Cengizhan Moğol Muydu Türkmüydü? Benim Babam Türk Annem Arap Bana Türksün Diyorlar o zaman oda mı Türk Oluyor?

Biraz açıklayarak bilgilendirirseniz sevinirim ve lütfen bilgisi olan yazsın kulaktan duyarak yazanlar var kafam daha çok karışıyor :) ?

  • Türk
    54% (7)38% (11)43% (18)Oy Ver
  • Moğol
    46% (6)62% (18)57% (24)Oy Ver
Cinsiyetini belirt oyunu kullan KızımErkeğim

0|2
2|12

En İyi Erkek Görüşü

  • ''Moğollar'ın Gizli Tarihi'' adlı eski eser, Cengiz Han'ın soyu hakkında şunları söyler: ''Cengiz Han'ın kökeni, yücelerdeki göğün takdiri ile doğmuş ''Börteçine (Gökkurt, Bozkurt) idi.'' Hem Çin kaynaklarında Cengiz Hanın Türk olduğu geçer. Ve Cengiz Han'ın ordusunun %90 'ının Türk olduğu ve önemli makamlarda Türklerin bulunduğu ayrıca Cengiz Han'ın Türkçe konuştuğu söylenmektedir. Bu tüm bilgiler ışığında Türk olma ihtimali daha yüksek gibi duruyor. Cengiz Han'ın vahşiliğini de Farslılar abartmıştır. Derler ki araplar iyi din uydurur farslılar iyi hikaye anlatır.

    1|0
    0|0
    • Farslılar Yavuz Sultan Selim'e de barbar demişler ama sadece onu abartmışlar diğerlerini abartmamışlar çünkü o Farslılarla daha çok savaş yapmış. Bide Şia'lar Hz Ömer ile Halid Bin Velid'i sevmiyorlar çünkü Perslileri yıktı diye yani mezheplerinin burda bile yanlış olduggu anllaşlıyor.

    • Hepsini Göster
    • Onlara karacahil derler çok bildiklerine inanırlar ama aslında hiçbir şey bilmezler. O tür insanlarla kavgadan kaçın. Cahille girdiğin hiçbir tartışmayı kazanamazsın.

    • Aynen öyle bende uğraşamam tarih böyle diyor ben böyle demiyorum diyorsun o senin bildigin tarihler hep yalan bende dedm he bir senin okudugun tarih doğru diyorum.

En İyi Kız Görüşü

Erkekler Ne Diyor 11

  • Koy g. tüne gitsin şu muydu bu muydu mevzusunun. Sana ne faydası olacak bunu bilmenin. İnsan ol yeter.

    1|0
    0|0
    • Bencede ama bir tartışma oldu ben Moğol diyince karşımdaki sözde çok bilmiş şahıs sanki anasına babasına moğol demişim gibi net konuşup bu kadar abartınca bende merak ettim.

    • Hepsini Göster
    • Bilimsel olarak hangi ırka yakın olduğunu ancak laboratuarda yapılacak gen analizleriyle sağlıklı olarak anlayabilirsin. Ama günümüzde insanlar kendilerini nereye yakın hissederlerse oralıyım derler. Ve bunda da en tercih edilen yol anne babanın yolundan gitmek.

    • Yani cengizhan'ı net olarak ne türk ne de mogol diyeceğiz onun bunun çocugu mu desem ne desem en iyisi cengizhan kelimesi geçtiginde ağzımı açmamk değil mi? :d

  • moğoldur ancak peki cengiz han dan öncesi belkide moğollar ve türkler aynı soydan gelmiştir bir yerde eski türk mitolojisinde yine mitolojik bir karekter olan bir köpeğin soyundan geldiğini okumuştum asıl soylarının nereden geldiğini belli etmesede o konuyla ilgili söyleyeyim dedim

    1|0
    0|0
    • Köpek değil Kurt o bir destandır. Bir savaşta tüm türkleri öldürüyorlar ve kolu ve bacağı olmayan 1 çocuk kalıyor geriye sonra birr kurt onu alıp büyütüyor ve soyları da ordan geldigi düşünülüyor bu yüzden Kurt kutsaldır Türk mitolojisinde tabi bir destan bu böyle brşey olması mantık dışı.

    • öylemiymiş olabilir ancak bu kadar hatırlıyorum

  • Cengiz Han moğuldur. Tartışılamaz bile.

    1|0
    0|0
    • Neden bazıları Türktür diyor nasıl atalarlarınızı inkar edersiniz diyorlar o zaman

    • Hepsini Göster
    • Bizde çekik gözlüyüz ama biz Orta Asya'dan geliyoruz onlar Moğolistan'dan. Dediğin gibi bizde öyle bir durum var işte :D Amerika'yı bulan Türkler bile diyen vardı bir zamanlar:D

    • Bide o kadar derine inecek olursak ohoo ortada ırk kalmaz değil mi yani :D

  • He yav he Kizilderililerde turk

    1|0
    0|0
  • moğoldur. türk olsa niye anadoluya gelip türkleri katletsin. ne kadar vahşi de olsa kendi soyuna garezi yoktu şerefsizin

    1|0
    0|0
    • Ama yani şöyle düşün boylar halindeyken Türk olmalarına rağmen boy savaşlarında hep birbirleriyle savaşıyordu boylar. Birde Timurda Osmanlya saldırdı ve onlarca Anadolu'da insanı katletti ve oda bir Türktü. bide yukarıdaki arkadaş Türk diyor kafam karıştı iyice :D

  • Cengizhan Moğol dur ama annesi Türk tür.

    1|0
    0|0
  • Yahu Adamı mezarında bile rahat bırakmıyorsunuz :D

    1|0
    0|0
    • Walla ya bir video izledim az önce Cavit Pancar'ın o diyor Türk o diyor Moğol başkası diyor senin ananı şey yaparım nasıl Moğol dersin başkası diyor onun bunun çocugu Moğol felan birbirlerini yiyiorlar artık cengizhan konusu açılsa yedi ceddini sülalesiyle ilgili araştırma yapsam bile ağzımı açmıyacaım :D

    • Hepsini Göster
    • geçti artık 1 senem de bitti ztn :D yani bu saatten sonra 2 yılımı kaybedemem.

    • Yani :D hayırlısı artık

  • cengizhan da türk bbizde ama boy olarak farklı biz kayılardanız

    1|0
    0|0
    • Sadece kayılar mı günümüze kadar asimile olmadan Türk olarak gelebilmiş. Diyer boylara ne olmuş?

    • Hepsini Göster
    • Çoğu asimile oldu galiba ister istemez diğer halklarla kaynaşarak.

    • olabilir biz baska ülkelerin boyundurugu altına girmediğimiz için

  • Moğoldur türk değildir

    1|0
    0|0
    • Kim dedi sana.

    • Hepsini Göster
    • Ha bu arada moğol börçigin ailesinden geliyor soyu onlara bunu söyle gt gibi kalırlar 😂😂

    • Börçiğin zaten bir Türk boyu derler kesin :D

  • Kendini Türk hisseden herkes Türktür :)

    1|0
    0|0
  • Türk veya Moğol olduğu konusunda kesin bir delil yok. Sümerler'in de Türk olduğunu söyleyenler var. Fakat kesin bir delil yok. Fakat Tarih araştırmaları Cengiz Han'ın Moğol olduğunu gösteriyor.

    1|0
    0|0

Kızlar Ne Diyor 1

Yükleniyor...