Gelinligin beline baglanan "Kirmizi kusak" hakkinda ne dusunuyorsunuz?

Ben cok cirkin ve beni kirmizidan bile sogutan bir goruntu oldugunu,iki kisinin bilmesi gereken malum durumu kimsenin gozune sokmamak gerektigini bu davranisin bile ozele mudehale oldugunu ozelimizin gozler onune serildigini dusunuyorum.

Evlenecegim kadinin bu durumu kimseyi baglamaz ailesi de buna dahil.

Bunu bir ben bilirim bir o ve bizimle mezara girer.


0|0
21|10

En İyi Kız Görüşü

  • Bekareti temsil ediyor, bir nevi zar bandı

    0|1
    0|0
    • O bekarati gelin ve damat bilse yeter.

    • Hepsini Göster
    • İyi akşamlar :)

    • Size de..

Kızlar Ne Diyor 20

  • Ona bakarsan gelinliklerin neden beyazdan kırık beyaza döndüğünü de sorgulamalısın. Bence kırmızı olması daha iyi. geleneklerimizin zararı yok.

    0|1
    0|0
    • Tabiki geleneklerimizin zarari yok ben simgeledigi seye karsiyim kimsenin bilmesi gerekiyor mu sence?

    • Hepsini Göster
    • yapmasın kızlarda banane. onların yüzünden yapmayanlarında adı çıkıyor

    • Aynen oyle iste.

  • Siyah kuşak takıp sha don olsun, en azından hatun Aikido yapıyormuş derler.

    Saçma sapan gelenekler falan...

    0|1
    0|0
    • Sacma,assagilayici...

      Herkesin ozeli kendine,ha yatak odasi aciga cikmis ha bu.

      Bu konuda bu kadar sertim.

  • Bekareti temsil ediyor,çok saçma bir davranış milletin gözüne sokmanın, bakireliği ifşa etmenin bir anlamı yok

    2|1
    0|0
  • geleneklerden kaynaklanıyo bırazda.zaten bırçok kız artık evden çıkarken sadece bağlatıyo.duğun ya da nıkah zamanı çıkarıyolar.kızlar ıstemese bıle boyle bırseyı ya baba ıstıyo ya da anne.onlarda bu geleneğı kızlarında gormek ıstıyo.benım açımdan hıçbır anlam ıfade etmıyo.keşke bır kurdaleyle olsa herşey

    0|1
    0|0
    • Babanin kizina boyle birsey yapmasi cok cirkin geliyor bana. Utanc verici insan kendini bildimi kimseye birsey ispatlamak zorunda degil.

    • eskıler farklı düşünüyo işte.onlara sorsan bu açıdan bakmıyolardır ınan.gelenek ya olsun herşey ıstıyolar

  • Ben de sevmiyorum.gelenek namus felan diyorlar da sanki bir de bakiyorlar öyle bagliyorlar.elaleme ne benim özelimden.

    0|1
    0|0
    • Evet iste anlatmaya calistigim bu "Elaleme ne bizim ozelimizden" sagol anladigin icin.

  • benim yengem vardı dul onada bağlamışlardı ben açıkcası anlamını bilmiyorum bizde herkese bağlıyorlar

    0|1
    0|0
    • Al iste. Neyse bosver onu bilmesende olur kendini bil yeyer.

  • lüzumsuz

    0|1
    0|0
  • kadını hiç açılmamış hediye paketi olarak ifşa eden, utanç verici, bir o kadar da gereksiz bir bez parçası...

    0|1
    0|0
  • bilmem hiç düşünmedim o kırmızı kuşağı neden bağlıyorlar

    ama adet heralde yaa aman bağlansın yahu nolucak

    0|1
    0|0
  • Ben mor bağlayacağım :D

    0|1
    0|0
  • Ne kadar bağnazca bişeydir o... Oldum olası gereksiz ve saçma gelmiştir .

    1|1
    0|0
  • Saçma bır gelenek.

    bakire olmayan kız bile bağlıyor düğün gunu .

    nerde kaldı kırmızı kuşağın amacı^^

    0|1
    0|0
    • Aynen oyle kmleri taniyorum evden baglatip cikan.

