Türkler ve Kürtler aynı ülkede yaşayabilir mi, yaşamalı mı?

Soru gayet açık yarın referandum olsa beraber yaşayalım biz kardeşiz mi dersiniz yoksa ayrılalım mı?

  • (Türkler) Beraber olalım
    48% (14)61% (14)54% (28)Oy Ver
  • (Türkler) Ayrılalım
    31% (9)17% (4)25% (13)Oy Ver
  • (Kürtler) Beraber olalım
    10% (3)13% (3)12% (6)Oy Ver
  • (Kürtler) Ayrılalım
    11% (3)9% (2)9% (5)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim
Güncellemeler:
soruyu öylesine sormadım. 1806 dan beri isyan var. hepimiz kardeşiz demekle bitmiyor maalesef olayın insani bir boyutu olduğu gibi, siyasi bir boyutu da var. ankete oy verirken "şöyle olsa böyle olsa" şeklinde değil, anlık durumu değerlendirerek verin.

0|0
16|14

En İyi Kız Görüşü

  • Beraber olalım, kürtlerin zamanında ezildiği haklarıda verilsin. Ben türküm ama kürtler ezildi bir çok konuda tarafsız olmak lazım. Herkes eşit olsun, türkler türk milliyetçiliği, kürtler kürt milliyetçiliği yapmak zorunda olmayacağı bir ülke olsun Türkiye!

    2|3
    2|0
    • Artiladim.

    • Hepsini Göster
    • Kürt dostu gibi göründüğü sen bana dedin cumlede onu soyledim birde lafı doğru yerinden anlasan. Anca ilaf yetiştir zaten kurtlerden nefret ediyorsun Ama bana karşı olmak için onlara muhtac kaldın tukurdugunu yalamak buna denir

    • Ben sana kört dostusun demiyorum Nlamıyorsun sanırım sen bana dedin.

Kızlar Ne Diyor 15

  • link

    Tek bir fotoğraf gösteriyorum ve soruyorum BU İNSANLAR BUNU HAK EDECEK NE YAPTI?

    3|3
    2|0
    • artıladım. asker tarafından öldürülüp üstüne basılıp poz verilen bir fotoğraf da atardım da kaldırırlar

    • Hepsini Göster
    • yanayım türklerle eşit olacaklar ama toprak verilmeyecek hiç bir şekilde fazlası istenmeyecek sadece bu. Bu dediğimdende birşey çıkartmassın umarım

    • Tabi canım. Ama benim kirli çamaşırlarım döküldü diye bir şey yok. Onu demek istedim. Yoksa beni bilen biliyor :)

  • Bir kürt olarak yıllarca kardeşliği savundum, fakat türkler geçmişte o kadar bizi ezdiler ki, o kadar sömürüldük ve hala ezilip sömürülüyoruz ki artık kardeşliğin mümkün olmadığını farkındayım.

    2|3
    3|1
    • kaçak elektriği biz ödüyoruz ama siz sömürülmüşsünüz nasıl oluyor :)

    • Hepsini Göster
    • Kim türkmüş allah aşkına ? Tgb zihniyetine sahip bir insan olduğun ne belli! Benim atalarım siz buralarda değilken Mezopotamya'da yaşıyorlardı. Hala daha karakter sınırlaması geliyor yazamıyorum, mesaj at diyorum çekiniyor musun diyorsun. Gece gece böyle kör zihniyetlerle uğraşamıcam. Senden milyon tane gördüm ben, milyon tanesiyle tartıştım. O yüzden yeter artık lütfen yorma o çeneni

    • ben ocu bucu değilim kimse de zihnimi yönlendiremez çok yönlü araştırıp doğruyu o şekilde bulurum başkasının ağzından da konuşmam. insan olan vicdanı hiç kimseyle problemim yok. iyi geceler.

  • bir yorumda bulunmayacağım , şıklarda işaretledim

    3|2
    2|1
  • Milliyetçilerin hepsi toplanıp başka bir yerde yaşasın.

    Biz kardeş kardeş yaşarız, milliyetçiler olmadan.

    1|3
    2|0
  • Hayırlısı neyse onu derim.

    2|2
    1|0
  • C dedim ben, esitlik olacaksa.

