Alevi arkadaşlara soruyorum

Alevilikte boşanma yok diye duydum. Cemevinden bile kovulurmuşsunuz, dışlanırmışsınız. Arkadaşım anlattı. Bu yüzden annesi boşanamıyor mesela. Alevi arkadaşlara soruyorum hepinizde öyle mi istisnaları ne kadar görülüyor? Evlendiniz ama çok mutsuzsunuz, yanılmışsınız vs. olabilir bunlar.. yani ömür boyu katlanmak zorunda mısınız bu kurala göre?


0|0
1|10

En İyi Kız Görüşü

  • Alevilik, hristiyanlik veya sunnilik fark etmiyor, keyfine göre bosanma butun dinlerde gunah. ben sana alevilikde sordugun icin ona cevap vereyim, eger esin tarafinda hor göruluyorsan, maddi manevi asagilaniyorsan, hic bir din senin eziyet cekmeni istemez ve o bosanma kabul edilir ve cemevlerinden dislanmazsin. Zaten cemevinden kovulmak diye bir sey yok ama haksiz yere esine eziyet etmissen, insanlarin malini calmissan, birinin irzina gecmissen, biri senden sikayetci ise.. ... cem e katilamazsin, ve diger halk tarafindan kurbanin bile yenmez!

    *Kim olursa olsun, eziyet eden dislanir, eziyet görene yardim edilir ve ona sahip cikilir, "sadece mutsuzum, canim devam etmek istemiyor bu evlilige" diye bir bosanma kabul olmaz, alevilikde bu böyledir.* Umarim anlatabilmisimdir, saygilar.

    2|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 10

  • bence doğru değil çünkü sünni kökenlilerde de nikah düşmesi vr ama kimsenin umrunda değil

    0|0
    0|0
  • ben alevi değilimde bizim komşular neim vardı onlar boşanıyordu..alla alla ilk defa duydum..

    0|0
    0|0
  • kimse kimseye katlanmak zorunda değil

    bu tür takıntıları olan biriylede

    evlilikten uzak dur

    1|0
    0|0
  • Alevli arkadaşlar nerede :)

    0|0
    0|1
  • "Medeni Kanun" denen bir şey var, ona uygun oluyor bu işler

    0|0
    0|0
  • yok öyle birşey

    0|0
    0|0
  • aforoz etmek alevılerde de mı var..buda onları da kutsasın

    0|0
    1|1
  • eskiden alevilerin hem ibadet hemde mahkeme edildikleri yer cemdi. hiç kimse karısının herhangi bir eksikliği veya ağır bir suçu olmadan boşayamaz. kötü işlere bulaşan kimseler cemde yargılanır ve suçun niteliğine göre cezalandırılırdı. bu ceza cem esnasında uygulanacak küçük bir cezada olabilir veya toplumdan izalede edilebilir. yani suçun ağırlığına göre değişir. ama günümüzde artık alevilerde normal yasalara tabi oldukları için herşey mahkemelerde hallediliyor. bir çok gelenek ve görenekte yok oluyor.

    1|0
    0|0
  • yok öyle bişey ya

    0|0
    0|0
  • Valla alevilerin temel referansı islamdır diye biliyorunm...Yani aleviler müslümandır sonuçta... Alevi denmesinin sebebi Hz Ali (r.a) soyundan gelmeleridir...

    0|0
    0|0
    • ne diyorsun yaa soruyu bile okumamışsın aleviler başka dinden diyen mi oldu?

    • Hayır ! Bende islam hukukuna göre boşanma olur demek istedim.Mademki müslümanlar...

Kızlar Ne Diyor 0

Kızlardan En İyi Görüş seçilmiş!

Yükleniyor...