Bu şiiri açıklar mısınız?

'kalp gözünden aldım onmaz darbeyi

o gün bugün şaşırıyom kıbleyi

bilemiyom medineyi kabeyi

yar gönlünü hac eyledim giderim'

Arkadaşlar bi çözümleme istiyorum, bu nasıl bi şiir ya. açıklayacak var mı?


0|0
5|8

En İyi Erkek Görüşü

  • şair burada en büyük yarayı, kapanmayacak yarayı gönlünden aldığını söyleyerek, çektiği acıyı somutlaştırmış, ne yaptığını bilmez bir avare olmuş, eskiden Allah aşkını bilirken en büyük aşk, bir kulun aşkı yüzünden o aşkıda unutmuş, bundan sonra ışığa gelen pervane gibi, kabeyi tavaf eden mümin gibi, sadece o yarin gönlünü hoş eymeye, ona taparcasına aşk yaşayacağını anlatmak istemiş.saygılar.

    2|2
    0|0

Kızlar Ne Diyor 5

  • Sersefilim sevgilinin uğruna

    Abdal oldum göç eyledim giderim

    Hançer vurdum gençliğimin bağrına

    Telafisiz suç eyledim giderim

    Kalp gözünden aldım onmaz darbeyi

    O gün bu gün şaşırıyom kıbleyi

    Bilemiyom medineyi kabeyi

    Yar gönlünü hac eyledim giderim

    Geçse de ömrümün her anı yasla

    Borcumu ödemiş olamam asla

    Bahşettiği yüce aşka kıyasla

    Koskoca bir hiç eyledim giderim

    Cemalim mürekkep etsen kanımı

    Yazmakla olmuyor aşkın tanımı

    Yar kurban adamış aziz canımı

    Al kınalı koç eyledim giderim

    Orhan gencebay/Giderim

    0|0
    0|0
    • Hepsini Göster
    • doğrudur güzel şarkıları var yorumuda öyle kişilik olarakta öyle..öyle dandini şarkıcı değil yani.

    • adam gibi adam...

  • Kalbimden aldım darbeyi

    O gün bugundur şasırıyorum kıbleyi

    Yani mecnuna döndümün bir baska soylenişi boyle olmalı...

    0|0
    0|0
  • Öyle sevmişim ki seni ne önümü ne arkamı görebilecek duruma geldim. Ben en büyük yarayı sevda yarasını almışım artık, sen olsanda olmasanda kalbime girmişin bir kere yokluğunda bile seni bulurum...

    0|0
    0|0
  • aşkından kör olmuşum..kalbim yaralı..

    yolumu kaybettim..

    yönümü bilemiyorum ..ama..

    yar senin gönlünü ibadet bilir giderim..

    0|0
    0|0
  • kıblemde ibadetimde senn gönlün olmus unutmus dinini imanını sana tapıyorum diyor

    0|0
    0|0

Erkekler Ne Diyor 7

  • Yüreğinden öyle bri iyileşemeyen yara akmış ki neye uğradığını şaşırmış. O yaranın hala iyileşemediğini ve ne denli derin olduğunu ise bugün bile kıbleyi şaşaırması ile dile getirmiş. Yare olan sevgş o denli yoğun ve aldığı onanmaz yara ne kadar taze ve derin olursa olsun gene aynı acıları sevilen için çekmeye razı olduğunu ve yüreğinin onun için mabedlerin en kuy-tsalı olduğunu söylüyor şair. Yani ne kadar acı çekerse çeksin aynı acları çekmeye ve bir sürü onanmaz yara almaya hazır sevgisi için. Naaıl ji Kabe kutsal bir yer ise yarin yüreğinin de kendisi için o denli kutsal lduğuna vurgu yapmak içib kıble ve Kabe örnekleri ile aşkının büyüklüğüne dikkat çekiyor.

    0|0
    0|0
  • Şair bu mısra da "Allahımı şaşırttın be güzel." demek istemiş.

    0|1
    0|0
    • birader harbi komedisin...

    • Hepsini Göster
    • hacı cemal safinin ama...

    • Şiir kötü değil ki... Şiir güzel uyaklı, kafiyeli felan. Yani anlatmak istediği şey belli hemen hemen. Bu şiiri ve şairi kötü yapmaz bence.

  • Hitap edilen kişi, söyleyen için en kutsal kişi olmuş durumda, sanki ölümden önceki son ramak nefesi almaktaymış gibi...Derin mevzular...Taparcasına Sevmek demek istemiş şair burada..

    0|0
    0|0
  • aslinda biraz sirke girmis saire selam ederim bi tovbe edip kelime-i sehadet getirsin.

    0|0
    0|0
    • çıplak gözle bakarsan anlaman zor olur kardeşim... biraz derin bakmak gerek...

  • Ağa manası çok derin.Sağlam darbe almış kibleyi bile şaşırmış. Ama genede giderim yar senin için diyor.

    0|0
    0|0
  • adam gay

    0|0
    0|0
  • kim okuyacak şimdi bunu

    0|0
    0|0
Yükleniyor...