    2|2
    2|0
  • Turkiyede yasadiklarini farkinda olduklari surece kimseye dusmanlik yapmam cevremdeki insanlarda yapmaz bu sadece kurtler icin gecerli degil arap olsun laz olsun sunni alevi zenci hic farketmez ulkeme dusman olmasinlarda

    0|0
    0|0
  • Zaten yasiyoruz halkta sorun yok gayet de kardesiz sorun yoneticilerde

    1|0
    0|0
  • bu topa hiç girmek istemiyorum yaa...

    0|0
    0|0
  • Türkler ve Kürtler yüzyıllardır kardeş. Bu kardeşliği bozmaya çalışan bazı kıllar var o ayrı. Hakları eşit olmak şartıyla yaşayabilirler.

    0|0
    0|0
  • Türkler çoğunlukla ''Beraber olalım'' derken, Kürtler çoğunlukla ''Ayrılalım'' demiş.

    Çok güzel bir anket olmuş. Gördüğüm en iyi anketlerden biri. Tebrik ederim.

    1|0
    4|1
    • Türkler tarihin hiçbir döneminde ırkçı olmamış. eğer olsalardı ortadoğu, balkanlar, kafkaslar ve Avrasya tamamen Türk olurdu.

    • Hepsini Göster
    • Engeli kaldır bu sorunu özelden halledelim. Sitedekileri rahatsız etmeye hakkımız yok.

    • Engeli kaldırdım, sende beni ekle konuşalım.

  • birlikte kazanıldı bu vatan. ama kör olupta ülkesine ihanet etmeyecek.

    1|0
    1|1
  • nu güne kadar nasıl yaşadıysak bundan sonrada yaşarız

    0|0
    0|0
  • Kardeşlik olması gerekli.

    0|0
    0|0
  • Hakları verilecekse eşitlik olucaksa sorun yok ama sanmıyorum bunların olucagını. Aslında gercek şu ki kürtlerin artık buna tahammülü kalmadı.

    5|3
    3|0
    • peki bu milletin kürt milliyetçilerine tahammulu kaldı mı ? hak diye talep ettikleri şeyler azınlık ayrıcaklıkları ayrıca pkk silah bırakmış değil toprak talebi devam ediyor ve bu süreçte güçleniyorlar.

    • Hepsini Göster
    • haillucifer(nick i çok mu aradın :)) hiçbiri doğru değilse öldürülen öğretmenler mühendisler de mi yalan ? okadar da olamaz değil mi ?

    • artıladım senii yavııı:D

Erkekler Ne Diyor 14

  • şu anki durumla beraber yaşama taraftarı değilim. anadilde eğitim yok resmi dil kabul edilmiyor gelir adaletsizliği var. sosyal ortamda bir kürde ve türke eşit davranılmıyor tabi kürt kişi paralıysa o ayrı. tüm zor işler kürtlere yaptırılıyor (inşaat, tarla ameleliği) daha birsürü neden.

    ama federasyon kurulup yukarıda saydığım eksiklikler giderilirse kürtler bölünme meraklısı değil beraber yaşayabiliriz. ancak o zaman kardeş olabiliriz.

    bu mesele ne zaman biter biliyor musunuz? bir kürtle tanıştığınızda aklınıza acaba pkk'lı mı diye gelmediği zaman biter. karşıdaki insanın insanlığına bakmayı öğrenmek lazım görüşüne değil

    4|0
    0|0
    • valla kimsenin aklına pkklı mı diye gelmiyor. biz pkklı dersek bile ''ne biliyorsun lan'' diyorlar :)

    • Hepsini Göster
    • Neye artistlik yapıyorsun?Arkadaş olmadan diyeceğine arkadaşlık gönder çok mu zor?

    • komunist demişsinki anadilde eğitim ingilterede almanca görülüyomu ? ya da ingilterede almanca resmi dilmi kabul ediliyo ? gelir adaletsizliği var diyosun doğuda kim vergi veriyo kim ellektiriğe suya gaza para ödüyo (bunun ödenmediğine şahidim ) eşit davranılmıyo diyosun doğru yıllardan beri çoğu kürdün bizim askerimiz diye savunduğu pkk olmasaydı emin ol eşit görülürdü. tüm zor işler kürtlere yaptırılıyo diyosun ben eskişehirde yaşıyorum inşaata çalışanların tamamı samsunlular okusunlar abi

  • Beraber olalım ayrılık gayrılık olmasın.herşeylerini özgürce yaşasınlar dillerini özgürce konuşsunlar herşeeye eyvallah ama toprak almaya gelince duracaklar orada yok öyle birşey.öbür tarafına tamam hainlik etmeyecekler yedikleri kabı pisletmeyecekler.böyle oldugu sürece gül gibi geçinip gideriz

    0|0
    0|0
    • dağda silahlı bir örgüt var ve toprak talebi de var. silah bırakmış değiller, hala dağa çıkanlar var ve güçleniyorlar. onların istedikleri şeyler, eşit yurttaşlık hakkı değil ayrıcalık-ki zaten ayrıcalıklılar elektrik bedava, çocuk yapınca para alıyorlar vs-. çoğu eğitimsiz ve ağaların elinde,her hanede 6-7 başıboş çocuk nasıl tutacaksın ?

