Kapat

Bağlama ve Saz arasında ne gibi farklar vardır ?

Bağlama ve Saz arasında ne gibi farklar vardır ? yoksa ikiside aynımı . dışardan bakınca ikiside birbirine çok benziyor ama bir farklılıkları olmalı isimleri gibi .. farklılıklarını bilenler var mı ?


0|0
4|12

En İyi Erkek Görüşü

  • Bağlama çeşitleri var tabi divan sazı uzun sap kısa sap cure kopuz diye gider.Başlayacaksan kısa saptan başla.Kısa sap bağlama son 30-40 yıldır kullanılan bir bağlama türü.Kullanıcı dostu daha kompakt bir yapısı var.Uuzn çalarken daha çok Zorlanılır.genelde sahnede vs kısa sap tercih edilir ki eli çok yormasın.Kelepçeyle filan transpose de yapıp başka notalardan da çalabilirsin.

    Eğer benim tezek türküleri dediğim sivas yöresi vs çalacaksan kısa sap daha iyi iç anadolu kırşehir vs çalacaksan uzun sap derim.Uzun sap ta tel uzun olduğu için daha çok tınlar ve daha duygulu çalarsın.

    Fiyat konusuna geleceksek 70-80 e bağlama filan var tabi.Ama müzik evleri bilmedeğini görünce mşterinin kazık atar.Bu yüzden az da olsa bilen birini götür sapı kulpu eğrimi filan bakar.Her perdeye yani her notaya tek tek bas ki cızlama filan varmı kontrol et..

    Hoca ya gelince dersler saati 20 tlden filan başlar.Yanlız mersindeyim diyorsun mersinde adana da bağlamacı çoktur.Bir dost arkadaş tan rica et o öğretsin.Veya güzel sanatlardaa filan okuyan bir öğrenci bul üç beş kuruş kazansın bari.Yine soracağın olursa mesaj atarsın.

    Son olarak yanlış cevabı en iyi cevap seçtin dostum :):)

    0|0
    0|0
    • o abi en ilk atmıştı ve o yüzden onu seçmiştim . ben kayseri ankara kırşehir havalarından . oyun havası ve uzun hava çalmak istiyorum . birde bismil urfa şırnak mardin oyun havalarından . cida delilo grani govend falan o tür çalmak istiyorum . hoca konusu sorun değil . bi abimiz var bağlamanı al gel öğreteyim dedi saolsun . para almayacak . kendisi öğretemezse arkadaşları var rica eder . fiyatıda 100 120 liraya kadar limitim var . temiz kullanılmış ikinci el akortu kaytı kuytu yerinde birşy arıyom

    • O tanıdıkla git düzgün birşey bulur alırsın.İyi enstrüman çalan adamın elinde iyidir unutma.Başta pahalı birşeye gerek yok düzgün ses versn yeter.

Senin görüşün var mı?

0/2000

Gönder
Sponsorlu

Kızlar Ne Diyor 4

  • Saz telli çalgı aletlerine verilen genel isimdir. Bağlama ise o çalgı aletlerinden biridir. Bağlama uzun ve kısa sap olmak üzere ikiye ayrılır :)

    0|0
    0|0
  • bağlama daha küçük değil mi

    0|0
    0|0
  • sarisinin cevabi: yazilisi farkli mesela biri 7 harf icerior digeri 3 :DDDDDD

    0|0
    0|0
  • Birisinin adı Bağlama. Diğerinin Saz.

    0|0
    0|0
Sponsorlu

Erkekler Ne Diyor 11

  • saz ve bağlama aynıdır. terim farkı vardır. mızrap (tezene) yada parmakla (şelpe) çalınır.

    boyutlarına göre isimleri değişir

    -cura (en küçük boy)

    -çöğür (kısa kollu olan bağlama)

    -kısa sap bağlama (çöğürün yeni geliştirilmişidir)

    -divan sazı ( büyük boy bağlama)

    -meydan sazı (en büyük boy) yanlız şu an kullanılıyor mu bilmem. sanırım kullanan yok

    bir de bunlara ilave özel sazlardan rahmetle anıyorum özay gönlüm ün gıdıgıdı ve yaren sazları.

    gıdıgıdı curadan da küçük 20 cm civarı, yaren ise üç kollu sazdır

    0|1
    0|0
  • saz telli çalgıların genel adı. aynı ipana-selpak da olduğu gibi anlam kayması var.

    bağlama kısa-uzun sap olarak ayrılır.

    2|1
    0|0
    • teşekkürler . ben bağlama alacağım kuru bağlama uzun sap . ilk defa girişecem böyle bir işe . mersinde oturuyorum. burdakilerin dini imanı kitabı para olmuş beni kandırmasınlar diye sordum bu soruyu . birde fiytlarını biliyormusunuz . ben doğu yöresinden ve iç anadolu yöresinden çalmak istiyorum . kısa sapmı tercih etmeliyim uzun sap mı ;?

    • Hepsini Göster
    • tam ben dicektim baktım sen 6 saat erken davranmışsın :D

    • sona kalan dona kalır ruby87 :)

  • Şimdi Şişli - İstanbul gibi düşün. Şişli merkez ilçelerden biri, bağlı olduğu il İstanubul. Yani İstanbul kapsar, Şişliyi, Bağlama benim bildiğim 8-9 tane saz çeşidinden biri, bağlama, cüra, meydan sazı, vs.. diye boyuta göre sıralanır. Bağlama baştan 4. sırada olan saz türüdür.

    0|1
    0|0
  • Abi en nefret ettiğim sorudur bu.

    İnsanların ben saz çalıyorum dediğim zaman ki ilk sorusu saz mı ?

    Hımmm bide bağlama var mış doğru mudur ? felan gibisinden salak saçma sorular geliyo. Yaaav abi saz bağlama ne fark eder işte. Çal geç. Derdimi anlatıyorum ikisiylede. Ne gerek var böyle ayrımcılığa :)

    0|1
    0|0
  • saz bütün enstrümanlara verilen addır. bağlama da bildiğin bağlama. yani keman , davul , flüt falan da birer sazdır tıpkı bağlama gibi.

    0|1
    0|0
  • Saz daha genel bir ad,

    0|1
    0|0
  • Bağlama telli bütün enstrümanları içine alır...Bağlama ise bu gruba dahildir...

    0|1
    0|0
  • bağlama kısa sap saz uzun saptır. :D

    0|1
    0|0
  • birisi 7 harfli,diğeri 3 harfli. tek bildiğim bu.

    0|1
    0|0
  • Ikiside ayni sey aslinda, ama saz genelleme olarak kullaniliyor, mesela Tunusdada saz benzeri seyler caliyor millet. Ama türk halk müziginde gördügümüz sazin asil ismi "baglama"dir

    0|0
    0|0
  • saz anadoludaki telli çalgıların ortak adıdır. bağlama ise bağlamadır :)

    0|1
    0|0
Yükleniyor...