Gitar çalmayı öğrenmek ne kadar zor?

Merhaba, normalde piyano çalıyorum ama şimdi üniversiteyi kazandım ve istanbula taşınmam gerekiyor. Ama piyanom için ev çok küçük ve uzun bir süre çalamayacağım. Bu yüzden boş durmak istemiyorum, akustik gitar çalmayı öğrenmek istiyorum. İlk sorum, öğrenmesi ne kadar zor? İkincisi ise internetteki videolu derslerden öğrenilir mi? Teşekkürler :)


0|0
1|2

En İyi Erkek Görüşü

  • Selim ışık gitar dersi baya yardımcı oluyo. Zor değil, çalışmakla alakalı. Ne kadar vakit ayırırsan o kadar hızlı öğrenirsin. Ben 6 ayda büyük kısmını öğrendim, özel dersi tamamladım. Başka bir arkadaşım 3 ayda çözdü. Ama 1 yılda hiçbişey öğrenemeyen arkadaşım da var

    0|0
    0|0
    • 3ay

      müzikle aram iyi diye düşünüyorum, tek korktuğum şey kendi başıma öğrenecek olmam. piyanoyu tek başıma öğrendim ama ikisi farklı enstrümanlar sonuçta, ne olacağı bilinmez

    • Hepsini Göster
    • 3ay

      belki öğrenmemde yardımcı olamayabilirsiniz ama hangi gitarı alacağımda yardımcı olur musunuz? öğrenciyim ve çok büyük bir bütçem yok muhtemelen letgo'dan ikinci el alacağım. 100 liraya segovia akustik gitar buldum mesela sizce uygun mu? ya da bana birkaç marka önerirseniz çok mutlu olurum

    • 3ay

      Marka vermiyim hocam gitarlar üç aşapı beş yukarı aynıdır yeni başlayan biri için. Önemli olan tellerin klavyeden yüksekliği çok olmasın, mümkün olduğu kadar klavyeye yakın olsun. Bir de akustikten ziyade klasik gitarla başlamanızı tavsiye ederim. Çünkü akustiğin telleri çeliktir ve ilk öğrenirken parmakları acıtır, keser. Klasiğin telleri sarma metal ve misina olduğu için daha kolaydır çalması.

Kızlar Ne Diyor 1

  • Piyanodan çok daha kolay merak etme

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 1

  • Bu durum tamamen ne seviyede öğrenmek istediğine bağlı. Arada elime alayım 2 tıngırdatayım benim arkadaşım mı olsun diyorsun, yoksa çeşitli şarkılar çalabileyim arada sırada arkadaşlarla birlikte bir şey yaparım mı diyorsun, bir diğer seçenek de iyice profesyonelleşeyim grup kurup amatör de olsa konser vereyim mi diyorsun. İlk seçenek için çeşitli akorlar, vuruş teknikleri, bazı arpejler, parmak egzerzisleri ve kolay denilebilecek gitar teknikleri üzerinde uzmanlaşırsan 1-2 ayda dahi öğrenebilirsin. Tahmin edeceksin ki ne kadar iyi olayım diyorsan öğrenme süreci o kadar uzayacaktır.

    Ayrıca zaman piyano çalıyormuşsun. İnsanların %98'inde müzik yeteneğinin olduğu söylenir. Bu bir avantaj. Zaten müzik kulağın var her şey daha kolay olacaktır.

    İnternetten de kesinlikle öğrenebilirsin. İşin teknik kısmı da bazen önemli olabiliyor bu yüzden direk tablardan gireyim diye düşünmemeni öneririm. Bir diğer tavsiyem de internetten hangi kişiyi izliyorsan (Selim Işık, Sinan Oypan vs.) onun videoları üzerinden gitmelisin. Yani daldan damdan yapıp da bir o kişinin videoları, olmadı diğerine de bakayım nasıl yapmış diye oradan oraya atlarsan bu kafa karışıklığına sebep olur. Tavsiye etmem.

    Günde eline gitarı 30-45 dakika bile eline alsan 1 ay kadar bir sürede önemli işler yapabilirsin.

    0|0
    0|0
Yükleniyor...