    • Hepsini Göster
    • Yok bir şey çıkartmıyorum,çıkartacağımı çıkarttım ben..

    • berdüşt pkk ortaya çıkmadan önce bölgedeki sığır ve koyun sayısının bugünden 10-15 kat daha fazla olduğunu biliyor muydun ? size en büyük kötülüğü kim yapıyor acaba TeeeCeee mi yoksa dağdakiler mi. devlet sadece güneydoğu anadolu da çocuk başına her aileye para veriyor. elekrtiğin %70 i kaçak evet bedavadan aldıklarınız da var, ama onun dışında dağdakiler yüzünden kaybettiğiniz çok şey var.

  • Ülkeye katkı sağladıkları sürece başımızın üstünde yerleri var ha biz toprak istiyoruz derseniz çıkın dağa seve seve indirmesini biliriz umarım anlaşılmıştır Türkler kürtlere verdikleri değer gibi daha onlara kimse değer vermedi

    1|1
    1|0
  • İş olsun diye sorulmuş bir soru,1071 den beri beraberiz yaşadık ve yaşıyoruz.. Türk Kürt olarak ayırma,pkklı ve pkklı olmayan olarak ayır.. Ve evet,pkklılar gebermeli.

    1|1
    2|0
  • Irkçılığa karşıyım ama onlar da rahat duracak ve bu vatana şükredecekler ki kardeş olacağız yoksa çekip gitsinler.

    1|0
    0|0
  • Bir türk olarak kürtleri anlıyor, haklı mücadelelerine destek veriyorum.benim içimden gelen A şıkkıdır.Ancak asimilasyona devam edilirse en doğrusunun türkiye'den ayrılmaları olacağını düşünüyorum.

    1|1
    0|0
    • Türkiyeden neden ayrılsınlarki bu ülkede en az türkler kadar kürtlerin de hakkı var çok istiyorsa türkler geriye kavimler göçü yapsın..Sorun zaten ayrılmak değil..Kendi topraklarında insanca yaşama hakkı.

    • O kısmı yanlış anlamışım.

  • Simdi irkci mirkci diyceksiniz ama afedersin osmanlidan önce daglarda hayvanlar gibi yaşıyordunuz biz indirdik sehirlere insan gibi yasamayi ögrendiniz

    simdi de haksizlik yapiliyo diyorsunuz lan türkiyede kral gibi yasayan zengin kürtlere kin duyun hic el atmiyolar

    hem doguda tek kürt yasamiyo türklerde zor durumda orda tek kürtler degil

    0|0
    1|1
    • Hayvan sensin hayvanoğlu hayvan mogollar nasıl yaşıyor git bir öğren..Kalkıp burda bilmediğin türklüğüde taslama..

  • Vatanını milletini seven her kürt kardeşimdir.

    hainlik yapan sittir olup gitsin

    1|1
    1|0
  • Irk ayrımı olmamalı. Ama bunun için, daima hoş görü şart. Ve eğer, herhangi bir taraf, şiddet uygularsa, öbür tarafın karşı koymaya hakkı vardır.

    0|0
    0|0
  • Benim bir fikrim var hepimiz beraber olalım BDP binalarını molotoflayalım xd

    0|2
    3|1
  • (Kürtler) Beraber olalım

    0|1
    0|1
  • Zıtlık yaratacak sorulardan ne umarsınız. Bunca senedir beraber yaşandı iyi kötü.

    0|0
    0|0
  • Vatana hainlik yapmadiklari sürece gelsinler basimin üstünde yerleri var

    0|0
    1|1
  • Dış şerefsiz güçler nifak tohumu atmasalar beraber yaşarız osmanlıda bir çok millet bir arada yaşamış torunları bir milletlemi yaşayamayacak

    0|1
    0|0
Yükleniyor...