Erkek hemşirelere 'hemşir' mi deniliyor?

Erkek hemşirelere 'hemşir' mi deniliyor? Yoksa erkek hemşirelerin gururlarına yediremediklerinden dolayı ürettikleri bir kelime mi? TDK da böyle bir kelime var mı?


0|0
46

En İyi Erkek Görüşü

  • erkek hemşirelerde Hemşire'dir.

    "hemşir" bazı bilmeyen vatandaşlarımızın ya da hemşire kelimesinin anlamını yanlış bilen erkek hemşirelerin uydurduğu bir hitap şekli.

    Ayrıca bilin diye söylüyorum; HEMŞİRE: (hem-şira) Farsça bir kelime. Farsça'da hem "aynı" demek. (hemcins= aynı cins gibi) Şîra, süt demek. Hem-şîre "sütkardeş" ya da "hemcins" anlamına geliyor yani...

    Osmanlıda uzun süren savaş yıllarında kadınlar cephe gerisinde hastalarla ilgilendiği için askerler, nezaket örneği olarak onlara hemşire (sütkardeş) diye hitap ederlermiş. Bu da kan bağımız olmasa da sen benim kardeşim gibisin demenin nazik şekli.

    ""yani hemşire kelimesinin dişilikle bir alakası yok. o dönem savaşlarda hep erkekler olduğu için, sağlık işlemlerini mecburen kadınlar yapıyordu, buna hekimlik de dahil. ""

    yani milletin o tarih bozması aptal dizelerden öğrendiği gibi hemşire kızkardeş demek değil, HEMŞİRE= SÜTKARDEŞ demek.

    0|0
    0|0

Senin görüşün var mı?

0/2000

Gönder

Kızlar Ne Diyor 4

  • ben de hemşirelik okuyorum evet onun dalgası geçilir ama biz genelde adıyla hitap etmeyi tercih ediyoruz,hem hemşirelik sadece bayan mesleği olarak görülüyor ama bu çok yanlış

    0|0
    0|1
  • hayır yok öyle bir sözcük. hemşire deniliyor onlara da.

    0|1
    0|0
  • Hemşir sadece bir öneri bidiğim kadarı ile, TDK da böyle bişey yok.

    0|0
    0|1
  • evet hemşir denir.. bence hemşirelik kadın mesleği olarak görülmemeli , sonuçta bu dansözlük değil sağlık mesleğidir.

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 5

  • Siz kadın doktorlara Doktoriye falan mı diyorsunuz ? Allah aşkına Hemşire ortak bir meslektir erkekte olsa kadında olsa Hemşire denir..

    0|0
    0|0
  • nediysen sen yok ole bişey ;)

    0|0
    0|0
  • erkek hosteslerede host deniyo.

    0|0
    0|1
  • yok öyle birşey...

    0|0
    0|0
  • Evet, Hemsir

    0|0
    0|1
Yükleniyor...