Alevilere sormak istiyorum?

Alevilik sünnilik şafilik ambelilik. Aleviler imanın şartlarına yani Hz muhammede Allah'ın birliğine meleklere cennet cehenneme cinlere. İnanıyor mu. Neden bu düşmanlık kitabımız peygamberimiz bir değilmi. Hz Ali yi bir sünni olarak seviyorum sahabedir peygamberin damadıdır saygımız sevgimiz aynı değilmi. Alevi arkadaşlardan yorum istiyorum. Neden bu cephe alma dürtüsü sebeb ne fatklılığımız ne


0|0

En İyi Erkek Görüşü

  • halifelik mevzusunda başlamış olaylar işte. ilk halife hz. Ali olsun istenmiş falan filan konu buralardan başlamış. güç kavgası nelere kadir.

    0|1
    0|0
    • Yahu ben sünniyim ama Hz Ali halife olsaydı sevinirdim sahabedir yani. Meshepcilik tartışmaya açık olmalı bence böyle taraf olup kim gütmek doğru değil

    • Hepsini Göster
    • Düşmanlıklarının farkındayım ama biz onlara düşman değiliz amaç birbirimizi anlamaktı ama yansşmıyorlar vaz geçtim

    • senin benim gibileri gerikafalı birer yobaz olarak görüyorlar. sorsan onlar çağdaştır ama önyargının daniskasına sahiplerdir. bizi dinlemezler bile

Kızlar Ne Diyor 3

  • Alevilerden öyle bir bahsetmissinki sanki inege tapiyolar. Tabiki onlarda allah'a cennet cehenneme cinlere inanıyorlar. Ayrıca onlar kimseye düşmanlık besleyip cephe almazlar. Onlar insan sevgisini sözde değil özde yaşarlar. Okunacak en buyuk kitap insandır diye de bir sözleri vardır anlayana. Tam tersi alevilere karşı cephe alındığını düşünüyorum.

    1|1
    0|0
    • Arkadaş sünniden farkı nedir alevinin soru bu? İnançtaki farkımız ne

    • Hepsini Göster
    • Bilinmeyenyol amerikanin projesi olabilir ama o projenin icinde türkiyede var malesef yardimlarini adamlar rahat rahat gösteriyor silah verildigini vb seyleri :) akpyide suclamak lazim azcik :) tek sucu amerikaya atmak sacma olur..

    • arkadaşlar türkiyenin işide silah verdiğine dair en ufak kanıt olsa avrupa tepemize çökerdi. kaldıki suriyede ırakta işidle savaşan tek ülke biz ve rusyadır. suriyede verdiğimiz şehitlerin katili işiddir siz ne saçmalıyorsunuz.

  • Ben senin sorunu anladım demek istediğin alivileri sünnilerden ayıran özellik ne diye soruyosun. Değil mi? Şimdi ben sünniyim ama alevi arkadaşım oldu veya annenemin k

    0|1
    0|0
    • Veya annennemin komşusu aleviydi annem anlatır. Şimdi alevilerde kendi içerisinde ayrılırmış bazı aleviler Kur'an a inanır bazıları inanmazmış veya bazıları Kur'an a inanır ama peygamberimizi sevmezlermiş. Benim alevi arkadaşıma sormuştum kitabımıza inanıyor musun diye evet demişti ama bazıları inanmıyor zaten o kızda dedi farklılıklar var diye. Benim bilgim bu kadar. Hatam varsa arkadaşlar uyaırsanız sevinirim :)

    • Hepsini Göster
    • Evt soruna tam olarak cevap veren yok genellikle siyasi boyutuyla ilgilenmişler beni rahatsız etti açıkcası böyle yorum yapmaları

    • Amacım düşündürmek ti onları. Îmanın şartlarına inanan herkes din kardeşimiz ama la ilahe illaallah deyip muhammeden rasulullah demeye dili varmayan varsa Müslüman değildir böyle bilinsin gerisi meshepcilik farkıdır

  • niye herkes aleviler için böyle düşünüyor alevilerin allahı yok mu benim bir sürü alevi arkadaşım var cem evine gidende var namaz kılanda kişilik meselesi herkes aynı değil

    1|1
    0|0

Erkekler Ne Diyor 5

  • Alevilerin ve Sünniler anlasamaz.. bu iki iki dört kim ne derse desin.. okadar olaylar oldu.. corum sivas vb.. hep aleviler yara aldi yakildi öldürüldü dislandi..
    Ben kendim alevi degilim sol görüslüyüm okuyorum arastiriyorum ne üzeri olursa olsun..
    saygi icerisinde normal bir sohbet veya tartismaya daima varim..

    0|0
    0|0
  • hacı hayırdır alevilere düşmanlık'mı besliyorsun? ya da alevilerden düşmanlıkmı görüyorsun? bu konu hasas bir konu tartışmaya açmayın.

    0|0
    0|0
    • Yooo aksine problem çıkan meseleyi anlamaya çalışıyorum. Onu sorma bunu sorma nedir bu arkadaş özellikle bu Alevi tayfa yapıyor konuşmaktan kaçıyor bu meseleyi baksana

    • Hepsini Göster
    • aramızdaki tek bağ aynı devlet'de yaşamak zorunda olduğumuzdur. Türkiyedeki alevilik bir kültür, kimseye zararları yok, kendilerini anlatan kişilerde oldu burada ama herkesin inancı kendine. bizim aleviler en azından sapık iran şıa'ları gibi ashab'a sövmüyor. adamlar umreye gidiyor sevr'e çıkmıyor, neden ebubekir'le yola çıkmış peygamber diye. yani senin merakını anlamıyorum farklılığımız ne ne demek tek bir ortak noktamız yok, neyin arayışı içindesin?

    • Anlaşıldı hiçbir Alevi neye inandığını açıklamak istemiyor. Bizi ilgilendirmez sadece merak ettim bir derdim yok en azından İran alevileri gibi değilsiniz. Ama bizimle yaşamak zorunda değilsiniz Avrupa amerika kapısı gerdim açık bizim sizinle bir dersimiz yok sizinde olmasın Türküz müslümanız düşman değiliz.

  • Kafani neden yoruyorsun

    0|0
    0|0
    • İstediğim konuya kafa yorarım sakıncası ya da zararı nedir bu sorunun sana göre

  • Sorarsında uyuyolardır simdi ahjsd

    0|0
    0|0
  • paşam aleviler değil düşman olan, sünniler alevilere düşman olan...
    alevi de müslüman, sünni de müslüman...
    biri halife muaviye demiş, öbürü alidir demiş.
    siyasi bir olayı kardeş katline dönüştürenler utansın.

    1|0
    0|0
    • Suriye'de sünnileri öldüren Esad Alevi Şia değilmi. Benim anlamak istediğim inanç noktasında ki fark ne yani peygamberi mi tanımıyorlar

    • Hepsini Göster
    • Güzel kardeşim, değil çocuk, bir karıncanın bile belinin incinmesine karşıyım.
      Ancak bu fikir alışverişi maksadını aşan ve seni beni hepimizi töhmet altında bırakacak noktalara doğru ilerliyor. Bu nedenle daha fazla yanıt vermeyeceğim.

      Dilerim 2017 bize, ülkemize ve dünyaya sağlık ve zenginlikten önce barış ve kardeşlik getirir.
      Anlayışın ve sohbetin için teşekkürler.

    • Ben teşekkür ederim iyi sabahlar.

Yükleniyor...