Müzik dinlerken sözleri anlamaya ihtiyaç duyuyor musunuz? Sözler mi ritm mi?

yabancı müzik hayranı birçok üye var burda ve şaşırıp kalıyorum açıkçası. sözlerini biliyor olabilirler eyvallah orasına birşey demiyorum ama her ne kadar bilsen bile anadilindeki bir şarkı kadar etkilenildiğini düşünmek garip geliyor bana. türkçe müzikler için de aynısı geçerli bu sorum. sözlerin anlamının etkileyiciliğini ne kadar dikkate alıyorsunuz müzik dinlerken yoksa arka plandaki ritme mi ayak uyduruyorsunuz daha çok. artık ritim mi diyim artık ne denir ona bilemedim.

  • Sözler daima önemlidir
    33% (5)33% (3)33% (8)Oy Ver
  • Ritme kaptırmam lazımkendimi ritim daha önemlidir
    33% (5)67% (6)46% (11)Oy Ver
  • Eşit derecede diyebilirim bu ikisinin
    34% (5)0% (0)21% (5)Oy Ver
  • Diğer.(belirtin)
    0% (0)0% (0)0% (0)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim

0|0
19|12

En İyi Kız Görüşü



  • Müzikte çalgı müziğinin kompleksleşmesiyle, anlatımların takip edilmesi, ilişkilendirilmesi zorlaşmıştır. Bu noktada müziksel anlatıma eklenen sözsel anlatım, çalgı müziğine eklenen sözlü vokal müziği ile müzik dili bir değişim içine girmiştir. Daha sonra müziğe eklemlenen söz, anlatımının daha belirgin olmasından kaynaklı, müzikal anlatımı tekeline almıştır. 18 YY. da oluşturulan prozodi ( ezgi – söz uyumu ) kavramıyla bu iki dilin birbirleriyle biçimsel anlamda ilişkileri belirlenmiştir.Sözlü anlatım, müzikal anlatımın önüne geçmiş ve de belirleyeni olmuştur. Günümüz müzik piyasasından örnekle vokal müzisyenleri ön planda, çalgı müzisyenleri arka plandadır. Vokalin sesi tercihen diğer çalgılara göre fazlaca yüksektir. Şarkılarda bunun üzerine kurulur. Vokalin olmadığı bölümler süre olarak fazla uzun tutulmaz, uzunluk söz konusuysa bu sefer de başka bir solo vardır. Hiyerarşinin basamak sayısı artırılır.

    0|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 18

  • c sıkkı- ben ritmini begenmıyorsam dınlemem ki, sözler de önemli bence.

    0|0
    0|0
  • Türkçe müziklerde söz ve ritim çok önemli benim için,ne ifade ettiğini ne anlattığını bilmek kendini şarkının içinde hissetmek açısından önemli..Yabancı müziklerde ise ritim,müzik yeterli..keza sözleri o an bana hissettirdikleriyle çok zıt,bilmeden dinlemek tercihim çoğu zaman..

    0|0
    0|0
  • bunu da severim :) link

    0|0
    0|0
  • çoğu zaman B diyorum.

    ne dediği umrumda değil :) buna hayranım link

    0|0
    0|0
  • Müzikalite her zaman önemlidir, sözleri de merak etmek gerek. Olabildiğince sözlere bakmaya çalışıyorum.

    0|0
    0|0
  • Belki garip gelecek ama şarkılara ve bulunduğum zamana göre değişiyor biliyor musun? Mesela bir şarkı vardır o şarkıyı bir zaman dinlediğimde başka şeyler düşünmekten sadece kendimi ritme veririm fakat başka bir zamanda dinlediğimdeyse şarkının sözlerini söyleyerek şarkıya ayak uydururum. O şekil yani :D

    0|0
    0|0
    • haklısın bazen dinlerken kendimizi verip sözlerini merak ederiz ama bazen kafa başka yerlerde olur sadece altta fon olarak çalar sen uçaar gidersin buralardan :)

  • ruhuma göre değişir

    0|0
    0|0
  • önce ritm sonra sözler

    0|0
    0|0
  • Ritm tabi ki dinliyorum eğer beğenirsem sözlerine netten bakıyorum anlamaya çalışıyorum

    ruh haline göre değişiyor :)

    0|0
    0|0
  • Türkçe şarkılarda söze önem veriyorum ama yabancı şarkı dinlerken anlayamayacağım bir aksansa yada lyrics hızlı akıyorsa ritme kaptırıyorum

    0|0
    0|0
  • Melodi hoslarina gidiyordur. Acikcasi ben anlamadigimi dinlemem. Hem yabanci slow muzikler bana islemiyor. fransizca 2. ana dilim fakat yine de oyle cok dinlemiyorum. Sozler basit geliyor.

