Eskidenmiş onlar / o adetler dediğiniz neler var ?

Türk Kahvesinin yanında neden su getirilir ?

Çok eskilerden beri ileri gelen bir adettir. Misafire kahve yapılır, yanına su konurmuş. Misafir açsa ilk önce suyu alır, toksa kahveyi alırmış. Suyu aldığında yemek hazırlıkları başlarmış. Şimdilerde böyle incelikler kaldı mı ki ?

De hadi buyrun..

( Gizli; seni seviyorum )


0|0
12|26

En İyi Erkek Görüşü

  • vaaayyy.. bilmiyodum bende hani kahve telvesi agıdakalır agzı temızlemek ıcın kahvenın tadını almak için dıye yapılır sanıyordum.. teşekkür ettim soran..

    1|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 25

  • Edep ahlak eskiden ne durumdaymıs sımdı ne durumda.Eskiden yengesinin veya bayanların yanında dar pantolon gıyılmezmıs sımdı ise şortla cıkıyor ınsanlar. Günümüzde git gide inanclara saygı bıle kalmadi ki biz dünyada 3 dini bir ara yasatabılen nadir mılletlerdenız ama hıc bısı kalmadi ortada artık hepsi bitti.

    0|0
    0|0
  • Şimdi çıkıntılık etmek istemem de.. kahvenin yanında suyun gelmesinin sebebi kahve kültüründendir.. Malum ağızdaki diğer tatlar kahvenin o farklı acımsı tadını bozacağı için önce bir yudum su içilir ki kahveyi daha tadında sindire sindire özümsemek içün..

    Şu ramazan geçsin rakı için de bizatihi anlatırız.. onda da farklı muhabbetler var..

    Velhasıl eski adetlerden ben yaş olarak artık en sonlarına rastlasam da bayram da cocuklara "mendil" verilirdi.. İçinde ya para ya şeker olurdu.. hem güzel süpriz olur(paranın miktari nispetinde:) hem de sonra mendili saklar kullanırdık.. Dimi yahu.. mendil taşınırdı eskiden...

    0|1
    0|0
  • Bir gün erzurumdayım.

    Bir arkadaşla kırathane tarzı bir mekanda (ömrümde gidip zevk aldıgım nadir yerlerden biri) oturup fener'in maçını izlemeye başladık.

    ince belli bardakta çay geldi çayımı içip boş bardagı yerıne koydum.

    1 dakıka gecmeden fırlama cocugun bırı gelip aynı bardaga cay koyup gıttı :O farketmedim bile.

    Onuda içtim gene aynı sey oldu.Yanımdaki çocuk gülüyor.

    Ne oldu dediğimde abi çayın bittiğinde eğer daha içmek istemiyorsan kaşıgı bardagın ıcıne degıl ustune koy..

    Yani orda çay içmek istiyorsanız kaşık içinde istemiyorsanız ustunde kalmalıymıs.

    1|0
    0|0
    • o heryerde var aynı şekilde yemek istemiyorum ya da tabagımı kaldır demek içinde çatal ve bıçağı çarpı şeklinde koyarsın tabagın içine :)

    • Yok he yerde yok.Erzurumluların adetlerinden biridir.Her yerde içmek istemiyorum diye söylenir ya da dediğin gibi yapılır ama Erzurum'da adet öyledir.

    • yani burda çay bittiğinde "abi tazeleyimmi" der evet dersen hemen yanındaki bardaktan verir.

      sasırdım ama :D

  • Ya az önce bir yazı okuyodum. Hani meşhur bir söz vardır ya, " EV YAPARSAN TUĞLADAN, KIZ ALIRSAN MUĞLADAN " diye. Muğlada yeni evliler ev düzerken oğlan tarafı elini birşeye sürmezmiş ve bütün masrafları kız tarafı üstlenirmiş. Ama işte o adet eskidenmiş, artık uygulanmıyomuş. Doğru mu bu acep ya?

    0|0
    0|0
  • Ben direk aç mısın la topraam diyorum o da açım lan diyor anlaşıyoruz öyle. Ben ne bileyim türk adeti bilmemne pff

    0|1
    0|0
  • Şimdi de su koyuluyor ve artık kahveyi en son getiriyorlar

    0|0
    0|0
  • ıncelık zamandegıl kısılıklere bakıyor her zamanın kendı ıncelıklerı var

    sımdılerde ınsanlar cok daha basıt kısılıklere sahıp ve sanıırm daha laubalı ılıskılerın sonucundada kalmadı boyle seyler

    0|0
    0|0
  • Görücü usulü ile evlenmek, iyi ki de eskide kalmış hatta keşke hiç olmasaymış

    0|0
    0|0
  • Diğer bir teoride ;

    Kahvenin yanında eskide su getirilirmiş çünkü kahve suya damlatılırmıs eger su yeşile donerse zehirli kahve rengini alırsa zehirsizmiş ve içilirmiş :D

    1|0
    0|0
  • o doğru düzgün kızlar eskiden varmış şimdikiler gibi değilmiş,kızlar da aynılarını bizim için söylüyor

    doğru söze ne denir ki...

