Besin Takviyeleri Ne İşe Yarar? - Proteinler, Karbonhidratlar, Amino Asitler, Vitamin ve Mineraller

Bu bence de çoğu sporcunun kullandığı besin takviyelerinin ne işe yaradıklarını açıklıyıcam. Spor yapmaya yeni başlayan veya başlıyıcak arkadaşların bu takviyeler hakkında bilgi sahibi olması önemli. Çok fazla ayrıntıya giripde kafanızı karıştırmıyıcam. Çünkü ayrıntıya girmeye kalkarsam bayağı bir kafanız karışabilir. Genel olarak ne işe yaradıklarını ve o ürünler hakkında ki kendi düşüncelerimi yazıcam.

Protein Tozları

Besin Takviyeleri Ne İşe Yarar? (Proteinler, Karbonhidratlar, Amino Asitler, Vitamin ve Mineraller)

Sporcuların günlük protein ihtiyaçlarını karşılıyamadığı zamanlarda kullandıkları besin takviyeleridir. Kolay yoldan protein kazanmak açısından tercih edilebilirler ama malasef sanıldıkları kadar mucizevi ürünler değillerdir. Bende 3 ay civarı deneme amaçlı yukarıdaki resimde gördüğünüz ürünü kullanmıştım ama öyle ekstaradan bir gelişim sağladığını söyliyemem. Günlük protein ihtiyacınızı öğünlerinizden karşılıyabiliyorsanız bu tarz ürünlere ekstaradan para harcamanızı tavsiye etmem.

Karbonhidrat Tozları (Gainer)

Genelde kilo alamayan arkadaşların kullandıkları besin takviyeleridir. İçlerinde çok yüksek derece de karbonhidrat vardır bu yüzden kilo vermeye çalışan arkadaşların kesinlikle uzak durmaları gereken ürünlerdir. Kilo almaya çalışan bir kaç arkadaşım bu resimdeki ürünü kullandılar ve gerçekten ayda 4-5kg aldırdı onlara ama ürün bittikten sonra eskisi gibi kalori alamadıkları için tekrar kilo vermeye başlıyolar. Yani bu tarz ürünler bittikten sonra beslenmeniz kötüyse yine eski kilonuza dönmeye başlıyorsunuz.

Amino Asitler

Amino asitler, proteinleri oluşturan temel yapıtaşlarıdır. Genel olarak yüksek proteinli beslenen sporcuların ekstaradan amino asit takviyeleri kullanmaları bence gereksiz. Zaten yüksek protein içeren çoğu besinin içerisinde aminoasitler mevcut. Protein tozu kullanıyorsanız eğer onların içerisinede bir çok amino asit ekliyorlar zaten. Ben sadece "Creatine" amino asitini kullanıyorum. Eğer düzenli olarak kırmızı et tüketemiyorsanız (Ben tüketemiyorum çünkü öğrenciyim maddi yönden zor oluyor) creatini besin takviyesi olarak almanızı tavsiye ederim çünkü bu amino asit sadece kırmızı etin içinde bulunuyor ve özellikle vücut geliştirme gibi patlayıcı güç gerektiren sporlar için çok önemli bir amino asit, ayrıca fiyatıda besin takviyeleri arasında en uygunu diyebilirim. Bu arada besin takviyeleri içerisinde en fazla bilimsel araştırma creatineler üzerinde yapılmıştır ve yararları bir çok araştırmayla kanıtlanmıştır. Bunun yanında yüksek proteinle beslenemiyorsanız Bcaa, Glutamine gibi amino asitlerde kullanabilirsiniz.

Yağ Yakıcılar (L-Carnitine)

Normalde L-Carnitine bir amino asittir, yani yukarıda bahsetmem gerekiyordu ama ülkemizde çoğu insan kilo vermek için bu tarz ürünlere saldırdıkları için ayrı anlatmak istedim. Bende daha önce 1 ay kadar deneme amaçlı kullanmıştım ve hiçbir faydasını görmedim desem yeridir arkadaşlar. Çoğu arkadaşım ve proffesionel sporcu abilerimde benim gibi düşünüyor. Yağ yakmak için en güzel şey iyi bir beslenme programı ve düzenli spor yapmaktır. Bu tarz ürünler para tuzağından başka birşey değil. Kesinlikle tavsiye etmiyorum ama seçim sizin.

