Kilise müziği dinler misiniz?



Benim hoşuma gidiyor ve ruh dinginliği veriyor


0|0
7|4

En İyi Kız Görüşü

  • Ailem yabancı kökenli olduğu için kilise müziğini hayatımın her yerinde duyuyorum. dini açıdan bakmazlar ise cidden mükemmel bir müzik türü.

    0|1
    0|0

Kızlar Ne Diyor 6

Erkekler Ne Diyor 4

  • hayır aman kalsın... Dini müziklerden hoşlanmam ben çünkü insanları esir almak için yapılırlar.

    0|1
    0|0
  • bizim niye cami müziklerimiz yok

    0|1
    0|0
  • dinlemedim

    0|1
    0|0
  • Dinlemem. Müslümanım. Çalgı, müzik dinlemek dinimizce haramdır.
    Müzik bütün dinlerde büyük günahtı. İncilin yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu.
    Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğmuştur. Bugün yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Bu dinler ruhları besleyemediği için müzikle desteklenmekte, müziğin nefsi keyiflendirmesi ruhani tesir sanılmaktadır.

    0|0
    0|1
    • 1ay

      İlahiler? Tasavvufta da müzik var ayrıca..

    • 1ay

      @bunalıyorum
      İlahilerin çalgı eşliğinde söylenmesi daha büyük günahtır. Çünkü ilahilerde Allah, peygamber anılır. Onları anmak ibadettir. İbadete haram olan çalgıyı karıştırmak daha çirkin bir iştir.

      Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)

      İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur. (S. Ebediyye)

      İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
      Bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Resulullah efendimiz gelince, şarkıyı bırakıp, Resulullah'ı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz “sallallahü aleyhi ve sellem”, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin! Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)

    • 1ay

      Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesi müzik olarak bildirilmiştir. Sahabenin büyüklerinden İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadis’ten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsir-i ibni kesir, Tefsir-i medarik)

      (Mevahib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor:
      Yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an dinlemelerine engel olmaya çalışanlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

      Sahabenin sözü dururken aksini iddia etmek en hafifiyle cahillik ve gafilliktir.

Yükleniyor...