    0|0
    0|0
    • demi öyle şaaşalı müziklerin sözlerine bakınca anlıyorsun aslında sandığın kadar birşey olmadığını

    • Aynen. Laf aramizda cogu avrupai tarza ozeniyor. Tabi herkes degil. Bazilari :)

  • Yabancı müziklerde genelde sözlere dikkat etmem çünkü ne zaman merak edip baksam saçma salak çocuk şarkıları çıkıyor.

    0|0
    0|0
  • Sözler daima önemlidir

    0|0
    0|0
  • sözler ön plandadir benim icin..

    0|0
    0|0
  • Benim için ritim önemli fakat beğendiğim şarkıların sözlerine de bakıyorum netten.

    0|0
    0|0
  • ritim:) sözleri anlaşan da dedigin gibi etkilemiyo.

    0|0
    0|0
    • ritmin yarattığı etkiyi yaratmıyor evet sözler.gerçi sırf ritim deyince de serdar ortaç ın ne bileyim demet akalının saçma sözler içerdiği şarkıları geliyor akla sırf ritmi güzel diye dinlenen :)

    • haha:d çok haklısn acaba yabancılar da serdar dinliyor mu:d gece gece yine düz mantık:d

    • aslında sözleri türkçeye çevirince anlıyorsun onların da var bir Serdarı Demeti :) bize haksızlık olurdu zaten bi bizde olsaydı :)

  • sözlerdir o duyguyu sana hissttirip dalıp götüren..

    0|0
    0|0
  • aynovingilişdüüd.

    c dedim.

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 12

  • bir açıdan haklısın ama yabancı şarkıların bazıların da;genellikle rock müzikte inanılmaz sözler vardır.farklı bakış açılarına gönderiverirler seni.temalarına yaklaşımları öyle radikal sözlerle oluyor ki,ben doğrusu etkileniyorum.birkaç örnek de vermek istedim.saygılar.

    (dream theatre) Spirit Carries On

    haydi git, cesur ol

    mezarımda ağlama

    çünkü ben artık burada değilim

    ama lütfen belleğinden silinmeme izin verme

    (dream theatre) another day

    Onun sözlerinin soğukluğu

    Onun sessizliğindeki mesaj

    Rüzgara karşı gelen mum…

    Sesimdeki mesafe

    Sana başka seçenek bırakmıyor

    öyleyse eğer kaçacak zaman bulabiliyorsan…

    Onu burada bulmayacaksın

    Başka yöne bak

    Onu burada bulmayacaksın

    Öyleyse başka bir gün dene,başka bir gün can ver.

    0|0
    0|0
  • Sözler kesinlikle önemlidir benim için. Sözlerini anlamsız bulmama rağmen sevdiğim tek şarkı şu:

    Mına mına : link

    0|0
    0|0
  • Önemli olan ritimdir.

    Önce ritmi algılarız sonra sözleri anlamlandırmaya başlarız.

    Sözsüz birçok eser vardır. Birçok insanı etkiler bu müzikler.

    Bu da önemli olanın ritim olduğunun ispatıdır.

    link

    0|0
    0|0
  • Ritim hocam ritim... Bi b.k anlamıyorum aslında dediklerinden, Ama O elektro gitarın coskusu, baterinin kopması felan derken kaptırıyorum valla..

    0|0
    0|0
  • Ben tamamen sözlere önem veririm bazen çok popüler olan ama 2-3 saçma kelimeden ibaret şarkıları insanların hayran hayran dinlemesine hayret ederim. Ben tek tek kelimeleri hissetmeliyim.

    0|0
    0|0
  • Evet... İlk şartım budur. Hatta bununla alakalı bir sorumda var link

    Güzel konuya değindin. Önemli bu. *****

    0|0
    0|0
  • Hayır...

    link

    0|0
    0|0
  • Müzik sertse her türlü varım link . Tabi bunların yanında türk sanat musikisi ve klasik müzikte dinlerim.Ruhuma hitab etmesi gereko an için.

    0|0
    0|0
  • sözleri nasıl olursa olsun parçanın girişi benim için çok önemlidir, yani müzik diyorum sözler ikinci plan

    0|0
    0|0
  • ikisi de çok önemli. ama ritim ve müzik bir adım önde gibi.

    0|0
    0|0
  • sözler ön plandadir benim icin..

    0|0
    0|0
  • Sözler elbette

    0|0
    0|0
Yükleniyor...