Özcan Deniz ve Sıla'lı Coca Cola Reklamı

SILA VE ÖZCAN DENİZLİ KOLA REKLAMI ÜZERİNE...

Uzun bir günün ardından, gelmiş eve oturmuş biraz kafa dağıtmak için televizyon seyrederken, birden reklamlar başlıyor ve bir gecede, bütün sosyal medyayı sallayan, o malum reklama denk geliyorum birden. Reklam diyorum, ama aslında sadece reklam kuşağına denk geldiği için.

Yoksa bildiğin müzik kanallarında yayınlanan klipler kadar uzun. Tam 2 dk. 48 sn. E böyle bir reklam verme maddi gücünü hepimize nasip etsin Allah, İnşallah bir gün. :) İzleyemeyen kaldıysa (ki sanmıyorum ama) burdan seyredebilir. Ya izlediyse bu işkenceye daha fazla maruz kalmamak için geçsin.


'IIAAAÇ' diye bir sesle başlarken sözleri ne olduğunu anlamaya çalışırken, Özcan Deniz' i görüyorum birden. Nerden bilebilirim ki asıl facianın 2. yarıda ortaya çıkacağını...

Özcan Deniz' i seversiniz sevmezsiniz, ayrı bir tartışma konusu. Özellikle takip ettiğim biri değil aslında. Ama takip etmeseniz de, görmemenizin mümkün olmadığı bu dönemde, sinema ile uğraşan, sanata yöneldiği iddasında bulunan bir kişinin, bir reklamda, böylesi figürlerle karşıma çıkması da, (kaba bir tabir olacak ama) 'Noluyo Lan' hissi de uyandırmadı değil.

Ama ilk şoku atlattıktan sonra, düşününce sorun dans figürleri değil aslında, Zorlama bir şeyler var reklamda belli ama adını koyamıyorum henüz o iki küsur dakikalık zaman içinde. Çünkü Ezel Akay' ın muhteşem filmi 'Neredesin Firuze' de de benzer dans figürlerini görmüştük kendisinden ama, hiç rahatsız etmemişti.

Sonra ikinci Şok dalgası geldi ve, ileriden salına salına gelen kıza bir de baktık ki 'Aaa bu SILA'. Ama yok hala sarmıyor reklam. Gerçi hem erkek, hem de kadın seyirciyi yakalamak için gereken her şey yapılmış, göbeğe kadar açık gömlekli erkekler, mini etekli güzel kızlar, sallanan kalçalar vs...

Hayatta yanyana gelebileceğini düşünemediğim (belki de benim önyargılarımdan kaynaklanan öküzlüğüm bilmiyorum) iki isim, ha bitti, ha bitecek dediğim, destan uzunluğunda bir reklamda dans edip şarkı söylüyorlar hala. ('Ah be SILA değer miydi' diye de geçirmiyo değilim aklımdan.) Zira diğerini ne kadar takip etmiyorsam da, SILA'nın yeni albümlerini beklediğim doğrudur.

Nihayet reklam bitiyor. Afallamış vaziyetteyim. Çünkü bugüne kadar bildiğim, öğrendiğim, düşündüğüm pek çok şeye ters bir film var ortada.

Okulda reklamcılık derslerinde, Kısa ama vurucu, özgün fikirler bulmayı öğrenmiştik. Uzun ise projemiz notumuz kırılırdı, hatta kalırdık dersten. (Hocalarıma saygılarımı iletiyorum şimdi.) Bütçen varsa bütün bir kuşağı kapatabiliyormuşsun bak. Hem de günün en çok konuşulan işini de yapöış oluyorsun. Ama bize para her şey demek değildir, demişlerdi. Geçiniz efendim bunları, Kim derdi ki İkisi dans edecek...(Bütçeye bakar her şey)

Sonra elim hemen twitter' a gitti. Evet gecenin konusu... 3 dk içinde binlerce tweet var reklam hakkında. Sonra bir tanesine gözüm takıldı. Ve anlam veremediğim o rahatsız edici kısımda tamamlanmış oldu.

Buraya kadar yazdığım her şey kişisel bir rahatsızlıktı belki. Hani çok sevdiğiniz bir insanı, hiç sevmediğiniz biriyle gülüp eğlenirken görürsünüz de, içinizde bir huysuzluk belirir belki öyle bir şeydi bu da ama, tweet de bahsedilen, reklamdaki şarkının orjinalini görünce, her şey biraz daha oturdu yerine. Buyrun Seyredin. Az Sonra. bitiriyorum yazıyı :)

Bu filmdeki danslar, iğreti gelmedi. Çünkü hangi Hint filmine denk gelsem, bu tür danslar görüyorum zaten. Adamların Doğası galiba bu. Dövüşürken bile dans edebiliyorlar filmlerinde. Kendilerince ama bir tarz sonuçta.