Vitamin ve Mineraller

Eğer günlük hayatınızda sağlıklı sebze ve meyveleri tüketemiyorsanız vitamin ve mineral takviyeleri alabilirsiniz. Özellikle B vitaminleri (protein sentezi için) ve Çinko, Magnezyum gibi mineraller (Büyüme hormonunun maksimum derecede salgılanabilmesi için) sporcular için çok önemlidir. Ben şahsen sebze ve meyve tüketimine özen gösterdiğimden bu tarz takviyelere gerek duymuyorum. Meyve, sebze tüketemeyen arkadaşlar ZMA kullanabilirler. İçerisinde B6 Vitamini, Çinko ve Magnezyum var. Ayrıca Omega-3 yağ asidinin insan vücuduna faydaları saymakla bitmez. Düzenli olarak balık veya sağlıklı kuruyemişler (çiğ fındık, çiğ badem, ceviz gibi) tüketemiyorsanız Omega-3'ü besin takviyesi olarak almanız yararınıza olucaktır.

Herkese başarılar, iyi beslenin :)


1|2
5|6

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 5

  • hoş ve bilgilendirici olmuşş

    0|1
    0|0
  • En güzeli doğal besinler :)

    0|1
    0|0
  • Teşekkürler çok faydalı :)

    0|1
    0|0
  • Bilgilendirici olmuş emeğine sağlık

    0|1
    0|0
  • Anlamadığım şey şu;neden proteini, vitamini, karbonhidratı vs vs'yi besinlerden değilde tozlardan alıyorsunuz alıyorlar vs vs falan

    0|0
    0|0
    • Ileri seviye sporcular bunlari kullanmak zorunda. Mesela ben sadece amino asit kullaniyorum onubda duzensiz olarak aliyorum.

    • Hepsini Göster
    • @G-T-S-T-D-H
      ahahaha tamam tamam sorun yok :D

Erkekler Ne Diyor 6

  • Bunlari kullanmam gerek

    0|0
    0|0
  • kreatinlere aminoasit dediğine göre pek bişey öğrenmeden yazmışsın kreatin aminoasit değildir aminoasit proteinin yapıtaşıdır proteinlerin çok hızlı karışmasını sağlar kreatin ise antrenmanlarda güçlü olmamızı sağlar ve kreatini etle sütle karşılamak için günde 4 5 kilo et yemen lazım ki etin kilosu kaç lira..

    0|0
    0|0
    • Merhaba sevgili cahil dostum.
      Öncelikle creatine bir aminoasittir iyice bir araştır bence. Bunun dışında amino asitlerin çok hızlı karışmasını sağlar vs. gibi bir görevi yoktur. Amino asitlerin vücutta protein sentezi, antrenmandan sonra daha hızlı toparlanma, maksimum kas gelişimi vs. gibi görevleri vardır. Creatine'in görevi senin de dediğin gibi güçlenmemizi sağlar. Ayrıca yine senin de dediğin gibi etten creatine amaya kalkarsa günde 4-5 kg et yememiz lazım. Zaten bunları ben yukarda da yazmışım? Sanırım bencemi iyi okıyamadın.

      Bu tarz bir yorum attığına göre çok fazla bir bilgin olduğunu sanmıyorum, bir konuda yorum yapmadan önce iyice araştırıp yorum yaparsan daha iyi olur.

    • Hepsini Göster
    • 4 senedir yapıyorum, senin gibi de çok cahili ezdim için rahat olsun.
      hadi iyi günler.

    • 4 sene spor yapıp kreatinin ne olduğunu bilmiyorsun laf kalabalığı yapma

  • emeğine sağlık

    0|1
    0|0
  • Eline, emeğine sağlık.

    0|1
    0|0
  • Güzel olmuş hocam eline sağlık bilmeyenlein sublementlere sanki çok zararlı bir şeymiş gibi görmesini engeller

    0|1
    0|0
  • Emegıne saglık

    0|0
    0|0
Yükleniyor...