    0|0
    0|0
  • bayramlarda torpil patlatmak! ama şimdi telefonlarda kesin uygulaması vardır gnümüz gençleri çocukları öyle patlatırD:

    0|0
    0|0
  • Nerede o eski bayramlar o eski adetler

    0|0
    0|0
  • açmısın die sorarlar yok dersin ondan sonra başlar konuşma la oturla yok abi valla aç değilim laa gel otur iki lokma bişi ye yok abi evde yedimde geldim tamam burdada ye gel otur bizim burda böle adet

    0|0
    0|0
  • Vayy güzel adetmiş bilmiyordum.

    0|0
    0|0
  • malasef hepsini yavaş yavaş unutuyoruz.Önceden ne güzel adetlerimiz vardı.

    0|0
    0|0
  • gelenekler imizi tek tek yok ediyoruz maalesef ellerimizle

    güzel soru 5*

    0|0
    0|0
  • Hakkıyla Sevmek Çok Eskide Kalmışş Nadiren Yaşatanlar var ... ;)

    0|0
    0|0
  • sorsun mk aç mısın diye

    boş boş işler

    0|0
    0|3
  • Pilava kaşık batırmak... Anlamı bana evlenecek kız bulun...

    0|0
    0|0
  • Bizim ailede var. Ama yemek değil, börek felan getiriliyor:D

    0|0
    0|0
  • Başlık parası denen şey...

    0|0
    0|0
  • bayram sabahları ve geliyorum asıl meseleye eski hatunlar,saygı sevgi karı koca eş değeri

    0|0
    0|0
  • bizde misafir gelmişse direk çay koyulur.

    yemekte misafirden önce kalkılaz esela

    0|0
    0|0
  • Gerdek gecesi. Ben şahsen, sevgilim olmayan biriyle bile yatabilirim.

    0|0
    0|1
  • Bende seni seviyorum.

    Öptüm , byee.

    1|1
    1|2

Kızlar Ne Diyor 12

  • Ben zaten Türkiyeli değilim Trakyalıyım beaaa :-D Bence bu incelik değil bağnazlık ne o haremlik selamlık yerdemi yaşıyorsunda bu şekilde soruyorsun yalanmı?Madem o kadar incesin o zaman yemeği sormadan önüne koy o yerse yer yemezse bırakır.Mesela doğu Anadolulular böyle yapar :))

    0|0
    1|1
  • Türk kahvesinin yanına suyu zaten ikram ederdim ben, incelikten mi sayılıyo bu. Gelenekleri sevmiyorum.

    0|0
    1|0
  • benim mahallemde ramazan davulcusu ve pide kuyruğu bile yok O_o

    güzel şeylerin çoğu eskidenmiş bence.

    0|0
    0|0
  • Ah neler yokki neler :)

    Eskidenmiş erkekler, hoşlandığı bayanı uzaktan inceden takip edip hal ve hareketlerini izlermiş.sonra gidip açılırmış,nezih bir yere götürür duygularını ifade etmeye başlarmış tatlı dille güzel huyla,ince düşünceyle,centilmenlikle ;)

    Şimdi ise kimin eli kimin ..

    Tövbe est...!

    0|0
    0|0
  • Eskimolar ilham getirsin diye çaldıkları müzik aletlerinin üzerine 3 çizgi çekerlermiş..

    (bkz.can bonomo) link

    0|0
    0|0
  • bir tas da komşuya vereyim, kokusu gitmiştir..

    bayram geldi, komşuların elini öpmeyi unutma çocuğum ya da büyükler.

    iftar davetleri.

    misafir gelince el emeği şeyler yapılsın zihniyeti .( hazırlar var artık ).

    bayramlarda eskiden herkes yerinde kalırdı,tatil anlayışı yoktu...gibi.

    0|0
    0|0
  • Sırt çiğneme, ama hala fırsat buldukça küçük kuzenime çiğnetiyom ben. Onun modası geçmedi daha :D

    0|0
    0|0
  • bu da benden .eskiden kadınlar dizlerii büküp ayakları popolarına dayayarak otururlarmış ya onun sebebide olurda gaz çıkarmaları gerekirse ayaklarıyla engellemek içinmiş.Bana çok ince bir düşünce gibi geldi

    0|0
    0|0
  • Bayramlarda büyüklerin elini öpmeye gitmek eskide kalmış.. Artık bayram mesajları var..

    0|0
    0|0
  • insanlık eskidenmiş

    0|1
    0|0
  • Kız isteme bence daha olmayan adetlerden. Bence çok gereksizdi. Ne kız isteme ne nişan ne kına gecesi yaptım gittik bir bar kapattık gece boyu içki eğlence

    0|0
    0|0
  • kahve yanına gelen su ile ilgili kıbrıslıların anlattığı da şöyledir : ekiden suikastler yemeğe içeceğe zehir atarak yapılıyormuş ve kahveye atılan zehir kahyeve birkeç damla su atıldığında belli oluyormuş. yanda gelen su bunun içindir diyorlar ve hala daha kahve keldiğinde sudan birkaç damla damlatıp içenleri var . ( gizli olmayacaktım ama seviyorum demişsin dayanamadım :))

    0|0
    0|0
Yükleniyor...