Bizimkine bakınca, ordaki belli başlı kareografileri alıp, (esas oğlanın arkasında ki 5-6 kişilik grup gibi) araya kalçalı, göğüslü bol sallamalı dans figürleri ekleyince ortaya orjinalden kopuk, ne doğulu, ne batılı garip bir şey çıkmış... Doğal değil... Tarz değil... Kariyeri olan iki insan niye böyle bir şey yapar?

İşte hala işin içinden çıkamadığım nokta bu.

-Para? (değildir yahu!)
-Sanatçının Farklı karakterlere bürünme, değişik şeyler deneme arzusu? (ama iş çığrından çıkmış... Karizmayı çizdirmek de var sınır iyi belirlenmezse)
-Konuşulmak ve konuşturmak. (galiba Bu diye düşünüyorum kendimce. Ülkede bu kadar dert varken bu mu battı şimdi bize?)

'IAAAAÇ bir ....' (Kamu Spotu: Gazlı içecekler içmemeye çalışın siz gene de!)

SON NOT: Bu arada bir de, bir reklam daha gözüme çarptı dün gece (baya televizyon seyretmişim dün gece demek ki!) onu da bir sonraki yazıya.


2|0
82|42

Senin görüşün nedir?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 82

  • ilgi çekmedı o yuzden

    0|0
    0|0
  • Ben de bununla alakalı bir soru açmıştım. Reklamın bir yerinde Aamir Khan çıkıp All izz well diyecek diye beklemedim değil bir an. Sanki Onun filmlerinden bir sahne gibi :D
    Güzelim Kolaveri di de ne hale geldi :D

    0|2
    1|1
  • On numara reklam

    0|0
    0|0
  • ııaaahaaaaçç bir cola, cola içemez oldum :(

    0|0
    0|0
    • En büyük faydası bu oldu herhalde bu reklamın. :) İçmeyin, İçirmeyin.

  • Ellerine sağlık.

    0|0
    0|0
  • Igrencc reklam hepsi saçmalık

    0|1
    0|0
  • Iç bir kaka cola kaka kola diyo ya reklamda ben dalga geciyorm hep.

    0|0
    0|0
  • anlamıyorum neden bu reklamı böyle acımasızca eleştiriyorsunuz? bence harikulade bir reklam!

    0|0
    0|0
    • Ama ortaya konan her iş, eleştirilebilir. Bu işin Fıtratında! var Bu :) kimine göre harikulade, kimine göre değil. Ben beğenenleri anlıyorum. Siz de bizi anlayın... :) Sevgiler

  • orijinalini de beğenmedim :/ :D

    0|0
    0|0
  • Esmer uzun boy genis omuz beyleri izlemek cok guzelmis ya :)
    o acindan gonlumuzu serinletti :) higihihi

    0|0
    0|0
  • Hint versiyonu çok fena bağımlılık yapıyor ya :D

    0|0
    0|0
  • hint versiyonu çok tatlı ya sıkılmadan izledim :D

    0|0
    0|0
  • sana bir şey soracağım?

    0|0
    0|0
    • Hepsini Göster
    • hayır günlerdir ben canlı yayında denk geliyorum ondan sordum =))

      ellerine sağlık tabi ki , okudum reklamıda arada izliyorum hatta :D , o değilde özcan hadi neyse de sıla neden yaptı bunu anlamış değilim =//

    • Canlı yayında durduğununun farkında değilim... Ben de neden hala yazan var diyordum. hatta sizin msjlarda gelince baktım ama göremedim bencelerin içinde... Ben de anlamamıştım, ama verilen paraları duyunca, vazgeçtim anlmamaktan. Bana yarısını versler bin takla atardım herhalde.

  • IAAAAÇ bir...
    ne demişler reklamın iyisi kötüsü olmaz

    0|0
    0|0
  • Reklamı yeni görüyorum ve dehşet içerisindeyim

    0|0
    0|0
  • bir reklama bu kadar kafa yoran insanı tebrik ederim

    0|0
    0|0
  • Sanki Sıla yeterince gıcık değilmiş gibi bir de bu reklam :D

    0|1
    0|0
  • Hic begenmedim

    0|0
    0|0
  • Bu kadar iğrenç değildi la bu reklam insanı Sıladan BİLE soğutur

    0|0
    0|0
  • Tv hiç izlemediğim için reklamı burada gördüm Özcan Denizi gördüm NOLMUŞ BE ADAMA dedim takip edip sevdiğim bir isimdi kendisi ama reklam harbi çooook itici ya :/
    Orjinal reklam diyeyim hep hintli gördüğüm için gayet normal geldi itmedi ama hem benzerini yapıp hem işin içine karı kız atıp cinselliği bu kadar ön planda tutmak Büyük Bir SAÇMALIK BNCE

    1|0
    1|0
  • Kızlar Devam
    62

Erkekler Ne Diyor 42

  • Reklamı ilk kez bu sitede gördüm, TV de izlemedim. Uzun surmesi ve popüler oyunlar oynatmalari daha da dikkat çekmiş. Silayi bugüne kadar severdim. Artik sorguluyorm :) emeğine sağlık

    2|1
    1|0
  • özcan çok komik olmuş sıla çok yakışmış sesi muhteşem zaten

    0|2
    0|0
  • Eline sağlık :)

    0|0
    1|0
  • teşekkurler paylaşim icin.