  • genelde bir yalandan ibaret

    0|1
    0|0
  • Adet yerini bulsun işte

    0|0
    0|0
  • Maksat adet yerini bulsun.

    0|1
    0|0
    • Adetlerimizin hepsine saygim var ama buna asla.

  • Hediye paketinin kuşağı gibi sanki kadın malda o da onun kuşağı gibi gereksiz

    0|1
    0|0
  • Hediye paketi .

    0|1
    0|0
  • geleneek göreneklerimizden bırısı.

    0|1
    0|0
    • Orf ve adetlerimize saygi duyan ve yasatmaya calisan bir insan olarak boyle adet olmaz olsun diye dusunuyorum.

    • bende aynı sekılde dusunuyorum.

  • son derece saçma olan adetlerden bir tanesi

    0|1
    0|0
  • Adettendir, bağlanır.

    Ben siyah bağlayacağım.

    0|1
    0|0
    • Tabiki adetten ve gecmisten gelen ama dogru yani ne?

      Kime ne gelinin bekaretinden bunu iki kisi bilir baska kimseyi irgalamaz.

Erkekler Ne Diyor 10

  • Soyka gönlüm çirkine bel bağlama . link ah uulan ah.

    0|1
    0|0
  • Yahu bu nasıl bir türkü ki herşeye özel hayata müdahal diyorsunuz ? Eskiden hem kızlar için hem aileleri için gurur vesilesi idi bu durum. Ne zamandan beri namus olgusu mülk gibi paha biçilebilir birşey oldu ? Takılmasını çok doğru buluyorum.

    0|1
    1|0
    • Gurur verici tabiki. Gururu gelin kendi yasasin kimseye gostermek zorunda degil.

    • Hepsini Göster
    • Gerekeni buzeceksin.

    • Hee bütün sokağı büz. Yok öyle bir dünya.

  • siyah kuşak 2. dan'dan düşük almamak lazım

    1|1
    0|0
  • Çok eski bir Türk geleneğidir orta asyadan itibaren beri süregelmektedir...Türkmen,Özbek bütün Türk toplumlarında yer almaktadır...

    0|1
    0|0
  • AVM açılışı mı sanki mk... Oldu olacak Bakan kessin kurdeleyi de tam olsun...Artık gereksiz ve sürdürülmesi mantığıma uymayan bir gelenek...

    1|1
    0|0
  • biz ibrişin kuşaktan anlarız gardaş :D

    1|1
    0|0
  • Çok lüzumsuz kesinlikle. Hem senin dediğin gibi bakireliği göze sokmanın manası yok, hem de gözü nasıl tırmalayan bir şey o öyle? Güzelim gelinliği özene bezene alıyorsun, saçını başını yaptırıyorsun sonra gerizekalı biri çıkıp beline kırmızı saçma sapan bişey bağlamak istiyor. Nasıl kafalarına ayakkabının topuğunu yemiyorlar hiç bilmiyorum :D

    0|0
    0|0
  • adettir o bu sacma o sacma diye diye geleneklerden eser kalmadi

    0|1
    0|0
    • Kardes sirf afet olsun diye kimse kimsenin gelininin bilmemnesini ogrenmek fikir yurutmek zorunda degil.

  • gelinin kız olduğu anlamına geliyor bence güzel (:

    0|1
    0|0
    • Nesi guzel? Sen bil gelin bilsin baskasinin bilmesine ne luzum var?

    • Hepsini Göster
    • gayet iyi anladım sizi ama dediğim gibi herkez istediğini yapar kımseye zarar vermediği sürece herkezin kendi görüşü yaşam tarzı o ona bu ona karıştığı icin herkez birbirine düşman

    • Tabiki oyle gifip gelinlerin belinden kusak toplayacak degiliz ben sadece gelinin belindeki kusak icin ona anlam yuklenmesine karsiyim. Herkesin bekareti kendine kimseyi ilgilendirmez.

  • Kırmızı kusak ne işe yarıyormuş ki?

    1|1
    0|0
    • Arastir google da bulabilirsin.

    • Üşenirim, neyse kalsın.

Yükleniyor...