor musunuz ? yoksa kıyamaz mısınız ?

Diyelim elinizde bir kitap var .Ders kitabı değil kitapçıdan aldığınız edebiyat eserlerini kastediyorum. Okurken romandaki herhangi bir diyalog, alıntı, felsefi bir cümle veya başka birşey dikkatinizi çekmiş olsa ve bunu aklınıza biryere not etmek, kaçırmamak isteseniz.

bu durumda kitabın o kısmında işaretleme, altını çizme gibi kalemle birşey yapar mısınız ? yoksa kitabın yeniliği güzelliği orjinalliği bozulmasın diye kıyamaz, kitap harici başka biryere mi not alırsınız ?

Güncellemeler:
Benim cevabım ; Kitaba göre değişiyor. mesela bir kitabı genel olarak sevmemişsem ve okuduktan sonra kütüphaneme dahil etme düşüncesinde değilsem de yine de sonuna kadar okurum ve ilginç bulduğum yerleri çizerim. çünkü kitabı zaten gözden çıkarmışımdır önceden.


ama kitabı genel olarak beğendiysem ve okuduktan sonra kütüphaneme dahil etmek ve ileride tekrar okumak istiyorsam üzerinde yazı çizi yapmam. ilginç gördüğüm yerlerde dururum ve bilgisayardaki not defterime not alıp kaydederim.

0|0
7|7

En İyi Kız Görüşü

  • Beğendiğim yerleri parantezle belirtirim. Asla altını çizemem. İlk fırsatta bilgisayarda word'e yazarım.

    1|1
    1|0

Erkekler Ne Diyor 7

  • Kıyarım.

    0|0
    0|0
  • Benim sevdiğim sözleri de bilgisayarına kaydetmek ister misin?

    0|0
    1|0
  • Genelde tuvalette okurum o sırada kalem taşımam yanımda.Bulamca çözersem tabi taşırım pnp :D

    0|1
    2|0
    • benim kafadannn:)))

    • Hepsini Göster
    • tutunamayanları orda bitirdim:)) şimdi çalıntı kıtalar okuyorum.on sayfa falan kaldı

    • :D beğenmeyen 2 kişi kitapların yazarları galiba :D

  • hayatta çizmem.cümle ezberlemem.okurum kitabı kaç sayfaysa.sonunda aklımda bir kelime kalsa bana kar.cümlelerimi bana kalan kelimelerle oluşturuyorum

    0|0
    0|0
  • hayır ben o sayfayı yırtar cebimde tasırım

    şaka şaka:)

    evet cizerim kitabın ne oldugu önemli degil benimse kuran bile olsa altını cizerim dikkatimi ekmişse

    0|0
    0|0
  • post it ile sayfa kenarına yapıştırırım

    0|0
    0|0
  • Bazen yaparım bunu.

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 6

  • Arada bir çiziyordum sonra baktığımda saçma sapan şeyleri çizdiğimi görüyorum ki başkalarına da veririm onlarında bu saçma şeyleri görmemesi için çizmemeye dikkat ediyorum. Arkadaşlar neyse de anneme de arada okutuyorum dalga geçme ihtimali olduğundan rahatsız edici oluyor.

    1|1
    0|0
  • kitabı mahfederim. benden sonra kimse kitabı alıp okumak istemez :))

    1|0
    1|1
    • bazen çizilen işaretlenen yerin bir süre sonra senin için anlamı kalmadığına çok şahit oluyorum. bir süre sonra aynı kitabı tekrar okumak istediğinde. "ben bu sözü mü bu kadar önemli görmüşüm" diyip çizdiği yeri geri silesi geliyor insanın. o yüzden hiç çizmem kitaplarımı. boşa güzelliği bozuluyor.

    • ben onu not ettiklerimde yaşarım. yani kıyısına not düşmüşümdür sonra ilerde bakar okurum derim ki: bu kadar basit bişey için iki-üç satır cümle kurmuşum. ama o öğrenmenin adımları işte. hoşuma gider yine de:)

  • o kısmı başka bir yere yazar, saklarım

    1|0
    0|0
  • Hayır çok beğenirsem telefonuma not alırım ya da çekerim twittere atarım :)

    0|0
    0|0
  • kitaplari karalamam.

    0|0
    0|0
  • genelde üşeniyorum

    üşenmezsem not defterime yazarım ama çoook nadir

    2|0
    0|0
Yükleniyor...