    0|0
    0|0
  • cok sacma bir reklam bence

    0|0
    0|0
  • 1. Reklam gayet güzel.
    2. Orijinali de coca colanın reklam sanatçısı yani şarkıyı değiştirmeleri normal.
    3. Reklam gerekli kitleyi ve etkiyi sosyal medya da yarattı mi? Fazlasıyla belki de istenilen buydu? 😉

    0|0
    0|0
    • 1-Reklamı kısaltınca daha eli yüzü düzgün bir şey olmuş,
      2-Şarkı değiştirilebilir tabii, filmi uyarlarken neyse uzatmaya gerek yok bu 3. maddeyle alakalı zaten direk oraya atlıyorum.
      3-Evet istenilen buydu... Ve ok hedefini buldu... yazıyı yazalı kaç gün oldu hala konuşuyoruz hakkında. Hatta KS de açılmış birkaç başlık daha var galiba... Sevgiler

  • güzel olmuş ya :D

    0|0
    0|0
  • güzel.

    0|0
    0|0
  • Su özcan denizi oldum olasi sevmiyorum ne soğuk adam ya

    0|1
    0|0
  • Sılanın büyik bir hayranı olarak beklemediğim hareketler o ağır kadın erkek gibi yapmaması lazım böyle şeyler canım

    0|0
    0|0
  • Reklamı sevdim. Why this kolaver dı'yı zaten severek dinlerdim. O yüzden bunu da sevdim.

    Böyle kliplere ihtiyacımız var ülkecek. Sahil, eglence, şortlu bikinili kızlar. Ülke böyle olmalı yahu. İns şeriat falan gelmez şu ülkeye. Böyle çok güzel.

    Reklamcılık dersleri de aldım. Reklamın başarısına hiç deginmiyorum zaten. Amaç akılda kalmaktır reklamlarda. Günlerdir bu reklamı konusuyorsanız, adamlar işini iyi yapıyor demektir.

    0|0
    1|0
    • Ben sevmedim, ama diğer iki paragrafa aynen katılıyorum. Teşekkürler.

  • Reklam çok kötü

    0|0
    1|0
  • bende o SILA'mı eğer değilse ne kadar benziyor l*n o öyle diye, hiç sıkılmadan seyrettiğim ilk reklam

    0|0
    0|0
  • paranın gücü dedikleri böyle bişey.. eğer ruhunuzda gizli bir kapitalizm yatıyorsa (ki bu insanların yüzde 99 nında vardır) sizi maymuna çevirseler ses etmezsin. tatlısesi rapçi rapçiyi popçu yapacak bir kudrettir para..
    reklama gelince bence başarılı. müzik ritmi ( her ne kadar çalıntı olsa da ) senin bile benceye konu açtığına göre reklamın iyisi kötüsü olmaz.. cocacola amacına ulaşmıştır. her ne kadar sevdiğim halde uzun zamandır içmediğim bir içeçeceği halen içmeme sebep olamayacak bir reklam olsa da ülkede satışların tekrardan patlayacağı bu reklamla aşikardır.. beynimi beynimize oynuyorlar.. durdurabilene aşkolsun.

    0|0
    0|0
  • Kola'dan tiksindim... Teşekkürler Coca Cola :P

    0|0
    0|0
  • Güzel beğendim ben.

    1|1
    0|0
  • beğenmedim

    0|1
    1|0
  • güzel kanka ben beğendim reklamı

    1|1
    0|0
  • Sıla Gözümden Düştü ! Özcan Denğz Kimdir Yaaa Sılaya Yakışmadı.

    0|0
    0|0
    • Özcan ve Sıla kıyaslamak komik bile. bir bak bakalım hangisi daha çok başarılı işlere imza atmış, hangisi daha iyi işinde hangisi kaç yılını vermiş, hangisine iş kabul etsin diye paralar dökülüyor, hangisinin hayranı daha çok bir düşün, hangisi nerden nereye hangi zorlukları aşmış! en önemliside bu. Bence kafanı kullan. Çok kıskançsınız.

    • Kıskançmı 😜😜😜 özcan deniz Kim Yaaaa Güldürme beni😜

  • Hayatımda gördüğüm en boktan izlerken aşırı sıkan, aşırıdan öte gereksiz uzun bir reklam

    0|1
    1|0
  • Erkekler Devam
    22
Yükleniyor...